Gå til innhold

Utålmodigboka

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ingen tegn til fødsel ennå..? :lur:

Nei, ikke som jeg vet... :sjenert:

Har litt kynnere/maserier, men det har jeg jo hatt i noen dager nå så...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper virkelig at det setter i gang SKIKKELIG snaaaart!!!! :juhu:

~~~~~~FØDESTØV~~~~~~

Skrevet

Fin mage ja :Nikke: Der har sikkert lille Fragle det veldig fint :)

Skrevet

Innom og følger litt med :popcorn: Her kan det jo bli fødsel når som helst, så det er jo farlig å være borte flere dager i strekk :)

*puh, kan konstatere at du ikke har født mens jeg har vært borte*

Skrevet
Håper virkelig at det setter i gang SKIKKELIG snaaaart!!!! :juhu:

~~~~~~FØDESTØV~~~~~~

:jepp: D aer vi to! ;)

Fin mage ja :Nikke: Der har sikkert lille Fragle det veldig fint :)

Takk :sjenert:

Innom og følger litt med :popcorn: Her kan det jo bli fødsel når som helst, så det er jo farlig å være borte flere dager i strekk :)

*puh, kan konstatere at du ikke har født mens jeg har vært borte*

Hehe, ja må ikke være borte fra KG vet du... Ikke at det skjer noe her, men :tunge1:

Skrevet

Jeg har fått innkallelse til tannlegen :forvirret::kjefte::frustrert: Jeg vil ikke vil ikke vil ikke vil ikke! :kjefte:

Liker ikke tannlegen min, han er sadistisk og er ikke særlig sympatisk når jeg har vondt :(

Kan man til tannlegen når man er gravid? Kan jeg ta røntgen og hvis jeg må bore (noe jeg sikkert må :dåne: ) kan jeg få bedøvelse? Jeg nekter å bore uten bedøvelse! :kjempesinna:

Har mest lyst til å ringe og avlyse, men da blir jeg vel spurt om når det passer bedre...

Har planer om å bytte tannlege, men hvilken?! Må være en som er forholdsvis rimelig, hyggelig, forstår at jeg hater bedøvelsessprøyter og boring og har sympati... Egentlig vil jeg ikke til tannlegen i det hele tatt, men jeg må vel :sukk:

Jeg må virkelig lære meg å ikke sitte med beina ned lenge av gangen :roll: Var jo på besøk i går, og jeg synes det er ekkelt å sitte med beina i sofaen til andre (med mindre de andre også gjør det) så da ble jeg jo sittende med beina på gulvet, og jeg ble selvsagt kjempehoven :forvirret: Fikk en stol til å ha beina på da, og da ble det bedre. Men ene foten min forble hoven... grøss :(

Fikk faktisk låne bilen deres til å kjøre hjem, veldig snilt. Min første tur med dieselbil :fnise: Greide å feilberegne hvor langt frem pedalene var så jeg fikk ikke satt den i riktig gir fordi jeg ikke hadde klutchen langt nok inn, og dermed greide jeg å kvele en dieselbil :dåne: Følte meg rimelig teit, håper ikke eieren av bilen så det, men det tror jeg han gjorde... Skjønner ikke at folk tør låne ut bilen sin til meg jeg... :sjenert: Vi kom oss jo hjem da, heldigvis lite folk på veien i tretida på natta ;) Så nå står den parkert hos oss, ukrasjet men den ble litt skeivt parkert da... Jeg skulle rygge inn, men feilberegnet litt så den står litt over den ene hvite stripa... :sjenert: Er ikke lett å kjøre en bil man aldri har kjørt før, nei :fnise:

Skrevet

Nei, tannlege er ikke moro. jeg går til "tannklinikken dine tenner" som ligger på torget (inngang ved glassmagasinet der). Er veldig fornøyd med de.. Aner ikke om de er dyre eller ikke, for jeg vet ikke hva som er vanlig pris, og dessuten får jeg studentrabatt. Synes lissom tannlege er dyrt uansett.. Men er veeeldig fornøyd med tannlegen hvertfall. Han er super flink og hyggelig. Og de har toppmoderne utstyr. Vil ikke bytte tannlege for alt i verden. Jeg pleide å hate tannleger til jeg fikk. ham.. Husker dessverre ikke hva han heter sånn i farta.

Skrevet
Nei, tannlege er ikke moro. jeg går til "tannklinikken dine tenner" som ligger på torget (inngang ved glassmagasinet der). Er veldig fornøyd med de.. Aner ikke om de er dyre eller ikke, for jeg vet ikke hva som er vanlig pris, og dessuten får jeg studentrabatt. Synes lissom tannlege er dyrt uansett.. Men er veeeldig fornøyd med tannlegen hvertfall. Han er super flink og hyggelig. Og de har toppmoderne utstyr. Vil ikke bytte tannlege for alt i verden. Jeg pleide å hate tannleger til jeg fikk. ham.. Husker dessverre ikke hva han heter sånn i farta.

De med den morsomme kinoreklamen det? Tror jeg har hørt om de ;) Hm, skal sjekkes opp, så får vi se. Må gjerne gi meg navnet hans hvis du finner ut av det! :)

Skrevet (endret)

Eg var til tannlegen då eg var gravid. Var ganske tidleg i svangerskapet, men eg hugsar ikkje akkurat kor mange veker eg var på vei. Eg hadde hol, og måtte bora. Men tannlegen tok ikkje røntgenbilde. Tannlegane vil helst unngå å ta røntgen av gravide, fordi det kan vera skadeleg for fosteret. Men i tilfeller der det ikkje er til å unngå, trur eg ein får eit blyforkle på seg, for å redusera stråinga mest mulig.

Då eg skulle bora, spurte tannlegen om eg ville ha bedøvelse. Eg er ei pingle, og har vanlegvis alltid bedøvelse når eg borar. Men eg var jo gravid, så eg spurte tannlegen om det var skadelig for fosteret om eg fekk bedøvelse. Ho svarte då at det ikkje var farleg, men at litt av bedøvelsen gjekk over i fosteret. Så eg valgte å bora uten bedøvelse, sidan det var eit lite hol - berre sånn for sikkerhets skyld. Det gjekk utrulig nok veldig bra, for det var eit ganske overfladisk hol.

Endret av Mirabella76
Skrevet
De med den morsomme kinoreklamen det? Tror jeg har hørt om de ;) Hm, skal sjekkes opp, så får vi se. Må gjerne gi meg navnet hans hvis du finner ut av det! :)

Tror min heter ivar fagerholt kom jeg på. jeg går til ham for sjekk, men vet at det er billigere om tannpleier gjør det.. De har kortere utdannelse, men er veldig flinke. Mannen går til tannpleier der, og er veldig fornøyd.

Skrevet

Å få bedøvelse går helt sikkert fint! :) Det er jo bare lokalbedøvelse..?!

Jeg skal jo ha en neseoperasjon i løpet av svangerskapet, med lokalbedøvelse. Legene har sagt at de kan garantere at det er HELT ufarlig for babyen.

:fnise: Er ikke såååå vanskelig i kvele en dieselbil da!!! Jeg har gjort det mange ganger jeg, og jeg eier en dieselbil.... :gjeiper: Vi fikk nye dieselbiler på jobben nå også, og jeg har kvelt de flere ganger.... Er noe annerledes med biler man ikke har kjørt før, eller ikke er vant med ennå!!! :jepp: Så du var nok helt sikkert flink!!! :kose:

Skrevet

Hadde jeg ikke vært fornøyd med tannlegen min så hadde jeg bytta med en gang. Det har jeg forsåvidt gjort for noen år siden da jeg var hos en frekk fyr. Jeg hadde også venta til jeg var ferdig med å gå gravid med å gå til tannlegen, i alle fall så nært termin...og du er jo ferdig når som helst nå. Eventuelt kan du jo la de gå over tennene dine, også kan du dra tilbake hvis du må bore.

Skrevet
Eg var til tannlegen då eg var gravid. Var ganske tidleg i svangerskapet, men eg hugsar ikkje akkurat kor mange veker eg var på vei. Eg hadde hol, og måtte bora. Men tannlegen tok ikkje røntgenbilde. Tannlegane vil helst unngå å ta røntgen av gravide, fordi det kan vera skadeleg for fosteret. Men i tilfeller der det ikkje er til å unngå, trur eg ein får eit blyforkle på seg, for å redusera stråinga mest mulig.

Då eg skulle bora, spurte tannlegen om eg ville ha bedøvelse. Eg er ei pingle, og har vanlegvis alltid bedøvelse når eg borar. Men eg var jo gravid, så eg spurte tannlegen om det var skadelig for fosteret om eg fekk bedøvelse. Ho svarte då at det ikkje var farleg, men at litt av bedøvelsen gjekk over i fosteret. Så eg valgte å bora uten bedøvelse, sidan det var eit lite hol - berre sånn for sikkerhets skyld. Det gjekk utrulig nok veldig bra, for det var eit ganske overfladisk hol.

Hm... Må man ikke ta røntgen for å finne ut at man har hull da, eller kan tannlegen se det?! :klø:

Å bore uten bedøvelse nekter jeg, jeg har boret før bedøvelsen virket, og det var forj*vlig... Det verste er at jeg synes bedøvelsessprøyten er like vond som å bore da... *grøss*

Tror min heter ivar fagerholt kom jeg på. jeg går til ham for sjekk, men vet at det er billigere om tannpleier gjør det.. De har kortere utdannelse, men er veldig flinke. Mannen går til tannpleier der, og er veldig fornøyd.

:Nikke: Det kan stemme, ut i fra nettsidene deres. Så jeg kan be om å få en tannpleier til å kikke på meg i stedet for en tannlege altså? Smart! Det visste jeg ikke.

Å få bedøvelse går helt sikkert fint! :) Det er jo bare lokalbedøvelse..?!

Jeg skal jo ha en neseoperasjon i løpet av svangerskapet, med lokalbedøvelse. Legene har sagt at de kan garantere at det er HELT ufarlig for babyen.

:fnise: Er ikke såååå vanskelig i kvele en dieselbil da!!! Jeg har gjort det mange ganger jeg, og jeg eier en dieselbil.... :gjeiper: Vi fikk nye dieselbiler på jobben nå også, og jeg har kvelt de flere ganger.... Er noe annerledes med biler man ikke har kjørt før, eller ikke er vant med ennå!!! :jepp: Så du var nok helt sikkert flink!!! :kose:

Er vel bare lokalbedøvelse ja... Så det er vel ikke så livsfarlig. Men jeg hater den bedøvelsessprøyta jeg da... :sjenert: Så det er å velge mellom pest eller kolera

Hehe, godt det ikke er bare jeg som kveler dieselbiler ;)

Det er helt annerledes å kjøre en bil man aldri har kjørt før ja! Dessuten blir jeg smånervøs når eieren ser på at jeg kjører, eller jeg har passasjerer...

Skrevet
Hadde jeg ikke vært fornøyd med tannlegen min så hadde jeg bytta med en gang. Det har jeg forsåvidt gjort for noen år siden da jeg var hos en frekk fyr. Jeg hadde også venta til jeg var ferdig med å gå gravid med å gå til tannlegen, i alle fall så nært termin...og du er jo ferdig når som helst nå. Eventuelt kan du jo la de gå over tennene dine, også kan du dra tilbake hvis du må bore.

Ja, jeg har tenkt på å bytte lenge nå... Håpet at jeg ikke fikk ny innkalling, jeg har veldig lite lyst til å ringe og avlyse og si at jeg ikke kommer tilbake... Tror jeg må lyve og si jeg har flyttet eller noe :sjenert: Jeg vet at tannlegen min ikke tar det personlig, men synes det er ekkelt likevel :sjenert:

Ja, det er vel liten vits i å ha tannlegetime 3.juli nå... Da har jeg enten en liten baby å ta meg av, ligger og føder eller venter, venter og venter... Kan hende babyen blir født hos tannlegen! :fnise:

Skrevet

....3.juli!!?? Det er jo da du ligger på føden!!!! :fnise: (I følge tippinga mi, hvert fall...Og det skal jo faktisk stemme!!!)

Skrevet
....3.juli!!?? Det er jo da du ligger på føden!!!! :fnise: (I følge tippinga mi, hvert fall...Og det skal jo faktisk stemme!!!)

:fnise: Det er et litt utsatt tidspunkt for tannlegetime, ja ;)

Uansett om jeg ligger på føden eller ikke så er det vel ikke det beste tidspunktet...

Skrevet (endret)
Hm... Må man ikke ta røntgen for å finne ut at man har hull da, eller kan tannlegen se det?! :klø:

Å bore uten bedøvelse nekter jeg, jeg har boret før bedøvelsen virket, og det var forj*vlig... Det verste er at jeg synes bedøvelsessprøyten er like vond som å bore da... *grøss*

Nei, ein må ikkje nødvendigvis ta røntgen for å finna ut om ein har hol. Vanlegvis kan ein jo både sjå og kjenna at ein har hol i ei tann. Det hender såklart at holet er mellom to tenner, slik at det er vanskeleg å oppdaga uten røntgen. Men eg trur helst at røntgen blir brukt for å sjå kor stort holet er. For det hender at det ser lite ut frå utsida, men så er det ganske stort innvendig i tanna. Men eg vil tru at dersom du ikkje ser noko hol frå utsida, eller har vondt i ei tann, så vil tannlegen kunne oppdaga det meste uten røntgen.

Eg også synst bedøvelsessprøyta er vond, og eg likar heller ikkje å vera bedøvd i lange tider etterpå. Så heilt ærlig så var det mykje bedre å bora uten bedøvelse, når holet var så lite og overfladisk som det eg hadde. Men det er såklart avhengig av om tannlegen er flink eller ikkje, kor vondt det gjer. Med den tannlegen du har, som virkar lite hensynsfull, så ville eg nok ikkje ha bort uten bedøvelse.

Men eg anbefaler deg sterkt å bytta tannlege! Eg hadde skikkelig tannlegeskrekk før, for eg hadde ein grusom tannlege. Etter at eg bytta tannlege, gruar eg meg mykje mindre til tannlegetimane. Sidan det er så kort tid til du skal føda, så ville eg uansett ha utsett tannlegebesøket til etter fødselen. Du kan heller skifta tannlege no, slik at du slepper å gå meir til den kjipe tannlege din. Og så kan du be om å få ein time hos den nye tannlegen, ein gang etter at du har født!

Endret av Mirabella76
Skrevet

Huff... Tannlege... Bare ordet gjør meg nervøs. Du burde bytte tannlege om du ikke er fornøyd, er jo så mange som er hyggelige, så hvorfor gå til en sadist? :fnise:

Ha en fortsatt fin søndag :klem:

Skrevet
Nei, ein må ikkje nødvendigvis ta røntgen for å finna ut om ein har hol. Vanlegvis kan ein jo både sjå og kjenna at ein har hol i ei tann. Det hender såklart at holet er mellom to tenner, slik at det er vanskeleg å oppdaga uten røntgen. Men eg trur helst at røntgen blir brukt for å sjå kor stort holet er. For det hender at det ser lite ut frå utsida, men så er det ganske stort innvendig i tanna. Men eg vil tru at dersom du ikkje ser noko hol frå utsida, eller har vondt i ei tann, så vil tannlegen kunne oppdaga det meste uten røntgen.

Eg også synst bedøvelsessprøyta er vond, og eg likar heller ikkje å vera bedøvd i lange tider etterpå. Så heilt ærlig så var det mykje bedre å bora uten bedøvelse, når holet var så lite og overfladisk som det eg hadde. Men det er såklart avhengig av om tannlegen er flink eller ikkje, kor vondt det gjer. Med den tannlegen du har, som virkar lite hensynsfull, så ville eg nok ikkje ha bort uten bedøvelse.

Men eg anbefaler deg sterkt å bytta tannlege! Eg hadde skikkelig tannlegeskrekk før, for eg hadde ein grusom tannlege. Etter at eg bytta tannlege, gruar eg meg mykje mindre til tannlegetimane. Sidan det er så kort tid til du skal føda, så ville eg uansett ha utsett tannlegebesøket til etter fødselen. Du kan heller skifta tannlege no, slik at du slepper å gå meir til den kjipe tannlege din. Og så kan du be om å få ein time hos den nye tannlegen, ein gang etter at du har født!

Ok, det visste jeg ikke at gikk an. Iallfall kan ikke jeg se det, men tannlegen kan sikkert. Jeg har jo alltid hull når jeg er hos tannlegen, har vært slik de siste årene :sukk:

Skal nok bytte tannlege ja, må bare få somlet meg til det er litt treg av meg på slikt...

Huff... Tannlege... Bare ordet gjør meg nervøs. Du burde bytte tannlege om du ikke er fornøyd, er jo så mange som er hyggelige, så hvorfor gå til en sadist? :fnise:

Ha en fortsatt fin søndag :klem:

:Nikke: Tannleger er noe herk... De fleste er ikke hyggelige synes jeg, men jeg har sikkert vært uheldig. Så synd at foreldrene mine har kjempegrei tannlege, men i en annen by...

Skal nok få byttet ja, må bare høre hva vanlig pris er og få sjekket ut litt. Har et søskenbarn som er tannhelsesekretær, så skal spørre henne. Dessverre bor hun ikke her i byen, da hadde det ikke vært noe problem.

En fortsatt fin søndag til deg også! :klemmer:

Gjest Pysepus
Skrevet

Før jeg får bedøvelsessprøyta hos tannlegen så får jeg bedøvende krem på jeg :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...