Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GOD TUR!!!

:danser: 20 uker!!! :danser:

Tenk nå er du halvveis :-D Moro med svigerfar som undersøker mulighetene for vogn :-D

Ha en fin dag og kose dere masse :klem:

Skrevet

:hoppe: for 20 uker! :hoppe:

(Bra andre følger med, det hadde jeg ikke lagt merke til ;) )

Skrevet

Kanskje litt sent ute, men likevel; god tur til Tyrkia :) Har selv vært der ett par ganger og det er ett fint land å feriere i...særlig når det er forsinket bryllupsreise ;)

Regner med du kjenner sparkene utpå magen godt snart. Jeg er jo bare noen dager lengre på vei enn deg og har kjent de utpå lenge nå ;)

:klemmer:

Skrevet

Herregud, du er HALVVEIS!!!! Tenk det da. :-D

God helg! :klemmer:

Skrevet

Tenk, plutselig halvveis!! Tiden flyr, faktisk bare 20 uker igjen til du muligens allerede eller veldig snart sitter med en nydelig liten gutt i armene :hjerte:

Koselig med engasjerte kommende besteforeldre ;)

Lykke til med vognvalget, vet av erfaring at det ikke er den enkleste beslutningen man tar! Viktig å tenke på hvor man triller og hvilken vognløsning som vi være best. Jeg vil absolutt anbefale vogn med svingbart forhjul!!!! Vi har hatt både simo kombivogn og quinny 3xl til jørgen. Og har nesten ikke brukt simo'en da den ble altfor tung å trille for meg. Har store problemer med å svinge den siden jeg da må presse den langt ned for å få opp fremhjulene. IKKE godt for vond rygg og bekkenløsning! Hvis du kjenner noen med barn i vogn, spør om å få trille vognen med barnet i! Syntes simoen skiftet veldig trillekomfor når jørgen lå i vognen enn da den var tom...

Vi var også veldig glad i håndbremsen på trehjulingen vår, utrolig god hjelp når man går i bratte bakker. Nedover for å slippe å holde i mot så veldig (som for meg er vondt i rygg og bekken) og veldig greit når man tok pustepauser på vei opp også :ler:

Lykke til!

Skrevet

Dere koser dere sikkert masse i Istanbul akkurat nå ;)

Jeg nyter siste dose med KG i dag, reiser bort i ettermiddag :(

Snakkes! :)

Skrevet

Så søt svigerfar du har! :fnise:

Håper dere storkoser dere i Istanbul!

Skrevet

Så koselig å komme tilbake til så mange hyggelige meldinger! :-D

:klem: til alle! :-D

Vi har hatt en kjempefin bryllupsreise, men det er også godt å komme hjem. Skal oppdatere her litt senere, først må jeg være snill og flink datter og ringe mamma. Jeg glemte morsdagen i går... Får vel unnskylde meg med at to lange flyturer og kryssing av tidssoner har skylde :sjenert:

Skrevet

:vinke:

Tilbake allerede... Tida går visst fortere enn en tror...

Godt dere hadde en fin tur. Synes tur hjem er en god unnskyldning for å glemme morsdagen...

:klem:

Skrevet
:vinke:

Tilbake allerede... Tida går visst fortere enn en tror...

Godt dere hadde en fin tur. Synes tur hjem er en god unnskyldning for å glemme morsdagen...

Tida går fort, ja :Nikke:

Hehe... godt du syntes unnskyldningen var god nok ;)

Velkommen hjem. :)

Takk :)

Skrevet

Som sagt var turen kjempefin! :-D

Det var to lange flyturer (trondheim-amsterdam og amsterdam-tyrkia) men det gikk veldig bra. Jeg brukte Seabands og støttestrømper og ble hverken kvalm eller fikk blodpropp ;) Prøvde å bevege meg en del på flyet, for benplassen var mildt sagt dårlig. Fikk ikke spist så mye på flyet heller, for jeg hadde ikke sagt fra at jeg er vegetarianer, og jeg turte ikke å spise osten på sandwichen siden jeg ikke visste hva slags ost det var :sjenert: Så da ble det brød uten pålegg og salat på meg. Det gikk helt greit :)

Hotellet var så som så... Det var helt andre bilder på internett enn i virkeligheten, for å si det mildt :roll: Rommet var bittelite, veldig dårlig belyst, dårlig gulvbelegg og et lite bad med dårlig flislegging. Skulle jo ikke gjøre annet enn å sove ++ :lur: på rommet, så det gjorde ikke så mye. Men skjønte jo hvorfor hotellet var så billig...

Vi fikk opplevd mye på de få dagene vi var der, og vi ble lurt av pågående tyrkere mange ganger :fnise: Første dagen kom vi i snakk med en tyrker som tok oss med til teppebutikken sin, hvor vi fikk eplete og han prøvde å selge oss tepper... Naive, norske turister :ler: Ellers ble vi lurt av skopussere også, vi orket ikke krangle så vi lot de bare få alt for godt betalt for en dåårlig jobb.

Tyrkerene er veldig høflige, men også veldig pågående. De gir seg ikke med det første, spesielt ikke hvis du stopper opp og ser på noe i en butikk eller om du ser på menyen til en restaurant... Det blir litt slitsomt til tider.

Vi har fått sett mye interessant og har kost oss mye på turen, virkelig en kjempefin bryllupsreise, til tross for rommet ;)

Det var kjempegodt å komme hjem til sin egen seng, den vi hadde på hotellet var veldig hard, og så har de aldri ordentlige dyner på hotell, bare et laken med et teppe oppå og det blir ikke helt det samme.

I dag har vi vært å sett på vogner. Det var kjempekoselig, og vi fikk kjempegod service av en veldig flink og blid dame :) Etter å ha snakket mye med betjeningen og både prøvd og sett på vognmerkene tror jeg vi kommer til å ende opp med en Emmaljunga Cangaroo, med City bag, slik at vi kan bruke vognen fra fragle er nyfødt. Andrevalget er en City Cross, men den er betydelig tyngre... 4 kg har litt å si faktisk. Vi som ikke skulle ha en trehjuling :sjenert: Likte faktisk Cangarooen mye bedre i virkeligheten, virket som en fin og praktisk vogn :)

Fikk sett litt på bæresjal/slynger også. Vet ikke hva det blir til, men både mannen og jeg vil iallfall bære babyen inntil oss! :)

Jeg har ikke vært så flink til å ikke drikke og spise div. ting mens jeg var på ferie. Jeg synes det er så vanskelig når jeg er usikker på hva jeg kan og ikke kan spise! F.eks kan jeg spise melkeprodukter, sjokolade og is? Hva med frukt og grønnsaker? Jeg har hørt tyrkerene kan ha skylt de i vann fra springen, men vannet fra springen var jo så fullt av klor at det ikke var drikkendes for noen, og da kan man jo ikke skylde ting man kan spise i det vannet?

Håper den tyrkiske colaen ikke inneholder mer koffein enn den norske, for det ble litt cola... Selv om det alltid ble under 1 liter, som er maksmengden i følge norske myndigheter.

Tror jeg har kjent babyen sparke mye mens jeg var på ferie! Har kjent han i hvertfall tre ganger hver dag, og hver gang har han sparket i flere minutter :hjerte: Tror faktisk mannen kjente det her en dag også! :-D Dere som kjenner spark, kjenner dere det sterkt, eller? Det kjennes ikke så veldig godt, men jeg kjenner at det er en slags "boble" eller noe som dyttes mot magen min :)

Noen ganger kjennes det som "boblen" vedvarer lenge, uten å sprekke på en måte... Lurer på om det er fragle som ligger å strekker ut foten eller hånda, eller at han snur på seg eller noe :klø: Det er ikke så lett å være førstegangsgravid å lure på så mye :fnise::sjenert:

Ser ut som jeg har fått sopp... Det klør iallfall en god del, så nå har jeg kjøpt meg Canesten. Ringte legen, tenkte de kanskje ville ha meg inn siden jeg er gravid, men de sa bare at jeg skulle kjøpe Canesten. Jaja, ok det så lenge det virker. Skal uansett til legen om to uker for å ta en ny toxoplasmose-test siden jeg har vært utenlands, og sjekke jernnivået mitt, fordi jeg nå går på jerntabletter. Det er jo ikke bra med for mye jern heller.

Skrevet

Velkommen tilbake!

Koselig å høre om turen deres. Litt rart det der med fremmede kulturer... Folk er nok mer pågående i sydlige landa ja. Ikke lett å vite hva man kan spise eller ikke spise. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg der, har ikke vært lengre enn svenskegrensa under svangerskapet ;)

Deilig å kjenne spark da. Det tok lang tid før jeg kjente skikkelige spark. Var litt sånn leamus-bevegelser lenge. Synes ikke det liknet spark før etter uke 25 i alle fall...

Æsj, sopp, det er ekle greier. Har hatt det en gang i graviditeten jeg og. Canesten hjelper i alle falll...

Ha en fin kveld!

Skrevet
Velkommen tilbake!

Koselig å høre om turen deres. Litt rart det der med fremmede kulturer... Folk er nok mer pågående i sydlige landa ja. Ikke lett å vite hva man kan spise eller ikke spise. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg der, har ikke vært lengre enn svenskegrensa under svangerskapet ;)

Deilig å kjenne spark da. Det tok lang tid før jeg kjente skikkelige spark. Var litt sånn leamus-bevegelser lenge. Synes ikke det liknet spark før etter uke 25 i alle fall...

Æsj, sopp, det er ekle greier. Har hatt det en gang i graviditeten jeg og. Canesten hjelper i alle falll...

Ha en fin kveld!

Takk for det :)

Det er en helt annen kultur i Tyrkia ja :Nikke: Mye mer pågående, men også høfligere og de prater mye mer enn nordmenn generelt gjør.

Veldig herlig å kjenne spark! Kjente det plutselig når jeg satt på flyplassen og drakk brus og spiste potetgull, tror fragle reagerer mer når jeg drikker og spiser :fnise: Det kjennes ikke direkte ut som spark, nei, mer som leamusbevegelser eller bobler. Veldig vanskelig å forklare :sjenert:

Takk for det, du må ha en fin kveld du også! :)

Skrevet

Velkommen hjem!

Så fint at dere koste dere på turen til tross for innpåslitne tyrkere og et litt slitent hotellrom :)

Tenk at du har kjent spark! Så kult! Ei gravid venninne av meg beskrev de første sparkene som en innvendig fis :fnise: Gleder meg til det er min tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...