Gå til innhold

Utålmodigboka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om denne situasjonen?

Mannens to kollegaer med kjærester har invitert oss på hyttetur. Venninna mi er også venn med disse folkene (guttene) og ble skuffet når hun ikke ble bedt med. Men, hun ble skuffet over at jeg ikke har bedt henne med. Jeg føler at det ikke er min sak å be med henne på noen andre sin hytte! Det er eieren av hyttens sak å be med noen, og jeg synes det er ekkelt å spørre han om hun kan få være med. Dessuten er det bare par med på hytteturen.

Dårlig gjort av meg? Nå er venninna mi sur på meg *sukk*

Skrevet

Eg synst denne venninna di oppfører seg barnslig! Såklart kan ikkje du invitera henne med på nokon andre si hytte, det må ho jo skjønna? Dessuten er det vel ein naturleg årsak til at ho ikkje har blitt invitert i utgangspunktet, sidan alle dei andre som skal vera med, er par. Eg synst ikkje venninna di har grunn for å vera sur på nokon - men om ho har behov for å vera sur på nokon, så bør ho isåfall vera sur på dei som inviterte dåke, og ikkje henne. Det er jo heilt tåpelig at det er deg ho er sur på, for du har ingenting å gjera med kven som vart invitert! Det er virkelig ikkje din feil at dei andre ikkje inviterte venninna di.

Om eg var deg, ville eg ha sagt til venninna di at du ikkje har noko med dette å gjera - og at viss ho hadde problem med at ho ikkje var invitert med, så måtte ho ta det opp med dei som hadde med det å gjera.

Skrevet
Eg synst denne venninna di oppfører seg barnslig! Såklart kan ikkje du invitera henne med på nokon andre si hytte, det må ho jo skjønna? Dessuten er det vel ein naturleg årsak til at ho ikkje har blitt invitert i utgangspunktet, sidan alle dei andre som skal vera med, er par. Eg synst ikkje venninna di har grunn for å vera sur på nokon - men om ho har behov for å vera sur på nokon, så bør ho isåfall vera sur på dei som inviterte dåke, og ikkje henne. Det er jo heilt tåpelig at det er deg ho er sur på, for du har ingenting å gjera med kven som vart invitert! Det er virkelig ikkje din feil at dei andre ikkje inviterte venninna di.

Om eg var deg, ville eg ha sagt til venninna di at du ikkje har noko med dette å gjera - og at viss ho hadde problem med at ho ikkje var invitert med, så måtte ho ta det opp med dei som hadde med det å gjera.

Takk, begge to. Det er det jeg synes også. Jeg prøvde å si det til henne, at det er ikke min hytte, og dermed ikke mitt ansvar å be henne med. Men hun ble sur fordi hun alltid ber med meg når det er noe som skjer, og følte hun ble utelatt. Ja, jeg kunne spurt de som eier hytta om hun kunne blitt med, men jeg hater å mase på folk og vil ikke føle at jeg tvinger de til å ta henne med. Hun er også i et forhold, men det ville ikke vært naturlig å be han med på en måte ...

Tror hun overreagerer litt, fordi hun nylig var i en kjip situasjon på skolen hvor hun ble utestengt ... jeg skjønner jo det, men altså- selv om man er bestevenninner trenger man ikke gjøre ALT sammen! :kjefte:

====================================

Jaja, cd7 i dag, eller blir det 8? :klø: TR var forrige lørdag...

Bør finne ut hvilken dag som er cd10, for da skal jeg så smått begynne med el-tester ;)

Enig med Mirabella!
Skrevet (endret)

Enig i det du seier her. Dåke treng ikkje å gjera alt i lag, sjølv om dåke er bestevenninner. Om ho er misfornøyd med at ho ikkje vart invitert med på hytta, så er ikkje du den rette å bli sur på. Eg og hadde synst det var ekkelt å vera den som måtte overtala dei andre til å invitera henne. Det hadde ikkje vore mi oppgåve!

Spennande at du snart er i gang med EL-testar. :) Det er kjempegøy å finna EL. :jepp: Skal du bruka billigtestar, eller digitale CB-testar? Dersom du brukar billigtestar, vil eg anbefala deg å ha ein eller to digitale CB-testar på lur, som du kan bruka dei dagane/den dagen billigtestane er på sitt sterkaste. Då får du eit 100% sikkert svar. Billigtestane kan nemlig vera litt diffuse.

Endret av Mirabella76
Skrevet

Absolutt ikke din plikt å be henne med, det er noe den som planla hytteturen bør fikse selv om han/hun vil ha henne med.

Men - håper hun ikke ble utelatt bare pga at hun er alene (eller i et forhold med en som ikke kan være med). Vi prøver å invitere med single venninner selv om vi er noen par som skal gjøre noe, kan jo ikke utelate de pga at de ikke har kjæreste.

Skrevet

Spennende med EL-testing snart.

Pleier du å kjenne når du har EL?

Skrevet
Enig i det du seier her. Dåke treng ikkje å gjera alt i lag, sjølv om dåke er bestevenninner. Om ho er misfornøyd med at ho ikkje vart invitert med på hytta, så er ikkje du den rette å bli sur på. Eg og hadde synst det var ekkelt å vera den som måtte overtala dei andre til å invitera henne. Det hadde ikkje vore mi oppgåve!

Spennande at du snart er i gang med EL-testar. :) Det er kjempegøy å finna EL. :jepp: Skal du bruka billigtestar, eller digitale CB-testar? Dersom du brukar billigtestar, vil eg anbefala deg å ha ein eller to digitale CB-testar på lur, som du kan bruka dei dagane/den dagen billigtestane er på sitt sterkaste. Då får du eit 100% sikkert svar. Billigtestane kan nemlig vera litt diffuse.

Da er vi enige :Nikke:

Hvilken CD er det lurt å begynne med el-tester da ? Jeg bruker billigtester, ja.

Absolutt ikke din plikt å be henne med, det er noe den som planla hytteturen bør fikse selv om han/hun vil ha henne med.

Men - håper hun ikke ble utelatt bare pga at hun er alene (eller i et forhold med en som ikke kan være med). Vi prøver å invitere med single venninner selv om vi er noen par som skal gjøre noe, kan jo ikke utelate de pga at de ikke har kjæreste.

Nei, hun ble ikke utelatt fordi hun er singel. Hun ble ikke utelatt i det hele tatt, men poenget var at det var vi tre "kollega"parene som dro denne gangen. Skulle gjerne hatt henne med, men nå ble det ikke slik + at det var ikke plass til flere heller.

Ville aldri utelatt noen pga de er single!

Spennende med EL-testing snart.

Pleier du å kjenne når du har EL?

Nja ... tror ikke det? Er ikke helt sikker. Har kjekt stikking i siden noen ganger, men kan jo ikke vite om det er el eller ikke. Jeg har liksom aldri brydd meg med det der før ;)

Skrevet

Det var kjempekoselig på hytteturen :-D

Ble mye drikking, og utrolig nok ble jeg ikke dårlig til tross for at jeg tok sånn ca 4 shots :sjenert:

Litt dårlig samvittighet for å drikke så mye, men jeg har jo ikke hatt el enda, så da bør det jo ikke være noen fare ?

Nå blir det snart el-testing, spennende ;)

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet, du.

Skrevet
Ikke ha dårlig samvittighet, du.

Nei, håper jeg slipper ... men er litt overhysterisk, muligens. Er bare det at om jeg finner ut i ettertid at jeg er gravid og det kan ha skjedd noe så ... :grine:

Men sjansen for det er jo veeeldig liten, siden jeg er på CD9 :)

Skrevet (endret)
Da er vi enige :Nikke:

Hvilken CD er det lurt å begynne med el-tester da ? Jeg bruker billigtester, ja.

:tommelopp:

Tja, vanskelig å seia. Eg pleier å begynna testinga på dag 10 i syklusen. Men når du bør begynna med EL-testane, er avhengig av kor lang syklus du har. Min gjennomsnittlege syklus er vel på ca 30-31 dagar, og eg har så langt fått positive EL-testar på CD12 ein gang, på CD14 ein gang, og på CD16 eller 17 ein gang. Men har du ein syklus på f.eks kun 25 dagar, så bør du nok starta testinga før dag 10 i syklusen!

Endret av Mirabella76
Skrevet

Oi oi, ser at du er på CD9 allerede. ;) Då blir det vel testing i morgon då, viss ikkje du har lange syklusar!? :jepp:

Skrevet

PS: Du bør virkelig ha eit par CB-testar liggjande, til å bruka den dagen/dei dagane billigtestane er ganske sterke - for å få vita sikkert om du har EL den dagen!

Skrevet
:tommelopp:

Tja, vanskelig å seia. Eg pleier å begynna testinga på dag 10 i syklusen. Men når du bør begynna med EL-testane, er avhengig av kor lang syklus du har. Min gjennomsnittlege syklus er vel på ca 30-31 dagar, og eg har så langt fått positive EL-testar på CD12 ein gang, på CD14 ein gang, og på CD16 eller 17 ein gang. Men har du ein syklus på f.eks kun 25 dagar, så bør du nok starta testinga før dag 10 i syklusen!

:Nikke: Tenkte teste i morgen ja :) Har lest at testing bør skje på ettermiddagen/midt på dagen en gang?

Syklusene mine har hittil vært på 27 og 29 dager, så det er neppe for tidlig å begynne testingen i morgen, tror jeg!

Hm ... hvor dyr er cb-testene, og hvordan virker de ? :klø:

Skrevet

Ettermiddagen er det fint å teste el, ja.

Her er noen CB-tester f.eks.

De har til og med satt ned prisen. Disse er raske å levere har jeg erfart.

Skrevet
Ettermiddagen er det fint å teste el, ja.

Her er noen CB-tester f.eks.

De har til og med satt ned prisen. Disse er raske å levere har jeg erfart.

Takker :)

Får se hva jeg gjør, og hvor gode jeg synes billigtestene er. Kan vel ikke kjøpe bare én cb, må kjøpe et helt sett med cb-er?

Men nå må jeg løpe, nyjobben trenger meg! :-D

Skrevet

Inni ein slik pakke som du ser i linken Midnattsol la ut, er det 7 CB-testar. :jepp:

Skrevet

Det er utrolig hva "lydløs- :humpe: " kan gjøre! Vi har jo nettopp erfart at det var gunstig da... :fnise:

Kjekt at hytteturen ble vellykket, og så håper jeg venninna di ikke er så langsint.

Skrevet
Inni ein slik pakke som du ser i linken Midnattsol la ut, er det 7 CB-testar. :jepp:

Ah, kjekt :)

Vi får se hva jeg kommer fram til.

Det er utrolig hva "lydløs- :humpe: " kan gjøre! Vi har jo nettopp erfart at det var gunstig da... :fnise:

Kjekt at hytteturen ble vellykket, og så håper jeg venninna di ikke er så langsint.

Hihi, lydløs-:humpe: er morsomt ;)

Tror jeg liker det litt bedre enn mannen, men men :tunge1:

Tror ikke venninna mi er sur lengre, det ble litt misforståelser og ting. Jeg hadde ikke forklart at det var kollegaene med kjærester som dro, så hun trodde vi dro en hel gjeng, og at hun ikke fikk være med. Det hadde vært noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...