Amused Skrevet 16. november 2007 #961 Skrevet 16. november 2007 Fetaost er vel ok så lenge den er laget av pasteurisert melk? Jeg har spist brie også jeg, den var kjempefersk, og da fikk jeg høre at det var ok God helg, Knøttet
Knøttet Skrevet 16. november 2007 Forfatter #963 Skrevet 16. november 2007 Kan man ikke spise feta-ost når man er gravid? Hvis fetaosten ikke er pasteurisert bør man visst ikke spise den... Siden jeg kjøpte mat på et bakeri og på 7-eleven så kan den godt vært upasteurisert... Fetaost er vel ok, så lenge den er laget av pasteurisert ost? Det fikk jeg beskjed om, i hvert fall ... Det går nok bra! Jeg vil også kjøpe bok! Svangerskapet uke for uke hørtes bra ut. Jeg kjøpte Verdens beste pappa her om dagen og venter den i posten til uka. Den skal bli ekstra-julegave til den vordende far! .... mulig jeg må smuglese i den litt først ... *nysgjerrigper* Jepp, det stemmer nok det. Men siden jeg kjøpte meg baguett på et bakeri og noe annet greier på 7-eleven så vet jeg jo ikke om osten var pasteurisert... Jeg som ikke er spesielt glad i fetaost engang!! Den boka jeg kjøpte anbefales! Uten at jeg har lest den da, bare bladd gjennom den... "Verdens beste pappa" har både mannen og jeg lest, og vi likte den veldig godt begge to. Den er en av få bøker som fokuserer på faren, de andre bøkene skriver svært lite om faren og hans rolle. Hehe... god idé å gi den til han i julegave! Smugles den litt først, du
Knøttet Skrevet 16. november 2007 Forfatter #965 Skrevet 16. november 2007 Fetaost er vel ok så lenge den er laget av pasteurisert melk? Jeg har spist brie også jeg, den var kjempefersk, og da fikk jeg høre at det var ok God helg, Knøttet Jepp... men så spørs det om bakeriet på Byhaven og 7-eleven har pasteurisert fetaost da... Vurderer faktisk å ringe og høre, litt hysterisk, men mest nysgjerrig God helg!
Amused Skrevet 16. november 2007 #966 Skrevet 16. november 2007 Næh, pærebrus er jo Knøttets favoritt. Jeg vil ha... Pepsi!
Amused Skrevet 16. november 2007 #967 Skrevet 16. november 2007 Jepp... men så spørs det om bakeriet på Byhaven og 7-eleven har pasteurisert fetaost da... Vurderer faktisk å ringe og høre, litt hysterisk, men mest nysgjerrig Tja, kan jo være like greit å høre etter først som sist
Knøttet Skrevet 16. november 2007 Forfatter #968 Skrevet 16. november 2007 Næh, pærebrus er jo Knøttets favoritt. Jeg vil ha... Pepsi! Ikke? Det som er så godt! Tja, kan jo være like greit å høre etter først som sist Ja... men så vet jeg ikke om jeg greier å uttale "pasteurisert", det høres så teit ut
Lilith Skrevet 16. november 2007 #969 Skrevet 16. november 2007 Næh, pærebrus er jo Knøttets favoritt. Jeg vil ha... Pepsi! Hrmf, kravstore kranglefant ... *fifle, fofle* Ingen pepsi, men hva med: ? ? (alkoholfri, seff!) ? ? ? ? ? (lett)
Knøttet Skrevet 16. november 2007 Forfatter #970 Skrevet 16. november 2007 Hrmf, kravstore kranglefant ... *fifle, fofle* Ingen pepsi, men hva med: ? ? (alkoholfri, seff!) ? ? ? ? ? (lett) Guri... nå ble jeg sulten!! Selv om jeg nettopp har spist en halv bigbite sub med laks og eggesalat ================================= Føler meg litt masete. Spurte på Bigbite om laksen var fersk (noe den var) og på bakeriet om de hadde pasteurisert fetaost eller ikke... (noe de ikke visste, hadde ikke krukken med fetaost der). Ble bigbite med laks og eggesalat til lunsj i dag, nam! Viktig for meg som er vegetarianer å få i meg fisk, egg- og melkeprodukter Så da har jeg vært litt sunn i dag også Selv om colaen neppe er så sunn...
Lilith Skrevet 16. november 2007 #971 Skrevet 16. november 2007 Better safe than sorry, sier nå jeg! Vi får bare finne oss i at omverdenen kanskje synes vi er vel hysteriske noen måneder fremover. Det er det verdt
Knøttet Skrevet 16. november 2007 Forfatter #972 Skrevet 16. november 2007 Better safe than sorry, sier nå jeg! Vi får bare finne oss i at omverdenen kanskje synes vi er vel hysteriske noen måneder fremover. Det er det verdt Veldig sant! Men jeg føler meg litt teit, siden det ikke vises at jeg er gravid... Føler jeg ikke kan si "... jeg lurer pga jeg er gravid, skjønner du" Selv om det er en del apotekteknikere og damer i klesbutikken som vet om det her i byen. Jeg har spurt om ting på apoteket, og mamma nevnte det til noen på klesbutikker når jeg kjøpte jakke for noen uker siden
Gjest imli Skrevet 16. november 2007 #975 Skrevet 16. november 2007 Ikke lett med alt det der "hva kan jeg spise" greine... Går jo an å spørre om det er pasteurisert. Uttales pasturisert så vidt meg bekjent... Er vel ikke det ordet jeg bruker mest i det daglige Men tror melka i de aller fleste produkter som selges i Norge er pasteuriserte med mindre annet er nevnt. Pasteurisert betyr vel at melka er varma opp til bakteriene forsvinner tror jeg.
Ella* Skrevet 16. november 2007 #976 Skrevet 16. november 2007 Sub med laks og eggesalat er så GODT!! Kjøper det hver gang vi er et sted med BigBite (ikke så ofte ).
Knøttet Skrevet 16. november 2007 Forfatter #978 Skrevet 16. november 2007 Ikke lett med alt det der "hva kan jeg spise" greine... Går jo an å spørre om det er pasteurisert. Uttales pasturisert så vidt meg bekjent... Er vel ikke det ordet jeg bruker mest i det daglige Men tror melka i de aller fleste produkter som selges i Norge er pasteuriserte med mindre annet er nevnt. Pasteurisert betyr vel at melka er varma opp til bakteriene forsvinner tror jeg. Nei, det er ikke det... Spurte på bakeriet, men de hadde ikke krukka med etiketten på, så jeg skal spørre igjen senere neste uke:) Håper du har rett i at den som regel er pasteurisert, men er litt mer tvilsom til 7-eleven og lignende kjeder jeg da Sub med laks og eggesalat er så GODT!! Kjøper det hver gang vi er et sted med BigBite (ikke så ofte ). Ikke sant?! Jeg er kresen, så det er først nå nylig at jeg faktisk vil ha eggesalat på sub-en med laks og eggesalat Selv om det neppe er det sunneste man spiser så er det jo ikke såå usunt, dessuten bra med egg og laks for meg som er veggis :-D God helg God helg!
Knøttet Skrevet 16. november 2007 Forfatter #979 Skrevet 16. november 2007 I kveld har vi vært hos ei venninne og styrt med dataen hennes som trengte en reinstall Var kjempekoselig å bare skravle mye, se på tv og tøyse. Jeg kom plutselig på hvorfor jeg ikke bruker å ta bussen i halv tolv-tida hjem igjen... den var stappa, gitt! Følte meg rimelig klaustrofobisk, selv om jeg ikke har klaustrofobi... Var livredd for magen min, og ble typisk nok veldig slapp. Det hersens bloddtrykket mitt er så plagsomt for tida! Jeg ble skikkelig slapp på torsdagen også, måtte sette meg ned og bare prøve å komme meg igjen... Veldig ubehagelig!
Gjest imli Skrevet 17. november 2007 #980 Skrevet 17. november 2007 Har du lavt blodtrykk du også? Jeg har nemlig også det, iflg jordmor. Hadde ikke peiling på hva slags blodtrykk det var vanlig å ha, men det var visst noe sånt som 120-125/80 som var det optimale... Ikke rart jeg fortsatt er trøtt da, nei. Hva ligger du på? Ha en fin helg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå