Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grattis med 7 uker!

Du burde be om å få veie deg hos legen før legen skriver ned vekta di, slik at kurven ikke blir helt feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes og du skal fortsette å søke jobber. Hva må du lyve om? De kommer ikke til å spørre om du er gravid, det har de ikke lov til tror jeg.

Hvis de spør om dine familieplaner, svarer du noe ala: jo, det er klart du har lyst på barn i framtiden, men at du akkurat nå har fokus på jobb og at du ønsker å jobbe en stund før dere får barn.

(da sier du sannheten mer enn de aner. :fnise: )

Det er ulovlig å diskriminere kvinner pga barn, likevel skjer det hele tiden. Det er vanskelig for kvinner som åpenlyst forteller om sine barneplaner å få jobb. Det er ikke arb.giver det er synd på, det er oss.

Skrevet
Jeg synes og du skal fortsette å søke jobber. Hva må du lyve om? De kommer ikke til å spørre om du er gravid, det har de ikke lov til tror jeg.

Hvis de spør om dine familieplaner, svarer du noe ala: jo, det er klart du har lyst på barn i framtiden, men at du akkurat nå har fokus på jobb og at du ønsker å jobbe en stund før dere får barn.

Det er ulovlig å diskriminere kvinner pga barn, likevel skjer det hele tiden. Det er vanskelig for kvinner som åpenlyst forteller om sine barneplaner å få jobb. Det er ikke arb.giver det er synd på, det er oss.

Signerer den! Bare Bea fikk sakt det bedre enn oss andre!

Gjest Ballerina
Skrevet

Jeg også!! :enig:

Gjest Ballerina
Skrevet (endret)

Jeg også!! :jepp:

Endret av Ballerina
Skrevet
Hm... Merkelig det der med vekta. Hvis du har gått ned 7 kg i det siste, bør du jo merke det på klærne.... ?

18,6 er vel i det nedre sjiktet av normalvekt ja. Men BMIs "svakhet" er jo at det ikke tas hensyn til muskelmasse, beinbygning osv. Kanskje har du ganske spinkel beinbygning?

Uansett er det vel ikke noe krise å være i det nedre sjiktet da, kunne gjerne vært litt nærmere jeg i hvertfall ;)

:hoppe: for 7 uker :)

Mamma mener at jeg har gått ned i vekt over en lang periode, og at jeg nå er passe. Jeg veier meg så sjeldent, så det er godt mulig det... Har ikke merket noe spesielt på klærne, såvidt jeg vet :klø:

Sant det, bmi er jo ikke heeelt til å stole på... Jeg er relativt lav, og alltid vært spinkel, så jeg er vel ikke undervektig.

Så artig at du har fått ticker!! :-D

Grattis med 7 uker!

Du burde be om å få veie deg hos legen før legen skriver ned vekta di, slik at kurven ikke blir helt feil.

Takk:)

Ja, tror jeg skal be legen om å veie meg når jeg skal ta blodprøver om to uker...

Det er sant det du sier... Likevel får jeg dårlig samvittighet, fordi jeg vet jeg er gravid når jeg søker jobben og eventuelt er til intervju... :sjenert: Vi får se hva som skjer fremover:)

Skrevet

Tickeren min har visst tenkt å være lik i uke 6 og 7, kjedelig:(

Formen min er merkelig om dagen. Etter å følt meg helt ok (bare ekstremt slapp enkelte ganger) hele helgen når jeg var hos foreldrene mine, ble jeg i dag smådårlig igjen. Jeg var svimmel, slapp og småuggen når jeg stod opp idag. Vurderte å ikke gå på jobb, men fikk dratt meg dit likevel. Tok en tablett mot kvalme, og fikk i meg bittelitt mat, så det gikk helt ok. Ble bedre etter å ha spist en ordentlig lunsj, og nå er jeg i fin form igjen:) Håper jeg slipper det samme i morgen, plagsomme greier :(

Nå lager jeg mat til mannen kommer hjem, dvs det er så enkelt som ferdiglaget fiskegrateng og gulrog og kålrot. Kålrot vet jeg ikke engang om passer til fiskegrateng, det skjedde en liten kortslutning i hodet mitt når jeg var på butikken :rodme:

Skrevet

Heihei!

Signerer det de andre her sier om å fortsette å søke jobber. Samtidig forstår jeg godt at du synes det er litt vanskelig ... Det er ikke lett!

Håper kvalmen holder seg unna. Når var det du begynte å bli kvalm? *lese bakover*

Jeg jakter på symptomer, selv om jeg tok ny test i dag og den var like positiv. Merker ingenting, annet enn mensmurringer som jeg vet er normalt, men som bekymrer meg likevel ...

Skrevet
Håper du slipper kvalme :kose:

Ha en fin kveld :)

Slapp heldigvis unna den i går :)

Ha en fin dag! :klem:

Heihei!

Signerer det de andre her sier om å fortsette å søke jobber. Samtidig forstår jeg godt at du synes det er litt vanskelig ... Det er ikke lett!

Håper kvalmen holder seg unna. Når var det du begynte å bli kvalm? *lese bakover*

Jeg jakter på symptomer, selv om jeg tok ny test i dag og den var like positiv. Merker ingenting, annet enn mensmurringer som jeg vet er normalt, men som bekymrer meg likevel ...

Jeg ble kvalm i slutten av uke 5, gradvis fram til uke 6- da ble jeg plutselig kjempekvalm :(

Jeg var akkurat likedan som deg... jaktet skikkelig på symptomer i begynnelsen, og jeg hadde nesten ingen- bare mensmurringer som bekymret meg. Etterhvert fikk jeg ømmere pupper, nå kjennes det ut som de holder på å falle av :fnise:

Gratulerer med Fraglen :)

Takk :)

Skrevet

Enig, du er ikke prøver knøttet :) Du er GRAVID og gravide damer har graviditetsbøker!

Skrevet
:hallo:

7 uker alt! :duskedame:

Ha en fin dag :sol:

:fnise::hoppe:

En fin dag ønskes deg også! :-D

7 uker og greier. Nå må du snart få flytta dagboka di!

Hehe... jada,skal gjøre det ;) Tenkte tanken selv tidligere i dag...

Enig, du er ikke prøver knøttet :) Du er GRAVID og gravide damer har graviditetsbøker!

:fnise: jada, masa :tunge1:

=================================

Vært småsulten i hele dag, spist et par go' morgen yoghurter. Ikke helt sunt, men godt mellommåltid:) Ikveld blir det falafel :sikle: Så blir det Grey's anatomy, da skal jeg kooose meg :)

Gjest Ballerina
Skrevet
Så blir det Grey's anatomy, da skal jeg kooose meg :)

Jeg også! :juhu: :juhu: :juhu:

Skrevet
Så blir det Grey's anatomy, da skal jeg kooose meg :)

Samme her :) Begynte ikke å se på dette før for noen uker siden, gjett om jeg angrer a! Kanskje jeg skal ønske meg DVD-boks med første sesong til jul..

Skrevet
Jeg også! :juhu: :juhu: :juhu:

Jeg :hjerte: tirsdagskveldene!! :-D

Samme her :) Begynte ikke å se på dette før for noen uker siden, gjett om jeg angrer a! Kanskje jeg skal ønske meg DVD-boks med første sesong til jul..

Hehe... ja, det er en serie det er verdt å få med seg!

Hørtes ut som en veldig kjekk julegave! ;)

Skrevet

Trenger tips til ting jeg kan småspise utover dagen i morgen, jeg trengte det i dag og hadde ingenting :(

Da kapitulerte jeg! :søvn: :sove:

Skrevet

Skikkelig mat, eller holder det bare du får noe å tygge på..?

Klementiner er jo veldig godt da, og passer fint til årstida ;) Ellers synes jeg mange av de nøtteblandingene er veldig gode.

Skal du ha litt mer mat, så er det jo godt med knekkebrød med ost f.eks..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...