Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Endelig helg!! :hoppe: :juhu: Første gang på lenge jeg har en frilørdag! Gleder meg til å gå i byen med foreldrene mine på lørdag :)

Jeg har på følelsen av at den lille er en liten gutt, jeg... Det trodde veninna mi når hun selv var gravid også, og i dag har hun en datter :fnise:

Liker ikke helt å føle meg så oppblåst... men det går vel forhåpentligvis over det også :) Håper på andre, ikke plagsomme symptomer... men så heldig er jeg vel ikke :ler:

Måtte ta med meg et stykke gulrotkake fra Dromedar isted, naaaam det var godt! :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:spise: Kake?! Lyst på kake. :ler:

Fredags:klem:

:fnise:

:klem:

===================================

Hm... tickeren min har visst stoppet opp på 4 +6, selv om jeg er 5 uker i dag! Merkelig :klø:

Foreldrene mine ble kjempeglade! :-D Pappa mente han hadde sett det på meg når de kom i går, at jeg så annerledes ut... Mulig det, men jeg tror det er innbilling ;)

Skrevet

Så kjekt at både foreldre og svigerforeldre vart glade for den store nyheten! :klemmer:

Skrevet
Så kjekt at både foreldre og svigerforeldre vart glade for den store nyheten! :klemmer:

:Nikke: Mamma har til og med ramset opp masser av navn i dag :fnise:

Idag har jeg kjøpt to jakker! Jeg fikk den ene, og kjøpte den andre... To kjempefine jakker som jeg kan ha når magen blir større ;)

Føler meg litt oftere slapp nå, ubehagelig :( Og så har jeg en "ting" med at jeg ikke tåler ting rundt halsen, bare veldig, veldig slakke ting... nå har jeg på meg en høyhalset genser, og jeg føler jeg kveles... :spy:

Skrevet

Svær jakke har jeg og - fikk til bursdag av mannen - i str 46... Hadde blitt fornærma hvis jeg ikke var gravid ja! Er vel vanligvis 38/40... :ler: Men ungen skal jo ha plass den og!

Fint det gikk bra med foreldre besøk da!

Skrevet

Så bra at foreldrene dine ble kjempeglade:) Og pappen din er søt :)

Jeg var også på shopping i går, men fant ingenting. Jeg synes det er så vanskelig å finne noe jeg liker. Men jeg er jo litt kresen da, alt klør :fnise: Jeg tåler nesten ingenting, bare 100% bomull og nå for tiden er så mye laget av syntetiske materialer.

Skrevet
Svær jakke har jeg og - fikk til bursdag av mannen - i str 46... Hadde blitt fornærma hvis jeg ikke var gravid ja! Er vel vanligvis 38/40... :ler: Men ungen skal jo ha plass den og!

Fint det gikk bra med foreldre besøk da!

:fnise: Kjekt med klær man kan bruke både nå og under graviditeten! :-D

Var kjempekoselig med foreldrebesøk:)

Så bra at foreldrene dine ble kjempeglade:) Og pappen din er søt :)

Jeg var også på shopping i går, men fant ingenting. Jeg synes det er så vanskelig å finne noe jeg liker. Men jeg er jo litt kresen da, alt klør :fnise: Jeg tåler nesten ingenting, bare 100% bomull og nå for tiden er så mye laget av syntetiske materialer.

:fnise: Jada, det gikk bra- veldig bra, bedre enn forventet :)

Jeg er en kløer jeg også, men ikke så ille som deg tror jeg. Takler iallfall ikke stikkende gensre, blir gal av de :kjefte:

Skrevet

Tickeren min har begynt å virke igjen! :-D

Er litt godt å være 5 uker på vei, blir jo sikrere jo lengre tid det går :)

Jeg har så lyst til å legge ut bilder av jakkene mine, men jeg finner de ikke på nettet! :kjefte:

Søndager er herlige. Bare sitte foran pc-en og tv-en og slappe av med yndlingsseriene sammen med mannen, og drikke pærebrus ;)

Skrevet

Jepp, det er sånn du må tenke, jo lengre du kommer, jo tryggere er du. Går nok bra skal du se!

Skrevet

Så bra at du har fått jordmor. Har hørt om mange som ikke får i ditt distrikt, men litt flaks må man jo ha ;) Og så rett før jul da. Koselig.

Den der pærebrusen deres har ikke jeg smakt heller, men ananasbrusen har de iallefall hatt her. Kanskje jeg skal mase på butikkene om å ta inn pærebrusen og. Får jo lyst til å smake nå.

Skrevet
Jepp, det er sånn du må tenke, jo lengre du kommer, jo tryggere er du. Går nok bra skal du se!

Ja, håper det... Det er litt nervepirrende likevel!

Så bra at du har fått jordmor. Har hørt om mange som ikke får i ditt distrikt, men litt flaks må man jo ha ;) Og så rett før jul da. Koselig.

Den der pærebrusen deres har ikke jeg smakt heller, men ananasbrusen har de iallefall hatt her. Kanskje jeg skal mase på butikkene om å ta inn pærebrusen og. Får jo lyst til å smake nå.

:Nikke: det blir bra, gleder meg til "gruppesamtalen" med andre som har termin samme måned :)

Den bør du smake! Den er kjempegod! ;) Mannen er ikke like glad i den, men hører ikke på han :fnise:

==================================

Mannen er så søt, nå har han tatt kaninburet. Legen min mente at det er liten sannsylighet for at jeg blir smittet av toxo-bakterien pga jeg sannsynligvis er immun, men at mannen bør gjøre det fram til vi får tatt blodprøve og funnet ut av det ;) Helt greit for meg! :fnise:

Har fått forbud av mannen mot å ha pc-en på fanget, litt skummelt med stråling og sånt, selv om vi ikke aner om det faktisk kan være farlig eller ikke... Litt ubehagelig å sitte med pc-en på bordet, men det går jo det også:)

Skrevet

Guri meg, har det noe å si? PC`en på fanget?

Skrevet

Da er mobiltelefon værre enn pc.

Vet det kan skade sædkvaliteten med pc, men barnet også??

Må huske å leve :)

Skrevet
Guri meg, har det noe å si? PC`en på fanget?

:vetikke: Ha'kke peiling, for å være helt ærlig. Men det var tusen tråder om det på snartmamma og snartgravid... Mannen mener iallfall at man ikke skal ta noen sjanser, så nå står pc-en min på bordet i over 8 måneder framover...

Da er mobiltelefon værre enn pc.

Vet det kan skade sædkvaliteten med pc, men barnet også??

Må huske å leve :)

Det er godt mulig... Ikke vet jeg. Men pc-en står på bordet for tida, og mobilen puttes ikke i lomma lengre, bare for sikkerhetsskyld :)

Suuuulten! Er ikke noe flink til å spise ofte... Merker jeg blir svimmel om jeg reiser meg opp fort, og så er jeg trøtt- selv om jeg har sovet lenge både i går og idag. Vanskelig å si om det har noe med bebisen å gjøre, siden jeg alltid har vært en person som er mye trøtt :sjenert:

Skrevet
Hei!

Håper du får en fin uke :)

Takk i like måde! :-D

Fortsatt ingen kvalme... merkelige greier, men egentlig burde jeg vel være fornøyd så lenge den holder seg borte :fnise:

Derimot hadde jeg veldig ømme pupper i går, svimmel når jeg reiser meg fort opp og er endel trøtt.

Ååå, så søte babyer på God morgen, Norge! :rødme:

Skrevet

Ja, får håpe kvalmen holder seg unna! Selv om den kan opptre i mange forskjellige grader, så virker det som kvalme er det verste graviditetssymptomet...(som en kan få i begynnelsen).

Skrevet
Ja, får håpe kvalmen holder seg unna! Selv om den kan opptre i mange forskjellige grader, så virker det som kvalme er det verste graviditetssymptomet...(som en kan få i begynnelsen).

Ja... jeg vet ikke om jeg har opplevd en slags kvalme, for jeg har blitt littegrann svimmel og litt uvel to kvelder på rad. Men det kan også komme av at jeg blir litt småuvel om jeg ikke spiser når jeg er sulten..

=====================================

Åh, jeg er så slapp! Jeg sliter vanligvis litt med lavt blodtrykk, så lavt at jeg må sette meg eller legge meg ned... Det virker som det har blitt verre siden jeg ble gravid :sjenert:

Skrevet

Tipper det er mange tråder om det på SG og SM, ja. Litt sånn småhysterisk der inne til tider synes jeg, så har funnet ut at jeg holder meg unna ;)

Men for all del, greit å være forsiktig. Alt med måte. :)

Håper du har en fin mandag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...