Gå til innhold

Utålmodigboka

Knøttet

Anbefalte innlegg

Har også laga liste. Den er i bloggen om du vil se. Den er laaaang. :ler:

Dåp, ja. Her blir det kun de aller nærmeste og har tenkt til å ha det hos foreldrene mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pysepus

Dåp ja... tror nok jeg bare hadde invitert de som er naturlige å be - besteforeldre + faddere! En annen gang kan det være en av de andre som er fadder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Ballerina. Er vel egentlig ganske vanlig å kun be familie + evt faddere utenfra. Det er jo bare å si til venninnene at siden dere skal ha det hos svigers må dere begrense antallet til dette.. Det skjønner de sikkert bare de får tenkt seg om.

Egentlig tror jeg bare venninnene dine gleder seg så mye på dine vegne og at de har lyst å stille opp for deg. Er ikke sikkert de er klar ovar hva som er normalt på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også laga liste. Den er i bloggen om du vil se. Den er laaaang. :ler:

Dåp, ja. Her blir det kun de aller nærmeste og har tenkt til å ha det hos foreldrene mine. :)

Har såvidt kikket på den, men tror jeg skal ta en titt til for å se om det er noe jeg har glemt ;)

Dåp ja... tror nok jeg bare hadde invitert de som er naturlige å be - besteforeldre + faddere! En annen gang kan det være en av de andre som er fadder :)

Besteforeldrene mine er for gamle og skrøpelige til å reise så langt, så de kan nok ikke komme selv om de utrolig gjerne vil det...

Så da blir det nok foreldre + søsken og faddere, alle med eventuelle partnere, antar jeg.

Helt enig med Ballerina. Er vel egentlig ganske vanlig å kun be familie + evt faddere utenfra. Det er jo bare å si til venninnene at siden dere skal ha det hos svigers må dere begrense antallet til dette.. Det skjønner de sikkert bare de får tenkt seg om.

Egentlig tror jeg bare venninnene dine gleder seg så mye på dine vegne og at de har lyst å stille opp for deg. Er ikke sikkert de er klar ovar hva som er normalt på dette..

Mhm, vi tenker ikke å ha noen store greier, bare en liten feiring for lillegutt liksom :)

Joda, venninnene mine forstår det forhåpentligvis... Hater bare å måtte skuffe noen...

Vi skal ha familie + faddere. Og alle fadderne, utenom en, er familie. :)

Enkelt og greit.

Smart! Jeg har ikke noen i nærmeste slekta som kan være faddere, siden jeg er enebarn... Kunne jo tatt søskenbarnet, siden han er som en bror for meg, men blir vel litt feil det også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er en del utstyr man trenger når man får en liten en, ja! Burde gått gjennom lista igjen jeg også, og sett hva vi mangler ...

Dåp, ja. Nå slipper jo vi det der, men en navnfest er vel kanskje påkrevd? Orker ikke tenke på det, men typisk at det blir litt tvil og dårlig samvittighet mht hvem man skal be og slikt. Håper dere finner ut av det og at du ikke stresser med det. :klem:

Ha en fin tirsdag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin liste, kjekt å få ordentlig oversikt over hva man trenger. Dere har jo så masse allerede også. Kjekt å få det tidlig unna, så man slipper å løpe i butikker mens man har rier liksom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart! Jeg har ikke noen i nærmeste slekta som kan være faddere, siden jeg er enebarn... Kunne jo tatt søskenbarnet, siden han er som en bror for meg, men blir vel litt feil det også... :sjenert:

Det kan du vel!!! Ser absolutt ikke noe feil ved det :) I Jørgen sin dåp ba vi besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler + faddere. Enkelt og greit! Det kommer vi til å gjøre denne gangen også, dåp er jo ofte en familiefest. Vi hadde faddere som ikke er i slekten, men meget gode venner av oss. Muligens det blir litt annerledes denne gang. Vanskelig å velge. Jørgen har tre faddere siden det var det som passet oss. Så enden på denne lange utgreiingen er vel egentlig: Gjør akkurat slik som det passer dere!!! Det er deres og fragles dag, og da står dere fritt til å feire den slik det passer dere best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er det jo mange som har besteforeldre og grandtanter/onkler som faddere også om dere ønsker å holde det i slekten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiine magen!! :rødme:

Ser den har blitt større ja, at det nærmer seg slutten med stormskritt!! :fnise:

Når det gjelder dåp må jeg si meg enig i de fleste andre her. Nærmeste familie og faddere..

Når det gjelder faddere må jeg bare si at jeg vil ikke anbefale å bruke noen som er i nærmeste slekta til barnet. Selv har jeg mine 4 besteforeldre som faddere, og jeg har av den grunn INGEN følelse omkring det å ha faddere. Fadderne mine har jo vært "bestemor", "bestefar", "farmor" og "farfar". Har jo ikke tenkt på de som noe annet enn det. Dermed har jeg ikke noe forhold til det å ha faddere.. Tror det ville blitt det samme hvis noen av tantene, onklene eller søskenbarna mine hadde vært faddere for meg også.

De siste årene har jeg tenkt mye på dette, og savnet det å faktisk ha faddere.

Av den grunn kommer jeg dermed aldri til å ville bruke noen i nærmeste familie som faddere for mine barn.

Men når det er sagt, så kunne jeg jo f.eks brukt MITT søskenbarn, for MITT søskenbarn vil jo ikke være i nærmeste familie for barnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fin mage :rødme: Tror den har vokst mye siden sist du tok bilde, så lille fragle trives nok godt der inne :)

Når det gjelder dåp: Gjør som dere vil! Vi kommer til å holde hos mine foreldre, for de har god plass, ogvi ber barnets besteforeldre, oldeforeldre, tanter/onkler + faddere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:juhu: 34 uker!!!! :juhu:

Flott mage, og litt deilig å endelig se at det ikke bare er meg med strekkmerker!!!

Synes godt at du nærmer deg slutten :-D

Vi har ikke helt bestemt oss for hvem vi skal be i en dåp. Men bare nærmeste familie med oldeforeldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn blir 30 stykker :hakeslepp: så jeg vil begrense det veldig hvis det blir noen utenom familien...

Er på en måte litt enig med Monica85. Jeg har heller aldri hatt noen følelse av hvem som er fadderene mine, det er jo familien. eneste er at det er onkelen min som er fadder som holdt tale i både konfirmasjon og bryllup.

Men samtidig er jeg litt skeptisk til å bruke venner. Er jo ikke alltid de forblir venner hele livet, og trist at ungen da "mister" fadderen sin. Nå gjelder jo ikke det alle, og sånt kan skje i familien også. Min søster hadde min tantes eksmann som fadder. Han har hun jo ikke sett på over 20 år... :sjenert:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller aldri hatt ordentlig følelse av fadderne min, en blanding av familie og ungdomsvenner av mamma og pappa. Men det synes jeg faktisk er helt greit, for da ble det ikke gjort forskjell på oss søskenene. Husker at en av fadderne til storesøsteren min alltid overøste henne med gaver, og vi andre skjønte ikke hvorfor bare hun fikk.. Ingen av våre faddere gjorde det med oss. Jeg er fadder til kusina mi, men jeg gjør ikke forskjell på henne og broren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine magen :hjerter_rundt:

Er litt vanskelig det med faddere :sjenert:

Selv har jeg 4 faddere som er tanter og onkler alle sammen. Så har jo egentlig ikke hatt noen følelse av å hatt guforeldre i den forstand som jeg ville hatt om det hadde vært noen andre.

På jentene våre har vi en tante og onkel på hver, samt venner og søskenebarn av oss :)

Nå vet jeg ikke hva det blir til :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte flire litt inni meg i dag tidlig; prata med mamma på tlf, og hun har begynt å kalle ungen vår for "knøttet"....

.....men det er jo DEG!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er en del utstyr man trenger når man får en liten en, ja! Burde gått gjennom lista igjen jeg også, og sett hva vi mangler ...

Dåp, ja. Nå slipper jo vi det der, men en navnfest er vel kanskje påkrevd? Orker ikke tenke på det, men typisk at det blir litt tvil og dårlig samvittighet mht hvem man skal be og slikt. Håper dere finner ut av det og at du ikke stresser med det. :klem:

Ha en fin tirsdag! :sol:

Vet ikke om navnefest er påkrevd, såvidt jeg har forstått så er det eneste som er påkrevd at dere finner et navn på ungen- hvis ikke gjør jo staten det... Men jeg har egentlig ikke peiling, så ikke ta det jeg skriver for god fisk :sjenert:

Orker ikke stresse med dåp og alt det der enda, nei... Får ta det etter at han er født :)

:klem:

Fin liste, kjekt å få ordentlig oversikt over hva man trenger. Dere har jo så masse allerede også. Kjekt å få det tidlig unna, så man slipper å løpe i butikker mens man har rier liksom :ler:

Hehe, vil helst unngå å løpe i butikker når jeg er skikkelig høygravid eller har rier ja, ser det for meg! :fnise:

:vinke: :vinke: :vinke: :vinke:

Hei hei! :vinke:

Det kan du vel!!! Ser absolutt ikke noe feil ved det :) I Jørgen sin dåp ba vi besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler + faddere. Enkelt og greit! Det kommer vi til å gjøre denne gangen også, dåp er jo ofte en familiefest. Vi hadde faddere som ikke er i slekten, men meget gode venner av oss. Muligens det blir litt annerledes denne gang. Vanskelig å velge. Jørgen har tre faddere siden det var det som passet oss. Så enden på denne lange utgreiingen er vel egentlig: Gjør akkurat slik som det passer dere!!! Det er deres og fragles dag, og da står dere fritt til å feire den slik det passer dere best ;)

:Nikke: Sant det at vi kan gjøre dåpen akkurat slik vi selv vil. Vi finner vel ut av det etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...