Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skjønner godt at du ikke vil ta permisjon da. Jeg skal ikke gjøre det, og her tar sambo permisjon senere.

Mhm... Både vanskelig for jobben og strevsomt for meg...

Kjipt å krangle. Håper dere finner ut av det og at stemningen ble bra igjen i går kveld! Permisjon har vi egentlig snakket lite om, vi er bare enige om at vi skal ta ut 50/50 - så sant det lar seg gjøre. Må vel sette meg bedre inn i det der snart ...

:Nikke: Tror alt er ordnet nå, om det går i forhold til regler og penger...

Uff, :troest:

Vi satt og snakket litt om dette ved frokostbordet i morges, og mitt syn er at "Pokker heller, nå har moren slitt i mange måneder med en liten baby. Og når det først begynner å bli morsomt, så skal far ta over?!?" Eeeeeh... :sjenert: Ikke at jeg har så mye peiling på hvordan det blir, men skjønner VELDIG godt at du ikke vil ut i jobb igjen etter så kort tid. Samtidig så synes jeg de mødrene som går ut i jobb igjen da er veldig flinke. Jeg kunne tenkt meg å "gi bort" 2 mnd av permisjonen min på slutten til far, da skulle han få ha vært alene, men så kunne vi tatt ferie sammen senere kanskje?

Når er det forresten at babyer knytter mest bånd til foreldrene sine? Og skal ikke du få det, da? Man kan si at fedre og mødre er likestilte, men det er tross alt mest mor som får jobbinga i begynnelsen, og da hadde det jo vært fint å få være med på den "roligere" (?) perioden også.

Det er ikke så lett dette med permisjon, regler, utbetalinger og alt sammen...

Jeg aner ikke når det er man knytter bånd til ungen sin... Tror hele perioden er viktig, egentlig. "broren" min var hjemme med datteren sin neste hele permisjonen, fordi mammaen til barnet gikk skole. Datteren har blitt skikkelig pappajente, og de har et spesielt bånd fordi han gikk hjemme den perioden. Skjønner jo at mannen vil ha et nærest mulig bånd med babyen også...

Det er det jeg også mener, jeg vil være med i den "rolige" perioden jeg også. Dessuten antar jeg at man blir sliten av å føde og å ha en liten baby, så jeg tror jeg trenger persmisjonstiden...

Håper dere snart blir enige :klemmer:

:Nikke: Det ordner seg helt sikkert! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meg + lavt blodsuker + trøtt og sliten etter en hel arbeidsdag + matte = Diiiiiger, overfølsom hormonbombe! :kjempesinna::grine:

Ikke bra... Stakkars mannen :sjenert: Fikk ordnet opp da, så alt er bra nå, men var rimelig sint, lei meg og overfølsom ei stund.

Nå har vi vært innom Lille Martine, der hadde de mye nydelige babyklær! :hjerte: Veldig kjekt at de har én vegg med nydelig babyrosa og én vegg med nydelig babyblått :rødme: Fikk kjøpt en nydelig sparkebukse med body (tror det er det det er, jeg er ikke så bevandret i babyklær). Skal se om jeg får lagt ut bilde senere. Den er forresten blå, såklart, i deilig, mykt bomullstoff og har to marihøner på :hjerte:

Går bare i mine egne tanker for tiden og tenker på lille gutten jeg, samtidig som jeg ser på ultralydbildene på mobilen min. Lille prinsen vår :hjerte: :rødme:

Mannen og jeg har kommet frem til at vi sannsynligvis tar 10 måneder med 100% lønnet permisjon. Da tar jeg permisjon fra babyen er 0-8 med lønn, fra han er 8-10 uten lønn og så tar mannen to måneder. Det vil si hvis det er mulig, da. Jeg får helt vondt i hodet av å lese om regler og utbetaling i forhold til permisjon. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal lage det så vanskelig :frustrert:

Mannen har sendt mail til Nav nå da, så får vi se om vi finner ut av det :)

Skrevet

Det er koselig å se på babyklær.... De har så masse fint :)

Kjøpte et sett i dag jeg også, omslagsbody og sparkebukse, hvitt med grå pandaer tror jeg :) Min lille "feiring" etter UL.

Koselig å se på UL-bilder ja :rødme: Nesten litt uvirkelig.

Hm... Vanskelig det med permisjon ja... Om det er "lov" det dere vil gjøre, har jeg ikke peiling på. Får håpe NAV kommer med et forståelig svar.

Skrevet
Det er koselig å se på babyklær.... De har så masse fint :)

Kjøpte et sett i dag jeg også, omslagsbody og sparkebukse, hvitt med grå pandaer tror jeg :) Min lille "feiring" etter UL.

Koselig å se på UL-bilder ja :rødme: Nesten litt uvirkelig.

Hm... Vanskelig det med permisjon ja... Om det er "lov" det dere vil gjøre, har jeg ikke peiling på. Får håpe NAV kommer med et forståelig svar.

:Nikke: Nesten litt for koselig, det kan jo fort bli dyrt...

Tror kanskje jeg har sett det settet. Hvis det er i veldig mykt, godt stoff... Helt skjønt, ihvertfall! :-D

Mhm, permisjonsreglene er jo bare helt teite, og uforståelige! Venter ikke å få svar fra Nav med det første... Håper bare svaret er forståelig :sjenert:

Skrevet

Så koselig å lese her i dag!!!!

Ingen ting er som shopping av små søte unøytrale babyklær!!! Vanskelig å begrense seg til tider ;)

Veldig koselig å lese at du og mannen er blitt enige om permisjonsløsning :Nikke: Helt sikker på at han kommer til å få det helt supert når han skal være hjemme med litt stor og mye mer mobil gutt!

Klem

Skrevet
Så koselig å lese her i dag!!!!

Ingen ting er som shopping av små søte unøytrale babyklær!!! Vanskelig å begrense seg til tider ;)

Veldig koselig å lese at du og mannen er blitt enige om permisjonsløsning :Nikke: Helt sikker på at han kommer til å få det helt supert når han skal være hjemme med litt stor og mye mer mobil gutt!

Klem

Hehe, nei, shopping av nydelige, unøytrale babyklær er gøy! :-D Veldig vanskelig å begrense seg :sjenert:

Jepp, hvis vi får gjort det slik så er vi enige, og fornøyde :)

:klem:

=================================================

Mannen og jeg begynte en diskusjon nå nylig. Jeg mener det heter "Hunderfossen" og han mente det heter "hulderfossen". Han trodde faktisk jeg bare tullet med han, så jeg måtte google det for å bevise det. Jeg hadde rett, så! :hoho: Han er nå søt da... :rødme: Men jeg har aldri hørt om Hulderfossen :fnise:

Skrevet

Godt dere ble enige, og hørtes ut som en god løsning.

Jeg også ville tro det var morsomst for han å være hjemme på slutten av permisjonstida. Litt mer som skjer da.

Tror dere skal få gjort det sånn. Mener han må ta pappapermisjonen i løpet av de to første årene eller noe. Så skulle ikke være noe problem.

Ha en fin dag :klem:

Skrevet
Godt dere ble enige, og hørtes ut som en god løsning.

Jeg også ville tro det var morsomst for han å være hjemme på slutten av permisjonstida. Litt mer som skjer da.

Tror dere skal få gjort det sånn. Mener han må ta pappapermisjonen i løpet av de to første årene eller noe. Så skulle ikke være noe problem.

Ha en fin dag :klem:

:Nikke: Håper vi kan gjøre det slik, for nå er vi enige og vi syntes det ble en bra løsning :)

Takk for det! Ha en fin dag du også! :klem:

Skrevet

Så fint at dere fant ut av det! :)

Uff, jeg synes babyklær er litt skummelt jeg, da ... Var ute og shoppet litt i går etter jobb og stakk innom Polarn o Pyret for å se om de hadde noe mammaklær og ruslet litt rundt. Jeg ble helt satt ut av alt babytøyet, jeg, og måtte bare ut derfra. Ik! Men klær til meg selv fikk jeg kjøpt, da. Bare babyklær jeg ikke skjønner noe av! :ler:

Skrevet

Hehe, hulderfossen har ikke jeg hørt om heller :ler:

Høres ut som dere har funnet frem til en god ordning med permisjonen da, så er det bare å vente på NAV.. Har hatt litt å gjøre med dem gjennom jobb, og det er virkelig mye rart. Finnes sikkert mye dyktige mennesker der, men det virker ikke som kommunikasjon dem i mellom er de det er best på :sjenert:

Lille Martine vet jeg ikke om jeg har sett før.. hvor ligger det?

Skrevet

Godt dere ble enige da :) Som du sier hadde det jo vært veldig upraktisk om du skulle ut i jobb i seks uker, og så hjem igjen. Både for deg og jobben... Her tar mannen bare sine 6 uker og ferdig med det. Jeg mener at selv om menn er like mye verd som omsorgspersoner, så er det litt annerledes i den første perioden med amming og sånt. Og mor har jo tross alt gått og båret barnet i 9 mnd, så jeg synes det er logisk at hun får mest permisjon jeg da. :jepp:

Og så har du passert 19 uker! Snart halvveis jo!

Skrevet

Hei hå!

Takk for svar i dagboka mi. Jeg lurer på om du gidder å ta en titt til for å svare på noe ang EL-tester? Er ganske uerfaren på området.

Så hyggelig med en liten prins. Og å se på babyklær. Håper det går bra med deg og at formen er fin. Ha ein fin ettermiddag!

Skrevet

:hallo:

Høres ut som om dere har kommet fram til ei bra ordning angående permisjonen nå :jepp:

Lille Martine har jeg ikke hørt om, men gjett om jeg skal ta turen dit! :-D

Skrevet
:Nikke: Nesten litt for koselig, det kan jo fort bli dyrt...

Tror kanskje jeg har sett det settet. Hvis det er i veldig mykt, godt stoff... Helt skjønt, ihvertfall! :-D

Mhm, permisjonsreglene er jo bare helt teite, og uforståelige! Venter ikke å få svar fra Nav med det første... Håper bare svaret er forståelig :sjenert:

Jepp, stoffet er veldig mykt og godt å kjenne på :)

Høres ut på de andre her som dere kan gjøre som dere har tenkt med permisjonen, det er jo fine greier :)

Skrevet
Så fint at dere fant ut av det! :)

Uff, jeg synes babyklær er litt skummelt jeg, da ... Var ute og shoppet litt i går etter jobb og stakk innom Polarn o Pyret for å se om de hadde noe mammaklær og ruslet litt rundt. Jeg ble helt satt ut av alt babytøyet, jeg, og måtte bare ut derfra. Ik! Men klær til meg selv fikk jeg kjøpt, da. Bare babyklær jeg ikke skjønner noe av! :ler:

Jepp!

Hvordan kan babyklær være skummelt? Hehe, litt søtt da, ikke misforstå ;)

Har de mye fine babyklær på Polarn O Pyret?

Hehe, hulderfossen har ikke jeg hørt om heller :ler:

Høres ut som dere har funnet frem til en god ordning med permisjonen da, så er det bare å vente på NAV.. Har hatt litt å gjøre med dem gjennom jobb, og det er virkelig mye rart. Finnes sikkert mye dyktige mennesker der, men det virker ikke som kommunikasjon dem i mellom er de det er best på :sjenert:

Lille Martine vet jeg ikke om jeg har sett før.. hvor ligger det?

Nei, litt kjedelig for mannen å ha vært i en familiepark som ikke eksisterer :fnise:

Jeg har hørt litt av hvert om Nav jeg også... Håper på positivt svar snart.

Lille Martine ligger på Byhaven, i øverste etasje.

Godt dere ble enige da :) Som du sier hadde det jo vært veldig upraktisk om du skulle ut i jobb i seks uker, og så hjem igjen. Både for deg og jobben... Her tar mannen bare sine 6 uker og ferdig med det. Jeg mener at selv om menn er like mye verd som omsorgspersoner, så er det litt annerledes i den første perioden med amming og sånt. Og mor har jo tross alt gått og båret barnet i 9 mnd, så jeg synes det er logisk at hun får mest permisjon jeg da. :jepp:

Og så har du passert 19 uker! Snart halvveis jo!

Ja, alt for komplisert. Enig med deg, mammaen må få ta mest permisjon, men jeg deler gjerne litt slik at mannen får litt mer permisjon også :)

:overrasket: Ja, har tenkt over det at jeg snart er halvveis! Det er nesten litt skremmende...

Hei hå!

Takk for svar i dagboka mi. Jeg lurer på om du gidder å ta en titt til for å svare på noe ang EL-tester? Er ganske uerfaren på området.

Så hyggelig med en liten prins. Og å se på babyklær. Håper det går bra med deg og at formen er fin. Ha ein fin ettermiddag!

Hei hei

Skal sjekke dagboken din etterpå :)

Ha en fin ettermiddag du også!

:hallo:

Høres ut som om dere har kommet fram til ei bra ordning angående permisjonen nå :jepp:

Lille Martine har jeg ikke hørt om, men gjett om jeg skal ta turen dit! :-D

Jeg syntes iallfall det var veldig mye fint på Lille Martine, helt utrolig skjønne babyklær :hjerte: Det er verdt turen

Jepp, stoffet er veldig mykt og godt å kjenne på :)

Høres ut på de andre her som dere kan gjøre som dere har tenkt med permisjonen, det er jo fine greier :)

Da har jeg sett den, helt nydelig! :-D

Skrevet

Ble litt sur når 7-eleven ikke hadde yoghurtis. Dumme 7-eleven, man får jo solg is om vinteren også jo! :kjefte: Derfor kjøpt jeg meg heller softis med lakris- og jordbærstrø :sikle: Var kjempegodt :-D

Skrevet

Åh? Finnes det et strø som er en blandings, eller spurte du om å få begge deler? Jordbær og lakris er jo en super kombinasjon! :love:

Skrevet
Åh? Finnes det et strø som er en blandings, eller spurte du om å få begge deler? Jordbær og lakris er jo en super kombinasjon! :love:

Ba om å få begge, jeg gjør som regel det. Mhm, herlig kombinasjon! :sikle:

Skrevet

Skulle ikke ha stukket innom her - nå fikk jeg lyst på is! Ikke hva som helst is da, men softis! Åh.. Men jeg tror ikke det finnes her i byen om vinteren desverre. Vi har ikke 7/11 heller... :sur:

Må finne på noe annet å stille søtsuget med gitt.

Skrevet
Skulle ikke ha stukket innom her - nå fikk jeg lyst på is! Ikke hva som helst is da, men softis! Åh.. Men jeg tror ikke det finnes her i byen om vinteren desverre. Vi har ikke 7/11 heller... :sur:

Må finne på noe annet å stille søtsuget med gitt.

Hehe... Vet hvordan det er! Dere har ikke en Narvesen med softis da? Så at det kostet 10 kroner for softis der, selvsagt etter at jeg hadde kjøpt en is som kostet det dobbelte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...