Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rosiner og mandler er fin-fin snackemat! Og bananer. Går mye av det her om vinteren, vet jeg ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skikkelig mat, eller holder det bare du får noe å tygge på..?

Klementiner er jo veldig godt da, og passer fint til årstida ;) Ellers synes jeg mange av de nøtteblandingene er veldig gode.

Skal du ha litt mer mat, så er det jo godt med knekkebrød med ost f.eks..

Bare noe som gir litt næring, men som er raskt å spise.

Klementiner er godt, ja, men det har vi ikke... må handle! Nøtteblandinger er også godt, jeg liker den "småsulten".

Herlighet, kommer til å stå og spise halve dagen på jobb :fnise:

Rosiner og mandler er fin-fin snackemat! Og bananer. Går mye av det her om vinteren, vet jeg ...

Nam, bananer... Må visst handle i dag jeg! :)

Skrevet
Det er jo bra at du har matlyst :) Bedre enn kvalme...!

Ja, absolutt! Jeg merker at det er viktig å få i meg noe om morgenen, eller så er hele dagen ødelagt av svimmelhet, slapphet og nesten-kvalme :(

====================================

Jeg får muligens 70% stilling der jeg jobber nå! :hoppe:

En av kollegaene mine skal slutte, og jeg vil selvsagt søke på den stillingen. Jeg må selvsagt ikke skrive søknad, men må på et "intervju" med min nåværende sjef likevel. Bare fordi det er slik det må gjøres. Håper virkelig det er jeg som får den!! :-D

Da blir spørsmålet igjen, burde jeg si det til sjefen allerede nå at jeg er :gravid: ? Jeg føler at jeg lurer henne, siden hun må finne en erstatter for meg når jeg har svangerskapspermisjon... Jeg er litt redd jeg ikke får jobben om jeg forteller jeg er gravid, selv om sjefen min er veldig grei. Hun er et par år eldre enn meg, og er passe streng og veldig hyggelig :)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville sagt noe... Det er jo veldig tidlig ennå, mye kan skje (ikke for å skremme deg!), og det kan jo hende du ikke vet det ennå ;)

Lykke til i alle fall!

Skrevet

Tror jeg ville ventet med å sagt det. Du har ingen plikt til å gjøre det...

Skrevet

Jeg ville heller ikke sagt noe ennå, tror jeg ...

Lykke til!

Skrevet

Skjønner at du er veldig i tvil... Jeg vet jammen ikke hva jeg hadde gjort selv.. Er jo litt annerledes når man kjenner folka...

Tror jeg hadde landet på å ikke si noe av de samme grunner som de over.. Det er fortsatt veldig tidlig, og det er dumt å risikere å ikke få jobben pga det... Jeg kan nesten ikke se at vi kvinner har noe valg i en slik sitasjon..

Men sørg for å få intervjuet unnagjort raskt.. dess tidligere dess bedre.. Det er vel mange som ikke forteller arbeidsgiverne sine at de er gravide før det er gått 3 mnd uansett, er det ikke?

Skrevet

jeg hadde ikke sakt det før etter 3 mnd. enig med de andre her, kan jo være du ikke vet det selv enda, du har jo uregelmessig mens ;):hoho:

Jeg skal ikke si det til noen før etter 3 mnd så da springer jeg ikke til arbeidsgiver av alle å sier det heller!

Skrevet
Jeg tror ikke jeg ville sagt noe... Det er jo veldig tidlig ennå, mye kan skje (ikke for å skremme deg!), og det kan jo hende du ikke vet det ennå ;)

Lykke til i alle fall!

Skjønner at du ikke prøver å skremme meg:)

Vanskelig dette... *sukk*

Takk! :)

Tror jeg ville ventet med å sagt det. Du har ingen plikt til å gjøre det...

Nei, jeg har jo ikke det... men samtidig er jeg redd for at det blir et slags tillitsbrudd også :sad:

Jeg ville heller ikke sagt noe ennå, tror jeg ...

Lykke til!

Takk :)

Skjønner at du er veldig i tvil... Jeg vet jammen ikke hva jeg hadde gjort selv.. Er jo litt annerledes når man kjenner folka...

Tror jeg hadde landet på å ikke si noe av de samme grunner som de over.. Det er fortsatt veldig tidlig, og det er dumt å risikere å ikke få jobben pga det... Jeg kan nesten ikke se at vi kvinner har noe valg i en slik sitasjon..

Men sørg for å få intervjuet unnagjort raskt.. dess tidligere dess bedre.. Det er vel mange som ikke forteller arbeidsgiverne sine at de er gravide før det er gått 3 mnd uansett, er det ikke?

Ja, kjenner henne jo ganske godt også nå da- siden hun har vært sjefen min noen måneder... Jeg tror egentlig ikke at hun blir sur eller gir jobben til noen andre, men tenk om!!

Intervjuet blir i desember en gang... og det blir ikke noe ordentlig intervju, det er bare pga formaliteter :)

jeg hadde ikke sakt det før etter 3 mnd. enig med de andre her, kan jo være du ikke vet det selv enda, du har jo uregelmessig mens ;):hoho:

Jeg skal ikke si det til noen før etter 3 mnd så da springer jeg ikke til arbeidsgiver av alle å sier det heller!

Hehe... jeg er jo snart 2 måneder på vei da... :sjenert: Vet ikke jeg, vanskelig! Hater vanskelige situasjoner...

Skrevet

Tror jeg må spørre foreldrene mine og venninna mi som har en datter om hva de ville gjort i min situasjon... Dette er så vanskelig, og jeg hater vanskelige situasjoner!! :kjefte:

I dag har jeg tatt meg en fridag, og har litt dårlig samvittighet for det, siden de trengte meg på vikarbyrået... :sjenert: Skal møte to venninner senere i dag, lenge siden jeg har møtt de, så jeg føler jeg må prioritere de. Dessuten har jeg jobbet hver dag hittil denne uka, og kommer til å jobbe lørdag også. Forhåpentligvis får jeg jobbe i morgen også:)

Skrevet

Huske på den gamle jobben min, der var det ei som kunn hadde vært helgevikar som fikk 1 års 100% stilling mens ei annen var i mamma perm. Ho sørget for å bli gravid i den perioden slik hun kunne få mer penger. Ingen som ble sure eller tenkte bad om hun for det.

vi kvinner blir nedprioritert i så mye så vi må kunne få ta jobber selv om vi er gravide. Vi tilfører samfunnet noe godt :)

Skrevet
Huske på den gamle jobben min, der var det ei som kunn hadde vært helgevikar som fikk 1 års 100% stilling mens ei annen var i mamma perm. Ho sørget for å bli gravid i den perioden slik hun kunne få mer penger. Ingen som ble sure eller tenkte bad om hun for det.

vi kvinner blir nedprioritert i så mye så vi må kunne få ta jobber selv om vi er gravide. Vi tilfører samfunnet noe godt :)

:Nikke: Du har nok rett i det. Jeg er dessverre plaget av litt for mye samvittighet til tider, dårlig samvittighet :sjenert:

Skrevet

Du lider av snill-pike-syndromet du også :)

Men tenk heller at du tilfører samfunnet noe, du produserer framtidig arbeidskraft. Det er jo derfor vi får perm, det er ikke fri for oss, men "betaling" for det vi tilfører samfunnet. Uten gode permisjonsordinger slik vi har i Norge, synker fødselsraten. De skandinaviske landa er på føde-toppen i Europa, nettopp pga de gode ordningene. I sør-europa derimot synker fødselsraten stadig, grunnet for lite permisjon og dårlige velferdsordninger.

Vi er så flinke atte, holder hjula i gang for fedrelandet ;)

Skrevet

Du er ikke den eneste som lider av snill pike syndromet.. Er nok veldig utbredt blandt jenter, og forsåvidt nesten en dårlig egenskap! Skulle ønske jeg hadde vært flinkere til å si nei innimellom.. Så du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du takket nei til jobb i dag!!!

Ingen andre enn deg selv som setter deg og din helse først :) Det samme gjelder ang. jobbsøk! Sett deg selv foran!!! Og siden de ikke har lov til å spørre så er det ingen som kan si noe på at du ikke har fortalt til tross for evnt. ledende spørsmål! Jeg har vært på mange jobbintervjuer da jeg var 25 og nygift.. Og fikk så godt som direkte spørsmål om når jeg planla barn, ordlagt på finurlige måter så de ikke brukte ordet gravid... :roll:

Lykke til, og bare si ja til jobb du om du skulle få tilbud! Så kan du heller fortelle om graviditeten når det begynner å synes ;)

Skrevet
Du lider av snill-pike-syndromet du også :)

Men tenk heller at du tilfører samfunnet noe, du produserer framtidig arbeidskraft. Det er jo derfor vi får perm, det er ikke fri for oss, men "betaling" for det vi tilfører samfunnet. Uten gode permisjonsordinger slik vi har i Norge, synker fødselsraten. De skandinaviske landa er på føde-toppen i Europa, nettopp pga de gode ordningene. I sør-europa derimot synker fødselsraten stadig, grunnet for lite permisjon og dårlige velferdsordninger.

Vi er så flinke atte, holder hjula i gang for fedrelandet ;)

Ja, jeg lider visst av det ja... :sjenert: Plagsomt!

Du har veldig rett! Må bare bli kvitt den dårlige samvittigheten, og "frykten" for sjefen...

Du er ikke den eneste som lider av snill pike syndromet.. Er nok veldig utbredt blandt jenter, og forsåvidt nesten en dårlig egenskap! Skulle ønske jeg hadde vært flinkere til å si nei innimellom.. Så du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du takket nei til jobb i dag!!!

Ingen andre enn deg selv som setter deg og din helse først :) Det samme gjelder ang. jobbsøk! Sett deg selv foran!!! Og siden de ikke har lov til å spørre så er det ingen som kan si noe på at du ikke har fortalt til tross for evnt. ledende spørsmål! Jeg har vært på mange jobbintervjuer da jeg var 25 og nygift.. Og fikk så godt som direkte spørsmål om når jeg planla barn, ordlagt på finurlige måter så de ikke brukte ordet gravid... :roll:

Lykke til, og bare si ja til jobb du om du skulle få tilbud! Så kan du heller fortelle om graviditeten når det begynner å synes ;)

Ja, det er jo typisk jentesyndrom...

Jeg skjønner jo mannen min også, som sier at med mindre jeg jobber i underkant av 100% en uke bør jeg ikke si nei til jobbing, men samtidig må jeg prioritere venner av og til også...

Du har blitt spurt om du planlegger barn?! :sjokkert: Jeg har vært redd for det spørsmålet på intervju, men jeg har aldri fått noen spørsmål om det eller noe lignende, faktisk. Selv om jeg er nygift og greier... Har hørt det beste å svare på det spørsmålet er at man ikke kan få barn. Det er jo igjen å lyve,og det blir litt feil + at jeg er utrolig dårlig til å lyve...

Takk :)

Skrevet

Det var kjempekoselig å møte venninne igjen i dag! Var på kafé og bare koste oss og pratet. Sa til de at jeg er gravid, de ble ganske overrasket, og forventet nesten at jeg skulle si at jeg bare tullet :fnise:

Jeg har kjøpt meg en svangerskapsbok! Gikk bare inn på bokhandelen for å se på svangerskapsbøkene, og for å se om de hadde "Verdens beste pappa", fordi mannen likte den boka så godt. Det ble til at jeg kjøpte "Svangerskapet, uke for uke" fordi jeg likte den så godt. Der står det utfyllende om alt, med masse fine og informative bilder, dessuten står det om tiden etter fødselen også. Jeg er veldig fornøyd, og mannen synes også det virket som en bra bok:) Nå må jeg bare lese de bøkene jeg lånte på biblioteket, så kan jeg begynne på den jeg kjøpte;)

Var skikkelig plaget av lavt blodtrykk i dag...nesten slik at jeg måtte legge meg ned, ble kortpustet og nesten kaldsvettet :tristbla: Tror kanskje jeg må ta det litt med ro, selv om jeg ikke gjør stort annet om dagen :klø:

Puppene er ømme som fy, og øverste knappen i buksa er åpen hele tiden :fnise: Jeg finner ikke en strikk jeg kan plassere der, heldigvis er buksa slik at det ikke vises særlig godt at øverste knappen er åpen;)

Nå er jeg trøtt!! Selv om jeg ikke har gjort noe særlig i dag... Fikk akutt lyst på potetskruer, snille mannen kjøpte til meg på vei hjem fra jobb :hjerte:

Skrevet (endret)

Hadde skikkelig mareritt i natt... :tristbla: Våknet og var redd, heldigvis lå søte mannen og sov ved siden av, og han var ikke det minste skummel :hjerte:

Har vært dum og spist fetaost to ganger denne uka :sjenert:

Skal skjerpe meg nå, ikke noe mer fetaost!! :fy_fy:

Endret av Knøttet
Skrevet

Kan man ikke spise feta-ost når man er gravid?

Skrevet

Fetaost er vel ok, så lenge den er laget av pasteurisert ost? Det fikk jeg beskjed om, i hvert fall ... Det går nok bra!

Jeg vil også kjøpe bok! Svangerskapet uke for uke hørtes bra ut. Jeg kjøpte Verdens beste pappa her om dagen og venter den i posten til uka. Den skal bli ekstra-julegave til den vordende far! .... mulig jeg må smuglese i den litt først ... *nysgjerrigper*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...