Knøttet Skrevet 24. november 2007 Forfatter #1023 Skrevet 24. november 2007 God lørdagskveld!! Takk, i like måde! Gratulerer med 9 uker! Takk =============================== Sulten, men grønnsaksgrateng tar lang tid å lage... Kommer ikke på noe annet, enkelt jeg kan lage. Hmfr...
Ella* Skrevet 25. november 2007 #1024 Skrevet 25. november 2007 Gratulerer med 9 uker! Når jeg ser tickerne til dere andre ser jeg hvor fort tiden går.... Men min står heeelt stille , synes jeg i hvert fall
Knøttet Skrevet 25. november 2007 Forfatter #1025 Skrevet 25. november 2007 Gratulerer med 9 uker! Når jeg ser tickerne til dere andre ser jeg hvor fort tiden går.... Men min står heeelt stille , synes jeg i hvert fall Takk! Gratulerer med 6 uker på etterskudd... Hehe, det er nok slik for alle! =================================== I morgen skal jeg ringe til legen og få svar på om jeg har hatt røde hunder, om jeg er jernfattig, om jeg får i meg for mye folat og om jeg er resistant mot toxo
Lilith Skrevet 25. november 2007 #1026 Skrevet 25. november 2007 (endret) 9 uker! Gratulerer Blir spennende å høre fra legen! Håper alle tester er bra. Håper du finner ut av disse spisegreiene, Knøttet - kjedelig å føle seg sånn svimmel og smådårlig. Hva med å kjøpe inn et lager av sånne God Morgen-yogurter? De er jo kommet i ekstra lett variant nå også, og hvis dere har kjøleskap på jobben er det jo ikke noe problem å alltid ha noen på lur når sulten melder seg Eller gjentar jeg at nøtter, rosiner og bananer er fin mat! Ha en fin søndagskveld! Endret 25. november 2007 av Lilith
Knøttet Skrevet 25. november 2007 Forfatter #1027 Skrevet 25. november 2007 9 uker! Gratulerer Blir spennende å høre fra legen! Håper alle tester er bra. Håper du finner ut av disse spisegreiene, Knøttet - kjedelig å føle seg sånn svimmel og smådårlig. Hva med å kjøpe inn et lager av sånne God Morgen-yogurter? De er jo kommet i ekstra lett variant nå også, og hvis dere har kjøleskap på jobben er det jo ikke noe problem å alltid ha noen på lur når sulten melder seg Eller gjentar jeg at nøtter, rosiner og bananer er fin mat! Ha en fin søndagskveld! Jeg er så dårlig på å gratulere andre for hvor langt de er kommet... Så gratulerer med overstått 6 uker! Litt for spennende å høre fra legen.. litt redd for at de har funnet noe galt, men jeg tror det egentlig ikke da. Har kjøpt inn et lager av rosiner, bixit, småsulten, bananer og noen go' morgen yoghurt. eElsker den grønne med melonsmak! Vi har kjøleskap på jobb, så der sa du noe jeg kan gjøre! Det har gått mest på boller uten rosiner de siste dagene, noe som fungerer veldig bra, men som ikke er sunt... Takk, i like måde!
Ella* Skrevet 25. november 2007 #1028 Skrevet 25. november 2007 Annen frukt, som epler og klementiner er også gode mellommåltider. RugSprø (knekkebrød) med ost er skikkelig godt Hvis du liker cottage cheese, så er jo det og litt syltetøy/frukt e.l. et fint mellommåltid. Hvis du spiser matvarer med mye sukker (sjokolade, boller) så vil blodsukkeret stige fort, og deretter dale ned igjen, så du føler deg dårligere/slappere kort tid etter. For eksempel knekkebrød gir en mer stabil, langsom blodsukkerstigning som kroppen kan takle, og du vil føle deg piggere lengre. Dagens sikkert unødvendige leksjon.... Håper du føler deg bedre i dagene som kommer.
Knøttet Skrevet 25. november 2007 Forfatter #1029 Skrevet 25. november 2007 Annen frukt, som epler og klementiner er også gode mellommåltider. RugSprø (knekkebrød) med ost er skikkelig godt Hvis du liker cottage cheese, så er jo det og litt syltetøy/frukt e.l. et fint mellommåltid. Hvis du spiser matvarer med mye sukker (sjokolade, boller) så vil blodsukkeret stige fort, og deretter dale ned igjen, så du føler deg dårligere/slappere kort tid etter. For eksempel knekkebrød gir en mer stabil, langsom blodsukkerstigning som kroppen kan takle, og du vil føle deg piggere lengre. Dagens sikkert unødvendige leksjon.... Håper du føler deg bedre i dagene som kommer. Takk for gode råd, det er absolutt ikke unødvendig Føler at frukt ikke metter nok, faktisk. Synes det er litt merkelig egentlig... ================================ Nå blir det snart grønnsaksgrateng! *glede seg*
Gjest *smak* Skrevet 25. november 2007 #1030 Skrevet 25. november 2007 Inne å hilser på. Fint at det går bra med deg! Grønnsaksgrateng er sundt og godt. Du er flink som klarer å holde deg unna kjøtt, det hadde ikke jeg klart. Ønsker deg en fin uke!
Knøttet Skrevet 25. november 2007 Forfatter #1031 Skrevet 25. november 2007 Inne å hilser på. Fint at det går bra med deg! Grønnsaksgrateng er sundt og godt. Du er flink som klarer å holde deg unna kjøtt, det hadde ikke jeg klart. Ønsker deg en fin uke! Koselig at du tar turen innom Skal titte innom dagboka di etterhvert også Grønnsaksgrateng var kjempegodt! Men nå er jeg sulten igjen... Takk for det, en fin uke ønskes deg også! :-D
Knøttet Skrevet 26. november 2007 Forfatter #1032 Skrevet 26. november 2007 Fikk ikke prøvesvarene mine i dag:( Ringte legekontoret, men hun som tok telefonen burde ikke vært på jobben, for hun var så forkjølet og hes at jeg knapt forstod hva hun sa, stakkars. De hadde fått prøvesvarene mine, men de ville sende de til meg, pga jeg skal ha en kopi jeg også. Jeg spurte ikke hva de hadde funnet ut, siden jeg likevel ikke forstod 90% av hva hun sa til meg. Får anta at de ikke fant noe galt, siden hun ikke sa noe om det... Så nå venter jeg spent ved postkassen i morgen. Nåde de om brevet ikke er fremme i morgen!! grr... Jeg må virkelig lære meg å spise regelmessig... Var på jobb i dag og følte meg småsulten, så jeg spiste litt rosiner (jeg hadde helt glemt hvor ekkel konsistens rosiner har, forresten! Uæh...) Det hjalp den første halvtimen, men så ble jeg mer sulten, og til slutt så ble jeg svimmel og slapp og måtte bare gå og ta en liten pause... Prøvde å spise Småsulten-posen min, men det var bare æsj. Fungerer visst ikke med salt og relativt sunn mat når jeg blir slik Derfor kjøpte jeg meg en bollepose, og det hjalp! Hvorfor er det bare usunn mat som hjelper på meg?! Cola hjelper også, men blir så bekymret pga det er skadelig med koffeinet Vet jo at man maks kan drikke 1 liter cola pr.dag uten at det er farlig, og selv om jeg drikker langt under 1 liter så blir jeg bekymret likevel... I kveld ble det fjordlandgrøt til "middag", enkelt og godt:) Føler for å spise middag hver dag for tiden, men det er jo bra å opparbeide seg rutiner:) Foreldrene mine er så søte, mamma har kommet frem til at hun vil bli kalt "mormor" og pappa vil bli kalt "besten" Så stolte, og gleder seg sååå mye begge to! :-D
Lilith Skrevet 26. november 2007 #1033 Skrevet 26. november 2007 Å nei, så frustrerende å måtte vente på svar! Håper du får dem i morgen. Hm ... det er bare usunn mat som funker? Kunne du bakt noen helkornmuffins som du har liggende på jobben, feks? Det er mer nam enn utpreget sunne ting, men ikke så ille som boller likevel siden du kan putte masse bra i dem - også blir jo mer mat i dem! Frukt blir jeg også mer sulten av, og epler er verst. Jeg holder en knapp på muffins! Eller ... hva med å bake et lager av pizzasnurrer? Lag dem med speltmel, så er det en relativt sunn snack. Ka du trur?
Knøttet Skrevet 26. november 2007 Forfatter #1034 Skrevet 26. november 2007 Å nei, så frustrerende å måtte vente på svar! Håper du får dem i morgen. Hm ... det er bare usunn mat som funker? Kunne du bakt noen helkornmuffins som du har liggende på jobben, feks? Det er mer nam enn utpreget sunne ting, men ikke så ille som boller likevel siden du kan putte masse bra i dem - også blir jo mer mat i dem! Frukt blir jeg også mer sulten av, og epler er verst. Jeg holder en knapp på muffins! Eller ... hva med å bake et lager av pizzasnurrer? Lag dem med speltmel, så er det en relativt sunn snack. Ka du trur? Ja, jeg hater å vente... er jo som sagt utålmodig Hm, det hørtes ut som en veldig god idé! Eneste negative er at da må jeg jo bake. Iiiiik! Er ikke noen stor bakermester Men, tror jeg skal prøve meg på det der likevel! Du har vel ikke noen oppskrifter liggende? Tiltak å bake, tiltak å finne oppskrift... Ja, jeg vet det er ille... Ka æ trur? Æ kan bake!!
Lilith Skrevet 26. november 2007 #1035 Skrevet 26. november 2007 Pft! Pizzasnurrer er det enkleste i verden! Pizzadeig: 3 dl hvetemel 1/2 pk tørrgjær litt salt 1 ss matolje Litt lunkent vann Bland alt godt og la heve en times tid, eller til dobbel størrelse. Kjevle ut deigen til en avlang leiv. Smør på tomatpuré, krydder, annet valgfritt fyll og ost. Rull sammen leiven på langs og skjær av biter som er, tja, 1-2 cm tykke? Legg dem på bakeplate med bakepapir. Etterhev i ca 10 min, og stek på 225 grader i 15 minutter. Nam!
Lilith Skrevet 26. november 2007 #1036 Skrevet 26. november 2007 Muffins .. Hm, jeg har en standard muffinsoppskrift som lyder som følger: 150 g smør/margarin 2 dl sukker 2 egg 1 ts vaniljesukker 1/2 dl melk 3 dl hetemel 1 ts bakepulver Visp smør og sukker hvitt. Rør i eggene, ett og ett. Tilsett vaniljesukker og melk. Rør inn mel og bakepulver. Fyll formene (STORE former!) 1/4 fulle. Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 15 min. Du kan erstatte halvparten av melet med speltmel, feks. Du kan også bruke solsikkefrø, linfrø og havregryn i røren. Minske en del av sukkeret, evt erstatte med brunt sukker. Du kan trykke eplebiter, blåbær eller annet godt (og sunt!) ned i formene. Prøv deg fram litt. Lett og kjempegodt
Knøttet Skrevet 27. november 2007 Forfatter #1037 Skrevet 27. november 2007 Pft! Pizzasnurrer er det enkleste i verden! Pizzadeig: 3 dl hvetemel 1/2 pk tørrgjær litt salt 1 ss matolje Litt lunkent vann Bland alt godt og la heve en times tid, eller til dobbel størrelse. Kjevle ut deigen til en avlang leiv. Smør på tomatpuré, krydder, annet valgfritt fyll og ost. Rull sammen leiven på langs og skjær av biter som er, tja, 1-2 cm tykke? Legg dem på bakeplate med bakepapir. Etterhev i ca 10 min, og stek på 225 grader i 15 minutter. Nam! Muffins .. Hm, jeg har en standard muffinsoppskrift som lyder som følger: 150 g smør/margarin 2 dl sukker 2 egg 1 ts vaniljesukker 1/2 dl melk 3 dl hetemel 1 ts bakepulver Visp smør og sukker hvitt. Rør i eggene, ett og ett. Tilsett vaniljesukker og melk. Rør inn mel og bakepulver. Fyll formene (STORE former!) 1/4 fulle. Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 15 min. Du kan erstatte halvparten av melet med speltmel, feks. Du kan også bruke solsikkefrø, linfrø og havregryn i røren. Minske en del av sukkeret, evt erstatte med brunt sukker. Du kan trykke eplebiter, blåbær eller annet godt (og sunt!) ned i formene. Prøv deg fram litt. Lett og kjempegodt Tusen takk for oppskrifter! Antar speltmel fås på butikken, til og med på Rema til tross for dårlig utvalg? ================================== Den er så søt den Prix-reklamen med paret som venter trillinger (?) :rødme: I dag har jeg tatt med kaninen og fått klipt klørne hans, kjøpt meg en sub på Big Bite og nå skal jeg snart på jobb. Jeg forhører meg om laksen er fersk hver gang jeg kjøper mat på Big Bite... For laks er vel okay så lenge den ikke er gammel eller har ligget lenge.
Lilith Skrevet 27. november 2007 #1038 Skrevet 27. november 2007 (endret) siter Knøttet: Tusen takk for oppskrifter! klem.gif Antar speltmel fås på butikken, til og med på Rema til tross for dårlig utvalg? Happy.gif ----- Ja, skulle tro det? Ellers kan du bruke annet, grovt mel også. Se hva de har, og eksperimenter litt! Edit: Glemte å sitere - og nå ble det litt rart. Men, men! Endret 27. november 2007 av Lilith
Knøttet Skrevet 27. november 2007 Forfatter #1039 Skrevet 27. november 2007 siter Knøttet: Tusen takk for oppskrifter! klem.gif Antar speltmel fås på butikken, til og med på Rema til tross for dårlig utvalg? Happy.gif ----- Ja, skulle tro det? Ellers kan du bruke annet, grovt mel også. Se hva de har, og eksperimenter litt! Edit: Glemte å sitere - og nå ble det litt rart. Men, men! Supert! :-D =============================== Ringte like gjerne til legen min jeg, siden jeg ikke har fått noe i posten i dag (uvisst om posten ikke har kommet eller om brevet ikke har kommet). Alle verdier var fine, men folatnivået mitt var litt høyt. De skulle ringe meg i morgen, etter at de har snakket med legen, for å si meg hva jeg skal gjøre Overrasket over at jernlageret mitt var så bra!
MellonCollie Skrevet 27. november 2007 #1040 Skrevet 27. november 2007 Flott at alt ser så bra ut da! Dessuten tror jeg at jeg må snike til meg noen av de oppskriftene du har fått også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå