Knøttet Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #2501 Del Skrevet 15. mai 2008 Fiiiine magen!! :rødme: Ser den har blitt større ja, at det nærmer seg slutten med stormskritt!! Når det gjelder dåp må jeg si meg enig i de fleste andre her. Nærmeste familie og faddere.. Når det gjelder faddere må jeg bare si at jeg vil ikke anbefale å bruke noen som er i nærmeste slekta til barnet. Selv har jeg mine 4 besteforeldre som faddere, og jeg har av den grunn INGEN følelse omkring det å ha faddere. Fadderne mine har jo vært "bestemor", "bestefar", "farmor" og "farfar". Har jo ikke tenkt på de som noe annet enn det. Dermed har jeg ikke noe forhold til det å ha faddere.. Tror det ville blitt det samme hvis noen av tantene, onklene eller søskenbarna mine hadde vært faddere for meg også. De siste årene har jeg tenkt mye på dette, og savnet det å faktisk ha faddere. Av den grunn kommer jeg dermed aldri til å ville bruke noen i nærmeste familie som faddere for mine barn. Men når det er sagt, så kunne jeg jo f.eks brukt MITT søskenbarn, for MITT søskenbarn vil jo ikke være i nærmeste familie for barnet mitt. Takk :bukke: Jeg har også faddere som er i slekta mi, og jeg har heller aldri hatt følelse av at de har vært fadderne mine. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvem som er fadderne mine engang, tror det er besteforeldrene mine men husker ikke om det er farmor og farfar eller morsiden min... Gudmor og gudfar (om det er vanlig?) vet jeg heller ikke... Det er vel ikke noe som har betydning nå for tiden lengre, kanskje? Hei! Fin mage :rødme: Tror den har vokst mye siden sist du tok bilde, så lille fragle trives nok godt der inne Når det gjelder dåp: Gjør som dere vil! Vi kommer til å holde hos mine foreldre, for de har god plass, ogvi ber barnets besteforeldre, oldeforeldre, tanter/onkler + faddere. Takk :bukke: Trodde ikke at magen min hadde vokst noe særlig siden sist jeg, før jeg så bildene og sammenlignet... Sært! Hadde jo klart å overse nye magebilder... er det mulig :dåne: Fin fin mage takk :bukke: 34 uker! Og så fin mage du har. Lille fraglen trives nok godt der. Yeah! Begynner å bli stor nå, lille Fraglen vår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #2502 Del Skrevet 15. mai 2008 :juhu: 34 uker!!!! :juhu: Flott mage, og litt deilig å endelig se at det ikke bare er meg med strekkmerker!!! Synes godt at du nærmer deg slutten :-D Vi har ikke helt bestemt oss for hvem vi skal be i en dåp. Men bare nærmeste familie med oldeforeldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn blir 30 stykker så jeg vil begrense det veldig hvis det blir noen utenom familien... Er på en måte litt enig med Monica85. Jeg har heller aldri hatt noen følelse av hvem som er fadderene mine, det er jo familien. eneste er at det er onkelen min som er fadder som holdt tale i både konfirmasjon og bryllup. Men samtidig er jeg litt skeptisk til å bruke venner. Er jo ikke alltid de forblir venner hele livet, og trist at ungen da "mister" fadderen sin. Nå gjelder jo ikke det alle, og sånt kan skje i familien også. Min søster hadde min tantes eksmann som fadder. Han har hun jo ikke sett på over 20 år... Ha en fin dag Hehe... trodde de fleste fikk strekkmerker etterhvert jeg? Vi er nok ikke alene iallfall Oi, blir mange i dåpen om dere ber alle de nærmeste ja! Vi har ikke tenkt å be lengre ut i slekta enn foreldre og søsken vi, og faddere da. Vi vil ikke ha så veldig stor fest, bare en liten, koselig sammenkomst. Vi får se hvordan vi gjør det Jeg har heller aldri hatt noen følelse av hvem som er fadderene mine, siden de er i slekta mi fra før... Litt dumt i grunn... Takk for det, ha en fin torsdag! Har heller aldri hatt ordentlig følelse av fadderne min, en blanding av familie og ungdomsvenner av mamma og pappa. Men det synes jeg faktisk er helt greit, for da ble det ikke gjort forskjell på oss søskenene. Husker at en av fadderne til storesøsteren min alltid overøste henne med gaver, og vi andre skjønte ikke hvorfor bare hun fikk.. Ingen av våre faddere gjorde det med oss. Jeg er fadder til kusina mi, men jeg gjør ikke forskjell på henne og broren. Mhm, dumt om fadderene gjør forskjell da... Skjønner jo at man vil gi litt ekstra til den man er fadder for, men man bør jo ikke gjøre forskjell på søsken! Fiiine magen Er litt vanskelig det med faddere Selv har jeg 4 faddere som er tanter og onkler alle sammen. Så har jo egentlig ikke hatt noen følelse av å hatt guforeldre i den forstand som jeg ville hatt om det hadde vært noen andre. På jentene våre har vi en tante og onkel på hver, samt venner og søskenebarn av oss Nå vet jeg ikke hva det blir til Takk :bukke: Høres jo ut som en fin måte å gjøre det på. Hehe, ikke så lett å vite hvordan man skal gjøre det når man har "brukt" opp fadderene på de andre barna Neida, bare tuller Måtte flire litt inni meg i dag tidlig; prata med mamma på tlf, og hun har begynt å kalle ungen vår for "knøttet".... .....men det er jo DEG!! Hihi... Noen venner av meg som har kalt Fragle for Knøttet også, og det blir jo litt feil- men jeg kan jo ikke røpe meg ved å si fra hva jeg kaller meg her, sånn i tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #2503 Del Skrevet 15. mai 2008 Endelig heeeeeeelg! :juhu: Snart kommer foreldrene mine, det blir koselig Fragle har blitt litt roligere de siste dagene, har vært litt bekymret men det er vel vanlig at de blir roligere mot slutten... Kjenner iallfall daglige spark og romsteringer samt hikking, og så lenge jeg kjenner sånt så går det bra med bekymringene Skal ta en rask dagbokrunde nå, om jeg rekker før foreldrene mine kommer. Blir nok litt fraværende de neste dagene, siden vi har besøk. God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 15. mai 2008 #2504 Del Skrevet 15. mai 2008 Kos deg sammen med foreldrene dine i helga, Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 15. mai 2008 #2505 Del Skrevet 15. mai 2008 God helg!!!!!!!!!!!! Oi, blir mange i dåpen om dere ber alle de nærmeste ja! Vi har ikke tenkt å be lengre ut i slekta enn foreldre og søsken vi, og faddere da. Vi vil ikke ha så veldig stor fest, bare en liten, koselig sammenkomst. Vi får se hvordan vi gjør det Når jeg sa oldeforeldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenban så mente jeg lillegutts olderforeldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn... Min kjære har skilte foreldre og stebrødrene hans regnes med. Dermed blir det ganske mange... Skulle vi bedt våre tanter, onkler og søskenbarn hadde det blitt sinnsykt mange Stor familie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 15. mai 2008 #2506 Del Skrevet 15. mai 2008 Kos deg med foreldrene dine i helga God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 15. mai 2008 #2507 Del Skrevet 15. mai 2008 Ha en kjempefin helg! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #2508 Del Skrevet 15. mai 2008 Kos deg sammen med foreldrene dine i helga, Knøttet Skal jeg gjøre God helg!!!!!!!!!!!! Når jeg sa oldeforeldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenban så mente jeg lillegutts olderforeldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn... Min kjære har skilte foreldre og stebrødrene hans regnes med. Dermed blir det ganske mange... Skulle vi bedt våre tanter, onkler og søskenbarn hadde det blitt sinnsykt mange Stor familie... God helg! Ah, okay da forstår jeg ja... Kos deg med foreldrene dine i helga God helg Skal gjøre det ja! :-D God helg! Ha en kjempefin helg! :juhu: God helg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 15. mai 2008 #2509 Del Skrevet 15. mai 2008 Har du tatt helg? Gooood helg isåfall! Hæppi 17.mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. mai 2008 #2510 Del Skrevet 15. mai 2008 Ha en fin helg sammen med foreldrene dine!! (ang dåp, så sier jeg meg bare enig med de andre; gjør det som føles mest naturlig for dere ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 16. mai 2008 #2511 Del Skrevet 16. mai 2008 Er ikke gudmor/gudfar og faddere det samme da..? Trodde det bare var to forskjellige betegnelser, jeg.... Hmm.... Haha, nei jeg vet da egentlig ikke om det med faddere har noen spesiell betydning lenger, jeg...Men det er jo en koselig tradisjon da, og koselig for ungen sin del å få noen "ekstra" personer inn i livet sitt. Halvbroren til samboeren min har faddere utenfor slekta, og de er f.eks kjempeflinke til å møte opp på bursdagen hans og gir alltid julegaver til han. Virker koselig! Kos deg med besøk av foreldrene dine i helga! Og ha en fin 17.mai!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Septima Skrevet 16. mai 2008 #2512 Del Skrevet 16. mai 2008 Hos oss er er gudmor/gudfar den som bærer, også er de andre faddere. Jeg har fire faddere, og alle er utenom slekta. Gudmor og gudfar har alltid stilt opp, men de to andre fadderne har jeg ikke hatt noe med å gjort siden tidlig på barneskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. mai 2008 #2513 Del Skrevet 17. mai 2008 Ha en fiiin 17. mai!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 17. mai 2008 #2514 Del Skrevet 17. mai 2008 Håpar du har ein fin 17. mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 18. mai 2008 #2515 Del Skrevet 18. mai 2008 Hos oss er er gudmor/gudfar den som bærer, også er de andre faddere. Jeg har fire faddere, og alle er utenom slekta. Gudmor og gudfar har alltid stilt opp, men de to andre fadderne har jeg ikke hatt noe med å gjort siden tidlig på barneskolen. ...men det er jo bare EN person som bærer....!? Hvordan får man da til både en gudmor og en gudfar...? I en dåp jeg var i i fjor, var det faren som bar sitt eget barn til dåpen, også hadde de fire faddere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 18. mai 2008 #2516 Del Skrevet 18. mai 2008 Vi betegner nå faddere og gumor/gufar som det samme. Om det er slik at den som bærer er gumor/gufar så kan jo barnet bare ha en av delene. Og hvordan blir det da når foreldrene bærer? Da blir det jo ingen guforeldre, kun faddere :klø: Vi har bært begge jentene til dåpen selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 18. mai 2008 #2517 Del Skrevet 18. mai 2008 GRATTIS SOM HØYGRAVID!!!!! 40 dager igjen til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 18. mai 2008 #2518 Del Skrevet 18. mai 2008 Vi betegner nå faddere og gumor/gufar som det samme. Om det er slik at den som bærer er gumor/gufar så kan jo barnet bare ha en av delene. Og hvordan blir det da når foreldrene bærer? Da blir det jo ingen guforeldre, kun faddere :klø: Vi har bært begge jentene til dåpen selv Skriver under på denne jeg... Tror nok at faddere og gudmor/gudfar må være det samme.. At det er bare er forskjellige måter, opp til hver enkelt, hvilken betegning man bruker. Slik jeg har forstått det, hvert fall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. mai 2008 #2519 Del Skrevet 19. mai 2008 Dette med gudmor/gudfar vs faddere er nok en mer utenlandsk tradisjon. Der kan det vel være flere fadder, mens de som er gudforeldre er de som skal ta vare på barnet dersom noe skulle skje med foreldrene (Eller har jeg bare sett for mye film?). I Norge er det ingen offisiell forskjell på dette, men noen familier tar den som bærer eller andre til å være gudforeldre, og at det da skal være litt ekstra ansvar for denne fadderen, at de er litt "mer" fadder enn de andre Men dette er nok veldig opp til hver enkelt familie. (Vi har snakket endel om dette i lunsjen i det siste, da en her var Gudfar til en som skulle konfirmeres i år, og da kom de samme spørsmålene opp her - hva er egentlig en gudfar?? Han hadde da fått det med et ansvar å følge opp barnet ekstra spesielt, samt at han bare i dåpen) Og grattis som høygravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 19. mai 2008 #2520 Del Skrevet 19. mai 2008 ..klipp... Fragle har blitt litt roligere de siste dagene, har vært litt bekymret men det er vel vanlig at de blir roligere mot slutten... Kjenner iallfall daglige spark og romsteringer samt hikking, og så lenge jeg kjenner sånt så går det bra med bekymringene ..klipp.. Måtte bare innom å lese litt i knøttetboken før jeg vagger avgårde til kontroll Så da kunne jeg jo ikke la denne passere Tror nok ikke det er noen grunn til bekymring. Helt normalt at bevegelsene blir roligere nå mot slutten, er jo ikke lenger stor plass til Fragle i magen! Han ligger nok ganske så krøllet sammen i fosterstilling. Har merket stor forskjell på bevegelsene til mine små trollunger også Og har jo sett at det absolutt ikke er noe særlig med ekstra plass der inne på ultralydene, armer, bein og to små kropper presset tett tett sammen Så lenge du kjenner bevegelse, som mot slutten for det meste blir litt mer "glidende-bølgegreier" så har nok lille fragle det som plommen i egget! Må løpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå