Doratheexplorer Skrevet 5. juli 2008 #3181 Skrevet 5. juli 2008 Fikk ei bok av helsesøster ved hjemmebesøk og der står det; Ammede bør være måteholden med koffeinholdige drikker, siden det går over til spebarnet via melken. De bør unngå store mengder med koffeinholdige leskedrikker, og det totale inntaket av koffein bør ikke overstige 200 mg/dag. Ett lite glass (2,5 dl) inneholder 33 mg koffein. Selv synes jeg det er håpløst å hele tiden passe på hva som kan spises og drikkes. Er ikke så veldig glad i cola, men annen brus da Prøver bevisst holde meg unna løk, erter og kål og sterk mat. Jordbær spiser jeg heller ikke, tok ett par her om dagen og det resulterte i utslett i dag
Knøttet Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #3182 Skrevet 5. juli 2008 Fikk ei bok av helsesøster ved hjemmebesøk og der står det; Ammede bør være måteholden med koffeinholdige drikker, siden det går over til spebarnet via melken. De bør unngå store mengder med koffeinholdige leskedrikker, og det totale inntaket av koffein bør ikke overstige 200 mg/dag. Ett lite glass (2,5 dl) inneholder 33 mg koffein. Selv synes jeg det er håpløst å hele tiden passe på hva som kan spises og drikkes. Er ikke så veldig glad i cola, men annen brus da Prøver bevisst holde meg unna løk, erter og kål og sterk mat. Jordbær spiser jeg heller ikke, tok ett par her om dagen og det resulterte i utslett i dag Takk for info! Dvs at jeg kan drikke ehm... iallfall noen glass Cola uten at det skal ha noe særlig å si da? Mattekunnskapene mine er elendige, orker ikke regne det ut Det er helt håpløst å gå rundt og hele tiden tenke på hva man kan og ikke kan spise! Spesielt når folk sier så forskjellige ting Ei venninne av meg holdt seg rett og slett unna alt som kunne gi babyen luft i magen, altså alt fra kål til brus... Jeg orker ikke å være slik, synes det blir litt hysterisk pluss at det er unødvendig om babyen ikke reagerer på det...
Gjest *smak* Skrevet 5. juli 2008 #3183 Skrevet 5. juli 2008 Hvordan er ditt nye liv som mamma Knøttet? Koser du deg med gutten din om dagene? Merker du fremskritt allerede eller er det for tidlig?Leste fødselshistorien din, den var kjekk å lese. Det sies jo at man ikke skal høre på andres skremsels historier om fødselen. Men din var absolutt ikke "skremmende" i det hele tatt, bare koselig! Ønsker deg en fin sommer sammen med S.!!
Chica Skrevet 6. juli 2008 #3186 Skrevet 6. juli 2008 Det er helt håpløst å gå rundt og hele tiden tenke på hva man kan og ikke kan spise! Spesielt når folk sier så forskjellige ting Ei venninne av meg holdt seg rett og slett unna alt som kunne gi babyen luft i magen, altså alt fra kål til brus... Jeg orker ikke å være slik, synes det blir litt hysterisk pluss at det er unødvendig om babyen ikke reagerer på det... Enig meg deg! Ikke verst at en nybakt mamma klarer å tenke sånn
Knøttet Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3187 Skrevet 6. juli 2008 Hvordan er ditt nye liv som mamma Knøttet? Koser du deg med gutten din om dagene? Merker du fremskritt allerede eller er det for tidlig?Leste fødselshistorien din, den var kjekk å lese. Det sies jo at man ikke skal høre på andres skremsels historier om fødselen. Men din var absolutt ikke "skremmende" i det hele tatt, bare koselig! Ønsker deg en fin sommer sammen med S.!! Hei! Jo, det er helt fantastisk, og selvsagt slitsomt og frustrerende når han skriker og vi ikke vet hvorfor, man føler seg så hjelpesløs. Storkoser oss som en liten familie vi, S er så herlig Godt å høre at fødselen min ikke virket skremmende Takk for det, og en fin sommer til deg også! Kan jeg også få PM med bilde og navn?! Har ikke fikset bilde enda, men det kommer. Pm med navn skal du få Eg vil også gjerne sjå bilde av lille S! Det skal du få Enig meg deg! Ikke verst at en nybakt mamma klarer å tenke sånn Takk Tror alt går med litt sunn fornuft...
Knøttet Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3188 Skrevet 6. juli 2008 I dag har S vært på sitt første besøk og bursdagsselskap, og han oppførte seg eksemplarisk Han sov for det meste, og når han ikke sov var han blid og våken. Har drukket litt brus i dag da, så nå får vi se om han reagerer, håper virkelig ikke han gjør det, vil ikke ha våkennatt... Svigers har ferie nå, så de har veldig lyst til å ta turen oppover igjen til helgen eller neste helg. Det blir nok kjempekoselig, og så moro med så stolte besteforeldre I morgen skal vi på helsestasjonen og veie igjen, er spent på om han har gått godt opp fortsatt, håper det! Er litt bekymret for ammingen, for noen ganger går det så lenge mellom han vil ha mat. Som regel går det 2-4 timer, men noen netter går det 6-7 timer til han våkner og vil ha mat igjen... Men han virker jo fornøyd og mett, og han sover ikke mer enn hva han har gjort tidligere (hvis han sover mye kan det visst være tegn på at han ikke får i seg nok mat og ikke har nok energi). Dessuten bruker han av og til bare 10 min på å spise før han virker som han er mett, mens vanligvis så bruker han 20-40 min... Mulig han spiser mer effektivt når han bare bruker 10 min, at han ikke tar så mange pauser Mannen er søt, han har meldt seg inn på pappaforum og skriver innlegg om ting han lurer på
Knøttet Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3189 Skrevet 6. juli 2008 (endret) Dette må vel forklares Det siste bildet er meg som nyfødt, tatt med for å vise likheten. De to andre er såklart av S Endret 6. juli 2008 av Knøttet
Gjest Pysepus Skrevet 7. juli 2008 #3190 Skrevet 7. juli 2008 For en herlig liten gutt dere har fått :rødme:
Ella* Skrevet 7. juli 2008 #3191 Skrevet 7. juli 2008 Så fin en gutt, Knøttet :rødme: Og ja, dere er veldig like
MellonCollie Skrevet 7. juli 2008 #3192 Skrevet 7. juli 2008 Så utrolig søt han er :rødme: Også så mye hår da :-D
Doratheexplorer Skrevet 7. juli 2008 #3193 Skrevet 7. juli 2008 Skjønn liten prins dere har fått Menneh duuh, er du sikker på at det ikke er lille S. som er på det tredje bildet også? :-D
Gjest Reka Skrevet 7. juli 2008 #3194 Skrevet 7. juli 2008 Ååå :rødme: For en herlig liten gutt :-D Og dere var veldig like!!!
**Emma** Skrevet 7. juli 2008 #3195 Skrevet 7. juli 2008 Noe så nuuuudelig, Knøttet :rødme: Virker som at dere har det bra alle tre, kjempegodt å lese
Mirabella76 Skrevet 7. juli 2008 #3197 Skrevet 7. juli 2008 Å, så skjønn lille S er! Og ingen tvil om at han er lik på mammaen sin som nyfødt!
Amused Skrevet 7. juli 2008 #3198 Skrevet 7. juli 2008 Ååå, så fin sønnen deres er! Som snytt ut av nesa på sin mor Aldeles nydelig :rødme: Noen babyer sover mer mellom måltidene om natta enn om dagen, tror dere skal være glade for at han sover så lenge av og til Gleder meg til jenta vår også skjønner at hun må sove lenger om natta
Lilith Skrevet 8. juli 2008 #3200 Skrevet 8. juli 2008 Pen gutt! Og ligner sin mor, ja Håper dere har det bra, alle tre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå