Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har sett Fell Good Drinks på Meny, Ultra, Spar og kiosker som Narvesen, 7eleven... de er kjempegode! :jepp:

Natta!! :klemmer:

Har du? Jøss, da skal jeg sjekke om de har på 7-eleven nedi gata her! :-D

God natt :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble så nysgjerrig at jeg må på Meny for å kjøpe meg en sånn en :) Hørtes friskt og godt ut :)

Ha en fin uke, Knøttet! :klem:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Tror nok jeg også må prøve en sånn. De hørtes veldig gode ut :)

Skrevet

Mmm sånn drikke må jeg også prøve... *Nysgjerrig*

Morsomt å se på sånne kjerringråd. De stemmer nok i 50% av tilfellene, men artig likevel...

:klemmer:

Skrevet
Håper du får mensen snart da! Jeg fikk vanlig "pillemens" rett etter at jeg tok siste pilla på brettet, og så tok det to måneder før jeg fikk mensen igjen. Håper det går raskere med deg.

Synes forresten du burde opprette en prøverdagbok;)

Kjenner meg igjen det du skriver, jeg har vært klar lenge allerede, men det har ikke passet i forhold til inntekt og bosted osv. Forøvrig har jeg hørt det er veldig greit å bli mor som student, i forhold til lånekassen, fritid og mere. Jeg har egentlig ikke peiling, men det er det jeg har hørt :sjenert:

I ditt tilfelle høres det jo greit ut, når du er deltidsstudent, iallfall om du har jobb i tillegg!

:Nikke: Å være gravid er utrolig, og det finnes nok ikke noe større...

Fikk ikke noe ordentlig "pillemens" heller jeg denne gangen..ikke noen ordentlig rødt blod i det hele tatt! Kun sånn "gammel brunt" blod.. Motbydelige greier!! Hehe... :fnise:

Har hele siste uka kjent en merkelig murring i magen...reagerer kroppen på at den ikke får hormonprevensjon lenger...? Har brukt piller siden jeg var ca 16år, så husker nesten ikke hvordan det var å IKKE ta piller.. :gjeiper:

Tok forresten siste pilla den 30.desember.

Skal nok opprette en prøvedagbok da jeg er prøver på ordentlig! :):kgbaby:

(har veldig lyst til å komme dit med en gang...:) Får sette inn et ekstra gir hos samboeren i kveld.. :gjeiper: :sengekos: )

Jeg har jobb i tillegg til studiene:) Ikke noe fast, men enasjementstilling og vikarstilling. Og tillkallingsvikar! Jobber alltid fulle uker, hvis jeg vil, så er jo strengt tatt ikke noe problem det...får jo permisjonspenger bare man har jobbet 6 av de siste 10 mnder før fødsel! :) Men hvordan er dette om jeg blir dårlig av graviditeten, og ikke kan ta på meg noe jobb, tro...? Mye å tenke på....

Og samboeren er i full jobb.

...jeg tror egentlig ikke dette skal være noe problem. En får til det man virkelig vil få til, bare man ønsker det nok! :)

Hvor gammel er du, forresten? Om jeg kan spørre? :sjenert::)

Stor klem :klem:

Skrevet
Jeg ble så nysgjerrig at jeg må på Meny for å kjøpe meg en sånn en. Hørtes friskt og godt ut :)

Ha en fin uke, Knøttet! :klem:

Hehe... Håper du fant den da! Selv lette jeg både på 7-eleven og narvesen uten å finne, heldigvis har de på choco boco, men kostet hele 35kroner da... Alt for dyrt!

En fin uke ønskes deg også! :klem:

Tror nok jeg også må prøve en sånn. De hørtes veldig gode ut :)

Jepp, veldig god, og ikke usunn heller! Sikkert ikke sunt, men iallfall ikke usunt ;)

Mmm sånn drikke må jeg også prøve... *Nysgjerrig*

Morsomt å se på sånne kjerringråd. De stemmer nok i 50% av tilfellene, men artig likevel...

:klemmer:

Hehe, ja... jeg tar det ikke akkurat for god fisk de resultatene... Men morsomt er det!

:klem:

Fikk ikke noe ordentlig "pillemens" heller jeg denne gangen..ikke noen ordentlig rødt blod i det hele tatt! Kun sånn "gammel brunt" blod.. Motbydelige greier!! Hehe...

Har hele siste uka kjent en merkelig murring i magen...reagerer kroppen på at den ikke får hormonprevensjon lenger...? Har brukt piller siden jeg var ca 16år, så husker nesten ikke hvordan det var å IKKE ta piller.. :gjeiper:

Tok forresten siste pilla den 30.desember.

Skal nok opprette en prøvedagbok da jeg er prøver på ordentlig! :):kgbaby:

(har veldig lyst til å komme dit med en gang...:) Får sette inn et ekstra gir hos samboeren i kveld.. )

Jeg har jobb i tillegg til studiene. Ikke noe fast, men enasjementstilling og vikarstilling. Og tillkallingsvikar! Jobber alltid fulle uker, hvis jeg vil, så er jo strengt tatt ikke noe problem det...får jo permisjonspenger bare man har jobbet 6 av de siste 10 mnder før fødsel! Men hvordan er dette om jeg blir dårlig av graviditeten, og ikke kan ta på meg noe jobb, tro...? Mye å tenke på....

Og samboeren er i full jobb.

...jeg tror egentlig ikke dette skal være noe problem. En får til det man virkelig vil få til, bare man ønsker det nok!

Hvor gammel er du, forresten? Om jeg kan spørre? :sjenert:

Stor klem :klem:

Høres ut som du har satt deg inn i hvordan systemet fungerer, og du har rett i det du skriver, så det er nok ikke noe problem å få en baby nå :)

Hvordan det blir om man er vikar og blir syk i graviditeten vet jeg ikke, jeg holdt på å ende slik selv, men heldigvis varte kvalmen bare i en halv uke. Takk og pris!

Tror nok kroppen din reagerer på at du har slutten på pillen, det er iallfall vanlig med murringer, tror jeg.

Jeg er 24 år. Klart du kan spørre :)

innom for å oppdater meg :)

:vinke:

Ikke så mye som skjer, men ;)

Skrevet

Da var en klønete mandag over, dvs jobbdagen er over :hoppe: I morgen har jeg menlig fri! :-D

Klønete i dag, greide å miste ei skive med jordbærsyltetøy på teppet, selvsagt med jordbærsyltetøysiden ned på teppet :sjenert: Tror jeg fikk bort flekkene...

Jeg er så klønete for tida! :roll:

Møtte ei venninne og spiste middag ute med henne i dag, veldig koselig :) Hun mente også jeg har mage! :overrasket: Ja vel, da har jeg kanskje det da... :sjenert:

Tror pc-en min bør reinstalleres snart, har ikke reinstallert den noen gang, og den er vel 2 1/2 år gammel nå... Må bare få tatt backup først, og det er selvsagt et ork :sjenert: Har planer om å få det gjort på onsdag. Blir godt med en nyinstallert pc, som forhåpentligvis går raskere og bedre :)

Begynt med strikk i knapphullet på buksa nå, for det strammer for mye å ha bare nederste knappen igjen. Dessuten får jeg trykkmerke på huden etter knappen... Synes det er litt tidlig å kjøpe graviditetsbukse også. Problemet er bare at hvis jeg tar igjen én knapp så er buksa for trang, bruker jeg strikk i knapphullet sitter buksa knapt på meg :sjenert:

Skrevet

Jeg må ha flere nye bh-er!! Puppene mine faller jo nærmest ut av de gamle... :grine::sjokkert:

Skrevet
Jeg må ha flere nye bh-er!! Puppene mine faller jo nærmest ut av de gamle... :grine::sjokkert:

Tror du må ta en shoppingrunde, Knøttet! Både BH-er og en mammabukse, kanskje....? Du som bor i en så stor by finner helt sikkert noe :tommelopp:

Gjest Ballerina
Skrevet
Tror du må ta en shoppingrunde, Knøttet! Både BH-er og en mammabukse, kanskje....? Du som bor i en så stor by finner helt sikkert noe :tommelopp:

Det samme tenkte jeg på ;)

Skrevet
:fnise: Høres absolutt ut som det er på tide med en shoppingrunde, ja!
Skrevet

Det tror jeg også. :ler:

Ta et hint!! ;)

Ikke rart du har litt mage nå da. Du er jo noen uker på vei. :)

Skrevet

:sjenert: Du sier kanskje noe der, ja... Har ikke engang oversikt over hvor mange bh-er jeg har som er store nok, men tror de fleste er for små ...

Det samme tenkte jeg på ;)

:fnise:

:fnise: Høres absolutt ut som det er på tide med en shoppingrunde, ja!

:Nikke: Tror jeg må kaste inn håndkleet nå, ja ;)

Det tror jeg også. :ler:

Ta et hint!! ;)

Ikke rart du har litt mage nå da. Du er jo noen uker på vei. :)

:fnise: Hint taken...

=============================================

Tror nok det blir shoppingrunde om to uker, etter at lønna kommer :) Mannen sier jeg kan gå uten bh, morsomme mannen min :ler:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Ikke så rart at du begynner og få mage nå da. Du er jo 16 uker allerede. Jeg er bare to lengere enn deg og det vises godt hos meg nå :)

Dette med bhene kjenner jeg til. Er nok på tide med litt shopping da ja :klemmer:

Skrevet
Ikke så rart at du begynner og få mage nå da. Du er jo 16 uker allerede. Jeg er bare to lengere enn deg og det vises godt hos meg nå :)

Dette med bhene kjenner jeg til. Er nok på tide med litt shopping da ja :klemmer:

:Nikke: Sant det, selv om det er veldig individuelt når man får mage.

Hehe, ja... blir nok bh-shopping snart, må bare få lønn først, og psyke meg opp. Å stå i et prøverom å prøve bh etter bh er ikke det morsomste jeg gjør, selv om shopping generelt er gøy ;)

Skrevet

Jeg er overrasket over hvor mange som spør om lille fragle var planlagt eller ikke... Hittil har en tante, en venninne og en bekjent spurt. Det plager meg overhodet ikke å bli spurt, men jeg blir litt overrumplet. Jeg hadde aldri spurt noen andre det samme spørsmålet, det blir liksom litt for privat. Men jeg svarer jo som sant er når andre spør, da :)

Nå er det på tide å legge seg! :sove:

Skrevet

Ja, man blir litt overrasket når det spørsmålet kommer. Kun ei venninne som har spurt meg, tror hun ble litt overrasket over timingen, at jeg ikke skal ut i jobb først.

Kanskje mange som tror at "alle" venter med sitt første barn til de er nærmere 30. Tror statistikken sier at den gjennomsnittlige alderen på førstegangsfødende i Norge ligger på ca 28 år. (Bare rett meg hvis jeg tar feil ;) )

Skrevet
Ja, man blir litt overrasket når det spørsmålet kommer. Kun ei venninne som har spurt meg, tror hun ble litt overrasket over timingen, at jeg ikke skal ut i jobb først.

Kanskje mange som tror at "alle" venter med sitt første barn til de er nærmere 30. Tror statistikken sier at den gjennomsnittlige alderen på førstegangsfødende i Norge ligger på ca 28 år. (Bare rett meg hvis jeg tar feil ;) )

:Nikke: Ja, det er godt mulig det er fordi jeg er så ung. Føler meg ikke såå ung som førstegangsgravid selv, da, synes det er perfekt alder. Men alderen på førstegangsfødende har jo gått opp, så det er vel vanlig å være både 30 og 35 når man får sitt første barn nå.

==========================================

Jeg er matlei! Kanskje ikke så rart, jeg spiser mye brødskive med jordbærsyltetøy, og brunost :sjenert: Har lyst på ristet brød, men vi har ikke brødrister. Vi har toastjern, vaffeljern, blender, mixmaster, foodprosessorlignende-ting-jeg-ikke-husker-navnet på, sitruspresse og en hel del annet møl, men en vanlig brødrister har vi ikke! :kjefte:

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg har lav blodprosent. Ringte legekontoret i går, og de sa at prøvesvarene mine var kommet. Jeg har lav blodprosent, men helt fine jernlagre. Etter litt googling og hjelp av en venninne fant jeg ut at det kan tyde på folinsyremangel eller mangel på b12. Siden jeg er vegetarianer er det vel mest sannsynlig med b12-mangel. Jeg spurte de på legekontoret om hva dette betydde, og de skulle ringe meg opp. Dette var i går, og siden har jeg ikke hørt noe... Jeg hater at folk ikke ringer opp igjen, eller er trege til å gjøre det! :kjefte: Vurderer å ringe i dag, men vil jo ikke mase :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...