MellonCollie Skrevet 4. august 2008 #3281 Del Skrevet 4. august 2008 Hva er det egentlig man går igjennom på din egen 6ukers-kontroll? Snakker man om prevensjon og sånt der, eller gås det gjennom en annen gang? Ble sittende i helga og snakke litt med ei venninne om det, greit å få sånt i orden før man starter opp moroa etter fødsel Håper du har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 4. august 2008 #3282 Del Skrevet 4. august 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. august 2008 Forfatter #3283 Del Skrevet 4. august 2008 Høres ut som han er kjempeflink til å sove på natta, så bra Jepp, som regel er han det Hva er det egentlig man går igjennom på din egen 6ukers-kontroll? Snakker man om prevensjon og sånt der, eller gås det gjennom en annen gang? Ble sittende i helga og snakke litt med ei venninne om det, greit å få sånt i orden før man starter opp moroa etter fødsel Håper du har en fin dag Hm, jeg tror det er blodtrykk, blodprosent, klemming på magen for å sjekke om livmoren har trekt seg sammen,kanskje gu og snakk om prevensjon- men det varier vel fra lege til lege. En fin dag ønskes deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. august 2008 Forfatter #3284 Del Skrevet 4. august 2008 I dag har jeg holdt på å bli gaaaal S gråt og gråt når han lå i vogna, og så ville han ikke sove alene på stua i dag :dåne: Er ikke den mest tålmodige jeg altså, men likevel... 6 ukerskontrollen min blir utsatt, legekontoret mitt har sommerferie frem til midten av juli... så typisk! Ellers har jeg kjøpt stoff til dåpskjole til S i dag, mamma skal sy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 6. august 2008 #3285 Del Skrevet 6. august 2008 Hei, Knøttet! Lenge siden jeg har vært her inne ... Høres ut som dere har det bra selv om det er litt slitsomt til tider Jeg synes også samsoving er skummelt, men noen ganger er det den eneste muligheten vi har til å få litt søvn om natta - og jeg tror man er såpass på alerten likevel at man ikke velter seg over ungen. Satser i hvert fall på det ... Så flink du er som får til elastisk sjal! Jeg bare knoter med mitt, jeg - synes det er voldsomt mye tøy og får liksom ikke knytt det ordentlig på meg. Å få ungen inn i det kan jeg bare glemme. Så jeg har bestilt ringslynge i stedet og håper at jeg skal få til det. Hadde vært så greit å kunne bære ungen OG ha begge hender fri innimellom ... Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. august 2008 #3286 Del Skrevet 6. august 2008 Innom og titter litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3287 Del Skrevet 6. august 2008 Hei, Knøttet! Lenge siden jeg har vært her inne ... Høres ut som dere har det bra selv om det er litt slitsomt til tider Jeg synes også samsoving er skummelt, men noen ganger er det den eneste muligheten vi har til å få litt søvn om natta - og jeg tror man er såpass på alerten likevel at man ikke velter seg over ungen. Satser i hvert fall på det ... Så flink du er som får til elastisk sjal! Jeg bare knoter med mitt, jeg - synes det er voldsomt mye tøy og får liksom ikke knytt det ordentlig på meg. Å få ungen inn i det kan jeg bare glemme. Så jeg har bestilt ringslynge i stedet og håper at jeg skal få til det. Hadde vært så greit å kunne bære ungen OG ha begge hender fri innimellom ... Ha en fin kveld! Det er lov å være litt fraværende når man nettopp har fått en liten skatt Er ikke så veldig aktiv jeg heller akkurat... Joda, vi har det veldig fint selv om vi er slitne. Det er en verdifull periode, som vi burde ta vare på. Men det er ikke så lett å innse det når man er så sliten at man kollapser nesten... Er enig med deg, man legger seg nok ikke over ungen når man samsover. Med mindre man har drukket eller brukt andre narkotiske stoffer da Og så er det veldig koselig Så kjedelig at du ikke får til sjalet. Du kan ikke prøve å finne noen som kan det og få hjelp da? Hvis du ikke allerede har vært der så er jo tettinntil.no en bra side, med gode forklaringer og muligheten til å finne noen som kan hjelpe deg Det er utrolig praktisk å ha babyen i sjal og ha hendene fri ja God natt! Innom og titter litt Hei hei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3288 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) I går var det 6 ukerskontroll, og her er de nye målene: lengde:56cm vekt: 5430g h.o: 39 (ganske sikker på at det var det, skal dobbeltsjekke i papirene) Så S vokser og trives Alt så bra ut på kontrollen, og han var så flink når legen sjekket han, gråt ikke eller protesterte ikke i det hele tatt Har blitt mye besøk til S i det siste. I går var vi på besøk hos ei venninne av mamma, og i dag hadde vi besøk av pappas søskenbarn. Veldig koselig, og alle synes han er så søt I morgen må vi pakke, for vi drar på fredag. Gleder meg! Har aldri vært i bryllup, utenom mitt eget, før så det blir spennende. Og så blir det spennende å se hvordan S synes det er å kjøre bil... Håper det blir en rolig tur med minst mulig pauser. Endelig har det blitt kjøligere vær her, synes det var så herlig at det regnet nå isted! :-D Endret 6. august 2008 av Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. august 2008 #3289 Del Skrevet 7. august 2008 Lenge siden sist! Men jeg ser at alt står flott til med lille S på 6-ukerskontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 7. august 2008 #3290 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg ar ikke barn, men synes og det var litt deilig med litt kjøigere vær.. Men kan godt være sol da Så bra alt så fint ut på kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. august 2008 Forfatter #3291 Del Skrevet 7. august 2008 Lenge siden sist! Men jeg ser at alt står flott til med lille S på 6-ukerskontroll! Hei hei! Ja, blir det når man har en ny sjef i huset Jepp, alt er bra med S Alt bra med din lille også forhåpentligvis? Jeg ar ikke barn, men synes og det var litt deilig med litt kjøigere vær.. Men kan godt være sol da Så bra alt så fint ut på kontrollen Hei hei Det nærmer seg prøving for deg nå, blir spennende! :-D Går med på kjøligere vær men sol, slik det har vært de siste dagene har vært fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. august 2008 Forfatter #3292 Del Skrevet 7. august 2008 Kanskje på tide å flytte dagboka... Er bare så mye for tida, så jeg orker ikke styre med det.. Det blir etterhvert Nå er jeg seriøst utslitt, ikke bare "vanlig" utslitt, men så utslitt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, orker ingenting, alt føles som et ork og jeg har flere ganger grått av utmattelse... Jeg har vel alltid vært slik at jeg tåler lite før jeg blir sliten, er vel psykisk og fysisk svak kanskje, iallfall fysisk. Mannen er kjempeflink til å avlaste meg, men han er borte fra halv ti om morgenen til halv åtte om kvelden fem dager i uka Og vi har ikke familie her oppe som kan avlaste oss heller... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre jeg :dåne: Legekontoret mitt har sommerferie frem til 18.august, så jeg får kontakte helsesøster, for slik som dette kan jeg ikke ha det S er ikke noe særlig flink til å sove alene om dagen, så jeg går med han på armen så og si hele dagene. Han sover på brystet mitt, og så ligger vi og sover på sofaen begge to. Veldig koselig, men det er også veldig slitsomt å aldri få gjort noe annet hele dagen jeg går hjemme... Nå sover han søtt, skal legge meg jeg også men det er på høy tid at han spiser egentlig. Men han sover vel over dette måltidet, det har han gjort de siste nettene. Det er veldig greit, men i natt fikk jeg så brystspreng... Håper jeg slipper unna i dag, for han fikk problemer med å få godt tak og så har jeg hatt spreng i nesten hele dag Nei, nå er det langt over leggetid.. Må bli flinkere til å komme meg i seng, er bare så mye som må gjøres. Drar til hjembyen i morgen, så da blir jeg borte frem til mandag. Ha en god helg, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. august 2008 #3293 Del Skrevet 8. august 2008 uff, så fælt å være så sliten da. har du ingen venner du kan spørre? snakke med helsestasjonen kanskje? har også hørt det finnes sånn frivillighets greier som kan hjelpe med barnepass men vet ikke noe særlig om det... håper alt går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 8. august 2008 #3294 Del Skrevet 8. august 2008 God helg du også! Så håper jeg at du får slappa av litt i helga iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 8. august 2008 #3295 Del Skrevet 8. august 2008 God helg knøttis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 8. august 2008 #3296 Del Skrevet 8. august 2008 God helg. Håper du får slappa litt av også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 8. august 2008 #3297 Del Skrevet 8. august 2008 Mange til deg, Knøttet. Høres ikke ut som du har det så bra.. Er det ikke noen du kan spørre om hjelp? Tror det er lurt å snakke med helsesøsteren ja... Er ikke meningen at det skal være sånn. Håper du får en fin helg i hjembyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 8. august 2008 #3298 Del Skrevet 8. august 2008 God helg Håper du får hvilt deg litt og tatt en prat med helsesøster til uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 12. august 2008 #3299 Del Skrevet 12. august 2008 Innom å legger igjen spor. Mange til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. august 2008 #3300 Del Skrevet 12. august 2008 Håper du hadde en fin helg, Knøttet, og at du fikk hvilt godt ut. Høres ikke bra ut at du er så sliten, sikkert ikke så dumt å ta en prat med helsesøster som de andre sier - kanskje det finnes avlastingstilbud som imli nevner? Ha en fin tirsdag, tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå