Knøttet Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #1321 Skrevet 10. januar 2008 Hun sa det var en dag i allefall og en med omvisning. Men det er jo mulig det er andre type kurs man kan ta også. Som er litt mer sånn "lamase"?! Det sa jordmora mi også, men jeg husker ikke om jeg tolket det som om det var svangeskapskurs eller ikke...
Gjest Moonshadow Skrevet 10. januar 2008 #1322 Skrevet 10. januar 2008 Hun kalte det svkurs hun jeg går til men det kan jo godt hende at det bare er det hun kaller det. Si fra om du finner ut om sånn annet kurs da, har lyst til å ta ett sånt selv
Knøttet Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #1323 Skrevet 10. januar 2008 Hun kalte det svkurs hun jeg går til men det kan jo godt hende at det bare er det hun kaller det. Si fra om du finner ut om sånn annet kurs da, har lyst til å ta ett sånt selv Hm, mulig det! Skal ringe og forhøre meg litt, og spørre ei venninne som gikk på svangerskapskurs for leeenge siden
Gjest imli Skrevet 11. januar 2008 #1324 Skrevet 11. januar 2008 Som regel er sv.kurs over 4-5 kvelder + barseltreff... Men det hender det er sånnt en-dags-kurs også. Begge deler kalles sv.kurs. Jordmora jeg går hos, anbefalte det første - over flere kvelder. Som regel kommunene som arrangerer, her går det i alle fall fortløpende etter hvor mange som melder seg på. Tror det er vanlig å gå på sv.kurs fra rundt uke 30, så du har god tid
Knøttet Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #1325 Skrevet 11. januar 2008 Som regel er sv.kurs over 4-5 kvelder + barseltreff... Men det hender det er sånnt en-dags-kurs også. Begge deler kalles sv.kurs. Jordmora jeg går hos, anbefalte det første - over flere kvelder. Som regel kommunene som arrangerer, her går det i alle fall fortløpende etter hvor mange som melder seg på. Tror det er vanlig å gå på sv.kurs fra rundt uke 30, så du har god tid Takk for info Godt jeg har god tid, da skal jeg få sjekket ut litt ========================================= Mye bedre i dag, selv om det har gått litt opp og ned. Føler meg bra så lenge jeg får spist regelmessig. Fikk en gravidtopp av mamma, var kjempefin! Har fått kjøpt meg jobbsko, fine, feminine og veldig gode, til en billig penge. Det trengte jeg virkelig :-D Herlig å ha mamma på besøk, ordentlig middag og shopping
flickan Skrevet 12. januar 2008 #1326 Skrevet 12. januar 2008 jeg vil og ha mamma på besøk.. *ringer og spør om hun kan komme en tur i vinter*
naley Skrevet 12. januar 2008 #1327 Skrevet 12. januar 2008 Hørtes kjempe koselig ut Mamma kommer forhåpentligvis en tur på nyåret her også Greit å kunne "skjemmes" bort litt av mammaer Ønsker de ei god helg
Gjest Ballerina Skrevet 12. januar 2008 #1328 Skrevet 12. januar 2008 Hørtes kjempe koselig ut Mamma kommer forhåpentligvis en tur på nyåret her også Greit å kunne "skjemmes" bort litt av mammaer Ønsker de ei god helg Mammaen min kommer også :juhu: Det er så koselig med besøk av mammaer - de er så gode å ha! :-D Kjempefin helge ønskes deg Knøttet sammen med mammaen din!
Knøttet Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #1329 Skrevet 12. januar 2008 jeg vil og ha mamma på besøk.. *ringer og spør om hun kan komme en tur i vinter* Mødre er gode å ha Håper moren din kan besøke deg snart! Hørtes kjempe koselig ut Mamma kommer forhåpentligvis en tur på nyåret her også Greit å kunne "skjemmes" bort litt av mammaer Ønsker de ei god helg Alltid kjekt med besøk av mamma En god helg til deg også! Mammaen min kommer også :juhu: Det er så koselig med besøk av mammaer - de er så gode å ha! :-D Kjempefin helge ønskes deg Knøttet sammen med mammaen din! Så bra! Ja, det har du rett i, mødre er gode God helg!
Knøttet Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #1330 Skrevet 12. januar 2008 (endret) Kanskje litt tidlig, men på tide med en uhøytidelig "test" av hvilket kjønn babyen er! Tatt fra babyverden- myter og kjerringråd om barnets kjønn *vektfordeling litt tidlig enda, men foreløpig gutt *Hår på legger Har ikke merket noen forskjell, så da er det jente *Mageformen: Litt for tidlig å ta stilling til... *Søvn: Mot nord, etter mine beregninger, så gutt *Føtter: Tror jeg er kaldere nå... gutt *Far: Han har ikke lagt på seg... jente *Mormorens hårfarge: Mamma har fått grått hår, og farger det... jente *Morgenkvalme: Har vært dårlig i maks fem dager hittil... gutt ? *Mors utseende: Ser vel som normal ut... jente *Brystforandringer: Tja, hva er særlig? Har gått opp en cup... jente ? *Tall: 10 (oktober) + 24 = 34. denne sier jo i mot seg selv... får gå ut ifra det siste, om at jente er partall og gutt oddetall... jente *Nål i tråd: Tror den gikk i ring... gutt *Urin: Tror det er gutt *Fysen på: Er fysen på både søtt og salt, men siden jeg ikke liker skalken på brødskiven får jeg si jente *Nesen: Ingen endring, jente *Hjertelyden: Tror den var på 160... jente *Hodeverk: jente *Hendene: gutt *Kopp: gutt *Hoven: Litt tidlig enda... *Halsbrann: gutt *Spark: Litt tidlig det også... Så at h*n var livlig på ultralyden, tar sjansen på gutt *Samleie: hæh? *Kosthold: Mor hev i seg brus og potetgull, ikke noe kjøtt... gutt *Hvem foreslo barn? Eh... vi ble enige... *Bekymringer: gutt *Søsken: Har ingen fra før... Endret 13. januar 2008 av jolie
Knøttet Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #1332 Skrevet 12. januar 2008 Det kinesiske fødselskartet på babyverden sier vi får en liten jente og det på barnimagen sier vi får en gutt
Coxy Skrevet 12. januar 2008 #1333 Skrevet 12. januar 2008 Hei Knøttet! Du aner ikke hvor mye tid du har tatt i fra meg i dag!!!!! Hihi.... Har sitti og lest i dagboka di, og fulgt prøvinga helt til du endelig ble gravid....så spennende!! Jeg klarte ikke kutte ut før jeg så at du ble gravid.. Noe du for så vidt ble ganske fort! Mange som sliter leeenge... Så ville bare si lykke til! Håper alt står bra til med deg! KLEM
Knøttet Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #1334 Skrevet 12. januar 2008 Hei Knøttet! Du aner ikke hvor mye tid du har tatt i fra meg i dag!!!!! Hihi.... Har sitti og lest i dagboka di, og fulgt prøvinga helt til du endelig ble gravid....så spennende!! Jeg klarte ikke kutte ut før jeg så at du ble gravid.. Noe du for så vidt ble ganske fort! Mange som sliter leeenge... Så ville bare si lykke til! Håper alt står bra til med deg! KLEM Hei! Beklager at jeg har stjålet tida di... Koselig du har lest dagboka mi og syntes den var spennende! Jeg ble nok gravid fort, iallfall ifølge "standarden" på en måte, selv om jeg syntes det gikk alt for tregt selv Nå i ettertid så synes jeg det gikk fort nok, da, men under prøvingen så går tiden så tregt... Tusen takk! Er du prøver selv?
Coxy Skrevet 13. januar 2008 #1335 Skrevet 13. januar 2008 Hei! Beklager at jeg har stjålet tida di... Koselig du har lest dagboka mi og syntes den var spennende! Jeg ble nok gravid fort, iallfall ifølge "standarden" på en måte, selv om jeg syntes det gikk alt for tregt selv Nå i ettertid så synes jeg det gikk fort nok, da, men under prøvingen så går tiden så tregt... Tusen takk! Er du prøver selv? Ja, tida går nok UTROLIG sakte da man er prøver og virkelig bare vil bli gravid med en eneste gang...!!!!! Jeg er ikke noen aktiv prøver selv, ennå. Kuttet ut pilla for et par uker siden, og har ikke fått noen ordentlig menstrasjon enda. Har sliti med mye mellomblødninger de siste par årene, og jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har skiftet hormonprevensjon, pga det. Nå har jeg kuttet ut for å få igjen en ordentlig menstrasjon igjen, og evt begynne på nytt med pilla (nytt merke, IGJEN), eller ikke begynne... Jeg og samboeren min er litt i "tenkeboksen" ennå, skal - skal ikke, ha barn nå... Så vi får se hva som skjer! JEG er hvert fall VEEELIG klar (og blir jo ikke noe mindre babysyk av å være innpå her..) Samboeren min er litt mer usikker ennå, men han er på gli...... :gjeiper: Greia er at jeg fortsatt er student, og har igjen 2,5 år nå. MEN, jeg er "bare" deltidsstudent, og ser ikke studiet som noe hinder i å få barn. Så da får vi se om det blir litt ekstra :love: snart, slik at det blir litt mer som kan resultere i en liten eller Gleder meg vanvittig mye til den dagen jeg blir , det kan ikke finnes noen større glede her i livet.. :-D
**Emma** Skrevet 13. januar 2008 #1336 Skrevet 13. januar 2008 Knøttet, det ser ut til at du får en femi gutt ut fra dine egne beregninger Deilig med besøk av mor da, og moro med innkjøp. God søndagskveld!!
Midnattsol Skrevet 13. januar 2008 #1337 Skrevet 13. januar 2008 Knøttet, det ser ut til at du får en femi gutt ut fra dine egne beregninger *knis* God søndag! :-D
Knøttet Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #1338 Skrevet 13. januar 2008 Ja, tida går nok UTROLIG sakte da man er prøver og virkelig bare vil bli gravid med en eneste gang...!!!!! Jeg er ikke noen aktiv prøver selv, ennå. Kuttet ut pilla for et par uker siden, og har ikke fått noen ordentlig menstrasjon enda. Har sliti med mye mellomblødninger de siste par årene, og jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har skiftet hormonprevensjon, pga det. Nå har jeg kuttet ut for å få igjen en ordentlig menstrasjon igjen, og evt begynne på nytt med pilla (nytt merke, IGJEN), eller ikke begynne... Jeg og samboeren min er litt i "tenkeboksen" ennå, skal - skal ikke, ha barn nå... Så vi får se hva som skjer! JEG er hvert fall VEEELIG klar (og blir jo ikke noe mindre babysyk av å være innpå her..) Samboeren min er litt mer usikker ennå, men han er på gli...... :gjeiper: Greia er at jeg fortsatt er student, og har igjen 2,5 år nå. MEN, jeg er "bare" deltidsstudent, og ser ikke studiet som noe hinder i å få barn. Så da får vi se om det blir litt ekstra :love: snart, slik at det blir litt mer som kan resultere i en liten eller Gleder meg vanvittig mye til den dagen jeg blir , det kan ikke finnes noen større glede her i livet.. Håper du får mensen snart da! Jeg fikk vanlig "pillemens" rett etter at jeg tok siste pilla på brettet, og så tok det to måneder før jeg fikk mensen igjen. Håper det går raskere med deg. Synes forresten du burde opprette en prøverdagbok;) Kjenner meg igjen det du skriver, jeg har vært klar lenge allerede, men det har ikke passet i forhold til inntekt og bosted osv. Forøvrig har jeg hørt det er veldig greit å bli mor som student, i forhold til lånekassen, fritid og mere. Jeg har egentlig ikke peiling, men det er det jeg har hørt I ditt tilfelle høres det jo greit ut, når du er deltidsstudent, iallfall om du har jobb i tillegg! Å være gravid er utrolig, og det finnes nok ikke noe større... Knøttet, det ser ut til at du får en femi gutt ut fra dine egne beregninger Deilig med besøk av mor da, og moro med innkjøp. God søndagskveld!! Ja, det ser jammen meg slik ut! God søndagskveld til deg også! God søndag! :-D God søndag til deg også! edit: dumme smileybegrensning!!
Knøttet Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #1339 Skrevet 13. januar 2008 Vært på kino nå, har sett "national treasure, book of secrets" bra film, om enn litt usannsynlig Fant meg en ny yndlingsdrikk, nemlig "feel good drinks". En slags blanding av juice og brus, og helt uten tilsatt sukker og andre unaturlige ting. Veldig god, og helt sikkert alt for dyr... Lurer på hvor jeg skal få kjøpt den, jeg vet jeg får den på Nova kino og på Choco Boco... Spørs om det blir noen turer innom der fremover Skal skjerpe meg på søvnrutinene mine fremover. Jeg har som mål å komme meg i seng innen klokken tolv hver kveld jeg skal på jobb morgenen etter. Det høres jo overhode ikke tidlig ut, da Men jeg begynner somregel på jobb klokken 10, og da er vel 8-9 timer søvn nok. Nå legger jeg meg ofte ikke før 00:30- 01:30 Tror både lille fragle og jeg har godt av å få nok søvn! 2 uker og en dag til ultralyd! :-D
Gjest Ballerina Skrevet 13. januar 2008 #1340 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har sett Fell Good Drinks på Meny, Ultra, Spar og kiosker som Narvesen, 7eleven... de er kjempegode! Natta!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå