flickan Skrevet 17. desember 2007 #1181 Skrevet 17. desember 2007 Skjønner at du bekymrer deg, men mest sannsynlig har alt gått veldig bra. De ligger godt beskyttet i magen. Kikket forresten på julaften-kjolen din, den var kjempefin. Synes ikke den var for pyntet. I morgen skal faren min hjem fra sykehuset, det blir deilig.
Knøttet Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #1182 Skrevet 17. desember 2007 Hei! Håper du fikk tak i jordmora og svar på ting. Er ikke noe kjekt å gå rundt og ikke vite...selv om den lille nok ligger trygt og godt der inne. Det sies jo at det verste er å få slag mot ryggen. Så kjekt med 2 fridager snart, skjønner godt at du gleder deg. Jeg har nå bare 2 arbeidsdager igjen før jeg har juleferie Jezz, det blir deilig. Jada, etter mye styr og mange bekymringer så ordnet det seg:) Huff da... Hørtes ikke godt. Sannsynligvis står alt bra til med den lille, den er jo ganske langt nede og inne takk Er nok ikke farlig med et lite slag i magen. Er verre å falle og slå rygg eller bekken. Har hørt at etter uke 23 bør man undersøkes etter sånne opplevelser. Men der er jo ikke du helt ennå Selv om det går fort! Hm, skal passe meg for å falle på glattisen her da... Livsfarlig, jo! Skjønner at du bekymrer deg, men mest sannsynlig har alt gått veldig bra. De ligger godt beskyttet i magen. Kikket forresten på julaften-kjolen din, den var kjempefin. Synes ikke den var for pyntet. I morgen skal faren min hjem fra sykehuset, det blir deilig. Det gikk bra, heldigvis! Da blir det nok til at jeg bruker kjolen på julaften;) Gleder meg! Så bra faren din kommer hjem i morgen!
Knøttet Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #1183 Skrevet 17. desember 2007 Nå er jeg utslitt, har vondt i hodet og lettere irritabel... bør ikke terge på seg meg nå, nei! Jeg ringte jordmor opp igjen, og de sa hun skulle ringe meg. De ringte meg opp igjen, og sa at jordmor hadde bedt meg ringe til føden, for en sjekk. Jeg ringte dit men kom ikke inn pga de tar ikke gravide før de er i 16. uke. Derfor ringte jeg legen min, som merkelig nok stengte klokken 12:00 i dag. Jeg hadde ikke nummeret til legevakten, men måtte ringe føden igjen for å få det. Jeg ble satt over, og jeg ble frustrert... ringte igjen, og ble satt over, denne gangen vellykket. Snakket med en veldig koselig, rolig og betryggende mann som mente dette gikk veldig bra, og at han skulle få meg inn til legen min likevel. Legen min var jo ikke på jobb, så det var enten å dra til en helt ny lege, eller å dra til legevakta. Mannen på legevakta mente da det var best for meg å komme til legevakta, så jeg sa fra til jobben hva som hadde skjedd og at jeg måtte dra til legevakta. Satt og ventet litt på legevakta, men heldigvis ikke lenge. Var ganske fortvilet... Kom inn kanskje etter 20 minutter eller noe. Snakket med en svensk lege som skjønte godt at jeg var bekymret, men som mente at siden jeg ikke har hatt blødninger eller sammentrekninger så har det gått bra. Han sendte meg videre til barn-og-kvinnesenteret. Der ble det mer venting, før jeg fikk komme inn til nok en hyggelig og forståelsesfull lege. Der fikk jeg tatt innvendig ultralyd. Det var helt utrolig å se lille fragle! :rødme: H*n var i full vigør, kavet og fektet med både armer og bein, og det lille hjertet slo i 160 slag i minuttet. Alt stod bra til, og selv om legen ikke tok ordentlige mål så mente han at det stemte at jeg var rundt 12 uker på vei. Så jeg gikk tilbake til jobben lykkelig og veldig betrygget over å ha sett en nydelig liten baby! :-D
Gjest Ballerina Skrevet 18. desember 2007 #1186 Skrevet 18. desember 2007 Så bra at du fikk se at alt står bra til med lille fragle!! :rødme: Ha en fin dag!! ...nå skal jeg på skolen og ha matte-eksamen...
Gjest imli Skrevet 18. desember 2007 #1187 Skrevet 18. desember 2007 Så fint du ble beroliget og fikk god behandling! Lille fragle så nok ganske "ferdig" ut nå tenker jeg, selv om h*n var liten. Bare beina som er litt korte
Amused Skrevet 18. desember 2007 #1188 Skrevet 18. desember 2007 Ja, du må stå på krava, Knøttet Så koselig å få se lille fragle, da :rødme:
Knøttet Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #1189 Skrevet 18. desember 2007 Så bra at du fikk se at alt står bra til med lille fragle!! :rødme: Ha en fin dag!! ...nå skal jeg på skolen og ha matte-eksamen... Veldig bra jeg tatt seriøst av alle sammen på sykehuset! :-D Lykke til på matteeksamen!! Så fint du ble beroliget og fikk god behandling! Lille fragle så nok ganske "ferdig" ut nå tenker jeg, selv om h*n var liten. Bare beina som er litt korte Ja, h*n så ganske ferdig ut... var helt utrolig å se h*n, og som h*n sprellet! :-D Ja, du må stå på krava, Knøttet Så koselig å få se lille fragle, da :rødme: Ja, det hjelper visst det! Overrasket over at alle tok meg så seriøst, men det er jo slik det skal være
Knøttet Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #1190 Skrevet 18. desember 2007 Jeg tror forresten det er en gutt... det er bare en følelse jeg har. Har tenkt å ta "ringtesten" etterhvert, selv om jeg ikke tror seriøst på den er det jo litt morsomt Mamma og bestemoren min tror også det er en gutt, mens bestevenninna tror det er en jente. I følge hjerteslagene er det jente, for h*n hadde hjerteslagsom var på 160 i minuttet, men det er jo heller ikke til å stole på da;) I dag har jeg fri! Var godt å sove lenge, smiler fortsatt med tanken på lille fragle som lå og sprellet og var veldig aktiv i går :rødme: Skal møte ei venninne og gå i byen og på kjøpesentre snart, venter bare på telefon fra henne. Må prøve å få kjøpt gaven til mannen i dag, og så skal mannen og jeg handle resten av gavene sammen i morgen.
Ella* Skrevet 18. desember 2007 #1191 Skrevet 18. desember 2007 Så fint at du fikk UL Sikkert kjempekoselig å se den lille krabaten :rødme:
Knøttet Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #1192 Skrevet 18. desember 2007 Så fint at du fikk UL Sikkert kjempekoselig å se den lille krabaten :rødme: Det var det, absolutt! :rødme: Nydelig, vilter liten baby... *smile stort* Gleder meg til å se h*n igjen på rutineultralyden Nå har jeg bestilt 3d-ultralyd! :-D Når jeg ringte så sa dama til meg at de ikke hadde time før i februar, noe som overhodet ikke gjør noe, siden jeg ikke er 25-27 uker på vei før i mars. Så da har jeg time 31.mars, klokken sju på kvelden. Kostet 1350,- hvis det blir vellykket (altså at babyen ligger slik at vi får fine bilder og video) og hvis ikke koster det 750,- slik som for vanlig ultralyd. Ikke så billig akkurat, men det er nok verdt det! :-D Nå har jeg fått kjøpt gave til mannen, to sesonger Battlestar Galactica. Nå mangler det bare gavekinobilletten, men den bestiller jeg på nett
flickan Skrevet 18. desember 2007 #1193 Skrevet 18. desember 2007 Så kos se lille-fraglen på UL og at du fikk sjekket at alt er ok. Jeg drømmer at jeg er gravid så og si hver natt nå og det rykker i eggstokkene mine om dagen altså. Du er virkelig heldig som har et bitte bitte lite menneske inni deg. *Bare 5-6 mnd til vi setter i gang prøving*
**Emma** Skrevet 18. desember 2007 #1194 Skrevet 18. desember 2007 Å, så moro å få se lille spiren så ofte. Skjønner godt at du vil ta 3D- bilder. Blir liksom så veldig virkelig at man har noe i magen :rødme: Var forresten godt å lese om at kræsjet ditt gikk bra for lillespire. Greit å få sjekket så man ikke bekymrer seg unødig Ha en fin kveld!
Knøttet Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #1195 Skrevet 18. desember 2007 Så kos se lille-fraglen på UL og at du fikk sjekket at alt er ok. Jeg drømmer at jeg er gravid så og si hver natt nå og det rykker i eggstokkene mine om dagen altså. Du er virkelig heldig som har et bitte bitte lite menneske inni deg. *Bare 5-6 mnd til vi setter i gang prøving* Det var helt utrolig... :rødme: Hehe... babysyk? Du får starte nedtelling! Det er en spennende tid, veldig veldig spennende, gled deg! :-D Å, så moro å få se lille spiren så ofte. Skjønner godt at du vil ta 3D- bilder. Blir liksom så veldig virkelig at man har noe i magen :rødme: Var forresten godt å lese om at kræsjet ditt gikk bra for lillespire. Greit å få sjekket så man ikke bekymrer seg unødig Ha en fin kveld! Ja... blir helt forelsket i den lille... :rødme: Må nok bli 3d-ultralyd, blir artig! :-D Hadde jeg ikke fått sjekket opp kræsjet mitt hadde jeg nok bekymret meg enda. Utrolig godt å bli tatt seriøst av legevakta!! En fin kveld til deg også! =============================================== Nå kom mannen hjem, han hadde kjøpt med en nydelig juleplante til meg, og så skal han lage midag til oss. Skjønne mannen! :-D
flickan Skrevet 18. desember 2007 #1196 Skrevet 18. desember 2007 Flinke mannen din Jeg snakket akkurat med mannen min som har reist hjem på juleferie (jeg har eksamen og må jobbe :gråte: ) Slik var vel samtalen: Mannen: Eh.. du, veit den kåpa jeg har kjøpt til deg til jul? Bea: Eh.. Nei, det gjør jeg ikke. Røpet du nettop julegaven min? Mannen: Jeg har glemt den hjemme, så du må ta den med deg når du kommer nedover. Det er den du sa du ønsket deg da vi var i bodø vettu. (røper enda mer) Bea: Okei, men du trengte jo ikke fortelle hva jeg fikk da.. Jeg kunne jo bare tatt med pakken likevel, uten å vite innholdet. Mannen: Ja, men jeg har glemt å pakke den inn også.. Så du må pakke den inn først.. Bea: Så jeg må pakke inn og ta med min egen julegave? Mannen: eh.. ja, på en måte.. Bea:*snurt* Sendte melding etterpå at jeg like gjerne kan betale kåpa selv og så kan han finne noe annet fint å overraske meg med. Jeg elsker å ikke vite hva jeg får. Tror han synes jeg var litt kravstor, men det får han tåle.. Jeg vil ikke pakke inn min egen gave.
Knøttet Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #1197 Skrevet 18. desember 2007 Flinke mannen din Jeg snakket akkurat med mannen min som har reist hjem på juleferie (jeg har eksamen og må jobbe :gråte: ) Slik var vel samtalen: Mannen: Eh.. du, veit den kåpa jeg har kjøpt til deg til jul? Bea: Eh.. Nei, det gjør jeg ikke. Røpet du nettop julegaven min? Mannen: Jeg har glemt den hjemme, så du må ta den med deg når du kommer nedover. Det er den du sa du ønsket deg da vi var i bodø vettu. (røper enda mer) Bea: Okei, men du trengte jo ikke fortelle hva jeg fikk da.. Jeg kunne jo bare tatt med pakken likevel, uten å vite innholdet. Mannen: Ja, men jeg har glemt å pakke den inn også.. Så du må pakke den inn først.. Bea: Så jeg må pakke inn og ta med min egen julegave? Mannen: eh.. ja, på en måte.. Bea:*snurt* Sendte melding etterpå at jeg like gjerne kan betale kåpa selv og så kan han finne noe annet fint å overraske meg med. Jeg elsker å ikke vite hva jeg får. Tror han synes jeg var litt kravstor, men det får han tåle.. Jeg vil ikke pakke inn min egen gave. Hehe, beklager at jeg ler Men det var litt morsomt, og litt typisk mannfolk Kjedelig at han røpte seg, og at han har juleferie og ikke du Blir vel ikke så lenge til du får dra etter han vel?
Gjest imli Skrevet 19. desember 2007 #1198 Skrevet 19. desember 2007 Haha, menn og gaver... 3D UL blir nok spennende ja.. Men fy så dyrt! Vil dere vite kjønn til ordinær UL eller? Ser du tror det er gutt. Blir jo moro å se om magefølelsen stemmer i så fall! Jeg har liksom ingen følelse av hva min er. Noen ganger har jeg kanskje en liten følelse på en av kjønna, men så går det over igjen, og jeg tror det motsatte. Har du forresten fått time til ordinær UL? Faktisk ikke så lenge til det nå, 5-6 uker bare!
GlamCat Skrevet 19. desember 2007 #1199 Skrevet 19. desember 2007 Så spennende med UL Det må være en fantastisk følelse å se en liten spire i magen
Knøttet Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #1200 Skrevet 19. desember 2007 Haha, menn og gaver... 3D UL blir nok spennende ja.. Men fy så dyrt! Vil dere vite kjønn til ordinær UL eller? Ser du tror det er gutt. Blir jo moro å se om magefølelsen stemmer i så fall! Jeg har liksom ingen følelse av hva min er. Noen ganger har jeg kanskje en liten følelse på en av kjønna, men så går det over igjen, og jeg tror det motsatte. Har du forresten fått time til ordinær UL? Faktisk ikke så lenge til det nå, 5-6 uker bare! Dyrt nok, men det er verdt det;) Jeg vil vite kjønnet, mannen vil egentlig ikke, men han tror ikke at jeg greier å holde det for meg selv, så da vil han også vite kjønnet Fått time til ordinær ultralyd 28.januar, faktisk ikke mye mer enn én måned til! Gleder oss! :-D Så spennende med UL Det må være en fantastisk følelse å se en liten spire i magen Det var helt utrolig!! :-D :rødme: ================================================ I dag var jeg faktisk litt kvalm når jeg stod opp... Hjalp å få i seg mat. Mannen mener jeg har fått mage, selv er jeg ikke helt sikker, men jeg håper han har rett I dag skal vi handle de siste julegavene, kjøpe juletre, forhåpentligvis bake kakemenn og pepperkaker, pynte juletreet (tidlig ute, ja!) og ellers bare slappe av og kose oss på fridagen vår:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå