Knøttet Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #1621 Skrevet 2. februar 2008 Dere er heldige som kan forlate vinteren for en stund. Hvordan er temperaturene i Tyrkia nå da? Var det til Istanbul dere skulle? Tror ikke det er så mye bedre der... I følge mamma var det bare noen få grader der forrige uke... Forhåpentligvis er det ikke snø da ============================================ Endelig helg! :-D Skal på lønningspils (cola for min del) i kveld, og mannen skal spille Buzz hos en kamerat Blir koselig! Veldig sunn i dag, softis, burger uten burger, pommes frites og milkshake Føler meg like smart hver gang jeg ber om en hamburger uten kjøtt når jeg er på McDonalds De ser like dumt på meg hver gang... Rart det der
Ella* Skrevet 2. februar 2008 #1622 Skrevet 2. februar 2008 Tror ikke det er så mye bedre der... I følge mamma var det bare noen få grader der forrige uke... Forhåpentligvis er det ikke snø da ============================================ Endelig helg! :-D Skal på lønningspils (cola for min del) i kveld, og mannen skal spille Buzz hos en kamerat Blir koselig! Veldig sunn i dag, softis, burger uten burger, pommes frites og milkshake Føler meg like smart hver gang jeg ber om en hamburger uten kjøtt når jeg er på McDonalds De ser like dumt på meg hver gang... Rart det der Å? Så for meg det var litt varmere enn her jeg. Jaja, fint å besøke et helt annet sted uansett Veldig merkelig at du får noen rare blikk på McDonalds ja
Knøttet Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #1623 Skrevet 2. februar 2008 Å? Så for meg det var litt varmere enn her jeg. Jaja, fint å besøke et helt annet sted uansett Veldig merkelig at du får noen rare blikk på McDonalds ja Håper virkelig det er varmere... Det hadde bare vært godt nå! Hehe... Ja, jeg er litt vanskelig kunde
naley Skrevet 2. februar 2008 #1624 Skrevet 2. februar 2008 syns ikke det var mye vanskelig. Jobba på McD jeg iog var vanlig at mange kom å skulle ha cheesburger uten kjøtt Å på gatekjøknet jeg jobbet hadde vi egen veggis hamburger. Oh den var deilig....
Knøttet Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #1625 Skrevet 2. februar 2008 syns ikke det var mye vanskelig. Jobba på McD jeg iog var vanlig at mange kom å skulle ha cheesburger uten kjøtt Å på gatekjøknet jeg jobbet hadde vi egen veggis hamburger. Oh den var deilig.... Ikke? Han som stod i kassa så rimelig rart på meg... Veggisburger er kjempegodt!
naley Skrevet 2. februar 2008 #1626 Skrevet 2. februar 2008 Ikke uvanlig hos oss hvertfal. Var vi i en veldig stor by, så der var vi vant med masse ulike allergier, livstill og slikt. så har hatt de rareste bestillinger og spørsmål God helg
Knøttet Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #1627 Skrevet 3. februar 2008 Ikke uvanlig hos oss hvertfal. Var vi i en veldig stor by, så der var vi vant med masse ulike allergier, livstill og slikt. så har hatt de rareste bestillinger og spørsmål God helg Hehe, godt å høre at noen som har jobbet på slike steder er vant til rare spørsmål God helg!
Knøttet Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #1628 Skrevet 3. februar 2008 I dag har vi vært på Pirbadet, det var kjempeherlig! :-D Det er mulig jeg er paranoid, men jeg følte jeg fikk noen blikk på magen, så jeg tror folk ser på meg at jeg er gravid Det var bare koselig, altså Masse søte babyer der i dag, og noen gravide damer. Har søkt litt på babyvogner på internett også, og føler meg rimelig lost i vognjungelen Jeg er muligens litt kresen, men jeg har noen krav i forhold til utseendet på vognen. Jeg og mannen må jo like utseendet på vognen vi forhåpentligvis skal bruke i mange år, for vi tror vi vil ha kombivogn. De jeg er interessert i, uten å ha prøvd noen, er disse: Emmaljunga duo Knorr (husker ikke vognnavnet) Bebecar Grand Style plus Brio (husker ikke vognnavnet, men de fleste av de var fine) Simo Kombi 625 Teutonia Lambda Mutsy Urban Rider Sistnevnte synes jeg var virkelig stilig! Men nå har jeg jo ikke prøvd noen av de, og jeg aner ikke om de er bra eller noe. Den eneste jeg har hørt er bra er Emmaljunga-vognen, den var det en venninne av mannen som anbefalte oss. Ser at noen mener den er for tung, men slike ting er jo individuelle. Jeg vil heller prøve vognene på butikken enn å la andres erfaring overskygge valget. Når det er sagt så vil jeg gjerne ha kommentarer og erfaringer fra dere angående vognvalg altså! Vi blir sannsynligvis bedt i konfirmasjon i begynnelsen av mai, og jeg lurer på om det er lurt å fly da. Jeg er ca 33 uker på vei når vi drar, og det er vel en grense på 38 uker på innenlandsflyvning? Da skulle det iallfall gå bra Alle på jobben synes jeg har mage! :-D Ikke at vi er så mange der, altså Veldig koselig når andre ser at jeg har mage. Da har jeg vel synlig mage nå da! :-D
jente 79 Skrevet 4. februar 2008 #1629 Skrevet 4. februar 2008 Jeg synes vognvalg var utrolig forvirrende og vanskelig helt til vi sto i butikken. Da var det plutselig kjempe enkelt. Men vi har ikke valgt en av de du har ramset opp. Vi valgte en tre hjuling, en teutonia spirit s3. Men om du vil ha 3 eller 4 hjul er jo veldig individuelt. Så det må sjekkes... Kan jo heller ikke si hvordan det er med vår enda. siden vi stort sett bare har trillet den inne Utenom fra bilen og inn da, men det var uten noen unge oppi Eneste jeg ville vært litt skeptisk til av de jeg kikket på av dine alternativer, var Teutoina vogna. (Kikket på de du hadde hele navnet på) Nå har jeg jo valgt en Teutonia vogn selv, så jeg tror de har gode vogner. Men var litt skeptisk til framhjulene på denne... Tror kanskje de kan grave seg veldig ned i snøen om vinteren... Men vet jo ikke. Aldri prøvd noen av vognene i virkeligheten... Dra til en butikk og prøvekjør dem. Vi falt pladask med en gang, og synes ikke 3 hjulingen virket ustabil i det hele tatt. Jeg trodde først også at jeg ville ha 4 hjul, men ting ble annerledes når jeg kikket nøyere på det. Er nok ikke så usannsynlig at folk ser det på deg nå. Du er jo snart halvveis. Syntes i hverfall godt på meg da Ha en fin da
Ella* Skrevet 4. februar 2008 #1630 Skrevet 4. februar 2008 Hei! Den eneste av de vognene du listet opp, jeg vet noe om, er Emmaljunga Edge Duo. Venninna mi har den. Stødig og romslig vogn, men litt tung å svinge med. Tror det er det eneste hun har å utsette på den. Det blir sikkert mye enklere når du drar i en butikk, og får se og prøve vognene litt
Gjest Gitte Skrevet 4. februar 2008 #1631 Skrevet 4. februar 2008 Hei på deg frøken :-) Så det var lite aktivitet i den vanlige dagboka di så får hilse på her istedet :-) Er alt bra med deg? :-)
Gjest imli Skrevet 4. februar 2008 #1632 Skrevet 4. februar 2008 Ikke lett dette vogngreine nei! Vi vil sannsynligvis ha Simo kombi. Vi liker litt sånn "gammeldagse" vogner, vil ikke ha trehjuling eller andre rariteter. Synes akkurat den vogna var veldig pen, sånn klassisk utseende som ikke blir umoderne etter et år... Vi vil jo ha flere barn, så det er greit med en solid vogn som holder mer en til en unge... Det jeg har hørt negativt om den, er at den er ganske tung. Ha en fin dag!
Gakken Skrevet 4. februar 2008 #1633 Skrevet 4. februar 2008 Hei hei Enig at det er fryktelig vanskelig å bestemme seg for vogn altså. Egentlig falt vi veldig for Simo Kombi vognen allerede første gangen vi så den på Fru Lyng, men i det siste har jeg tittet på alle vognene som har passert meg mens jeg har tuslet rundt i oslo,-og alle har jo 3-hjuling ser det ut som. Blir litt påvirket kjenner jeg og har lest opp og ned om brukererfaringer av vogner i det siste, men jeg ender alikevel alltid tilbake på Simo-vognen. Klassisk design (kjenner jeg har litt lyst på en ordentlig barnevogn), lun og bra for babyen og alle jeg kjenner som har den elsker den. Ser nesten ut som vi har bestemt oss likevel
Knøttet Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #1634 Skrevet 4. februar 2008 Jeg synes vognvalg var utrolig forvirrende og vanskelig helt til vi sto i butikken. Da var det plutselig kjempe enkelt. Men vi har ikke valgt en av de du har ramset opp. Vi valgte en tre hjuling, en teutonia spirit s3. Men om du vil ha 3 eller 4 hjul er jo veldig individuelt. Så det må sjekkes... Kan jo heller ikke si hvordan det er med vår enda. siden vi stort sett bare har trillet den inne Utenom fra bilen og inn da, men det var uten noen unge oppi Eneste jeg ville vært litt skeptisk til av de jeg kikket på av dine alternativer, var Teutoina vogna. (Kikket på de du hadde hele navnet på) Nå har jeg jo valgt en Teutonia vogn selv, så jeg tror de har gode vogner. Men var litt skeptisk til framhjulene på denne... Tror kanskje de kan grave seg veldig ned i snøen om vinteren... Men vet jo ikke. Aldri prøvd noen av vognene i virkeligheten... Dra til en butikk og prøvekjør dem. Vi falt pladask med en gang, og synes ikke 3 hjulingen virket ustabil i det hele tatt. Jeg trodde først også at jeg ville ha 4 hjul, men ting ble annerledes når jeg kikket nøyere på det. Er nok ikke så usannsynlig at folk ser det på deg nå. Du er jo snart halvveis. Syntes i hverfall godt på meg da Ha en fin da Dette med vogn er visst veldig vanskelig har jeg skjønt! Det blir nok lettere når vi har prøvd de i butikken, jeg må bare finne ut hvor de har slike butikker... Har funnet to hittil, håper det er flere også... Vi vil helst ha fire hjul på vogna, og så liker vi best klassisk utseendet... Det er egentlig kun det jeg har gått utifra på den lista over vogner... Det blir nok besøk på butikken for å prøve vogner snart, tror jeg ja! Ha en fin dag du også! Hei! Den eneste av de vognene du listet opp, jeg vet noe om, er Emmaljunga Edge Duo. Venninna mi har den. Stødig og romslig vogn, men litt tung å svinge med. Tror det er det eneste hun har å utsette på den. Det blir sikkert mye enklere når du drar i en butikk, og får se og prøve vognene litt Hei! Emmaljunga duo edge er den vi fikk anbefalt av ei venninne av mannen. Synes både den er fin og ser praktisk ut. Er klar over at den er tung... Men vi får se når vi får prøvd den, om jeg synes den er for tung. Jepp, får nok bestemt oss mer når vi prøver vogner i butikken! Hei på deg frøken :-) Så det var lite aktivitet i den vanlige dagboka di så får hilse på her istedet :-) Er alt bra med deg? :-) Hei hei Veeeldig lite aktivitet i den andre dagboken, ja. Jeg er ikke noe flink til å skrive begge stedene... Alt bra her Spesielt siden vi snart drar på ferietur! Du da, alt bra? Ikke lett dette vogngreine nei! Vi vil sannsynligvis ha Simo kombi. Vi liker litt sånn "gammeldagse" vogner, vil ikke ha trehjuling eller andre rariteter. Synes akkurat den vogna var veldig pen, sånn klassisk utseende som ikke blir umoderne etter et år... Vi vil jo ha flere barn, så det er greit med en solid vogn som holder mer en til en unge... Det jeg har hørt negativt om den, er at den er ganske tung. Ha en fin dag! Vi er litt sånn som dere, vi foretrekker "gammeldagse" vogner som ikke er så fancy, og ikke noen trehjuling. Så vi får se hva vi kommer frem til når vi får dratt i butikkene. Ha en fin dag du også! Hei hei Enig at det er fryktelig vanskelig å bestemme seg for vogn altså. Egentlig falt vi veldig for Simo Kombi vognen allerede første gangen vi så den på Fru Lyng, men i det siste har jeg tittet på alle vognene som har passert meg mens jeg har tuslet rundt i oslo,-og alle har jo 3-hjuling ser det ut som. Blir litt påvirket kjenner jeg og har lest opp og ned om brukererfaringer av vogner i det siste, men jeg ender alikevel alltid tilbake på Simo-vognen. Klassisk design (kjenner jeg har litt lyst på en ordentlig barnevogn), lun og bra for babyen og alle jeg kjenner som har den elsker den. Ser nesten ut som vi har bestemt oss likevel Hei hei Koselig med et nytt fjes Her i byen ser jeg flest "vanlige" firehjulsvogner, faktisk. De er vel mer trendy i Oslo *ler* Det er jo veldig greit å lese brukererfaringer, men samtidig så er jo slike ting ganske individuelle også. Tror på en kombinasjon jeg: lese hva andre mener og prøve selv!
Knøttet Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #1635 Skrevet 4. februar 2008 Snart 20 uker /5 måneder! :-D Bare én dag igjen på jobb før vi reiser! :-D Må vel begynne å pakke i morgen, men det tar jo egentlig veldig lite tid så Det er stadig damer med baby innom jobben, jeg vurderer nesten å spørre om de er fornøyd med vogna de har Føler jeg ikke kan gjøre det, så... Var ei innom med en Emmaljunga-vogn i dag, jeg liker de vognene altså, fine Hvor hardt kjenner man spark fra babyen når man er så langt som jeg er? Jeg vet selvsagt at det er individuelt, men... Noen ganger kjenner jeg "bobler" som er ganske svake, og andre ganger er de mye sterkere. De svake kjenner jeg oftere. Lurer på om jeg innbiller meg ting, eller om det er babyen. Skulle ønske jeg kunne vite! *sukk*
Gjest imli Skrevet 4. februar 2008 #1636 Skrevet 4. februar 2008 Det er nok babyen Tror ikke det er vanlig å kjenne skikkelig spark så tidlig. Jeg kjente mest sånne leamus-bevegelser på den tida. Ville ikke karakterisere det som spark før flere uker etter.
jente 79 Skrevet 4. februar 2008 #1637 Skrevet 4. februar 2008 Nei, det er ikke så godt å bestemme seg hva en liker best. Jeg hadde trodde det ble verre, men når vi var i butikken ble vi solgt med en gang.. Jeg synes også mange vogner ser rare ut... Er ikke hva de en gang var... Her i byen har jeg også sett mest 4 hjulinger. Har kikket litt etter det i det siste... Vi syntes de 4 hjulingene vi prøvde var litt tungvine å svinge... Måtte bikke og vri, men er sikkert en vane. Tror ikke du trenger så mange butikker for å kikke Bare en her, holdt for oss. De hadde jo mange typer der... Kan være spark du kjenner ja... Veldig opp og ned hvor godt jeg kjenner det...
Knøttet Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #1638 Skrevet 4. februar 2008 Det er nok babyen Tror ikke det er vanlig å kjenne skikkelig spark så tidlig. Jeg kjente mest sånne leamus-bevegelser på den tida. Ville ikke karakterisere det som spark før flere uker etter. Håper det... Leamusbevegelser kan det egentlig beskrives som, ja... Det er faktisk ofte flere ganger om dagen, men mest om kvelden. Håper håper håper det er babyen! :-D ============================================== Prøvde å måle meg rundt brystene, midjen og rumpa i går, men jeg må ha målt litt annerledes enn sist, for rumpa og brystene min var mindre enn forrige gang :klø: Når jeg tenker meg om så var jo sist jeg målte meg i bryllupet, og jeg har faktisk slanket meg siden da, dvs jeg har blitt sunnere, så kansje det er logisk likevel. Midjen min derimot, har gått opp med 10 cm! :-D Da målte jeg fra midjen, og rundt kulen på magen. Kjekt å ha konkrete "bevis" på at jeg har fått mage At brystene mine har blitt mindre må være feil, for jeg har jo gått opp en bh-størrelse, og de ser også større ut... Merkelig.
Knøttet Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #1639 Skrevet 4. februar 2008 Nei, det er ikke så godt å bestemme seg hva en liker best. Jeg hadde trodde det ble verre, men når vi var i butikken ble vi solgt med en gang.. Jeg synes også mange vogner ser rare ut... Er ikke hva de en gang var... Her i byen har jeg også sett mest 4 hjulinger. Har kikket litt etter det i det siste... Vi syntes de 4 hjulingene vi prøvde var litt tungvine å svinge... Måtte bikke og vri, men er sikkert en vane. Tror ikke du trenger så mange butikker for å kikke Bare en her, holdt for oss. De hadde jo mange typer der... Kan være spark du kjenner ja... Veldig opp og ned hvor godt jeg kjenner det... Håper det er flinke ekspeditører i butikken, som har peiling, for det gjør det lettere Jeg synes det er alt for mange "fancy" vogner jeg aldri i livet kunne hatt... Men det er jo smak og behag Jeg har sjekket litt hvilket utvalg de to butikkene jeg har funnet har. Den ene har nesten bare "fancy" barnevogner" og den andre har to typer, hvorav den ene typen er en av de vi er interessert i. Mulig jeg er kresen Dessuten er det mulig jeg er mer åpen for de vognene jeg ikke liker nå, når jeg får se de på ordentlig. Håper det er spark Gleder meg til jeg vet sikkert, og til det kjennes utenpå. Det vet jeg mannen gleder seg til også :-D
jente 79 Skrevet 4. februar 2008 #1640 Skrevet 4. februar 2008 Ja, flinke ekspeditører er et must. Vi fikk alt demonstrert. Veldig kjekt Venninna mi anbefalte å si det akkurat som det var når en skulle handle vogn. Si at en er grønn på dette og spørre etter tips... De har gjerne en del synspunkter som en ikke nødvendigvis har tenkt på selv... Ja, jeg har litt mening i vogn jungelen... Viste lite om barnevogner før dette. Så jeg tenkte tradisjonell bagvogn til å begynne med. Vi endte med noe helt annet Er nok ikke så lenge til dere kjenner noe på utsiden. Vi har gjort det begge nå, og jeg er jo bare 3,5 uker foran deg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå