Knøttet Skrevet 13. april 2008 Forfatter #2221 Skrevet 13. april 2008 Gjett hvem som er trøtt, da? Føler meg veldig sliten og trøtt, til tross for at jeg har hatt fri hele dag og sovet leeenge... Kanskje egentlig ikke så rart likevel, siden jeg er gravid og jeg har jobbet hele uken, inkl. i går... Vil ikke på jobb i morgen, vil ha en fridag til! Heldigvis har jeg kortdag i morgen da, det hjelper på selv om jeg må stå opp tidlig I dag har vi vært ute og gått sammen med et vennepar. Ble mest kafésitting og ispising da, men kjempeherlig i det nydelige været og veldig koselig og sosialt På fredag tenker jeg vi skal gå og bestille vogn! :juhu: Det er visst opp til to måneders leveringstid, så det er jo litt greit å være sikker på at vi får den før Fragle kommer, selv om vi sannsynligvis får den lenge før. Det kan jo til og med hende at de har akkurat den vognen vi vil ha med riktig farge på inne i butikken også, selv om det er lite sannsynlig siden de har ganske mange forskjellige tilgjengelige farger da. Huff, tror jeg må skjerpe meg angående sukker i kostholdet mitt I går ble det to glass cola, en soda og et eplekakestykke med is, og i dag ble det to og et halvt glass cola, en softis, en kakao og en yoghurtis! Høres kanskje litt veldig hysterisk ut siden jeg faktisk teller slike ting, men... Er bekymret for at det blir for mye sukker for babyen, og at han blir stor Litt sukker er jo greit, men skal prøve å skjerpe meg iallfall! Nei, nå skal jeg legge meg. De jeg ikke har fått vært innom på dagbokrunden skal jeg titte innom til i morgen Natta!
Lilith Skrevet 14. april 2008 #2222 Skrevet 14. april 2008 God morgen! Høres ut som du hadde en hyggelig dag i går! Håper du fikk sove godt til natta og ikke er stuptrøtt i dag Moro å bestille vogn! Jeg klør også i fingrene etter å få det ordnet, men kjæresten er dessverre litt mer laidback enn jeg der ... Og svigermor presterte å si her om dagen at vi skulle vel ikke kjøpe vogn før ungen var født? Nei, for det var gammel overtro - at det bringer ulykke å kjøpe vogn før ungen er født! Da ble jeg i hvert fall stressa, og tror jeg glatt ignorerer hennes "råd" ... Ikke lett det der med kosthold. Sikkert greit å være litt obs på det, men stort sett går det nok bra med den lille så lenge man lever sunt og spiser fornuftig utenom softiser og cola.
jente 79 Skrevet 14. april 2008 #2223 Skrevet 14. april 2008 Høres ut som du har hatt en fin dag. Blir moro med vognkjøp da Lilith: Mamma også sa det. Når de skulle ha meg ble visst ingenting ordnet før etter jeg var født... Ting har nok forandret seg litt der ja... Ha en fin dag, Knøttet
Gjest Reka Skrevet 14. april 2008 #2224 Skrevet 14. april 2008 for barnevogn!!! Håper du har en fin kort-jobbe-mandag!!
bizzy Skrevet 14. april 2008 #2225 Skrevet 14. april 2008 Så artig med barnevognkjøp!!! Nesten så jeg er litt lei meg for at vi har kjøpt vår allerede... Er jo så koselig å titte og planlegge kjøp! Og ikke minst første gang man monterer den opp hjemme, i vårt tilfelle midt i stua Hadde den i stua noen dager og øvde meg på å slå den opp og ned Håper du får en fin og kort dag på jobben i dag! Syns forresten ikke du bør bekymre deg så veldig over å ha kost deg litt ekstra i helgen! Babyen tar helt sikkert ikke noe skade av litt sukker her og der så lenge hoveddelen av kostholdet er sunt og godt! Man skal ha lov til å skeie ut litt innimellom, gjør så godt for en sliten gravid mamma noen ganger! Snakker her av erfaring Og jeg som har svangerskapsdiabetes burde jo minske utskeielsene til et minimum... Men har snakket med jordmor og fått beskjed om at litt godt skal jeg også unne meg, så lenge det ikke blir hver eneste dag
Knøttet Skrevet 14. april 2008 Forfatter #2226 Skrevet 14. april 2008 God morgen! Høres ut som du hadde en hyggelig dag i går! Håper du fikk sove godt til natta og ikke er stuptrøtt i dag Moro å bestille vogn! Jeg klør også i fingrene etter å få det ordnet, men kjæresten er dessverre litt mer laidback enn jeg der ... Og svigermor presterte å si her om dagen at vi skulle vel ikke kjøpe vogn før ungen var født? Nei, for det var gammel overtro - at det bringer ulykke å kjøpe vogn før ungen er født! Da ble jeg i hvert fall stressa, og tror jeg glatt ignorerer hennes "råd" ... Ikke lett det der med kosthold. Sikkert greit å være litt obs på det, men stort sett går det nok bra med den lille så lenge man lever sunt og spiser fornuftig utenom softiser og cola. Fikk nok ikke sovet sovet så godt i natt, dessverre... Men har fått sovet litt på sofaen nå så da går det bra Jepp, veldig gøy med vognbestilling! Tror det var vanlig å ikke bestille vogn før babyen var kommet før i tiden. I hvertfall har jeg hørt den holdningen angående alle babyting fra svigerfamilien, og farmor mente også at vi ikke burde bestille vogn før babyen er kommet. Blir litt annerledes med farmor da, for dette var i 1951 og dessuten var det risikosvangerskap hun hadde, så det var ikke sikkert at hun fikk en levende baby med hjem... Men vi har ikke tenkt å vente, for da risikerer vi jo at vi ikke har vogn før Fragle er noen måneder gammel! Tror nok jeg burde skjerpe meg litt med kostholdet, det er ikke det beste fra før av... Høres ut som du har hatt en fin dag. Blir moro med vognkjøp da Lilith: Mamma også sa det. Når de skulle ha meg ble visst ingenting ordnet før etter jeg var født... Ting har nok forandret seg litt der ja... Ha en fin dag, Knøttet Ja, gleder oss til vognkjøp! Takk for det, ha en fortsatt fin dag du også! for barnevogn!!! Håper du har en fin kort-jobbe-mandag!! Takk for det! En fin mandag til deg også! Så artig med barnevognkjøp!!! Nesten så jeg er litt lei meg for at vi har kjøpt vår allerede... Er jo så koselig å titte og planlegge kjøp! Og ikke minst første gang man monterer den opp hjemme, i vårt tilfelle midt i stua Hadde den i stua noen dager og øvde meg på å slå den opp og ned Håper du får en fin og kort dag på jobben i dag! Syns forresten ikke du bør bekymre deg så veldig over å ha kost deg litt ekstra i helgen! Babyen tar helt sikkert ikke noe skade av litt sukker her og der så lenge hoveddelen av kostholdet er sunt og godt! Man skal ha lov til å skeie ut litt innimellom, gjør så godt for en sliten gravid mamma noen ganger! Snakker her av erfaring Og jeg som har svangerskapsdiabetes burde jo minske utskeielsene til et minimum... Men har snakket med jordmor og fått beskjed om at litt godt skal jeg også unne meg, så lenge det ikke blir hver eneste dag Hehe... Blir nesten litt nedtur når man har gledet seg til å kjøpe vogna og det er over ja... Men det varer vel ikke så lenge, kjekt å ha vogn man kan se på og glede seg til å bruke! Må jo ha lov til å skeie ut litt, ja Håper det bare ikke har blitt for mye...
Knøttet Skrevet 14. april 2008 Forfatter #2227 Skrevet 14. april 2008 Vet ikke om jeg tør å skrive noe om kostholdet mitt her jeg... Jeg spiser nemlig bare søtt pålegg på brødskivene... En vanlig dag: 2 ristede brødskiver med appelsinmarmelade til frokost 4-5 knekkebrød med brunost i løpet av arbeidsdagen 1 banan 2 ristede brødskiver med appelsinmarmelade + yoghurt når jeg kommer hjem fra jobb relativt lettvint middag eller 2 ristede brødskiver med appelsinmarmelade til middag 2 ristede brødskiver med applesinmarmelade til kvelds Litt mye sukker, ja Dessuten er jeg vegetarianer og kresen... Så jeg har vært litt bekymret for blodsukkeret mitt, men sist jeg sjekket det hos legen var det helt fint Kanskje kroppen min har vendt seg til det og tilpasset seg? Jeg har alltid vært slik da... Hvor mye sukker er "for mye"? I det siste har jeg alltid spist iallfall én sukkerholdig ting hver dag , f.eks en cola, en sjokolade eller en is... Prøver å skjerpe meg nå, og har greid meg bra hittil i dag. Tror nok ikke jeg greier å la være å slikke bollen når mannen skal lage brownies i kveld... Har vondt i magen jeg Greier ikke å forklare hva slags magesmerter det er heller, det er sikkert fordøyelsen (?) eller så kjennes det litt ut som mensmurringssmerter/svake menssmerter... Er ikke så veldig bekymret, siden Fragle sparker og står i Han hadde fest i magen min i dag tidlig, ialflall kjentes det slik ut
flickan Skrevet 14. april 2008 #2228 Skrevet 14. april 2008 jeg aner egentlig ikke hva som er for mye sukker jeg, så jeg har ikke noen råd å komme med der. Men moro at lille fragle holdt fest i magen i dag tidlig da, da blir vi glade
jente 79 Skrevet 14. april 2008 #2229 Skrevet 14. april 2008 Aner ikke hvor mye en bør spise av sukker jeg heller. Men appelsin marmelade ser du i hvert fall ut til å være glad i
Gjest Ballerina Skrevet 15. april 2008 #2230 Skrevet 15. april 2008 Jeg aner heller ingenting om hva som er for mye sukker... men jeg vil jo tro at det er bedre å få det i seg via pålegg enn ekstrating som sjokolade og sånn... når det er sagt; mamma spiste en chipspose og en stor pose med smågodt til dagen da hun skulle ha meg og lillesøs - vi har jo blitt helt fine vi (veeeeldig glad i snop da )
Lilith Skrevet 15. april 2008 #2231 Skrevet 15. april 2008 Ikke så greit det der med kosthold - jeg vet heller ikke hva som er "for mye" sukker, men en ting jeg ville gjort, hvis jeg var deg, var å sørge for å få i meg skikkelig middag hver dag, for kostholdet ditt høres litt ensidig ut Middagsforslag kan feks være wraps eller pitabrød med diverse fyll og salat. Kjapt, enkelt og godt Ha en fin dag
MellonCollie Skrevet 15. april 2008 #2232 Skrevet 15. april 2008 Jeg skal heller ikke gi noe kostholdsråd, for jeg synes selv at jeg er litt for ivrig på sukkeret om dagen. Forsøker å skjerpe meg, men er ikke så lett alltid Men rådet til Lilith var nok ikke så dumt, med at du forsøker å få i deg noe "ordentlig" mat midt på dagen. Er nok bra både for deg og den lille Jeg er heldigvis veldig glad i middag, men har begynt å tenke mye på det i det siste også, om jeg er flink nok til å spise sunt der. Man skal alltid ha noe å bekymre seg for :dåne:
Amused Skrevet 15. april 2008 #2233 Skrevet 15. april 2008 Jeg tror også at det er bedre med søtt pålegg enn alt sukkeret man får i seg via sjokolade og cola og sånt. Men hvis blodsukkeret ditt er fint, så må du ikke være så bekymret Ja, du har kanskje litt ensformig kosthold, men lille Fragle får heeeelt sikkert det han trenger Det er nok bedre å spise det du har lyst på (med litt fornuft) enn å hele tiden gå og bekymre seg og ha dårlig samvittighet for at kostholdet ikke er helt ideelt (hvem sitt er vel det?)
Lilith Skrevet 15. april 2008 #2234 Skrevet 15. april 2008 Det er nok bedre å spise det du har lyst på (med litt fornuft) enn å hele tiden gå og bekymre seg og ha dårlig samvittighet for at kostholdet ikke er helt ideelt (hvem sitt er vel det?) DET er i hvert fall helt sant - det mest usunne av alt er å bekymre seg unødig. Fragle får det han skal ha, og så lenge du også har det bra ... ja, da er det jo bra, da!
Knøttet Skrevet 15. april 2008 Forfatter #2235 Skrevet 15. april 2008 jeg aner egentlig ikke hva som er for mye sukker jeg, så jeg har ikke noen råd å komme med der. Men moro at lille fragle holdt fest i magen i dag tidlig da, da blir vi glade Nei, vanskelig det der... Ja da, Fragle er en liten partybaby! Aner ikke hvor mye en bør spise av sukker jeg heller. Men appelsin marmelade ser du i hvert fall ut til å være glad i Hehe, neida jeg liker ikke appelsinmarmelade i det heeeele tatt... *ler* Jeg aner heller ingenting om hva som er for mye sukker... men jeg vil jo tro at det er bedre å få det i seg via pålegg enn ekstrating som sjokolade og sånn... når det er sagt; mamma spiste en chipspose og en stor pose med smågodt til dagen da hun skulle ha meg og lillesøs - vi har jo blitt helt fine vi (veeeeldig glad i snop da ) Sant det, sjokolade, cola osv er sikkert verre enn pålegg... Håper iallfall det. Hehe, godt å høre at det går an å spise mye usunt i graviditeten og det likevel går bra Ikke så greit det der med kosthold - jeg vet heller ikke hva som er "for mye" sukker, men en ting jeg ville gjort, hvis jeg var deg, var å sørge for å få i meg skikkelig middag hver dag, for kostholdet ditt høres litt ensidig ut Middagsforslag kan feks være wraps eller pitabrød med diverse fyll og salat. Kjapt, enkelt og godt Ha en fin dag Litt ensidig kosthold, ja... Er bare så trøtt og sliten når jeg kommer hjem, frister ikke med middag da. Kan ikke få mannen til å lage noe hver eneste dag heller liksom... Men vi prøver å skjerpe oss, og har vel middag som regel nesten hver dag i allfall. Ha en fin dag du også! Jeg skal heller ikke gi noe kostholdsråd, for jeg synes selv at jeg er litt for ivrig på sukkeret om dagen. Forsøker å skjerpe meg, men er ikke så lett alltid Men rådet til Lilith var nok ikke så dumt, med at du forsøker å få i deg noe "ordentlig" mat midt på dagen. Er nok bra både for deg og den lille Jeg er heldigvis veldig glad i middag, men har begynt å tenke mye på det i det siste også, om jeg er flink nok til å spise sunt der. Man skal alltid ha noe å bekymre seg for :dåne: Nei, vanskelig å kontrollere det sukkerbehovet... Hehe, ja det er alltid noe å bekymre seg for! Bare vent til ungen kommer, da blir det nok enda verre! Jeg tror også at det er bedre med søtt pålegg enn alt sukkeret man får i seg via sjokolade og cola og sånt. Men hvis blodsukkeret ditt er fint, så må du ikke være så bekymret Ja, du har kanskje litt ensformig kosthold, men lille Fragle får heeeelt sikkert det han trenger Det er nok bedre å spise det du har lyst på (med litt fornuft) enn å hele tiden gå og bekymre seg og ha dårlig samvittighet for at kostholdet ikke er helt ideelt (hvem sitt er vel det?) Skal prøve å ikke være så bekymret, men samtidig har jeg bare godt av å skjerpe meg også... Tror jeg skal spørre legen min om det der når jeg skal dit i morgen, jeg.
Knøttet Skrevet 15. april 2008 Forfatter #2236 Skrevet 15. april 2008 Fragle har sparket lite i helgen, men beveget seg en god del. Jeg kjenner at han er der og snur og beveger på seg, men har kjent lite spark. Jeg trodde at det var naturlig siden jeg snart er 30 uker på vei, at han har mindre plass til å bevege seg på, tror jeg har lest et sted at det er naturlig også. Men i går begynte han å sparke ordentlig igjen! Holdt fest i magen min halv åtte om morgenen og sparket en del etter jeg kom hjem fra jobb og utover kvelden. Han lå vel bare og sparket mot ryggen min i helgen da :klø: Aktiv er han iallfall fortsatt, og veldig glad i appelsinjuice, akkurat som pappaen sin I morgen skal jeg til legen, tror jeg må skrive opp ting jeg skal spørre om. Begynner å ha en del å spørre om nå, håper jeg rekker å få spurt om alt Hvis ikke så skal jeg jo til jordmor om bare to uker, så jeg får ta det opp da. Mannen skulle egentlig være med på begge kontrollene, men jobben hans måtte selvsagt sette opp personalmøte akkurat den dagen jeg skulle til legen Egentlig kunne han ikke bli med til jordmor heller, men fikk flyttet den timen litt slik at han får bli med. I dag skal jeg i bursdag til bestevenninna Skulle egentlig lage kake til henne, men det ble for sent i går. Dvs mannen skulle lage kake Får se om vi får kjøpt med en kake i stedet eller noe... Blir iallfall koselig! :-D
jente 79 Skrevet 15. april 2008 #2237 Skrevet 15. april 2008 Er vedig op og ned med lillegutt også :-D Bevegelsene er gjerne mindre nå, men samtidig kan han være ganske livlig i perioder... Mens det er helt rolig andre ganger... Jammen ikke lett å skjønne bestandig. Kose deg i bursdagsfeiring :-D
Knøttet Skrevet 15. april 2008 Forfatter #2238 Skrevet 15. april 2008 Er vedig op og ned med lillegutt også :-D Bevegelsene er gjerne mindre nå, men samtidig kan han være ganske livlig i perioder... Mens det er helt rolig andre ganger... Jammen ikke lett å skjønne bestandig. Kose deg i bursdagsfeiring :-D Rare, små søte babyene Det skal jeg! :-D ================================================ Oh, slapp nå... tungpustet og slapp. Ubehagelig Forhåpentligvis går det fort over...
Lilith Skrevet 15. april 2008 #2239 Skrevet 15. april 2008 Disse magebevegelsene ... jeg skjønner ingenting, jeg. I går da jeg lå på gulvet på siden begynte det plutselig å dure i magen! Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men du vet når man promper under vann? (ikke at jeg noen gang har gjort det, naturligvis! ...) Sånn føltes det - inni magen min! Og det var ikke i tarmen, altså. Hva i all verden kan det ha vært? Han ligger ikke der inne og promper så jeg kjenner det, vel?! :klø:
Knøttet Skrevet 15. april 2008 Forfatter #2240 Skrevet 15. april 2008 Disse magebevegelsene ... jeg skjønner ingenting, jeg. I går da jeg lå på gulvet på siden begynte det plutselig å dure i magen! Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men du vet når man promper under vann? (ikke at jeg noen gang har gjort det, naturligvis! ...) Sånn føltes det - inni magen min! Og det var ikke i tarmen, altså. Hva i all verden kan det ha vært? Han ligger ikke der inne og promper så jeg kjenner det, vel?! :klø: Dure?! Kanskje det var lillebaby som lekte seg med radiobil eller noe? Nei, seriøst jeg vet ikke Kanskje han faktisk promper der inne? Hehe, sorry at jeg ler, bare litt morsomt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå