Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

:kose: Næææmen huff så kjedeligt med kvalme da :(

Du har ikke drukket for mye pærebrus da... :fnise: Neida, håper du får i deg noe som kan hjelpe på, eller at du slipper gå i flere uker med dette :)

Er virkelig glad jeg ikke har vært i såå dårlig form de siste ukene :)

Du får kose deg så godt du kan :roser:

:nissekyss:

Endret av Susiepia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klemmer: stakkars knøttet

Håper kvalmen går over snart. Krysser fingrene for at du skal ha det bedre snart :)

Skrevet

Stakkars Knøttet ... :( Håper det snart går over!

:klem:

Skrevet
Uff stakker knøtte :kose:

Jeg føler også jeg skal dø når jeg får kvalmen og ikke minst spyr. Den værste sykdommen. Så håper ikke jeg får mye av det i kommende svangerskap altså.

Nei, får virkelig håper du slipper unna!! Jeg unner ingen å ha det slik jeg har hatt det de siste dagene... Vel, nesten ingen da :fnise::lur:

Skrevet
:kose: Næææmen huff så kjedeligt med kvalme da :(

Du har ikke drukket for mye pærebrus da... :fnise: Neida, håper du får i deg noe som kan hjelpe på, eller at du slipper gå i flere uker med dette :)

Er virkelig glad jeg ikke har vært i såå dårlig form de siste ukene :)

Du får kose deg så godt du kan :roser:

:nissekyss:

:fnise: Det er nok ikke pærebrusen sin skyld, nei. Jeg har ikke drukket pærebrus på en stund, det frister liksom ikke når man er kvalm ;)

:klemmer: stakkars knøttet

Håper kvalmen går over snart. Krysser fingrene for at du skal ha det bedre snart :)

Kvalmen har begynt å gå bort! :hoppe:

Stakkars Knøttet ... :( Håper det snart går over!

Skrevet

Jeg er mye bedre i dag! :-D

Begynte å bli bedre i går, jeg greide å stå opp, og forbli oppe. Greide å ta meg en dusj også, selv om det bare var såvidt. Så i går satt jeg oppreist, fikk i meg en del mat, og tok til og med en tur ut til ei venninne :) Følte meg ikke helt 100% da, slapp og svimmel til tider, men god nok form til å være litt sosial:)

Fikk kvalmetablettene mine i går, nå føles de jo litt unyttig, men jeg får vel fort nok bruk for de igjen ;)

I dag ringte vikarbyrået og sa de har en jobb på en interiørbutikk, de skulle sende cv-en min og ringe meg hvis de var interesserte. Vel, de har ikke ringt meg opp igjen. Noe jeg faktisk synes er nesten like greit, siden jeg er gravid, og ville blitt satt i et moralsk dilemma. Jeg har ikke samvittighet til å begynne i en 80% stilling når jeg er 6 uker på vei... :sjenert:

I morgen tar jeg meg en tur hjem til foreldrene mine, det blir koselig:) Håper bare ikke kvalmen kommer tilbake, kjedelig å sitte mange timer på en buss når man er kvalm...

Skrevet

Flott at formen er bedre. :)

Skrevet
Så bra at du føler deg bedre i dag :klemmer:

:Nikke: Herlig! :klem:

Flott at formen er bedre. :)

:Nikke: Nå må det bare fortsette...

Skrevet
I dag ringte vikarbyrået og sa de har en jobb på en interiørbutikk, de skulle sende cv-en min og ringe meg hvis de var interesserte. Vel, de har ikke ringt meg opp igjen. Noe jeg faktisk synes er nesten like greit, siden jeg er gravid, og ville blitt satt i et moralsk dilemma. Jeg har ikke samvittighet til å begynne i en 80% stilling når jeg er 6 uker på vei... :sjenert:

Sånt må man ikke tenke på. Da kan jo vi kvinner la være å søke jobb i det vi bestemmer oss for at vi vil ha barn. Man må nesten være litt kynisk og tenke på seg selv og sin egen situason noen ganger. Tenk for en trygghet å ha en 80%stilling framover, og et bedre grunnlag for foreldrepengene også. Nei, vi må slutte å ha dårlig samvittighet for at vi føder. Vi tilfører en fantastisk ressurs til samfunnet.

hehe :ler: dagens leksjon var da unnagjort.

Flott at du er i bedre form :hoppe:

Skrevet
Sånt må man ikke tenke på. Da kan jo vi kvinner la være å søke jobb i det vi bestemmer oss for at vi vil ha barn. Man må nesten være litt kynisk og tenke på seg selv og sin egen situason noen ganger. Tenk for en trygghet å ha en 80%stilling framover, og et bedre grunnlag for foreldrepengene også. Nei, vi må slutte å ha dårlig samvittighet for at vi føder. Vi tilfører en fantastisk ressurs til samfunnet.

hehe :ler: dagens leksjon var da unnagjort.

Flott at du er i bedre form :hoppe:

Det er betryggende at både du, bestevenninna og mannen min sier det samme :)

De har ikke ringt meg opp igjen, så er ikke sikkert jeg må ta standpunkt til dilemmaet likevel... vi får se.

:Nikke: Håper bare formen fortsetter å holde seg slik! :)

Skrevet (endret)

selvfølgelig kan du ta jobben skulle du få den. Du trenger jo penger når du skal gå med mammaperm. å være gravid er ikke noe stygt å slemt du skjuler tross alt.

Endret av naley
Skrevet
selvfølgelig kan du ta jobben skulle du få den. Du trenger jo penger når du skal gå med mammaperm. å være gravid er ikke noe stygt å slemt du skjuler tross alt.

Bra det er flere som tenker slik :) Selv om jeg hadde fått dårlig samvittighet hvis jeg hadde fått det dilemmaet... :sjenert:

Skrevet
Bra det er flere som tenker slik :) Selv om jeg hadde fått dårlig samvittighet hvis jeg hadde fått det dilemmaet... :sjenert:

Skjønner jeg godt... Det hadde jeg også fått. Vurderte å bytte jobb for å få mer permisjonspenger, nå er det litt seint da, men jeg ville nok ha følt meg ganske "slem" hvis jeg hadde søkt jobb og visst at jeg var to måneder på vei. Men jeg synes jo at gravide er i sin fulle rett til å søke jobb! Det er jo en grunn til at vi har permisjon med lønn - ellers hadde vel mye færre fått barn fordi de hadde tapt for mye penger.

Håper kvalmen din holder seg unna i dag!

Skrevet

Hei hopp!

Interessant det dere "snakker" om her. Er litt i samme situasjon selv, men jeg har bestemt meg for å ikke diskriminere meg selv fordi jeg er kvinne.

Hadde vi kunne velge at mannen skulle bære frembarnet, hadde vi kanskje gjort det, men sånner det altså ikke.

Ha en flott helg!!

:klemmer:

Skrevet
Skjønner jeg godt... Det hadde jeg også fått. Vurderte å bytte jobb for å få mer permisjonspenger, nå er det litt seint da, men jeg ville nok ha følt meg ganske "slem" hvis jeg hadde søkt jobb og visst at jeg var to måneder på vei. Men jeg synes jo at gravide er i sin fulle rett til å søke jobb! Det er jo en grunn til at vi har permisjon med lønn - ellers hadde vel mye færre fått barn fordi de hadde tapt for mye penger.

Håper kvalmen din holder seg unna i dag!

Det er ikke så lett, det der. Dessuten har jeg til tider litt i overkant mye samvittighet... Nå ser det jo ikke ut til at den jobben er mulig å få likevel, men vi får se:)

Kvalmen har holdt seg på god avstand :)

Hei hopp!

Interessant det dere "snakker" om her. Er litt i samme situasjon selv, men jeg har bestemt meg for å ikke diskriminere meg selv fordi jeg er kvinne.

Hadde vi kunne velge at mannen skulle bære frembarnet, hadde vi kanskje gjort det, men sånner det altså ikke.

Ha en flott helg!!

:klemmer:

:vinke:

Ja, omdiskutert tema dette... Vanskelig er det også! Mannen mener jeg burde søke jobber selv om jeg er gravid, jeg er mer skeptisk... jeg hater å lyve, og er dååårlig til det... Vi får se hva som skjer fremover angående jobbsøking...

God helg!

Skrevet

Nå er jeg hjemme hos foreldrene mine og blir skjemt bort :lur:

Formen er relativ fin i dag, utenom blodtrykket eller blodsukkeret mitt som er på bærtur. Plutselig føler jeg meg skikkelig, skikkelig slapp og må sette meg eller legge meg ned:(

Jeg er egentlig glad bare kvalmen fortsetter å holde seg unna, jeg... Snart 7 uker! :-D Jeg synes faktisk tida går fort, akkurat nå. Den begynner nok fort nok å gå sakte, vil jeg tro...

Skrevet

Tenkte å legge ut en liten link etter hvor i svangerskapet jeg er :)uke 7

Skrevet

Jeg veide meg i dag...

Sist jeg var hos legen, for å fastslå graviditeten, lurte legen på hvor mye ca jeg veide. Jeg sa jeg veide ca 57kg, noe jeg gjorde sist jeg veide meg. Når jeg veide meg i dag derimot veide jeg bare 50 :klø:

Enten har jeg gått ned mye i det siste, eller så har jeg ikke veid meg på alt for lenge... Tror nesten jeg bør skaffe meg en vekt hjemme, for å holde styr på hvor mye jeg går opp i svangerskapet... Jeg har en bmi på 18,6. Noe som regnes som normalvektig... selv om 18,5 regnes som undervektig :forvirra:

Skrevet

Hm... Merkelig det der med vekta. Hvis du har gått ned 7 kg i det siste, bør du jo merke det på klærne.... ?

18,6 er vel i det nedre sjiktet av normalvekt ja. Men BMIs "svakhet" er jo at det ikke tas hensyn til muskelmasse, beinbygning osv. Kanskje har du ganske spinkel beinbygning?

Uansett er det vel ikke noe krise å være i det nedre sjiktet da, kunne gjerne vært litt nærmere jeg i hvertfall ;)

:hoppe: for 7 uker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...