Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Skrevet
Du har vel relativt gode muligheter da ja ;)

:hallo:

Så koselig med et nytt "fjes" her inne :)

Ja, det burde gå bra! :)

:Nikke: det håper jeg virkelig!

====================================

CD9 7 dager til el

Imorgen skal jeg begynne med el-testene!

Men siden jeg noen ganger jobber kveld og noen ganger dag, så lurer jeg på når jeg skal teste, siden man skal teste på ca samme tid om dagen hver gang...

:sengekos: Denne var søt, da! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Då kan det vel kanskje passa bra å testa på ettermiddagen? Altså når du jobbar dag, så testar du etter at du kjem heim frå jobb - og når du jobbar kveld, så testar du før du går på jobb. Burde det ikkje vera mulig å testa omtrent på same tidspunkt, viss du gjer det slik?

Lykke til med din første CB EL-test i morgon! ;)

Skrevet
Då kan det vel kanskje passa bra å testa på ettermiddagen? Altså når du jobbar dag, så testar du etter at du kjem heim frå jobb - og når du jobbar kveld, så testar du før du går på jobb. Burde det ikkje vera mulig å testa omtrent på same tidspunkt, viss du gjer det slik?

Lykke til med din første CB EL-test i morgon! ;)

Hm, kanskje ... Men jeg kan begynne klokken ni noen dager, ett andre dager, tre, fire eller fem andre dager igjen, så det er litt umulig :(

Det sikreste er egentlig å teste rundt ti-ellevetida om kvelden, for da er jeg garantert hjemme, uansett hvordan jeg jobber. Men det synes jeg er litt sent igjen da... :vetikke:

takk for det! :-D

==========================

:handle::gratulerer::tanpuss:

Jeg synes det stadig er søte, nye smileyer her jeg!

Skrevet

Håper du får en spennende uke med testing og finner EL!!!

Kanskje du kan teste på jobben de dagene du jobber sent? Hvis du har mulighet til det.

Skrevet

Lykke til med letinga etter EL, håper den kommer som planlagt :) Jeg vet ikke om dette er riktig, men jeg tror at det ikke gjør noe om du ikke tester til samme tid hver dag, bare du gjør det hver dag :sjenert:

Skrevet

Hei!

Trodde jeg hadde skrevet her inne tidligere, men jeg hadde tydeligvis ikke det... Hm.. :sjenert: Håper det går bra at jeg bare hoppet inn her :)

Krysser fingrene for at dere lykkes snart :klem:

Skrevet

Eg trur ikkje seint på kvelden er den beste tida å testa på, uten at eg veit det heilt sikkert. Men det viktigaste er jo å testa etter at du ikkje har tissa på nokre timar, og helst ikkje drukke noko særleg. Det å testa f.eks på ettermiddagen kvar dag, til omtrent fast tid, enten du er heime eller på jobben, synst eg virkar som ein god ide! :jepp: Det er ikkje noko stort problem å ta med seg ein test inn på toalettet på jobben, vil eg tru. ;)

Korleis gjekk testinga i dag forresten?

Skrevet
Håper du får en spennende uke med testing og finner EL!!!

Kanskje du kan teste på jobben de dagene du jobber sent? Hvis du har mulighet til det.

Takk for det ;)

Jeg kan teste på jobben, ja... Jeg har vurdert det. Tror jeg skal teste om kvelden, rundt ni-tiden hver kveld. Så får det heller gå en time over tiden de gangene jeg jobber sent, eller jeg får teste på jobb. Det kan da ikke være så farlig med en halvtime fra eller til ?

Lykke til med letinga etter EL, håper den kommer som planlagt :) Jeg vet ikke om dette er riktig, men jeg tror at det ikke gjør noe om du ikke tester til samme tid hver dag, bare du gjør det hver dag :sjenert:

Takker :)

Nei, jeg tror egentlig du har ret... Iallfall når jeg tester med elektronisk el-test, hva kan det si da, om jeg tester på forskjellige tider av døgnet, for det er jo ikke slike tester man må tolke... Vi får se, blir spennende dette ;)

Hei!

Trodde jeg hadde skrevet her inne tidligere, men jeg hadde tydeligvis ikke det... Hm.. :sjenert: Håper det går bra at jeg bare hoppet inn her :)

Krysser fingrene for at dere lykkes snart :klem:

Du har skrevet her tidligere, jeg husker det iallfall, så det er nok KG som surrer om du ikke har fått det opp på dine innlegg ;)

Hopp inn så mye du vil du, bare koselig! ;)

Takk for det, krysser fingrene for deg også! :klem:

Eg trur ikkje seint på kvelden er den beste tida å testa på, uten at eg veit det heilt sikkert. Men det viktigaste er jo å testa etter at du ikkje har tissa på nokre timar, og helst ikkje drukke noko særleg. Det å testa f.eks på ettermiddagen kvar dag, til omtrent fast tid, enten du er heime eller på jobben, synst eg virkar som ein god ide! :jepp: Det er ikkje noko stort problem å ta med seg ein test inn på toalettet på jobben, vil eg tru. ;)

Korleis gjekk testinga i dag forresten?

Hvor seint er seint da? Huff, denne testinga er innvikla! :sjenert::fnise:

Nå har jeg ikke vært på do på 4 timer (men har ikke drukket noe på ei stund heller da) , tror jeg skal teste snart :sjenert:

Bør ikke bli et stort problem å teste på do på jobb, men det kommer an på hvilken jobb jeg er på... Ordner seg uansett ;)

Har ikke testet enda idag, skal skrive så fort jeg får gjort det ;)

Skrevet

CD10 6dager til El

Skal teste nå snart, blir spennende med første gangen med cb el-test! :-D

Jeg fryser så ille på hendene og beina for tida! :( Har tatt på meg ullsokker og pulsvarmere, men jeg fryser fortsatt... Hjelper med en varm pc på fanget da ;)

Skrevet (endret)
Hvor seint er seint da? Huff, denne testinga er innvikla! :sjenert::fnise:

Nå har jeg ikke vært på do på 4 timer (men har ikke drukket noe på ei stund heller da) , tror jeg skal teste snart :sjenert:

Bør ikke bli et stort problem å teste på do på jobb, men det kommer an på hvilken jobb jeg er på... Ordner seg uansett ;)

Har ikke testet enda idag, skal skrive så fort jeg får gjort det ;)

:rope: TEST TEST!!!

Har du ikkje tissa på 4 timar no, så er det perfekt å ta ein test! :jepp: Du kan jo testa i 7-8 tida kvar kveld, det er ikkje for seint. Men eg meinar at eg har høyrt at ettermiddagen er det optimale tidspunktet. Eg kan jo med det same innrømma at eg ikkje følgjer desse anbefalingane. :sjenert: Eg testar alltid om morgonen, med ein gang eg står opp, for då er det så lett å hugsa på det! Og eg får alltid positiv EL-test likevel, når eg har eggløysing! Den dagen eg får positiv EL-test, tek eg også ein ny test ettermiddag/kveld, berre for å sjå kor lenge testen er positiv. Og slik fortset eg med å testa morgon og kveld, heilt til testen er negativ igjen. Eg pleier å ha positiv EL-test i 1 - 1 1/2 dag kvar syklus.

Lykke til med testinga i kveld! :)

Endret av Mirabella76
Skrevet
:rope: TEST TEST!!!

Har du ikkje tissa på 4 timar no, så er det perfekt å ta ein test! :jepp: Du kan jo testa i 7-8 tida kvar kveld, det er ikkje for seint. Men eg meinar at eg har høyrt at ettermiddagen er det optimale tidspunktet. Eg kan jo med det same innrømma at eg ikkje følgjer desse anbefalingane. :sjenert: Eg testar alltid om morgonen, med ein gang eg står opp, for då er det så lett å hugsa på det! Og eg får alltid positiv EL-test likevel, når eg har eggløysing! Den dagen eg får positiv EL-test, tek eg også ein ny test ettermiddag/kveld, berre for å sjå kor lenge testen er positiv. Og slik fortset eg med å testa morgon og kveld, heilt til testen er negativ igjen. Eg pleier å ha positiv EL-test i 1 - 1 1/2 dag kvar syklus.

Lykke til med testinga i kveld! :)

;) Tror egentlig ikke testtidspunktet har så mye å si, iallfall ikke når man har cb-testene, for hvor mye er det å tolke der liksom? Spesielt når du får positiv el-test selv om du tester om morgenen:)

Har testet nå,ble negativ :( Hadde jo egentlig ikke forventet det, dessuten skal jeg jo egentlig begynne å teste på cd11 om jeg har en syklus på 28 dager. Men jeg testet i dag, fordi jeg har sykluser på 26-28 dager. El er jo om ca 6 dager, så er jo ikke så rart at el-testen var negativ i dag.

Spennende med cb-tester, forresten! Veldig praktisk måte å teste på, selv om det blir dyrere enn billigtestene i lengden. Imorgen jobber jeg til kvart over ni, men det går vel bra å teste rundt halv ti når jeg kommer hjem likevel? :)

Skrevet (endret)
;) Tror egentlig ikke testtidspunktet har så mye å si, iallfall ikke når man har cb-testene, for hvor mye er det å tolke der liksom? Spesielt når du får positiv el-test selv om du tester om morgenen:)

Har testet nå,ble negativ :( Hadde jo egentlig ikke forventet det, dessuten skal jeg jo egentlig begynne å teste på cd11 om jeg har en syklus på 28 dager. Men jeg testet i dag, fordi jeg har sykluser på 26-28 dager. El er jo om ca 6 dager, så er jo ikke så rart at el-testen var negativ i dag.

Spennende med cb-tester, forresten! Veldig praktisk måte å teste på, selv om det blir dyrere enn billigtestene i lengden. Imorgen jobber jeg til kvart over ni, men det går vel bra å teste rundt halv ti når jeg kommer hjem likevel? :)

Mi erfaring er iallfall at testtidspunktet har lite å seia. Eg får alltid positiv EL-test, sjølv om eg kun testar om morgonen fram til eg får positiv test. Men det er visst noko med at det hormonet som EL-testar måler, stig utover dagen, og er på sitt høgaste på ettermiddagen. Så dersom ein ikkje klarar å finna EL, er det sikkert eit lurt tips å testa på ettermiddagen. Men for meg, som alltid får positiv EL-test ved EL, same kva tid på døgnet eg testar, så er nok ikkje slike råd nødvendige å følgja. Det står jo til og med i pakningsvedlegget til CB-testane, at mange kvinner foretrekker å testa på morgonurinen. :jepp:

CB-testane er veldig greie, ja! Eg har kun brukt slike testar, og kjem til å fortsetja med det, sjølv om det blir litt dyrare. Når eg høyrer om kor mange rare resultat folk får med billigtestane, så er eg ikkje akkurat så frista til å ta i bruk slike testar. Inne i tempeklubben er det fleire som aldri får positive testar, når dei brukar billigtestar, eller berre nesten positive testar. Det er til og med ei der inne, som alltid får positive EL-testar, når ho brukar billigtestar. Høyrest jo heilt sprøtt ut! CB-testane gir iallfall eit sikkert svar, så eg held meg nok til dei i framtida og. ;)

Kryssar fingrane for at du finn EL denne syklusen, når du har tatt i bruk CB-testar! :jepp:

Det går heilt sikkert veldig bra å testa kl halv 10 i morgon! :)

Endret av Mirabella76
Skrevet
Mi erfaring er iallfall at testtidspunktet har lite å seia. Eg får alltid positiv EL-test, sjølv om eg kun testar om morgonen fram til eg får positiv test. Men det er visst noko med at det hormonet som EL-testar måler, stig utover dagen, og er på sitt høgaste på ettermiddagen. Så dersom ein ikkje klarar å finna EL, er det sikkert eit lurt tips å testa på ettermiddagen. Men for meg, som alltid får positiv EL-test ved EL, same kva tid på døgnet eg testar, så er nok ikkje slike råd nødvendige å følgja. Det står jo til og med i pakningsvedlegget til CB-testane, at mange kvinner foretrekker å testa på morgonurinen. :jepp:

CB-testane er veldig greie, ja! Eg har kun brukt slike testar, og kjem til å fortsetja med det, sjølv om det blir litt dyrare. Når eg høyrer om kor mange rare resultat folk får med billigtestane, så er eg ikkje akkurat så frista til å ta i bruk slike testar. Inne i tempeklubben er det fleire som aldri får positive testar, når dei brukar billigtestar, eller berre nesten positive testar. Det er til og med ei der inne, som alltid får positive EL-testar, når ho brukar billigtestar. Høyrest jo heilt sprøtt ut! CB-testane gir iallfall eit sikkert svar, så eg held meg nok til dei i framtida og. ;)

Kryssar fingrane for at du finn EL denne syklusen, når du har tatt i bruk CB-testar! :jepp:

Det går heilt sikkert veldig bra å testa kl halv 10 i morgon! :)

Håper virkelig jeg finner el, ellers så blir jeg litt frustrert og redd... tenk om jeg ikke har el! :sjokkert:

Hvis jeg ikke tester halv ti imorgen, kan jeg jo teste i matpausen min på jobb. Så testet får jeg gjort uansett! :-D

Skrevet

Spennende med testing ja, men jeg synes det tar laaaaangt tid, det blinker og blinker og blinker ...... :fnise:

Men oh så moro det er å få positiv resultat, nesten som å teste positiv på graviditetstest(nesten), ikke at jeg vet hvordan det er å få positiv graviditetstest :fnise:

Hadde jo egentilg vært bra at du fikk EL i helgen når dere er bortreist, så kan dere :sengekos: masse :) Lykke til :)

Skrevet
Spennende med testing ja, men jeg synes det tar laaaaangt tid, det blinker og blinker og blinker ...... :fnise:

Men oh så moro det er å få positiv resultat, nesten som å teste positiv på graviditetstest(nesten), ikke at jeg vet hvordan det er å få positiv graviditetstest :fnise:

Hadde jo egentilg vært bra at du fikk EL i helgen når dere er bortreist, så kan dere :sengekos: masse :) Lykke til :)

Det syntes jeg også! Testen lå liksom der og blinket, og blinket, og blinket, og blinket... ingen ting skjedde, på laaang tid. Det var i hvertfall det jeg syntes ;)

:Nikke: håper på el i helgen, så vi får :humpe: :humpe: mye på turen :fnise:

=================================

CD11 5 dager til el

Tar med meg testen på jobb i dag, så hvis det passer slik så tar jeg den i matpausen min. Hvis ikke tar jeg den når jeg kommer hjem :)

Skrevet

Ny dagbok, se signaturen. :)

Skrevet
Ny dagbok, se signaturen. :)

Takker, skal følge med der framover! :)

Skrevet

:-D

Påan igjen, gitt. Blir EL-jakt her også om ikke så lenge tenker jeg.

Skrevet

Hei snuppa!

:klemmer: på og ønsker lykke til med jakten på EL! Denne perioden skal du se at det klaffer :)

Skrevet (endret)
:-D

Påan igjen, gitt. Blir EL-jakt her også om ikke så lenge tenker jeg.

spennende ;)

Hei snuppa!

:klemmer: på og ønsker lykke til med jakten på EL! Denne perioden skal du se at det klaffer :)

Takk for det :)

Håper du har rett... er litt oppgitt :sjenert:

:klem:

================================

Ingen el idag heller :sjenert:

Skjønt, det gikk ikke 4 timer siden sist jeg var på do, bare 3 timer og 45 min, men tror ikke 15 min er avgjørende om testen var positiv eller ikke, så ingen el idag :trist:

Men, hvis jeg går ut i fra at jeg har 28 dagers syklus så skal jeg jo ikke ha el før på lørdag... Håper det stemmer! :-D

Endret av Knøttet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...