Gå til innhold

Utålmodigboka

Anbefalte innlegg

Skrevet
Flinke S. :rødme: Og flinke Knøttet :) Selv om du er litt klumsete da :ler: Ikke at jeg skal si noe, mistet termosen for tevann i gulvet i går, så den er ikke helt god nå ;)

Når det gjelder pumpingen og dilemmaet flaske/ikke flaske kan jeg dessverre ikke hjelpe, men det er sikkert noen andre som vet :)

Håer du får en kjempefin helg sammen med svigers :klem:

Takk for det :klemmer:

Hehe... Ganske klumsete ja :fnise: Godt jeg ikke er alene ;)

Takk for det! Håper du har hatt en kjempefin helg også! :klem:

God helg!! :klemmer:

Takk for det!

Håper du har hatt en fin helg :klemmer:

Skrevet

S har vært så flink og sovet hele natten igjennom, utenom ammingen så klart, i tre netter nå! :-D Håper han fortsetter slik :jepp:

Fredag hadde jeg skikkelig hodepine, men siden helsesøster sa at jeg ikke burde ta Paracet så gjorde jeg ikke det... Mener jeg har hørt Paracet er "lov" når man ammer, men hvis hun sier det så... :sjenert:

Hadde litt hodepine i går også, men heldigvis ikke så ille at jeg trengte smertestillende.

Svigermor irriterer meg litt.. Mulig det er jeg som er irritabel altså... :sjenert: Men det irriterer meg når hun sier ting som "skal du opp og fryse du da, stakkar?" til S når jeg vil ta han opp fra vogna når vi er ute og går og han gråter. Jeg vil ikke la han ligge i vogna og gråte, og han ble pakket inn i helseteppe når vi løftet han! Og så var hun så bekymret for om mannen skulle snuble når han holdt S mens vi gikk. Greit nok om hun hadde nevnt det én gang, men hun nevnte det mange ganger... Ikke så moro å høre at vi er trege til å komme oss ut heller. Ja vi er jo det, men det er jo pga vi må vente på S når han plutselig vil ha mat, må skiftes på eller lignende! På fredagen når jeg hadde så vondt i hodet følte jeg ikke at svigermor forstod dette, for hun mente jeg måtte gjøre ditt og datt med S hele tiden... Jeg hadde så vondt i hodet at jeg knapt greide noe :(

Jeg vet hun ikke mener noe vondt med det, og noe av det ble sagt halvveis på spøk- men hun legger jo litt bak det hun sier selv om hun sier det på spøk...

Nå skal det sies at svigerforeldrene mine er kjempesnille, og vi går veldig godt overens, det er bare noen kommentarer jeg synes er veldig unødvendig.

Gjest Pysepus
Skrevet

Huff det er ikke greit med sånne kommentarer. Min svigermor hadde mange sånne da lille nevø ble født, men det var *heldigvis* datteren deres som fikk baby da, hun gav beskjed at det var deres baby og sånne kommentarer ikke var nødvendig. Kommer hun med slike kommentarer til oss så kommer kjære fort til å måtte gi beskjed ;) Husk at dere gjør som dere vil og ikke bry dere! :)

Håper hodeverken din går bort snart :klemmer:

Skrevet
S har vært så flink og sovet hele natten igjennom, utenom ammingen så klart, i tre netter nå! :-D Håper han fortsetter slik :jepp:

Fredag hadde jeg skikkelig hodepine, men siden helsesøster sa at jeg ikke burde ta Paracet så gjorde jeg ikke det... Mener jeg har hørt Paracet er "lov" når man ammer, men hvis hun sier det så... :sjenert:

Hadde litt hodepine i går også, men heldigvis ikke så ille at jeg trengte smertestillende.

Innom å hilser på jeg! :vinke: og gratulerer med nesten fersk baby.

Ang. smertestillende når man ammer. Jeg fikk en nerveskade under fødselen og derfor store smerter i mange uker etterpå. Min lege skrev ut paralgin forte. Riktignok liten dose, men de er jo ganske sterke. Tror ikke en paracet er så farlig jeg altså, hvis man har vondt. men det er vel forskjellige meninger om det som alt annet. ;)

Skrevet
:kose: Er ikke så greit når folk ikke greier å la være å kommentere alt...
Skrevet

Huff, kjedelige komentarer fra svigermor det da.... :sjenert: Er ikke noe koselig....!!!

Ang frysing så tror jeg nesten besteforeldre er ENDA verre enn foreldrene selv.... :fnise: Om man tar opp en baby med helseteppe rundt, i juli, så tror jeg IKKE babyen fryser.....!!!! Babyen har nok mer nytte av kosen inntil mamma eller pappa da!!! :Nikke:

Svigermora mi er også litt sånn, forresten; Jeg kommer godt overens med henne og alt det der, men når det gjelder enklte ting så kommer hun med kommentarer som jeg langt fra er enig i. Er spent på hvordan det blir når lillegutt kommer, og hun får sitt første barnebarn.... :sjenert:

Skrevet

Hei knøttet :klemmer: Tror ikke svigermor mener noe vindt med det som du sier, men skjønner at det kan være litt irriterende. Prøv å ikke bry deg om det.

Ang hodepine har jeg og hørt at man kan ta paracet, men det er tydelig flere meninger om det ja. Kan du ikke ringe legevakten og høre hva de sier. Kan det være ammingen som gir hodepinen? At du ikke drikekr nok væske?

Skrevet
Huff det er ikke greit med sånne kommentarer. Min svigermor hadde mange sånne da lille nevø ble født, men det var *heldigvis* datteren deres som fikk baby da, hun gav beskjed at det var deres baby og sånne kommentarer ikke var nødvendig. Kommer hun med slike kommentarer til oss så kommer kjære fort til å måtte gi beskjed ;) Husk at dere gjør som dere vil og ikke bry dere! :)

Håper hodeverken din går bort snart :klemmer:

Nei, kjedelig og unødvendig med slike kommentarer... Godt svigerinnen din sa fra, og at mannen din kommer til å si fra om dere får kommentarer!

:klemmer:

Innom å hilser på jeg! :vinke: og gratulerer med nesten fersk baby.

Ang. smertestillende når man ammer. Jeg fikk en nerveskade under fødselen og derfor store smerter i mange uker etterpå. Min lege skrev ut paralgin forte. Riktignok liten dose, men de er jo ganske sterke. Tror ikke en paracet er så farlig jeg altså, hvis man har vondt. men det er vel forskjellige meninger om det som alt annet. ;)

Hei!

Koselig med nye fjes i boka mi :)

Takk for det!

Nei, det er det jeg også trodde- at paracet var trygt å ta... "alle" sier jo det, utenom helsesøstera... Tror nok jeg tar en om jeg får skikkelig ille hodepine igjen...

:kose: Er ikke så greit når folk ikke greier å la være å kommentere alt...

Nei... :klemmer:

Huff, kjedelige komentarer fra svigermor det da.... :sjenert: Er ikke noe koselig....!!!

Ang frysing så tror jeg nesten besteforeldre er ENDA verre enn foreldrene selv.... :fnise: Om man tar opp en baby med helseteppe rundt, i juli, så tror jeg IKKE babyen fryser.....!!!! Babyen har nok mer nytte av kosen inntil mamma eller pappa da!!! :Nikke:

Svigermora mi er også litt sånn, forresten; Jeg kommer godt overens med henne og alt det der, men når det gjelder enklte ting så kommer hun med kommentarer som jeg langt fra er enig i. Er spent på hvordan det blir når lillegutt kommer, og hun får sitt første barnebarn.... :sjenert:

Tviler på at en baby fryser i juli, med helseteppe ja... Hehe, det er noe spesielt med foreldre og besteforeldre og frysing :fnise:

Håper svigermoren din ikke kommer med kommentarer når babyen kommer!

Hei knøttet :klemmer: Tror ikke svigermor mener noe vindt med det som du sier, men skjønner at det kan være litt irriterende. Prøv å ikke bry deg om det.

Ang hodepine har jeg og hørt at man kan ta paracet, men det er tydelig flere meninger om det ja. Kan du ikke ringe legevakten og høre hva de sier. Kan det være ammingen som gir hodepinen? At du ikke drikekr nok væske?

Hei hei! :klem:

Nei, hun mener helt sikkert ikke noe vondt med det hun sier- hun er egentlig verdens koseligste. Er bare så unødvendig med slike kommentarer...

Ja, var sikker på at man kunne ta paracet jeg... Tror nok jeg tar en om jeg får skikkelig ille hodepine igjen, eller så ringer jeg legen min og hører eller et apotek eller noe.

Har prøvd å drikke iallfall 1 liter vann om dagen, som regel drikker jeg mer også- så jeg tror jeg får i meg nok vann... selv om det ikke alltid blir like mye

Skrevet

Nå er dåpsdatoen for S bestemt! Han skal døpes 7.september, i kirken i hjembyen til mannen :) Det blir sansynligvis en liten dåp, med bare de nærmeste.

Midlertidig gjesteliste blir:

besteforeldrene til S = 4

mannens søster + samboer =2

venninne Å =1

venninne K + datter (?) =2 (?)

tante K + barn =3

tante S og onkel W =2

----------------------------------------

antall gjester =14

Vi ber ikke våre besteforeldre fordi mine ikke er i form til å reise langt, hverken med fly eller noe annet transportmiddel, og bestemoren til mannen, som er den eneste han har igjen av besteforeldrene er for dårlig til bens til å komme hun også.

Tantene og onkelen som kommer er fra mannens side, blir mer naturlig at vi ber de siden de er i samme byen, mine er så langt unna, og ber vi én burde vi nesten be alle...

Har ei venninne til som jeg har lyst til å be, for jeg har tre nære venninner som skiller seg ut fra de andre... Vi får se om hun blir bedt, må ikke bli for mange folk heller, skal ha "festen" hos svigers, og det er ikke ubegrenset plass...

mannens søster og venninne K blir faddere :) Leste i dag at fadderene må være medlem av den norske kirke, eller andre kristne som ikke forkaster dåpen. Så derfor er det bare venninne K jeg kan velge, ikke at jeg hadde tenkt på noen andre, men det gjør det litt enklere :)

S har vært litt urolig noen kvelder enkelte dager, så nå driver jeg å elminerer hva jeg kan og ikke kan spise... Denne uken skal jeg holde meg unna alt *sukk* som kan inneholde noe jeg ikke kan spise, og så skal jeg prøve meg frem på hva jeg kan spise og ikke. Tror ikke jeg kan spise sterk mat, spiste nachos på søndag, og da ble han veldig urolig på kvelden... Løk og kål holder jeg meg unna uansett, det er ikke noe stort tap heller. Det jeg derimot savner er sjokolade, godteri og melkeprodukter... Heldigvis er det bare en liten uke! Colaen min ser jeg ut til å slippe å holde meg unna, han har aldri reagert etter at jeg har drukket den :) Skjønt, jeg holder meg til små mengder, siden store mengder kan gi kolikk.

Prøvde bæresjalet i går når S var urolig og våknet med engang vi la han ned for å sove. Virket som han likte det, for han sovnet ganske kjapt, og han sov tungt og lenge :) Vet ikke om knytingen min er heeelt bra enda, føler kanskje at nakken ikke blir helt støttet opp, men kan være jeg tar feil...

Skrevet

Så kjekt at dåke har fått dåpsdato for lille S! :)

Skrevet

Tida går så fort, det ser jeg når jeg er innom dagbøkene til dere med små babyer :)

Så fint at dere har fått dåpsdato, og allerede har gjestelisten klar. Heldigvis litt enklere å planlegge dåp enn bryllup :-D

Så bra at bæresjalet fungerer! Må virkelig somle meg til å bestille et jeg også.

:klem:

Skrevet
Så kjekt at dåke har fått dåpsdato for lille S! :)

:Nikke:

For en flott dåpsdato.

Bursdagen min:-D

Hehe, så morsomt! ;)

Tida går så fort, det ser jeg når jeg er innom dagbøkene til dere med små babyer :)

Så fint at dere har fått dåpsdato, og allerede har gjestelisten klar. Heldigvis litt enklere å planlegge dåp enn bryllup :-D

Så bra at bæresjalet fungerer! Må virkelig somle meg til å bestille et jeg også.

:Nikke: Tiden går virkelig fort, sant det... S er jo snart 4 uker allerede!

Hehe, er nok enklere å planlegge dåp enn bryllup vil jeg tro ja! Er jo mange færre gjester i dåpen også, og mindre planlegging ;)

Bæresjalet er genialt, han roer seg kjempefort i det, og er så rolig! :-D

Skrevet

Bare en rask post, siden jeg ammer og derfor skriver med bare èn hånd...

Spiste Cheese doodles isted, med S i bæresjalet... Stakkar liten fikk Cheese doodles over alt, i håret, på bodyen osv... :sjenert: ja, jeg roter når jeg spiser... Ble mobbet av mannen :fnise:

Skrevet
Bare en rask post, siden jeg ammer og derfor skriver med bare èn hånd...

Spiste Cheese doodles isted, med S i bæresjalet... Stakkar liten fikk Cheese doodles over alt, i håret, på bodyen osv... :sjenert: ja, jeg roter når jeg spiser... Ble mobbet av mannen :fnise:

:ler:

Skrevet

:hoho: Er ikke det verste du kunne søle utover ham da, men jeg skjønner at mannen mobber deg litt :fnise:

Skrevet

Å, så koselig med dåp :)

Det blir nok koselig.

Paracet er trygt det. Min bebis får jo masse medisiner i melka si, hver dag... :sjenert:

Skrevet

Så herlig å få bestemt dåpsdato da :)

Dere blir omtrent like mange gjester som vi blir ;) Hvordan gjør dere det forresten, leverer dere ut innbydelser eller tare dere det bare muntlig?

:klem1:

Skrevet (endret)

Er sånn bæresjal bra egentlig? Hadde babybjørn til lillemann, men regner med at den bittelille sikkert må bæres mer siden jeg tross alt har en unge til å ta meg av. Og da hadde kanskje sjal vært tingen?

Ha en fortsatt fin helg!

Endret av Cloudberry
Skrevet

Innom og ønsker deg en fin dag :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...