Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du får en fin og svimmelfri dag. :)

Skrevet

Innom med gode ønsker om en fin-fin dag for Knøttet :klemmer:

Skrevet
Ikke noe gøy å være svimmel. Fikk du legetime?

Jada, hadde legetime i går. Fikk time dagen etter jeg bestilte, herlig å bli tatt seriøst :)

Håper du får en fin og svimmelfri dag. :)

Takker :)

Ha en fortsatt fin dag!

Innom med gode ønsker om en fin-fin dag for Knøttet :klemmer:

Takk!

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Skrevet

Var nesten så jeg ikke kom meg til legen i går,jeg var så utrolig svimmel at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg :spy: Brukte ca femten-tjue minutter på badet, bare for å få på meg klærne og gå på do, og sitte og ta det med ro i mellomtiden, fordi jeg ble bare dårligere jo mer jeg rørte på meg... Greide ikke sminke meg, rense huden, sette opp håret mitt og spise frokost engang. Kastet nesten opp også, men hadde jo ikke noe å kaste opp :(

Greide heldigvis å krøke meg ut og på bussen til legen. Legen sa vel ikke noe særlig nytt. Hun tok blodtrykket mitt fire ganger, for å se om det varierte noe, noe det gjorde. Så sa hun at det sikkert kom av lavt blodtrykk, og var helt vanlig. Tok blodprøve av meg, som jeg forhåpentligvis får svar på i morgen. Har brukt egenmelding disse to dagene, om jeg må ha sykemelding trenger jeg bare å ringe legen igjen. Heldigvis har jeg fri fredag og lørdag :)

Dagen i går var helt forjævlig, for å si det mildt. Alt jeg fikk i meg var en 2-3 dl cola, en yoghurt og to bananer. Lå på sofaen hele dagen og enten så tv eller sov. Kroppen min ville kaste opp, men uansett hvor mye jeg brakk meg fikk jeg det ikke til :( Skjønner ikke det der, maten kunne ikke blitt fordøyd allerede når jeg skulle kaste opp... Kanskje banan og yoghurt er veldig lettfordøyelig, eller vanskelig å kaste opp? Snille mannen min hadde så vondt av meg i går, og spurte hele tiden om han kunne gjøre noe for meg... Verdens beste mann :rødme: :hjerte:

Usikker på om jeg bør bruke afipran eller ikke. Dama på apoteket sa at det ikke bør brukes under graviditet, bare om det er helt nødvendig. Men, hva er helt nødvendig da?! :klø: Legen sa også at det bør brukes om det er nødvendig, men at det ikke er noen risiko for fosteret... Leste på felleskatalogen at det har blitt brukt på gravide uten at de har funnet noen fosterskader... Men, at det ikke bør brukes i 3.trimester. Hm. Mamma kommer på besøk i dag, i morgen har vi tenkt oss ut i byen. Tar muligens én tablett om nødvendig :sjenert: Hittil har jeg tatt to tabletter: én i første trimester en gang, og én på søndag. Det er påvist skader på foster når det er brukt i tredje trimester, og over lengre tid. Midlertidlige "skader", men likevel. Vankelig å si om jeg kan bruke de eller ikke *sukk*

I dag er jeg en del bedre, heldigvis! Jeg er såpass at jeg greier å sitte oppreist, men er ganske svimmel om jeg snur meg eller rører på meg. Har ikke greid å få i meg mer enn én brødskive og snart en 0.5l cola, men det er bedre enn ingenting. Tror iallfall ikke jeg må kaste opp i dag! :)

Vurderer sykemelding, men nå har jeg jo fri frem til mandag, så jeg får se an formen. Tror forresten svimmelheten har noe med at jeg jobbet veldig mye forrige uke, og at det er kroppens måte å si fra at jeg må slappe mer av. Hadde en liten følelse av at det feilte meg noe i går, at jeg har en infeksjon, eller at leveren min har forhøyede verdier igjen. Hm, glemte å spørre legen om det. Jeg hadde forhøyede leververdier når jeg gikk på p-plasteret, og når man er gravid har man vel hormoner som kan forårsake slike ting igjen, eller? :klø: Lurer på om de sjekker for det på blodprøven de tok i går.

Skrevet

Åh, det hørtes slett ikke ut som en morsom dag! :kose:

Men det kan nok være som du sier, at det er kroppens måte å si ifra på om at du må ta det litt roligere. Er ikke så lett, det å ta det med ro FØR man faktisk føler seg dårlig, men det er kanskje noe som er nødvendig disse månedene...

Ut fra hva du sier, virker det jo heller ikke som om det er krise å ta de tablettene en sjelden gang innimellom når du føler deg så dårlig som nå. Så jeg støtter opp om dine tanker, men vet ikke noe mer enn deg da :)

Skrevet
Åh, det hørtes slett ikke ut som en morsom dag! :kose:

Men det kan nok være som du sier, at det er kroppens måte å si ifra på om at du må ta det litt roligere. Er ikke så lett, det å ta det med ro FØR man faktisk føler seg dårlig, men det er kanskje noe som er nødvendig disse månedene...

Ut fra hva du sier, virker det jo heller ikke som om det er krise å ta de tablettene en sjelden gang innimellom når du føler deg så dårlig som nå. Så jeg støtter opp om dine tanker, men vet ikke noe mer enn deg da :)

I går var grusomt, ja... Følte meg helt handikappet og følte meg forjævlig. Nå er jeg faktisk mye bedre, utrolig herlig! :-D

Nei, ble litt beroliget av å lese i felleskatalogen, tror det skal gå bra å ta afipran en gang i blant bare :) Nå er jeg så mye bedre at jeg ikke tror jeg trenger å ta tabletter i dag! Håper bare det varer :)

Huff, godt du er på bedringens vei da :)

:klemmer:

Takk... Mye bedre nå, heldigvis! :klem:

Skrevet

Dette hørtes ikke så godt ut. Ta vare på deg selv :klem: Håper formen blir bedre snart!

Skrevet

Stakkars deg, Knøttet, dette hørtes ganske ille ut! Håper det går bedre med deg nå og at du og moren din kan kose dere i morgen uten at du får svimmelhetsanfall og blir dårlig. Fortsatt god bedring! :klem:

Skrevet
Dette hørtes ikke så godt ut. Ta vare på deg selv :klem: Håper formen blir bedre snart!

:riste: Men i dag er jeg så mye bedre, iallfall nå etter at jeg fikk i meg to brødskiver og resten av colaen fra i går! :) Tror jeg bør ta det litt med ro fremover... Tror dette var kroppen min sin måte å si fra at jeg må ta det med ro

:klem:

Skrevet
:riste: Men i dag er jeg så mye bedre, iallfall nå etter at jeg fikk i meg to brødskiver og resten av colaen fra i går! :) Tror jeg bør ta det litt med ro fremover... Tror dette var kroppen min sin måte å si fra at jeg må ta det med ro

:klem:

Jeg tror også at kroppen din sier ifra. Viktig at vi lytter til den i månedene framover :)

Skrevet
Jeg tror også at kroppen din sier ifra. Viktig at vi lytter til den i månedene framover :)

:Nikke: Lurer på hvordan det blir fremover med jobb... Jaja, ordner seg :)

Skrevet
Ja :) Alt ordner seg som regel :)

:Nikke:

Skrevet

Ja nå må du ta vare på deg selv! *streng*

Tror ikke de medisinene skal være farlige. Jeg og mange andre bruker jo medisiner fast, som det står skrevet "må ikke brukes under graviditet" på, og det går jo i de alle fleste tilfeller bra. Så det går nok bra med en tablett i ny og ne :)

Skrevet
Ja nå må du ta vare på deg selv! *streng*

Tror ikke de medisinene skal være farlige. Jeg og mange andre bruker jo medisiner fast, som det står skrevet "må ikke brukes under graviditet" på, og det går jo i de alle fleste tilfeller bra. Så det går nok bra med en tablett i ny og ne :)

Jada, mamma Imli :fnise:

Neida, jeg skal gjøre det altså. Blir rolig t.o.m søndag iallfall, så får vi se om jeg jobber som planlagt på mandag.

Ja, sant det. De tar vel bare ekstra forhåndsregler i forhold til hva de skriver på pakningsvedlegg i forhold til graviditet...

===========================================

Jeg vil på svangerskapskurs, men er dette noe jeg må melde meg på selv, eller ordner jordmor opp? Tror jeg skal ringe jordmor i morgen, selv om de bare har telefontid på mandager. Teit med telefontid bare én dag i uka!

Hihi, nå kom Kate Bush med wuthering heights på tv, råbra sang, men dama ser jo helt psyko ut med de store øynene! :fnise:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Så trasig og være så dårlig form. Fint du er bedre nå, håper det holder seg sånn :klemmer:

Gikk ikke du også på Midtbyen helsestasjon? Jeg fikk i allefall beskjed av jordmor der om at hun holdt svkurs for sine "pasienter". Men det var helt annerledes enn jeg hadde trodd da. Hun sa det var en dag der hun fortalte om fødsler osv og en dag med omvisning på sykehuset. Jeg går til Kirsti da.

Hadde sett for meg sånn kurs som du ser på tv jeg, med pusteøvelser ogsånt :sjenert:

Skrevet
Så trasig og være så dårlig form. Fint du er bedre nå, håper det holder seg sånn :klemmer:

Gikk ikke du også på Midtbyen helsestasjon? Jeg fikk i allefall beskjed av jordmor der om at hun holdt svkurs for sine "pasienter". Men det var helt annerledes enn jeg hadde trodd da. Hun sa det var en dag der hun fortalte om fødsler osv og en dag med omvisning på sykehuset. Jeg går til Kirsti da.

Hadde sett for meg sånn kurs som du ser på tv jeg, med pusteøvelser ogsånt :sjenert:

Tror jeg er på bedringens vei nå, forhåpentligvis! :klem:

Jo, jeg går der, men jeg har ei anna jordmor. Sikker på at én dag regnes som svangerskapskurs? Syntes det hørtes litt lite ut... Tror jeg skal ringe og høre en dag :) Jeg også trodde svangerskapskurs var slik som man ser på tv...

====================================

Nå har mannen kjøpt sea band til meg :) Vet ikke om det hjelper mot svimmelhet, men verdt å prøve, dessuten veldig kjekt å ha på flyreiser og lignende.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Tror jeg er på bedringens vei nå, forhåpentligvis! :klem:

Jo, jeg går der, men jeg har ei anna jordmor. Sikker på at én dag regnes som svangerskapskurs? Syntes det hørtes litt lite ut... Tror jeg skal ringe og høre en dag :) Jeg også trodde svangerskapskurs var slik som man ser på tv...

Hun sa det var en dag i allefall og en med omvisning. Men det er jo mulig det er andre type kurs man kan ta også. Som er litt mer sånn "lamase"?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...