Gå til innhold

Utålmodigboka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håpar tegna dine viser seg å vera ordentlige graviditetstegn! :jepp:

I dag fekk eg positiv EL-test, allerede på CD 11. :overrasket: Dette er den raraste syklusen eg har hatt. Altfor tidleg EL, og altfor høge tempar før EL! Snåle greier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende å vente på IKM :) Håper det blir gode nyheter neste uke :)

Skrevet (endret)

Shit ... nå gikk det plutselig opp for meg at plutselig kan en av dere/alle sammen/jeg bli gravide. Og skal ha barn. Resten av livet. På ordentlig. :overrasket:

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaa!!!!

*løpe panisk rundt i ring*

Endret av Lilith
Skrevet
Håpar tegna dine viser seg å vera ordentlige graviditetstegn! :jepp:

I dag fekk eg positiv EL-test, allerede på CD 11. :overrasket: Dette er den raraste syklusen eg har hatt. Altfor tidleg EL, og altfor høge tempar før EL! Snåle greier.

Ja, det hadde vært så kjekt! *sukk* Men tør ikke ha for store forhåpninger ... Jeg kommer til å bli gal hvis jeg gå mange måneder og det ikke klaffer ... :sjenert:

Er det så tidlig å ha el på cd11 da ? Eller, spørs jo hvor lang syklus du har, så klart ... hm :klø: Jeg er ikke noe flink til dette!

Spennende å vente på IKM :) Håper det blir gode nyheter neste uke :)

Synes det er kjedelig og langtekkelig jeg ... :sjenert: Men så synes jeg også at perioden fra TR kommer til el er enda verre :roll: Aldri fornøyd, nei! :fnise:

Neida, det er jo spennende, men tør ikke ha så store forhåpninger ...

Shit ... nå gikk det plutselig opp for meg at plutselig kan en av dere/alle sammen/jeg bli gravide. Og skal ha barn. Resten av livet. På ordentlig. :overrasket:

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaa!!!!

*løpe panisk rundt i ring*

:fnise::hoho: Så søt du er ;)

Ja, det er jo litt skremmende ... men tror den store angsten lar vente på seg her, iallfall til jeg faktisk blir gravid, spørs om jeg blir panisk da ja :Nikke:

Skrevet

CD24, ca +- 5dager til IKM

Skikkelig babysyk for tida ... Ser nydelige babyer over alt, og jeg smelter like mye hver gang :fnise: Jeg blir jo helt oppslukt av de nydelige babyene!

Vi får besøk til helga, av svigerinnen min, så hvis IKM ikke kommer så spørs det om jeg greier å ta en test og holde det hemmelig ... :ler: Vi får se ... Jeg er ikke akkurat den mest tålmodige personen! :ler:

Digger fortsatt docken min ;) Det er faktisk spennende å sette ipoden min på shuffle, for jeg har så mye musikk på den at jeg vet ikke av halvparten. Blir like overrasket hver gang, og må gå og se hvilken artist det er jeg hører på :ler: Plutselig kommer sanger jeg ikke ante jeg hadde! :ler:

Skrevet

Heisann :)

Ja, det skal jeg også si til samboeren, at vi må ha badakar neste gang vi flytter.

Vi blir nødt til å flytte når ungen kommer,for leiligheten vi har nå er alt for liten synes jeg.

Det går litt bedre nå, så et er jo positivt. :)

Skrevet (endret)

Badekar anbefales. Badekar OG dusj!

Kjedelig og langtekkelig ja. Og når du blir gravid så går du å venter på at 12 uker skal gå sånn at du kan puste litt mer letta ut enn før. :sjenert:

Spennende dette her nå.

:klemmer:

Endret av Midnattsol
Skrevet
Ja, det hadde vært så kjekt! *sukk* Men tør ikke ha for store forhåpninger ... Jeg kommer til å bli gal hvis jeg gå mange måneder og det ikke klaffer ... :sjenert:

Er det så tidlig å ha el på cd11 da ? Eller, spørs jo hvor lang syklus du har, så klart ... hm :klø: Jeg er ikke noe flink til dette!

Sikkert lurt å ikkje ha altfor store forhåpningar, i tilfelle det ikkje klaffar. Kan lova deg at eg og kjem til å bli gal, om eg må prøva i mange månader uten at det klaffar. Tør ikkje tenka på det eingang. :( Berre det å ikkje få prøva i det heile tatt 2 syklusar på rad, er ekstremt frustrerande! :kjefte:

Det er litt tidleg å ha EL på dag 11, ja. Det blir vel sagt at det ikkje bør vera mindre enn 10 dagar (trur eg det er) frå første mensdag til eggløysinga skjer, fordi egget då ikkje rekker å bli skikkelig modent. Og med tanke på at eg har hatt EL på dag 12, på dag 14 og på dag 16 før - så er det iallfall tidleg! Men eg får berre håpa at det ikkje er for tidleg, og at egget rekker å modnast på 11 dagar. ;)

Skrevet
Heisann :)

Ja, det skal jeg også si til samboeren, at vi må ha badakar neste gang vi flytter.

Vi blir nødt til å flytte når ungen kommer,for leiligheten vi har nå er alt for liten synes jeg.

Det går litt bedre nå, så et er jo positivt. :)

Hvor stor leilighet har dere?

Vi har ikke så stor leilighet vi heller, men det går bra å ha barn her, iallfall de første årene:) Vi tenker uansett på å flytte så fort som mulig, så vi får se når det blir :)

Badekar anbefales. Badekar OG dusj!

Kjedelig og langtekkelig ja. Og når du blir gravid så går du å venter på at 12 uker skal gå sånn at du kan puste litt mer letta ut enn før. :sjenert:

Spennende dette her nå.

:klemmer:

Jeg savner badekar! *sukk*. Men når jeg har hatt badekar har jeg jo nesten aldri brukt det ... :sjenert: Tror jeg hadde brukt et badekar oftere nå, om jeg hadde det.

Altfor kjedelig og langtekkelig! :trist:

Blir smågal av all denne ventinga!

:klem:

Sikkert lurt å ikkje ha altfor store forhåpningar, i tilfelle det ikkje klaffar. Kan lova deg at eg og kjem til å bli gal, om eg må prøva i mange månader uten at det klaffar. Tør ikkje tenka på det eingang. :( Berre det å ikkje få prøva i det heile tatt 2 syklusar på rad, er ekstremt frustrerande! :kjefte:

Det er litt tidleg å ha EL på dag 11, ja. Det blir vel sagt at det ikkje bør vera mindre enn 10 dagar (trur eg det er) frå første mensdag til eggløysinga skjer, fordi egget då ikkje rekker å bli skikkelig modent. Og med tanke på at eg har hatt EL på dag 12, på dag 14 og på dag 16 før - så er det iallfall tidleg! Men eg får berre håpa at det ikkje er for tidleg, og at egget rekker å modnast på 11 dagar. ;)

Hehe, da er vi to- jeg kommer også til å bli gal om jeg må prøve i maaaange måneder ...

Tror jeg hadde el på dag 14, litt mer normalt men tidlig det da ... hmm!

Har du veldig varierende lengde på syklusene dine også ?

Er ikke el 14 dager før neste mens, eller er jeg helt forvirra? :fnise:

Skrevet (endret)

CD25 4dager +- til IKM

Jeg leste et sted at syklusen regnes fra første dag med TR til siste dagen uten TR, og det er sikkert veldig logisk det altså- men jeg er ikke akkurat kjent for å tenke logisk :sjenert: Så jeg har regnet feil jeg da, helt sikkert :flau:

Isåfall var forrige syklus på 26 dager, ikke 27...

Lurer på hvor lang syklusen min blir denne gangen jeg. Blir den på 26 dager denne gangen også så er IKM ventet på torsdag ... Men det tør jeg ikke stole på- syklusene mine er litt opp og ned. Dessuten bruker TR komme i begynnelsen av helgen eller mandag, merkelig nok :klø:

Stemmer det at el er 14 dager før neste TR? Synes å ha lest det et sted ... synd jeg ikke vet helt når jeg forventer TR ...

Endret av Knøttet
Skrevet (endret)

Hmm... dette var nytt for meg. Jeg trodde syklusen var fra første dag i forrige mens, til første dag i neste mens.

"Syklusen regnes fra første blødningsdag i en menstruasjon til neste første blødningsdag (og ikke fra blødningen stopper til den begynner igjen!). Dersom første blødningsdag var 1. juni, og neste menstruasjon begynner 29. juni, har du 28 dagers syklus – uavhengig av antallet blødningsdager." :)

Har du prøvd kalkulatoren til babyverden?

EL er ikke alltid 14 dager før mens. Si at syklusen din er 26 dager, da. Hvis TR kommer 14 dager etter EL, så hadde du EL på dag 12 (26-14=12), sånn som jeg har forstått det. Det er litt tidlig, men meget mulig.

Men, tiden fra mens til EL er ikke konstant for oss med variable sykluser. Det som vanligvis er konstant, er tiden etter EL og fram til neste mens.

Så hvis du har EL på dag 14, så kommer mensen 12 dager etterpå dersom syklusen er 26 dager. Med en 26 dagers syklus, kan du også ha hatt EL på dag 13, og så mensen 13 dager etter det igjen.

Kan være lurt å finne ut når du har EL, og så ta utganspunkt i det neste måned.

Bittelitt klokere? Er så dårlig til å forklare... :sjenert:

(Måtte utheve litt)

Endret av Amused
Skrevet
Hmm... dette var nytt for meg. Jeg trodde syklusen var fra første dag i forrige mens, til første dag i neste mens.

"Syklusen regnes fra første blødningsdag i en menstruasjon til neste første blødningsdag (og ikke fra blødningen stopper til den begynner igjen!). Dersom første blødningsdag var 1. juni, og neste menstruasjon begynner 29. juni, har du 28 dagers syklus – uavhengig av antallet blødningsdager." :)

Har du prøvd kalkulatoren til babyverden?

EL er ikke alltid 14 dager før mens. Si at syklusen din er 26 dager, da. Hvis TR kommer 14 dager etter EL, så hadde du EL på dag 12 (26-14=12), sånn som jeg har forstått det. Det er litt tidlig, men meget mulig.

Men, tiden fra mens til EL er ikke konstant for oss med variable sykluser. Det som vanligvis er konstant, er tiden etter EL og fram til neste mens.

Så hvis du har EL på dag 14, så kommer mensen 12 dager etterpå dersom syklusen er 26 dager. Med en 26 dagers syklus, kan du også ha hatt EL på dag 13, og så mensen 13 dager etter det igjen.

Kan være lurt å finne ut når du har EL, og så ta utganspunkt i det neste måned.

Bittelitt klokere? Er så dårlig til å forklare... :sjenert:

(Måtte utheve litt)

Hmm, jeg blir så forvirra av tall og telling! *sukk*.

Godt mulig jeg tar feil her, jeg er ikke noe flink til logisk tenking, ikke i det hele tatt! :ler:

Jeg også trodde en syklus var fra første dag med mens til neste gang man får mensen ... Mente aldri det var fra mensen sluttet til den begynte igjen, hvis det var det du mente ... :klø: Forvirra, ja! :fnise:

I eksempelet med 1.juni til 29.juni så er vi enige, tror jeg. For man teller med 1.juni t.o.m 28.juni som syklusdager, og 29.juni og utover som neste syklus?

Det er ikke du som er dårlig til å forklare, det er jeg som er komplett idiot når det gjelder logisk tenking! :ler:

Skrevet
I eksempelet med 1.juni til 29.juni så er vi enige, tror jeg. For man teller med 1.juni t.o.m 28.juni som syklusdager, og 29.juni og utover som neste syklus?

Det er ikke du som er dårlig til å forklare, det er jeg som er komplett idiot når det gjelder logisk tenking! :ler:

:jepp: Enig i det med syklusene. Og dessuten sliter jeg litt med min logiske sans selv innimellom :-D

Skrevet
:jepp: Enig i det med syklusene. Og dessuten sliter jeg litt med min logiske sans selv innimellom :-D

Hehe, da tror jeg vi egentlig er enige- men jeg forklarte det på en teit måte ... er forferdelig dårlig til å forklare :fnise:

Godt vi er to som sliter med den logiske sansen da ;)

Skrevet

Ikke alltid like lett dette her.

Men satser på at TR holder seg unna. :klemmer:

Skrevet
Hehe, da er vi to- jeg kommer også til å bli gal om jeg må prøve i maaaange måneder ...

Tror jeg hadde el på dag 14, litt mer normalt men tidlig det da ... hmm!

Har du veldig varierende lengde på syklusene dine også ?

Er ikke el 14 dager før neste mens, eller er jeg helt forvirra? :fnise:

EL på dag 14, er jo akkurat på gjennomsnittet - så det må vera bra. ;)

Ja, eg har ganske varierande lengde på syklusane mine! Kan vera på alt mellom 24/25 dagar, og 34/35 dagar. Men lutealfasen min (lengda mellom EL og mens), er alltid like lang, dvs på 17 dagar. Ein gjennomsnittleg lutealfase er på 14 dagar, men alt mellom 12 og 18 dagar er normalt. :)

I dag sank den dumme tempen min igjen, noko som tyder på at eg ikkje har hatt EL denne syklusen. :gråte: Denne syklusen min har jo vore heilt tullerusk, med altfor høge tempar før EL - og no, altfor lave temar etter EL. :tristbla: Det er så typisk! Eg som hadde positiv EL-test og alt, og til og med fann EL-slim for aller første gang! Trudde det skulle vera eit sikkert tegn på at eg hadde el, men neida. :kjefte:

Du har vel ikkje starta med temping du, Knøttet?

Skrevet

Det er riktig som du seier, Knøttet: Ein syklus er frå og med første mensdag i ein syklus, til og med dagen før du får neste mens. Første blødningsdag blir då altså første dag i ein ny syklus!

Her er eit eksempel. ;)

Du får mensen på desse dagane:

18. sept.

14. oktober

12. november

Syklus 1 varer då frå 18. sept. til 13. okt.

Syklus 2 blir frå 14. okt. til 11. nov.

Syklus 3 varer frå 12. nov til ? osv.

Skrevet
Ikke alltid like lett dette her.

Men satser på at TR holder seg unna. :klemmer:

Nei, og så blir jeg så lett forvirra :fnise: :klø:

Håper jeg også ... :pls: :pls:

:klem:

EL på dag 14, er jo akkurat på gjennomsnittet - så det må vera bra. ;)

Ja, eg har ganske varierande lengde på syklusane mine! Kan vera på alt mellom 24/25 dagar, og 34/35 dagar. Men lutealfasen min (lengda mellom EL og mens), er alltid like lang, dvs på 17 dagar. Ein gjennomsnittleg lutealfase er på 14 dagar, men alt mellom 12 og 18 dagar er normalt. :)

I dag sank den dumme tempen min igjen, noko som tyder på at eg ikkje har hatt EL denne syklusen. :gråte: Denne syklusen min har jo vore heilt tullerusk, med altfor høge tempar før EL - og no, altfor lave temar etter EL. :tristbla: Det er så typisk! Eg som hadde positiv EL-test og alt, og til og med fann EL-slim for aller første gang! Trudde det skulle vera eit sikkert tegn på at eg hadde el, men neida. :kjefte:

Du har vel ikkje starta med temping du, Knøttet?

Det er riktig som du seier, Knøttet: Ein syklus er frå og med første mensdag i ein syklus, til og med dagen før du får neste mens. Første blødningsdag blir då altså første dag i ein ny syklus!

Her er eit eksempel. ;)

Du får mensen på desse dagane:

18. sept.

14. oktober

12. november

Syklus 1 varer då frå 18. sept. til 13. okt.

Syklus 2 blir frå 14. okt. til 11. nov.

Syklus 3 varer frå 12. nov til ? osv.

Håper at denne syklusen er unntaket fra regelen, og at du får en normal og bra syklus neste gang!! Brukte du ikke el-tester denne syklusen, eller fant du ikke el? :klø: Er ikke så lett å følge med på alt :sjenert:

Har ikke begynt med temping, nei. Satser på at jeg slipper det... det er litt tiltak :sjenert: Vi får se :)

Tror jeg forstår nå, det er bare at i mitt merkelige hode så har jeg ikke tenkt slik tidligere :ler: Jeg er ikke noe logisktenkende vesen, for å si det mildt! :fnise: :klø:

===================================

Jeg er så følsom for tida! Jeg er alltid følsom, men nå er jeg ekstra ille ... Både på fredag og idag har jeg vært grusomt overfølsom ... plagsomt!

Skrevet

Hormoner i sving hos deg også?!

Sov godt. :søvn:

Skrevet
Hormoner i sving hos deg også?!

Sov godt. :søvn:

Lov å håpe ...:sjenert:

God natt! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...