Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1381 Skrevet 17. januar 2008 Her var det mye matprat. Vi har heller ikke brødrister, men nå fikk jeg lyst på. Det er jo egentlig kjempelurt, for bare brødet blir litt tørt så vil ikke jeg ha det. Da er det det bare å slenge i brødristeren. Og den feel-good drikken. Hmmm, må være på utkikk. Sulten, ja... Brødrister er jo kjempekjek! Selv om det sikkert ikke er så sunt... Hjelper iallfall stort når man er matlei Feel good drink bør du prøve,ja, kjempegod! ============================================== Kjøpt meg knekkebrød i dag. Knekkebrød med brunost er jo så godt! Kjøpte noen litt grove da, så er det ikke bare "luft", det er litt sunnere og jeg blir kanskje litt mett også
MellonCollie Skrevet 17. januar 2008 #1383 Skrevet 17. januar 2008 Takk for restauranttips - ser ut til at vi har litt samme smak, for vi ender ofte opp på enten Frati eller Ristorantino Italiano (enormt god pizza, ja!). Men Zia Teresa har vi ikke prøvd før. Men nå fikk jeg lyst på pizza med spekesknike fra den i Nordre, kanskje overtale kjære til det i helga Knekkebrød med brunost OG bringebærsyltetøy er enda bedre! Da snakker vi i kategori "ikke så sunt", men fortsatt.. det kunne vært verre Synes de grove knekkebrøda smaker bedre enn de helt fine jeg da.
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1384 Skrevet 17. januar 2008 Ikke sunt? Det er jo brød. Ja... jeg vet ikke om det stemmer, altså, men har hørt ristet brød er litt usunnere enn "vanlig" brød Takk for restauranttips - ser ut til at vi har litt samme smak, for vi ender ofte opp på enten Frati eller Ristorantino Italiano (enormt god pizza, ja!). Men Zia Teresa har vi ikke prøvd før. Men nå fikk jeg lyst på pizza med spekesknike fra den i Nordre, kanskje overtale kjære til det i helga Knekkebrød med brunost OG bringebærsyltetøy er enda bedre! Da snakker vi i kategori "ikke så sunt", men fortsatt.. det kunne vært verre Synes de grove knekkebrøda smaker bedre enn de helt fine jeg da. Gode restauranter, alle sammen Zia Teresa er egentlig veldig lik Ristorantino, men synes han som driver sistnevnte er mye morsommere enn på Zia da, for han er litt gøy av og til De er kjempehyggelige på Zia også, altså! Hm, kanskje jeg skal prøve brunost og bringebærsyltetøy... Hørtes godt, og usunt ut
Gjest Ballerina Skrevet 17. januar 2008 #1385 Skrevet 17. januar 2008 Måtte bare si noe ang. stavmikser - den er perfekt når man skal lage babymat! :-D (sånn hvis du skulle trenge noen argumenter )
Midnattsol Skrevet 17. januar 2008 #1386 Skrevet 17. januar 2008 Hmm, kanskje det er det? Men såååå usunt kan det vel ikke være. Men synes det blir mer luft da, men godt er det.
Midnattsol Skrevet 17. januar 2008 #1387 Skrevet 17. januar 2008 Og stavmikser er veeeldig kjekt, ja! :-D
Gjest Moonshadow Skrevet 17. januar 2008 #1388 Skrevet 17. januar 2008 Innom og oppdaterer meg litt Brødrister er kjekke greier. Mye lettere og få i seg ristet brød enn vanlig, om matlysten er litt dårlig.
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1389 Skrevet 17. januar 2008 Måtte bare si noe ang. stavmikser - den er perfekt når man skal lage babymat! :-D (sånn hvis du skulle trenge noen argumenter ) Det sa mannen også! :-D Hmm, kanskje det er det? Men såååå usunt kan det vel ikke være. Men synes det blir mer luft da, men godt er det. Jeg aner egentlig ikke, baserer meg bare på hva jeg husker å ha hørt Og stavmikser er veeeldig kjekt, ja! :-D Innom og oppdaterer meg litt Brødrister er kjekke greier. Mye lettere og få i seg ristet brød enn vanlig, om matlysten er litt dårlig. Nå har vi fått brødrister! :-D ============================================== Når jeg sa til mannen at jeg ville ha stavmikser så minte han meg på noe jeg hadde fortrengt. Nemlig hvorfor vi ikke har stavmikser lengre Jeg skulle nemlig lage smoothie, jeg, med stavmikseren. Noe stavmikseren ikke likte helt... Frosne bær og stavmikser er visst ikke en helt god match det... Ooops, så det er derfor vi har blender nå Vi kjøper kanskje stavmikser etter hvert uansett, til å lage babymat med, og da må vi ha en som faktisk kan brukes til smoothie da
flickan Skrevet 17. januar 2008 #1390 Skrevet 17. januar 2008 Når jeg sa til mannen at jeg ville ha stavmikser så minte han meg på noe jeg hadde fortrengt. Nemlig hvorfor vi ikke har stavmikser lengre Jeg skulle nemlig lage smoothie, jeg, med stavmikseren. Noe stavmikseren ikke likte helt... Frosne bær og stavmikser er visst ikke en helt god match det... Ooops, så det er derfor vi har blender nå Vi kjøper kanskje stavmikser etter hvert uansett, til å lage babymat med, og da må vi ha en som faktisk kan brukes til smoothie da Stemmer det, vi har kjøpt en sånn stavmixer hvor det følger med en "blender-del" Den er liten og kan vaskes i oppvaskmaskinen. Litt vanskelig å forklare, men det er hverfall stavmixer-motoren som får bladene i "blender-delen" til å gå rundt..
Lilith Skrevet 17. januar 2008 #1391 Skrevet 17. januar 2008 Vet du hva mer som er godt? Ristet brød/knekkebrød med brunost og banan! Ja, det ER kjempegodt! Prøv! Og jeg er med i stavmikser-fanklubben
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1392 Skrevet 17. januar 2008 Stemmer det, vi har kjøpt en sånn stavmixer hvor det følger med en "blender-del" Den er liten og kan vaskes i oppvaskmaskinen. Litt vanskelig å forklare, men det er hverfall stavmixer-motoren som får bladene i "blender-delen" til å gå rundt.. Altså kan jeg bruke stavmikseren til smoothie? *håpe* Hurra! :-D Da slipper jeg å ødelegge en stavmikser til Vet du hva mer som er godt? Ristet brød/knekkebrød med brunost og banan! Ja, det ER kjempegodt! Prøv! Og jeg er med i stavmikser-fanklubben Hmmm... må prøves! Jeg er så utrolig lite original når det gjelder pålegg...
Ella* Skrevet 17. januar 2008 #1393 Skrevet 17. januar 2008 Ristet brød er ikke mer usunt enn vanlig brød... Det blir jo bare varmet opp/"grillet", ikke tilført noe ekstra. Kanskje den som mener det er usunt har på masse, masse smør på ristet brød?
Midnattsol Skrevet 17. januar 2008 #1394 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Ja, smør på ristet på er faaaarlig (godt)! Det forsvinner jo. Her går det i knekkebrød med lett eplesyltetøy og cottage cheese for tiden. Klarer ikke kjøttpålegg akkurat nå av en eller annen grunn. Men du spiser vel ikke kjøtt uansett En jeg var sammen med før spiste brødskive med bringebærsyltetøy og majones. Jepp! Endret 17. januar 2008 av Midnattsol
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1395 Skrevet 17. januar 2008 Nå har mannen og jeg stått og sett på fantastisk fyrverkeri som ble sendt opp fra marinen eller Lerkendal. Utrolig fine raketter!
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1396 Skrevet 17. januar 2008 Ristet brød er ikke mer usunt enn vanlig brød... Det blir jo bare varmet opp/"grillet", ikke tilført noe ekstra. Kanskje den som mener det er usunt har på masse, masse smør på ristet brød? Mulig det, er bare noe jeg innbiller meg, og jeg innbiller meg så mye rart Mulig det er fordi stekt mat er mer usunt enn f.eks kokt mat og ristet brød blir grillet... Aner faktisk ikke Ja, smør på ristet på er faaaarlig (godt)! Det forsvinner jo. Her går det i knekkebrød med lett eplesyltetøy og cottage cheese for tiden. Klarer ikke kjøttpålegg akkurat nå av en eller annen grunn. Men du spiser vel ikke kjøtt uansett En jeg var sammen med før spiste brødskive med bringebærsyltetøy og majones. Jepp! Cottage cheese har jeg ikke sansen for... Jeg er veldig enkel, og veldig vanedyr Spiser nok ikke noe kjøtt nei... Da kunne jeg iallfall variert maten litt mer. Bringebærsyltetøy og majones?!
Lilith Skrevet 17. januar 2008 #1397 Skrevet 17. januar 2008 Hva med aprikossyltetøy på gulost på ferskt, godt brød? Det er nam!
Midnattsol Skrevet 17. januar 2008 #1398 Skrevet 17. januar 2008 mhm Faktisk ikke så ille som det høres ut som. Jeg måtte jo prøve. Men det ble med den ene gangen.
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1399 Skrevet 17. januar 2008 Hva med aprikossyltetøy på gulost på ferskt, godt brød? Det er nam! Gulost = blæh, med mindre den er revet eller brukt på pizza, ostesmørbrød eller lignende. Ja, jeg er sær mhm Faktisk ikke så ille som det høres ut som. Jeg måtte jo prøve. Men det ble med den ene gangen. Sikkert like greit at det ble med den ene gangen ============================================== Nå har flinke mannen innstallert nettet her igjen, med multimodem! Så nå har jeg mye bedre signalstyrke på det trådløse nettet, og så får vi snart bredbåndstelefon Brukte naboens usikrede nett i hele går, var en god del tregere enn vårt, og det merktes ganske godt!
MellonCollie Skrevet 18. januar 2008 #1400 Skrevet 18. januar 2008 Nå har mannen og jeg stått og sett på fantastisk fyrverkeri som ble sendt opp fra marinen eller Lerkendal. Utrolig fine raketter! Ahh, det var stort fyrverkeri ja! Jeg var inne i leilighet med voffs, da det plutselig begynte å smelle skikkelig. Siden hun er redd for fyrverkeri, ville jeg ikke reise meg opp og gå ut og titte, for å "bekrefte" at nå skjer det noe. Så jeg satt bare rolig i sofaen, fortsatte å se på "Ut i vår hage" og latet som ingenting, mens jeg egentlig var kjempenysgjerrig på hvem som skjøt opp fyrverkeri
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå