Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Skrevet
:jepp: Indisk mat var godt, og ganske sterkt. Kommer jo an på hva man er vant til, jeg er ikke vant til sterk mat... Foretrekker medium salsa til taco og takler ikke jalapenos :spy:

Du får flytte hit, masse spennende og varierte restauranter her! ;)

Jo, jeg er vel det... Men jeg er så trøtt, og begynner å lure på om jeg får for mye søvn... :sjenert:

:klem:

Ok.. Jeg bruker mild tacosaus og dør nesten om jeg er så uheldig å få en jalapenos i munnen :fnise:

Vi drar bestandig ut og spiser når vi er i Trondheim, men har en tendens til å havne på Frati hver gang ;)

Hm... Kanskje ikke så unaturlig at du er trøtt... Du er jo høygravid... Men du får prøve å stå opp en time eller to tidligere, kanskje det hjelper? (om du får for mye søvn nå) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
...der har du min samboer også!!! :sjenert: En sjelden gang i blandt kan han kanskje finne på å støvsuge, men det er nå også heller dårlig støvsuging... Jeg er nok myyye mer nøye enn han... :sjenert: Men, jah... De mannfolka!! :fnise:

Om KORT tid vil det ikke være noe fare lenger, for at du får for mye søvn...så bare sov og lad opp krefter da du har muligheten du, Knøttet!! :)

Nå er forresten turbo-uka mi over, og jeg er klarere enn noensinne til å sladre!! Så fødselen må bare starte snart!!! :jepp:

:popcorn:

Her er det nesten omvendt... Jeg vasker, rydder og slik altså, men han er bedre enn meg til å rydde :sjenert: Og så rydder han bort tingene mine, og husker ikke hvor han la de! :kjefte:

:fnise: Måtte skryte litt av han nå da, når flere her inne har sagt at de skulle ønske mannen deres var slik ;)

Hehe... Snart får jeg vel null søvn ja, så lurt å lade opp mens jeg kan!

Ok.. Jeg bruker mild tacosaus og dør nesten om jeg er så uheldig å få en jalapenos i munnen :fnise:

Vi drar bestandig ut og spiser når vi er i Trondheim, men har en tendens til å havne på Frati hver gang ;)

Hm... Kanskje ikke så unaturlig at du er trøtt... Du er jo høygravid... Men du får prøve å stå opp en time eller to tidligere, kanskje det hjelper? (om du får for mye søvn nå) :)

Hehe, høres ut som du er som meg da, eller kanskje hakket verre ;) Jalapenos er iallfall gruuusomt!

Skjønner godt at dere drar på Frati, det er jo god mat der og sinnsykt god konfektkake :sikle: Lurer på om det går an å kjøpe den konfektkaken som takeaway jeg... .sjenert:

Ja, jeg skal jo være trøtt vil jeg tro... Men tror jeg skal prøve å stå opp litt tidligere og se om det hjelper :jepp:

:klemmer:

Skrevet

I dag har vi gått en tur, og mannen har tatt bilder. Han greide å skli i søla når han skulle ta bilder av noen fugler og fikk søle over halve seg :fnise: Var litt komisk, selv om han slo seg litt stakkar.

I dag blir det (lakse)pølse i brød til middag, må bruke opp grillpølsene jeg kjøpte for ei tid tilbake :)

I morgen blir det legetime og frisør. Spent på blodtrykket mitt, og hva legen sier. Trodde ikke jeg trengte time til legen i og med at jeg bare skal sjekke opp blodtrykket, men like greit at jeg har det for da kan jeg jo spørre henne om div. ting i samme slengen :)

Har endelig fått somlet meg til å bestille frisørtime :hoppe: Ikke at jeg har et klart bilde av hvordan jeg vil ha håret, men jeg har jo en formening... Håper ikke frisøren misforstår og klipper meg helt annerledes da :sjenert: Har jo tenkt å spørre h*n om hva h*n tror jeg kler også, men det er jo så og si ingen frisører som vil si noe om det, har iallfall aldri vært det før :frustrert:

Håper jeg slipper å gå lenge over tida jeg... Mannen har ferie fra 1.juli, utrolig kjedelig om babyen ikke kommer før langt ut i juli. Jeg er på overtid fra 11.juli, så så lenge blir det vel ikke, men likevel. Vanskelig å beregne ferie ut i fra termindato, man vet jo aldri når babyen har tenkt å komme! :roll:

Vet ikke om jeg har skrevet det før, men mamma hadde en laaang, hard fødsel... Håper ikke jeg har arvet det :sjenert: Svigermor endte opp med svangerskapsforgiftning og hastekeisersnitt, men det er vel neppe arvelig den veien? :klø:

Det er vondt å reise seg opp i dag. Kjenner vond strekk hver gang jeg reiser meg opp :forvirret: Såpass mye at jeg må sette meg ned igjen eller stoppe opp og ta det saaaakte... Lurer på hvorfor det har blitt verre i det siste jeg, men er vel det at det er enda mindre plass der inne og ting strekkes enda mer :vetikke:

Skrevet

Stakkars mannen som gled i søla! Men det er veldig vanskelig å la være å le av sånt ... :fnise:

Deilig med frisørtime - det skulle jeg også fått ordnet meg snart, men jeg somler så fælt ... Helt enig i at frisører generelt er dårlige på å gi råd, men de er vel så redde for å gjøre noe feil og få klager at de heller overlater til kunden å bestemme, kanskje ..? Håper du blir fornøyd, i hvert fall!

Det er sikkert et tegn på at det nærmer seg, det at det strekker og gjør mer vondt inni der. Synes jeg kjenner det selv også, kan ikke snu meg like fort i senga eller bruke magemusklene like mye til å dra meg opp i sittende stilling mer.

Satser på at du ikke slekter på moren din akkurat når det gjelder fødsler - du slipper sikkert billigere unna :klem:

Ha en fin kveld!

Skrevet
Stakkars mannen som gled i søla! Men det er veldig vanskelig å la være å le av sånt ... :fnise:

Deilig med frisørtime - det skulle jeg også fått ordnet meg snart, men jeg somler så fælt ... Helt enig i at frisører generelt er dårlige på å gi råd, men de er vel så redde for å gjøre noe feil og få klager at de heller overlater til kunden å bestemme, kanskje ..? Håper du blir fornøyd, i hvert fall!

Det er sikkert et tegn på at det nærmer seg, det at det strekker og gjør mer vondt inni der. Synes jeg kjenner det selv også, kan ikke snu meg like fort i senga eller bruke magemusklene like mye til å dra meg opp i sittende stilling mer.

Satser på at du ikke slekter på moren din akkurat når det gjelder fødsler - du slipper sikkert billigere unna :klem:

Ha en fin kveld!

:fnise: Ja, det var jo litt komisk da, og det syntes han selv også så ;) Han er bare glad kameraet og objektivene greide seg så...

Det er alt for lenge siden jeg har vært hos frisøren nå... Nesten så jeg ikke tør si det, men det er faktisk over et år siden :sjenert: Jeg er alt for dårlig til å klippe meg :roll:

Ja, høres logisk ut at frisørene ikke vil ha klager og at det er derfor de ikke vil anbefale folk frisyrer :Nikke:

Håper du har rett i at jeg ikke slekter på mamma og fødsler! *krysse fingrene*

God natt! :klem:

Skrevet

Er visst komplett umulig for meg å legge meg tidlig når jeg ikke må :sjenert:

Hm, kan man ha kynnere mest på ene siden av magen? :klø: :vetikke: Det jeg tror er rier er mest på høyre side, på den siden gullet ligger... Hvis det ikke er rier, men bare magevondter blir jeg litt bekymret altså. Skal spørre legen i morgen tenker jeg :)

Forbanna busstreik! :kjefte::frustrert::roll: Nå er jeg så heldig at jeg ikke er avhengig av bussen, men det er jo utrolig upraktisk om jeg skal på besøk da, og for mannen som må gå på jobben (det er et stykke unna). Jeg vil ha biiiiiiiil! :reise:

Er litt lei av søtt pålegg nå virker det som, men som vegetarianer så er det ikke så mye salt pålegg å spise... Iallfall siden man skal være forsiktig med røykalaks :sjenert: Så jeg kjøpte meg smøreost! :tommelsmil: Kjempegodt! Men tror jeg skal kjøpe meg salat og kanskje tomat til å ha oppå, så blir det bra :)

Nei, leggetid... :goodbye::sove: Natta!

Skrevet

Lykke til hos lege og frisør i dag!! :klem:

Spent på å høre hva legen mener om magevondtene dine....Kanskje fødselen er så smått i gang??? :popcorn:

Skrevet

ja, man kan ha sterkere kynnere på en side ;)

Livmor er ikke lik på begge sider og kan kjennes kraftigere da på en side :)

Skrevet
Lykke til hos lege og frisør i dag!! :klem:

Spent på å høre hva legen mener om magevondtene dine....Kanskje fødselen er så smått i gang??? :popcorn:

Takk :)

Legen mente det hørtes ut som kynnere, de på sykehuset mente det hørtes ut som maserier- som kan vare i flere uker før fødselen er i gang, men det er modning iallfall :)

ja, man kan ha sterkere kynnere på en side ;)

Livmor er ikke lik på begge sider og kan kjennes kraftigere da på en side :)

Ah, kjekt å vite :)

Skrevet

Puh, dette har vært litt av en dag!

Legen mente at siden blodtrykket mitt var såpass høyt (146/95) og jeg har spor av protein i urinen så kunne det være begynnende svangerskapsforgiftning, så hun sendte meg på sykehuset. Legen min sa at hun trodde jeg kanskje kom til å bli satt igang om ikke så alt for lenge. Fikk litt panikk da... Stakkars mannen ble jo også veldig bekymret når jeg sendte melding, men er ikke så lett å gjøre så mye når han er på jobb. Gikk til sykehuset, det er jo busstreik så... På sykehuset fikk de disse blodtrykkene på meg: 146/102, 147/97,148/97 og 138/94. Så de mente jeg hadde fin nedgang i blodtrykket, og siden undertrykket var under 95 ville de ikke gjøre noe. Men jeg skal til legen og få sjekket blodtrykk og urinprøve i slutten av uken igjen. Fikk høre hjertelyden, for å være sikker på at babyen har det bra. Føler jeg ble fulgt godt opp av legen, men skjønner ikke hvorfor de på sykehuset ikke mente det var like alvorlig...

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro i og med at legen og de på sykehuset sier forskjellige ting... Skal iallfall ta det med ro fremover, og ikke oppholde meg mye i sola.

Har hatt kynner/maserier i natt også. Greit å ha litt symptomer på at det modnes iallfall, selv om det ikke betyr at noe er på gang enda :)

Nå har jeg klipt meg! Veldig godt å få kortere hår i en ordentlig frisyre :) Enkelt å fikse også, og jeg kan fortsatt sette opp håret. Veldig fornøyd :)

Skrevet

Bra du følges opp i alle fall. Blir spennende framover dette.

Ei venninne av meg som hadde termin 3 dager etter deg fikk i går, så bare kom igjen nå, så slipper du å bli satt i gang. ;)

Skrevet
Bra du følges opp i alle fall. Blir spennende framover dette.

Ei venninne av meg som hadde termin 3 dager etter deg fikk i går, så bare kom igjen nå, så slipper du å bli satt i gang. ;)

Ja, heldigvis... Hadde vært veldig bekymret om jeg ikke ble det.

Åj, så moro med venninna di! Håper jeg også slipper å gå lenge over :)

Og grattis med ny hårsveis! :-D

Takk! :-D

Skrevet

Jasså, så du planlegger sniking... ;)

Ikke koselig med såpass høyt blodtrykk, men de kan nok sine saker på sykehuset :Nikke: Bare følg med på formen, dersom du får vondt på oversiden av magen, pannehodepine eller synsforstyrrelser så må du ta kontakt med føden! Samme gjelder hvis du plutselig får veldig mye mer vann i kroppen. Men det har du sikkert fått beskjed om!

Blir spennende å følge med her nå! Ta godt vare på deg selv, babyen er jo uansett klar for å møte verden selv om det er noen dager til termin ;)

stor klem!!

Skrevet

Må lissom inn her nå å sjekke ofte :fnise:

Er så spent jeg nå :hoppe:

Skrevet
Jasså, så du planlegger sniking... ;)

Ikke koselig med såpass høyt blodtrykk, men de kan nok sine saker på sykehuset :Nikke: Bare følg med på formen, dersom du får vondt på oversiden av magen, pannehodepine eller synsforstyrrelser så må du ta kontakt med føden! Samme gjelder hvis du plutselig får veldig mye mer vann i kroppen. Men det har du sikkert fått beskjed om!

Blir spennende å følge med her nå! Ta godt vare på deg selv, babyen er jo uansett klar for å møte verden selv om det er noen dager til termin ;)

stor klem!!

:fnise: Gjerne for meg, men jeg tviler på at noe skjer før du blir satt i gang ;)

:Nikke: Det er akkurat det de sa på sykehuset ja.

Det skal jeg gjøre, selv om jeg ikke tror det skjer noe på ei god stund...

Må lissom inn her nå å sjekke ofte :fnise:

Er så spent jeg nå :hoppe:

Hehe... Vel, jeg tror egentlig ikke det skjer noe på ei god stund da, jeg tør iallfall ikke tro det... men håper jeg tar feil da ;)

Skrevet
Hehe... Vel, jeg tror egentlig ikke det skjer noe på ei god stund da, jeg tør iallfall ikke tro det... men håper jeg tar feil da ;)

Nei, det er kanskje ikke noe på gang akkurat nå ;) Men det kan skje når som helst.

Er rart hvor mye mer spennende det er nå at andre snart skal føde etter at jeg er ferdig :fnise: Møtte ett par ved heisen på sykehuset i dag, og ho pusta og pesa og jeg tenkte: "ååååå, så heldig ho er" :ler:

Ikke at jeg har så veldig lyst å føde igjen, men det er bare det å ha mulighet til å oppleve det, og at det er helt fantastisk.

Skrevet
Nei, det er kanskje ikke noe på gang akkurat nå ;) Men det kan skje når som helst.

Er rart hvor mye mer spennende det er nå at andre snart skal føde etter at jeg er ferdig :fnise: Møtte ett par ved heisen på sykehuset i dag, og ho pusta og pesa og jeg tenkte: "ååååå, så heldig ho er" :ler:

Ikke at jeg har så veldig lyst å føde igjen, men det er bare det å ha mulighet til å oppleve det, og at det er helt fantastisk.

Håper det... :sjenert:

Lovende at du syntes det var fantastisk, selv om du ikke vil gjenta det da ;)

Skrevet

Ikkje noko særlig kjekt med høgt blodtrykk, og mulig begynnande svangerskapsforgifting. Godt at det er så kort tid til termin no då, og at du blir fulgt tett opp!

Spennande tider dette her! :Nikke:

Skrevet

Herlighet, bare litt over en uke til termin! :hoppe:

Får ikke håpe du utvikler svangerskapsforgiftning! Godt du blir fulgt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...