Chica Skrevet 15. januar 2008 #1361 Skrevet 15. januar 2008 Mas i vei! Hvis klokka er halv to og du ikke har hørt noe vil jeg tro de kanskje har glemt deg?
Coxy Skrevet 15. januar 2008 #1362 Skrevet 15. januar 2008 (endret) Høres ut som du har satt deg inn i hvordan systemet fungerer, og du har rett i det du skriver, så det er nok ikke noe problem å få en baby nå Hvordan det blir om man er vikar og blir syk i graviditeten vet jeg ikke, jeg holdt på å ende slik selv, men heldigvis varte kvalmen bare i en halv uke. Takk og pris! Tror nok kroppen din reagerer på at du har slutten på pillen, det er iallfall vanlig med murringer, tror jeg. Jeg er 24 år. Klart du kan spørre Hadde tenkt å sette inn et ekstra støt hos samboeren i går... MEN, da jeg kom hjem fra skolen i går hadde han jammen dratt hjem med spysjuka...!! Så ble ikke noe da gitt... Får undersøke litt det der ang om jeg har noe rett på permisjonspenger hvis jeg evt skulle bli dårlig i svangerskapet...en kan jo aldri vite når det gjelder det..! 1 uke og 6 dager til UL? Skal dere vite kjønnet på barnet eller? Klem Endret 15. januar 2008 av Monica85
MellonCollie Skrevet 15. januar 2008 #1363 Skrevet 15. januar 2008 Ahh, feel-good drikken er kjempegod! De har den på Ultra også, men om den er mye rimeligere der vet jeg ikke. Den importeres, og da koster det jo litt ekstra Kan jo lage ristet brød i stekeovnen også? Selv om det tar litt tid. Men om du setter på grill-funksjonen og legger brødskivene på rist rett opptil grillen, og deretter snur de når de er blitt gyldne - vips, rista brød Men er endel enklere med brødrister ja! Matlei kjenner jeg til. Har ikke lyst på brødskiver lenger i det hele tatt, da må de som hos deg være ristet. Synes brødet bare sveller i munnen på meg ellers... Men knekkebrød går ned!
Lilith Skrevet 15. januar 2008 #1364 Skrevet 15. januar 2008 Jeg må også få tak i denne feel good-drikken! Får ta meg en runde rundt i butikkene her og se om jeg kan spore den opp ... Kjenner ellers igjen det med å være matlei. Hjemme spiser jeg nesten bare ristet brød med smør og ost, og det blir litt kjedelig i lengden. En stund var jeg flink til å lage smoothies til frokost, men det er en stund siden sist nå ... På jobb er det helt håpløst, ingenting som frister, men er så sulten at jeg spiser likevel. Men en ting funker, og det er suppe! Allslags suppe glir ned uten problem, og jeg har gjenoppdaget hvor godt det er! Anbefales! Håper du har en fin dag, Knøttet, og ring legekontoret, du! De har bare godt av litt mas, tror jeg ...
Knøttet Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #1365 Skrevet 15. januar 2008 Mas i vei! Hvis klokka er halv to og du ikke har hørt noe vil jeg tro de kanskje har glemt deg? Nei, de hadde ikke glemt meg- de er visst bare ganske travle. Sist de skulle ringe meg opp igjen brukte de også en hel dag Hadde tenkt å sette inn et ekstra støt hos samboeren i går... MEN, da jeg kom hjem fra skolen i går hadde han jammen dratt hjem med spysjuka...!! Så ble ikke noe da gitt... Får undersøke litt det der ang om jeg har noe rett på permisjonspenger hvis jeg evt skulle bli dårlig i svangerskapet...en kan jo aldri vite når det gjelder det..! 1 uke og 6 dager til UL? Skal dere vite kjønnet på barnet eller? Klem Uffda, spysyken er grusomt! Pass på at du ikke får det du også nå da! Lurt å sjekke ut hva du har krav på om du blir syk når du er vikar, jeg hadde nesten trengt å gjøre det også, men heldigvis slapp jeg. Ble bekymret en liten stund pga jeg var dårlig og måtte si fra meg jobbing, som vikar. Jeg vil vite kjønnet på babyen. Mannen vil egentlig holde det hemmelig, men han mener ikke at jeg greier å holde på hemmeligheten om jeg vet det og ikke han... Derfor skal vi begge vite det Ahh, feel-good drikken er kjempegod! De har den på Ultra også, men om den er mye rimeligere der vet jeg ikke. Den importeres, og da koster det jo litt ekstra Kan jo lage ristet brød i stekeovnen også? Selv om det tar litt tid. Men om du setter på grill-funksjonen og legger brødskivene på rist rett opptil grillen, og deretter snur de når de er blitt gyldne - vips, rista brød Men er endel enklere med brødrister ja! Matlei kjenner jeg til. Har ikke lyst på brødskiver lenger i det hele tatt, da må de som hos deg være ristet. Synes brødet bare sveller i munnen på meg ellers... Men knekkebrød går ned! Hm, da må jeg gå innom Ultra en dag, er der så sjeldent selv om det ikke er langt unna i det hele tatt... At man kan lage ristet brød i stekeovn visste jeg faktisk ikke! Vurderer faktisk å be mannen om å kjøpe brødrister, han får rabatt på jobben... Spørs bare hvor lenge jeg kommer til å spise ristet brød, da... Ganske lei av brødskiver jeg også, men det er jo sikkert fordi jeg enten spiser jordbærsyltetøy eller brunost på de. Nå har jeg kjøpt meg appelsinmarmelade og blåbærsyltetøy, så nå er jeg litt mindre matlei iallfall! Kanskje jeg skal prøve meg på knekkebrød igjen... Det er jo godt, men er ikke det bare luft? Må vel spise grovknekkebrød da, er det noe godt? :klø: Kresen, ja... Jeg må også få tak i denne feel good-drikken! Får ta meg en runde rundt i butikkene her og se om jeg kan spore den opp ... Kjenner ellers igjen det med å være matlei. Hjemme spiser jeg nesten bare ristet brød med smør og ost, og det blir litt kjedelig i lengden. En stund var jeg flink til å lage smoothies til frokost, men det er en stund siden sist nå ... På jobb er det helt håpløst, ingenting som frister, men er så sulten at jeg spiser likevel. Men en ting funker, og det er suppe! Allslags suppe glir ned uten problem, og jeg har gjenoppdaget hvor godt det er! Anbefales! Håper du har en fin dag, Knøttet, og ring legekontoret, du! De har bare godt av litt mas, tror jeg ... Hehe... Du bor vel slik til at de helt sikkert har Feel good drink i nærheten,vil jeg tro Skjønner ikke hvorfor ristet brød frister, men det er noe med det når man er matlei altså! Smoothie er kjempegodt, men det er det alltid mannen som lager her Dessuten må vi vaske opp blenderen etterpå og det er kjempe mye styr! Herlighet, som jeg syter Suppe, ja, hm! Kjøpte meg rett-i-koppen-suppe her en dag, til å ha på jobb. En med spansk tomatsuppe og en grønnsakssuppe. Tror kanskje det er tingen, for ofte får jeg lyst på varmmat istedet for de kjedelige brødskivene. Håper du har en fin dag og en fin kveld!
Knøttet Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #1367 Skrevet 15. januar 2008 Lurer på om mannen går med på å kjøpe brødrister, vi har jo alt mulig annet vi ikke bruker av kjøkkenting... Kan jo bruke smørbrødgrillen,men det blir ikke helt det samme. Dessuten er det noe herk å rengjøre en smørbrødgrill *grimase*. En brødrister koster vel neppe mange kronene, dessuten får jo mannen rabatt... Tror jeg må overbevise han Det hjalp litt å bytte til appelsinmarmelade på brødskiven, mmmm appelsinmarmelade Blåbærsyltetøyet kjøpte jeg egentlig fordi jeg hadde lyst på pannekaker, men tror det blir brukt på brødskiven også, blåbær inneholder vel antioksidanter og er sunt, selv om det helt sikkert er for mye sukker Kjøpte meg en juice når jeg var på butikken i sted, Tine Premium Appelsin, Bringebær Fra Vik I Sogn. Kjempegod! De ringte fra legekontoret til slutt. Som sagt er blodprosenten min lav, mens jernlagrene mine er helt fine. Derfor ble jeg bedt om å ta jerntilskudd i noen måneder frem til neste kontroll og blodprøve. Tok turen innom apoteket og forklarte situasjonen, men trodde jeg hadde noen tabletter hjemme fra lenge siden som jeg kunne bruke. Da jeg kom hjem fant jeg jo ut at disse jerntablettene (duroferon) hadde gått ut på dato i 2005 Så jeg måtte gå ut igjen en tur på apoteket for å skaffe meg andre jerntabletter. Spurte de også om mangel på b12, om det er lurt å ta b12-tilskudd for meg siden jeg er vegetarianer. De mente at b12-mangel er sjeldent, og at jeg neppe trengte det. Da er jeg roligere, heldigvis. Ble bekymret for lille fragle der ei stund Var på Ikea med noen venninner i dag, var kjempekoselig Tror jeg aldri har handlet så lite der før, alt jeg kjøpte meg var et bambusskudd og en vase... Mannen blir nok overrasket, og oppgitt over at jeg har kjøpt meg enda ett bambusskudd. Jeg har nemlig hatt tre slike tidligere, for jeg får de aldri til å overleve hos oss! Nå har jeg satt den på stuebordet, så jeg håper det er en bedre plass enn i kjøkkenvinduet der de andre stod tidligere Nå gleder jeg meg til tv-kveld med Grey's anatomy! :-D På onsdag har vi vært sammen i 4 år, så på torsdag skal vi ut og spise på restauranten "vår". Måtte feire på torsdag, for mannen må på jobbmøte på torsdag, men det gjør jo ikke noe
Ella* Skrevet 15. januar 2008 #1368 Skrevet 15. januar 2008 En brødrister koster ikke mange kronene nei, og med rabatt blir det i hvert fall ikke så mye. Dere må jo nesten ha en ny kjøkkendings i samlingen, så den blir komplett? Smoothie er godt ja... Har tenkt på å lage det lenge, har en smoothiemaskin. Men som du sier, tiltak å rengjøre den Glemte å dra innom Meny for å teste drikken i dag, husker det sikkert ikke i morgen heller
Gjest Ballerina Skrevet 16. januar 2008 #1369 Skrevet 16. januar 2008 Koster, ikke så mye med brødrister, nei... se her! Så jobb med mannen din så skal du se at du om ikke lenge får ristet brød! Å, det er godt med ristet brød - nå fikk jeg også lyst på
Knøttet Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #1370 Skrevet 16. januar 2008 En brødrister koster ikke mange kronene nei, og med rabatt blir det i hvert fall ikke så mye. Dere må jo nesten ha en ny kjøkkendings i samlingen, så den blir komplett? Smoothie er godt ja... Har tenkt på å lage det lenge, har en smoothiemaskin. Men som du sier, tiltak å rengjøre den Glemte å dra innom Meny for å teste drikken i dag, husker det sikkert ikke i morgen heller Mannen gikk med på brødrister, så nå blir det ristet brød! :-D Smoothie er kjempegodt! :-D Må overtale mannen til å lage det oftere Koster, ikke så mye med brødrister, nei... se her! Så jobb med mannen din så skal du se at du om ikke lenge får ristet brød! Å, det er godt med ristet brød - nå fikk jeg også lyst på Mannen gikk med på det! :-D Han skal kjøpe i morgen
Knøttet Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #1371 Skrevet 16. januar 2008 I dag har mannen reinstallert hele pc-en min, og lagt til programmene jeg ville ha. Snille mannen Dessuten skal vi få nytt system her, multimodem og bredbåndstelefoni. Kjekt med nytt modem, forhåpentligvis har det bedre rekkevidde enn den gamle routerdriten vi har nå... Lurer på når lille fragle begynner å sprelle så jeg kjenner det, jeg. Håper det blir snart, men har hittil ikke kjent noe som kan være det, utålmodig! Nå må jeg snart legge meg, tidlig opp i morgen
MellonCollie Skrevet 17. januar 2008 #1372 Skrevet 17. januar 2008 Det høres ut som om du har en veldig snill mann som ordner opp ting for deg Smoothies er godt ja, men som du sier; det blir så mye pes med å vaske blenderen etterpå, så nå er det lenge siden vi har laget det vi også. Jeg har laget mye fruktsalat i det siste jeg, for det klarer jeg å spise på kvelden selv om jeg er litt kvalm. Sunt og godt! Kjære og jeg tenkte å gå ut og spise i helga, vi. Dersom du har tips til restaurant, si gjerne i fra
Gjest imli Skrevet 17. januar 2008 #1373 Skrevet 17. januar 2008 Er nok ikke lenge til du kjenner lille fragle nå Et par uker så tenker jeg du har kjent de første bevegelsene.
flickan Skrevet 17. januar 2008 #1374 Skrevet 17. januar 2008 Vi fikk stavmixer til jul, og den er kjempekjekk å bruke til å lage smoothies. Mye enklere å rengjøre enn en blender. vi eelsker stavmixeren vår og koser oss med å lage supper, sauser og smoothies. NAM..
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1375 Skrevet 17. januar 2008 Det høres ut som om du har en veldig snill mann som ordner opp ting for deg Smoothies er godt ja, men som du sier; det blir så mye pes med å vaske blenderen etterpå, så nå er det lenge siden vi har laget det vi også. Jeg har laget mye fruktsalat i det siste jeg, for det klarer jeg å spise på kvelden selv om jeg er litt kvalm. Sunt og godt! Kjære og jeg tenkte å gå ut og spise i helga, vi. Dersom du har tips til restaurant, si gjerne i fra Mannen er alle tiders, verdens beste :-D Fruktsalat, ja, det er godt! Kanskje jeg skal lage meg det en dag... Det må jeg huske på Det spørs hva slags mat dere vil ha. F.eks Ristorantino Italiano i toppen av Nordre har veldig god pizza, det samme har Zia Teresa. Frati har veldig god mat, og er ikke så dyr selv om den er litt mer eksklusiv. Grønn Pepper har mexicansk mat, veldig god den ene gangen jeg har vært der Er nok ikke lenge til du kjenner lille fragle nå Et par uker så tenker jeg du har kjent de første bevegelsene. Håper virkelig det! Det hadde beroliget meg litt, selv om jeg ikke er særlig bekymret for tida egentlig. Når kjente du første bevegelsene? Vi fikk stavmixer til jul, og den er kjempekjekk å bruke til å lage smoothies. Mye enklere å rengjøre enn en blender. vi eelsker stavmixeren vår og koser oss med å lage supper, sauser og smoothies. NAM.. Hm, det hørtes smart ut! Spørs om jeg får overtalt mannen om det, men... Får si at vi kan lage supper, sauser og andre ting med den også
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1376 Skrevet 17. januar 2008 Glemte mobilen hjemme i dag jeg, føler meg ganske handikappet uten mobil Da var det godt å komme hjem og finne mobilen min med ett ubesvart anrop og to tekstmeldinger, den ene en søt melding fra mannen I kveld skal vi ut og spise, gleder meg! Tror jeg har fått enda litt mer mage i det siste, men vanskelig å si. Magen føles iallfall annerledes, litt strammere på en måte. Ikke trent stram, men stram når jeg tar på den... Veldig vanskelig å beskrive. Det synes vel ikke for de som ikke kjenner meg, men... gøy uansett
Ella* Skrevet 17. januar 2008 #1377 Skrevet 17. januar 2008 Slenger meg med i restaurantpraten jeg Synes Frati er koselig, vi har vært der mange ganger. Men lurt å bestille bord, spesielt i helgene. Neste gang vi er i Trondheim tror jeg at jeg vil på Grønn Pepper. Har hørt andre nevne den (på en positiv måte), og jeg fikk litt dilla på meksikansk mat etter et restaurantbesøk i Praha. En kombotallerken med alt mulig godt, tror ikke jeg klarte halvparten en gang Håper de har noe lignende mat på Grønn Pepper. Da blir jeg veldig glad (Tydelig at matlysten begynner å komme tilbake nå ) Stavmikser... Tror duppedittsamlingen på kjøkkenet bare kommer til å vokse og vokse
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1378 Skrevet 17. januar 2008 Slenger meg med i restaurantpraten jeg Synes Frati er koselig, vi har vært der mange ganger. Men lurt å bestille bord, spesielt i helgene. Neste gang vi er i Trondheim tror jeg at jeg vil på Grønn Pepper. Har hørt andre nevne den (på en positiv måte), og jeg fikk litt dilla på meksikansk mat etter et restaurantbesøk i Praha. En kombotallerken med alt mulig godt, tror ikke jeg klarte halvparten en gang Håper de har noe lignende mat på Grønn Pepper. Da blir jeg veldig glad (Tydelig at matlysten begynner å komme tilbake nå ) Stavmikser... Tror duppedittsamlingen på kjøkkenet bare kommer til å vokse og vokse Frati er kjempekoselig Litt mer eksklusiv enn de andre restaurantene vi bruker å være hos, men like vel ikke dyr. Bestiller alltid bord, tar ikke sjansen på noe annet. Grønn Pepper bør prøves, ja. Har som sagt bare vært der én gang, men veldig god mat, og mange, spennende retter Bra matlysten din har kommet tilbake! Tror jeg også! Huff, har ikke såå stort kjøkken heller liksom
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #1379 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Jeg er trøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøtt! Endret 18. januar 2008 av jolie
Midnattsol Skrevet 17. januar 2008 #1380 Skrevet 17. januar 2008 Her var det mye matprat. Vi har heller ikke brødrister, men nå fikk jeg lyst på. Det er jo egentlig kjempelurt, for bare brødet blir litt tørt så vil ikke jeg ha det. Da er det det bare å slenge i brødristeren. Og den feel-good drikken. Hmmm, må være på utkikk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå