Gå til innhold

Utålmodigboka

Knøttet

Anbefalte innlegg

:vinke:

Gratulerer som høygravid, ja! Hvordan føles det? ;)

Håper du har hatt en kjempefin helg med foreldrene dine :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt helg?

Gooood helg isåfall! Hæppi 17.mai! :flagg:

Jepp, men nå er helga over...

Happy overstått 17.mai eller hva man nå enn sier, til deg også;)

Ha en fin helg sammen med foreldrene dine!! :klem:

(ang dåp, så sier jeg meg bare enig med de andre; gjør det som føles mest naturlig for dere :) )

Takk, det hadde jeg :)

Er ikke gudmor/gudfar og faddere det samme da..? :sjenert:

Trodde det bare var to forskjellige betegnelser, jeg.... Hmm....

Haha, nei jeg vet da egentlig ikke om det med faddere har noen spesiell betydning lenger, jeg...Men det er jo en koselig tradisjon da, og koselig for ungen sin del å få noen "ekstra" personer inn i livet sitt. Halvbroren til samboeren min har faddere utenfor slekta, og de er f.eks kjempeflinke til å møte opp på bursdagen hans og gir alltid julegaver til han. Virker koselig! :)

Kos deg med besøk av foreldrene dine i helga! Og ha en fin 17.mai!! :klemmer:

:vetikke: Har ingen anelse...

Håper du hadde en fin 17.mai :klem:

Hos oss er er gudmor/gudfar den som bærer, også er de andre faddere.

Jeg har fire faddere, og alle er utenom slekta. Gudmor og gudfar har alltid stilt opp, men de to andre fadderne har jeg ikke hatt noe med å gjort siden tidlig på barneskolen.

Hm, det gjøres forskjellig fra person til person ser det ut til ja... Veldig kjekt at du har en gudmor og gudfar som alltid har stilt opp, slik det skal være :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flagg::sol::flagg::sol::flagg::sol::flagg::sol::flagg:

:flagg: Ha en fiiin 17. mai!!

Håpar du har ein fin 17. mai! :flagg:

Håper dere begge også hadde en super 17.mai! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...men det er jo bare EN person som bærer....!? Hvordan får man da til både en gudmor og en gudfar...?

I en dåp jeg var i i fjor, var det faren som bar sitt eget barn til dåpen, også hadde de fire faddere...

:klø: Aner ikke jeg... Hos oss hadde vi uansett tenkt til at mannen min bærer Fragle da... Trodde det var vanlig jeg! *forvirret*

Vi betegner nå faddere og gumor/gufar som det samme. Om det er slik at den som bærer er gumor/gufar så kan jo barnet bare ha en av delene. Og hvordan blir det da når foreldrene bærer? Da blir det jo ingen guforeldre, kun faddere :klø:

Vi har bært begge jentene til dåpen selv :sjenert:

:klø: Akkurat det lurer jeg også på...

GRATTIS SOM HØYGRAVID!!!!! :hoppe:

40 dager igjen til termin!

Takk det samme! :hoppe:

Skriver under på denne jeg... Tror nok at faddere og gudmor/gudfar må være det samme.. At det er bare er forskjellige måter, opp til hver enkelt, hvilken betegning man bruker. Slik jeg har forstått det, hvert fall!!

Hmm, da sier vi det slik! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med gudmor/gudfar vs faddere er nok en mer utenlandsk tradisjon. Der kan det vel være flere fadder, mens de som er gudforeldre er de som skal ta vare på barnet dersom noe skulle skje med foreldrene (Eller har jeg bare sett for mye film?). I Norge er det ingen offisiell forskjell på dette, men noen familier tar den som bærer eller andre til å være gudforeldre, og at det da skal være litt ekstra ansvar for denne fadderen, at de er litt "mer" fadder enn de andre :sjenert: Men dette er nok veldig opp til hver enkelt familie.

(Vi har snakket endel om dette i lunsjen i det siste, da en her var Gudfar til en som skulle konfirmeres i år, og da kom de samme spørsmålene opp her - hva er egentlig en gudfar?? Han hadde da fått det med et ansvar å følge opp barnet ekstra spesielt, samt at han bare i dåpen)

Og grattis som høygravid!

Hm, okay da har vi vel fått klarhet i det :)

Takk for det, tenk at jeg er høygravid!

Måtte bare innom å lese litt i knøttetboken før jeg vagger avgårde til kontroll ;)

Så da kunne jeg jo ikke la denne passere :sjenert: Tror nok ikke det er noen grunn til bekymring. Helt normalt at bevegelsene blir roligere nå mot slutten, er jo ikke lenger stor plass til Fragle i magen! Han ligger nok ganske så krøllet sammen i fosterstilling. Har merket stor forskjell på bevegelsene til mine små trollunger også ;) Og har jo sett at det absolutt ikke er noe særlig med ekstra plass der inne på ultralydene, armer, bein og to små kropper presset tett tett sammen :hjerter::fnise: Så lenge du kjenner bevegelse, som mot slutten for det meste blir litt mer "glidende-bølgegreier" så har nok lille fragle det som plommen i egget!

Må løpe :vinke:

Jepp, det tror jeg også, det er jo begrenset med plass og jeg kjenner jo mye liv selv om det er færre spark nå enn tidligere.

Lykke til på kontroll!

:vinke:

Gratulerer som høygravid, ja! Hvordan føles det?

Håper du har hatt en kjempefin helg med foreldrene dine

Takk takk! Hehe, det føles... tungt ;) Neida, skal ikke klage.

:hoppe: Høygravid :hoppe:

:juhu:

:duskedame: høygravid :duskedame:

Jepp! :-D

:juhu: høygravid! :juhu:

:juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste arbeidsuken min før jeg går ut i ferie og så permisjon! :overrasket: Blir trist å slutte, spesielt siden jeg ikke kommer tilbake etter permisjonen... :(

Har hatt en kjempefin 17.mai-helg :-D Vi var så utrolig heldige å få nydelig vær på 17.mai også, ble nesten for varmt en liten stund! ;) Satt ved siden av en familie med en liten unge som spiste is (for første gang kanskje?) og han hadde is over hele ansiktet, smattet og så veldig fornøyd ut :hjerter_rundt: Tenk at neste år så er det vi som har en liten en! :rødme:

I morgen er det omvisning på sykehuset, og så skal vi shoppe babyting :-D

Må blant annet ha dette:

dyne

vanntett laken til vogn og vugge

stellebag

dynetrekk

bodyer

sokker

gensre

bukser

sparkebukser

luer

stelleunderlag til å ha oppå vaskemaskinen

sammenleggbart badebalje

Var på Ikea på fredagen, fikk kjøpt en kommode til Fragle, så nå ser det mye ryddigere og finere ut på soverommet og vi har faktisk plass til babyklærne! :-D Mannen har tatt bort ene delen av kommoden på badet, så nå står bleiebøtta der i stedet, begynner å bli klart nå ja! ;)

Dessuten har vi fått oss aircondition, for det blir så varmt på soverommet om sommeren- og da kan ikke en liten baby ligge der. Blir herlig med aircondition på varme sommerdager! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Tenk at du er høygravid :)

Virker som dere begynner å ha det meste klart :)

Håper dere får en kjempefin dag med babyshopping og omvisning på sykehuset, blir koselig ja :-D

Og bare en uke igjen på jobb.... Selv om det er litt trist, så er det kanskje lit godt at ferie/permisjonen nærmer seg også...?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk bare en uke igjen å jobbe :-D

Skjønner det er litt vemodig når du ikke skal tilbake. Men blir godt å roe det ned litt også kan jeg tenke meg. Jeg synes i hvert fall at det var deilig med fri nå :jepp:

Koselig med omvisning på sykehuset da. Det skal vi også i morgen. Blir spennende :-D

så får jeg håpe at dere finner det siste utstyret. Ikke kjøp altfor mye klær da, dere får sikkert en del i gaver også når Fragle blir født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi! Knøttet!! Du er høygravid!! :-D (allerede! Syntes du var halveis sånn i går jeg.. :ler: tiden går fort!)

Ha en fin kveld ! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Du får ha lykke til med siste arbeidsuka :-D Kan tenke meg at det er litt rart siden du ikke kommer tilbake igjen... men tenk at det ikke er lenge til lille fragle kommer ut :hjerter:

Håper dere får en fin omvisning på sykehuset i dag og kos dere med innkjøp av babyting! :juhu:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tittet også på alle de søte barna på 17. mai og tenke på hvordan det blir neste år :) Prøvde å gjette litt alder på de og sånn, men vi har jo ikke peiling :ler: "Hmm, kanskje han der er ca 9 måneder? Eller kanskje han egentlig er over ett år?" Det som er sikkert er at lillegutt ikke kommer til å skjønne så mye neste år - bare bli putta på finklær og trilla rundt i vogna hele dagen!

Kos deg masse på jobb siste uka :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste arbeidsuke ... shit! Skjønner det er litt trist at du ikke skal tilbake, men du får nok en hel del andre ting å tenke på fremover, tror jeg ;) Ordner seg!

Spennende med omvisning på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk bare en uke igjen før permisjonen :overrasket: Ble jo nettopp gravid jo.. Skjønner at det er litt trist å tenke på at du ikke skal tilbake, hadde det på samme måten da jeg gikk ut i permisjon da jeg ventet Jørgen, men har ikke hatt tid til å savne gamle jobben enda :ler:

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare ei uke igjen på jobb! :hoppe: Skjønner at det er litt vemodig at du ikke skal tilbake, men du får nok mer enn nok av andre ting å tenke på i det neste året ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Tenk at du er høygravid

Virker som dere begynner å ha det meste klart :)

Håper dere får en kjempefin dag med babyshopping og omvisning på sykehuset, blir koselig ja

Og bare en uke igjen på jobb.... Selv om det er litt trist, så er det kanskje lit godt at ferie/permisjonen nærmer seg også...?

Ja, tenk det! Iiiik!

Ja, nå begynner vi å få litt orden i sakene :)

Ja, klart det er godt at jeg snart har ferie og permisjon! Bare jeg ikke kjeder meg hjemme så...

Tenk bare en uke igjen å jobbe :-D

Skjønner det er litt vemodig når du ikke skal tilbake. Men blir godt å roe det ned litt også kan jeg tenke meg. Jeg synes i hvert fall at det var deilig med fri nå :jepp:

Koselig med omvisning på sykehuset da. Det skal vi også i morgen. Blir spennende :-D

så får jeg håpe at dere finner det siste utstyret. Ikke kjøp altfor mye klær da, dere får sikkert en del i gaver også når Fragle blir født.

Nå er det bare 3 dager igjen å jobbe! :overrasket:

Ja, det blir nok godt med fri!

Ohoi! Knøttet!! Du er høygravid!! (allerede! Syntes du var halveis sånn i går jeg.. :ler: tiden går fort!)

Ha en fin kveld ! :klem:

:fnise: Synes det var i går jeg brukte tre graviditetstester for å være helt sikker på at jeg var gravid jeg... hehe

Takk for det, ha en fin kveld du også! :klem:

Du får ha lykke til med siste arbeidsuka :-D Kan tenke meg at det er litt rart siden du ikke kommer tilbake igjen... men tenk at det ikke er lenge til lille fragle kommer ut :hjerter:

Håper dere får en fin omvisning på sykehuset i dag og kos dere med innkjøp av babyting! :juhu:

:klemmer:

Takk takk :)

Koste oss både på omvisningen og på babyshoppingen, alltid gøy å shoppe til små nurk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...