Gå til innhold

Utålmodigboka

Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hihi! Kanskje det er din tur snart da :) For på mandag var det ei som lurte på om jeg var lei, og jeg måtte si som sant var at det var først da det var greit å gå gravid. Det hadde letta på bekkenet og det var lissom ingen plager lengre. Da sa ho at det nok ikke var så lenge igjen ;) Så håper det er sånn for deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har sånne rare nedpressaktige smerter i magen! Slo meg først i dag at det kanskje kunne være noe kynnergreier. Men ikke vet jeg :vetikke:

Ha en fin kveld :klem:

Ikke vet jeg heller... :vetikke: Men håper det da ;)

En fin dag til deg også! :klemmer:

Sov godt knøttet :klem:

Det har jeg gjort ;)

Ha en fin dag! :klemmer:

Hihi! Kanskje det er din tur snart da :) For på mandag var det ei som lurte på om jeg var lei, og jeg måtte si som sant var at det var først da det var greit å gå gravid. Det hadde letta på bekkenet og det var lissom ingen plager lengre. Da sa ho at det nok ikke var så lenge igjen ;) Så håper det er sånn for deg og :)

Håper det... Blir jo stressa av at "alle" får før terminen, selv om jeg vet det er vanligst å få etter... :sjenert: Samtidig har jeg egentlig ingen hastverk, er litt både og det der. Det er jo godt og ubekymrende å ha han inni der enda, men samtidig gleder vi oss så veldig til å møte han også! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer at babyen blir roligere når det nærmer seg fødsel så nærmer det seg neppe her, han er like hyper som han alltid har vært :fnise:

Skal jo til legen på mandag, men har ikke time før ti på ett, hvordan gjør jeg det med urinprøve da? Må det være morgenurin? For i så fall blir den tatt i 4-5 tida om morgenen sannsynligvis (da jeg bruker å våkne) og så må den stå i kjøleskapet i mange timer, det er kanskje ikke så lurt? :klø:

Mannen ble spurt om å være med på en messe i Oslo neste torsdag og fredag, men da er jo jeg 39+2, og da turte han ikke dra. Har litt dårlig samvittighet for det, for sannsynligvis så skjer det jo ingen ting, men samtidig vil jeg jo gjerne ha han med på fødselen om det skulle skje noe. Det var han som tok avgjørelsen da, så jeg vet at det ikke er så farlig for han og at han prioriterer meg/oss først :)

I kveld skal vi ut og spise. Alle som har barn har sagt til oss at vi må gjøre slike ting nå før babyen kommer, for etterpå så blir det lite tid til sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Morgenurin er mest konsentrert, og derfor er det best å bruke den når du leverer urinprøve. Er ikke noe problem å ha den i kjøleskapet i noen timer.

Håper dere får en kjempefin kveld sammen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos dere sammen i kveld da! :klemmer:

Det skal vi! :klem:

Hei!

Morgenurin er mest konsentrert, og derfor er det best å bruke den når du leverer urinprøve. Er ikke noe problem å ha den i kjøleskapet i noen timer.

Håper dere får en kjempefin kveld sammen :)

:vinke:

Er det greit å la prøven stå i kjøleskapet fra 05:00 til 12:00 også? :klø: Jeg våkner vanligvis midt på natta og må på do...

Takk for det :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp::sove: Er så trøtt! Skjønner ikke hvorfor... Kan jeg ha sovet for mye? Sov faktisk fra to-tida i natt til rundt tolv.. :sjenert: Våknet jo noen ganger midt på natta, men jeg sovner alltid raskt igjen etterpå.

Ble kvalm og uvel i sted, men det hadde sikkert med at jeg ikke hadde spist noe siden tidligere i ettermiddag. Var ikke noe som fristet, er visst litt matlei :(

Uff, stuebordet må ryddes, det må taes ut av oppvaskmaskinen, vi må vaske opp noen gryter, sette på en klesvask og legge sammen klærne på snora... Jeg orker ikke! :kjefte::frustrert:

Var gutteutdrikningslag i byen i dag tydeligvis. Så en gutt med kyllingdrakt, og en gjeng andre som gikk bak han og filmet med videokamera :fnise: Synd de ikke gjorde noe slikt med mannen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste, eller iallfall veldig mange, kommende mødre får redebyggeinstinkter når fødselen nærmer seg. Bare ikke meg... Her er det mannen som fikser slik at vugga står i vater, ordner stellebord, pakker stellebagen ++ :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med mann med redebyggerinstinkt, da.

Nå må du få i deg noe mat, Knøttet, så du orker å ta oppvasken ;)

Angående urinprøve, så har jeg brukt å ta den ca. kl. 5, og så har den stått i romtemperatur fram til kontrolltimen kl. 11. Hvis jeg har time senere, så har jeg satt prøven i kjøleskap i noen timer, men passer på å ta den ut så den blir romtemperert til timen. Det har nå gått bra uansett hva jeg har gjort, så jeg tror ikke det spiller noen rolle hva du gjør. Det viktigste er jo at det er morgenurin, siden den er mest konsentrert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok greit å innstille seg på å gå over, ellers kan tida bli lang.

Moromt med mann med redebyggerinstinkt. Sånn var det vel litt her og :ler:

Jeg tok morgenurin og hadde den i romteperatur uansett når jeg hadde time. Fikk aldri noen kommetar på det.

Kose dere i kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så gøy med redebygging da ;)

I noen dyreverdner er det jo mannen som bygger rede for å imponere damen vettu ;)

Her var ingen av oss sånn :ler: kan kanskje ha noe med at han kom så tidlig at vi aldri fikk kommet til det stadiet. Vi fikk jo ikke tid til å støvsuge en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest ang urinprøver at de "holder seg" i romtemperatur i et par timer. Over det, så bør den oppbevares i kjøleskap. Når det er sagt, har jeg levert urinprøver som har stått mye lenger i romtemp enn et par timer, og det har gått helt fint :)

Åh, jeg skulle ønske min mann var mer som din! Min må nærmest piskes i gang for hver minste ting ... :roll:

Ha det fint på restaurant! Hyggelig å gå ut og spise innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt med mann med redebyggerinstinkt, da.

Nå må du få i deg noe mat, Knøttet, så du orker å ta oppvasken ;)

Angående urinprøve, så har jeg brukt å ta den ca. kl. 5, og så har den stått i romtemperatur fram til kontrolltimen kl. 11. Hvis jeg har time senere, så har jeg satt prøven i kjøleskap i noen timer, men passer på å ta den ut så den blir romtemperert til timen. Det har nå gått bra uansett hva jeg har gjort, så jeg tror ikke det spiller noen rolle hva du gjør. Det viktigste er jo at det er morgenurin, siden den er mest konsentrert.

Hei hei!

Ja, bra mannen har redebyggerinstinkt når jeg mangler det *ler*

Huff, er ikke noe flink til å spise for tiden, jeg er matlei! :kjefte:

Hm, da tror jeg jeg setter den i kjøleskapet, for det er ganske lang tid fra ca klokken fem til jeg har legetime ti på ett... Bare det ikke er for kaldt i kjøleskapet da... Heh, alt man skal bekymre seg over...

Er nok greit å innstille seg på å gå over, ellers kan tida bli lang.

Moromt med mann med redebyggerinstinkt. Sånn var det vel litt her og.

Jeg tok morgenurin og hadde den i romteperatur uansett når jeg hadde time. Fikk aldri noen kommetar på det.

Kose dere i kveld :klemmer:

Hei!

Ja, det er nok det... Det føles bare som om "alle" får mange uker over terminen. Ja da, jeg er dramaqueen :P

Takk for det, vi har kost oss vi :)

Natta! :klemmer:

Hehe så gøy med redebygging da ;)

I noen dyreverdner er det jo mannen som bygger rede for å imponere damen vettu.

Her var ingen av oss sånn :ler: kan kanskje ha noe med at han kom så tidlig at vi aldri fikk kommet til det stadiet. Vi fikk jo ikke tid til å støvsuge en gang.

Hihi... Da er det slik det skal være, at mannen "bygger rede" *glise* Helt greit for meg iallfall!

Hehe, er ikke så lett å bygge rede når babyen kommer før han var ventet nei

Jeg mener å ha lest ang urinprøver at de "holder seg" i romtemperatur i et par timer. Over det, så bør den oppbevares i kjøleskap. Når det er sagt, har jeg levert urinprøver som har stått mye lenger i romtemp enn et par timer, og det har gått helt fint :)

Åh, jeg skulle ønske min mann var mer som din! Min må nærmest piskes i gang for hver minste ting ... :roll:

Ha det fint på restaurant! Hyggelig å gå ut og spise innimellom. :)

Hei!

Mhm, da tror jeg jeg satser på kjøleskapet, bare for å være sikker.

Hehe, disse mannfolka ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal begynne å sette på vekkerklokka om "morgenen", for jeg kan ikke drive å sove 9-10 timer hver natt (våkner som regel én gang for å gå på do og noen ganger til også da, men) :roll::rodme:

Tror jeg hadde kynnere i sted, men er ikke sikker da :sjenert: Det var iallfall magevondt som kom og gikk, og varte til sammen (med pauser) i en halvtimes tid. Hvis det ikke var kynnere så er det kanskje litt bekymringsverdig? Vurderte å ringe føden, men jeg hater å ringe med mindre det er noe viktig, og kynnere er jo veldig vanlig da. :jepp:

Spiste på indisk restaurant i kveld, det var kjempekoselig og goood mat :sikle: Kjekt å spise på nye steder, og prøve nye retter. Jeg er litt for dårlig til å prøve ny mat, går som regel i pizza og andre vante ting når jeg er ute... De hadde mye godt vegetariansk der, veldig kjekt for meg :)

Nå er det natta for små knøtt ;):goodbye::Gjesp::sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Indisk hørtes spennende ut :) Er indisk mat veldig sterk...? Er også ganske dårlig til å prøve nye ting. (Henger litt sammen med at restaurantutvalget her er relativt begrenset...).

Synes du er heldig som får sove så lenge og så godt jeg! Skulle ønske jeg fikk det også. Så bare nyt det du, Knøttet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indisk hørtes spennende ut :) Er indisk mat veldig sterk...? Er også ganske dårlig til å prøve nye ting. (Henger litt sammen med at restaurantutvalget her er relativt begrenset...).

Synes du er heldig som får sove så lenge og så godt jeg! Skulle ønske jeg fikk det også. Så bare nyt det du, Knøttet :)

:jepp: Indisk mat var godt, og ganske sterkt. Kommer jo an på hva man er vant til, jeg er ikke vant til sterk mat... Foretrekker medium salsa til taco og takler ikke jalapenos :spy:

Du får flytte hit, masse spennende og varierte restauranter her! ;)

Jo, jeg er vel det... Men jeg er så trøtt, og begynner å lure på om jeg får for mye søvn... :sjenert:

Indisk mat er godt!! :sikle:

God morgen Knøttet :klem:

:jepp: Veldig godt!

God ettermiddag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...der har du min samboer også!!! :sjenert: En sjelden gang i blandt kan han kanskje finne på å støvsuge, men det er nå også heller dårlig støvsuging... Jeg er nok myyye mer nøye enn han... :sjenert: Men, jah... De mannfolka!! :fnise:

Jo, jeg er vel det... Men jeg er så trøtt, og begynner å lure på om jeg får for mye søvn... :sjenert:

Om KORT tid vil det ikke være noe fare lenger, for at du får for mye søvn...så bare sov og lad opp krefter da du har muligheten du, Knøttet!! :)

Nå er forresten turbo-uka mi over, og jeg er klarere enn noensinne til å sladre!! Så fødselen må bare starte snart!!! :jepp:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...