Gå til innhold

Utålmodigboka

Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper du blir fort gravid, da dere starter prøvingen, flickan!!! :hoppe:

Takk :klem:

Det håper jeg og :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Like du ikke reker?? :overrasket::ler:

Håper du koser deg ute i det fine været, her er det så varmt at etter å ha solt oss i parken i 3 timer dro vi inn igjen :ler:

Ha en fin helg, kan desverre ikke hjelpe til med røkelaks problemet, for jeg har null peiling på sånn jeg :fnise:

:klem:

Ehm... nei, men du er unntaket da ;)

Har vært mye ute nå, utrolig herlig vær! :sol:

En fin helg til deg også! :klem:

Røkelaksen bør være relativt fersk, dvs at det er så nærme pakkedatoen som mulig og så langt unna "best-før" datoen. Du bør ikke spise røkelaks som går ut på dato i dag, selv om den er uåpnet.

matportalen

Hm... Pakkedatoen sjekket jeg ikke, men best før datoen er 4.juni... :sjenert: Nå ble jeg litt usikker...

Flickan du er så søt :kyss: Kan alt som gravide skal kunne :) Du kommer til å bli en eksemplar-gravid :-D

Skriver under på denne jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så varmt! :dåne: Og vi er fortsatt i mai, og det kommer til å bli mye mer enn 24 grader i sommer, hvordan skal jeg overleve?! :overrasket:

Nå har vi trålet hele byen for en plate til å ha under stellebordet. Det er visst bare ett sted i denne byen som skjærer til slike plater, og selv om vi skulle ha en plate som var 48x62cm så måtte vi betale for hele plata på kanskje noe sånt som 3x1,5m... :klaske: Så det ble en dyr plate, ja... Skjønner jo at vi måtte betale for hele plata, men det er litt kjedelig i og med at vi ikke hadde bruk for mer enn det vi hadde, og det var ingen vits i å ta med resten av plata hjem heller :sjenert: Men nå blir det iallfall stellebordsløsning! :)

Greide knapt å ta av meg ringene mine i sted :spy: Men om det kommer av varmen, hovenhet eller vann i kroppen vet jeg ikke...

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... nei, men du er unntaket da ;)

Ååå :-D

Jeg liker vel egentlig alle knøtt jeg da, men du er noe for deg selv knøttet :-D

Håper du har hatt en fin dag, tenkte på deg og Amalie tidligere idag, fordi da jeg var i parken i dag så var det endel gravide damer der som så ut som de hadde det forferdelig varmt i heten! Men jeg håper du slipper å hovne opp mer Knøttet!

Hipp Hurra for stellebordsløsning :juhu:

Ha en fin kveld knøttet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så varmt! :dåne: Og vi er fortsatt i mai, og det kommer til å bli mye mer enn 24 grader i sommer, hvordan skal jeg overleve?! :overrasket:

Nå har vi trålet hele byen for en plate til å ha under stellebordet. Det er visst bare ett sted i denne byen som skjærer til slike plater, og selv om vi skulle ha en plate som var 48x62cm så måtte vi betale for hele plata på kanskje noe sånt som 3x1,5m... :klaske: Så det ble en dyr plate, ja... Skjønner jo at vi måtte betale for hele plata, men det er litt kjedelig i og med at vi ikke hadde bruk for mer enn det vi hadde, og det var ingen vits i å ta med resten av plata hjem heller :sjenert: Men nå blir det iallfall stellebordsløsning! :)

Greide knapt å ta av meg ringene mine i sted :spy: Men om det kommer av varmen, hovenhet eller vann i kroppen vet jeg ikke...

Plate til å ha under stellebordet??? Nå ble jeg nysgjerrig, hvordan og hvorfor det da? :sjenert: Har visst lært å spørre hvorfor-det-da av Jørgen. Er gjennomgangsmelodien hjemme for tiden.. Uansett hva man svarer, "å ja.. hvordfor det da??"

Det er ikke behagelig med varmen for tiden nei!!! Puh.. renner jo vekk, og varmere skal det bli! Jeg spiser isbiter til den store gullmedaljen, det hjelper litt ;) Også saftis da!!! Gjerne mens jeg leser en bok i skyggen, og med litt lett trekk!!! Men blir mye sofaligging, med åpne vinduer isbiter og is. Da jeg ventet jørgen hadde jeg ofte føttene i en bøtte med kaldt vann! For da var jeg jo så heldig å være ganske så gravid absolutt hele sommeren!

Jeg har også fått litt trangere ringer, men kun på høyre hånden.. :klø: Tror det kommer av varmen, har i allefall ikke noe vann ellers i kroppen.

Håper du får en super søndag, uten så altfor mange varmeplager, masse god kald is og drikke!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg synst det er heilt herlig med sommarvarmen me har for tida, men så er eg jo heller ikkje høggravid enda! Skjønnar godt at det er slitsomt for deg med denne varmen, Knøttet - når du går rundt med stor gravidmage, og hovne bein. Men no er det ikkje lenge til du har gutten din i armane dine, så du får prøva å halda ut så godt du kan den siste tida av svangerskapet. :klem:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Slitsomt med mye vann i kroppen nå, ja. Jeg tror jeg har gått opp tre kg de siste dagene, og føttene er veldig vonde. Men i dag er det jo deilig og kaldt ute, og husk at du er så heldig at du slipper å gå gravid i hele sommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå :-D

Jeg liker vel egentlig alle knøtt jeg da, men du er noe for deg selv knøttet :-D

Håper du har hatt en fin dag, tenkte på deg og Amalie tidligere idag, fordi da jeg var i parken i dag så var det endel gravide damer der som så ut som de hadde det forferdelig varmt i heten! Men jeg håper du slipper å hovne opp mer Knøttet!

Hipp Hurra for stellebordsløsning :juhu:

Ha en fin kveld knøttet :klem:

Hehe, godt å høre ;)

Det er slitsomt å være gravid i varmen ja :jepp: Men det er jo ikke så lenge igjen da, så jeg skal nok holde ut.

En fin mandag til deg! :klem:

Plate til å ha under stellebordet??? Nå ble jeg nysgjerrig, hvordan og hvorfor det da? :sjenert: Har visst lært å spørre hvorfor-det-da av Jørgen. Er gjennomgangsmelodien hjemme for tiden.. Uansett hva man svarer, "å ja.. hvordfor det da??"

Det er ikke behagelig med varmen for tiden nei!!! Puh.. renner jo vekk, og varmere skal det bli! Jeg spiser isbiter til den store gullmedaljen, det hjelper litt ;) Også saftis da!!! Gjerne mens jeg leser en bok i skyggen, og med litt lett trekk!!! Men blir mye sofaligging, med åpne vinduer isbiter og is. Da jeg ventet jørgen hadde jeg ofte føttene i en bøtte med kaldt vann! For da var jeg jo så heldig å være ganske så gravid absolutt hele sommeren!

Jeg har også fått litt trangere ringer, men kun på høyre hånden.. :klø: Tror det kommer av varmen, har i allefall ikke noe vann ellers i kroppen.

Håper du får en super søndag, uten så altfor mange varmeplager, masse god kald is og drikke!!

:klemmer:

Hihi.. Er Jørgen i den alderen hvor han spør om "hvorfor det da?" på alt? Så søtt :hjerter_rundt:

Vi har for lite bad til å ha stellebord med mindre vi flytter ut noe, og vi kan egentlig ikke gjøre det i og med at vi trenger alt som står der, ellers har vi ikke skapplass. Derfor la vi en stellematte oppå vaskemaskinen. Men vaskemaskinen vår er ikke standardstørrelse, den er en del mindre. Så derfor fikk vi tak i en plate for at stellematta ikke skal bli ustabil, den går nemlig litt utenfor vaskemaskinen. Denne plata ligger under stellematta, og når vi ikke bruker stellematta så har mannen lagd et slikt system at plata og stellematta står opp mot veggen. Er ikke så flink til å forklare, men håper du skjønte det :)

Takk for det, og en super mandag til deg også! :klem:

Eg synst det er heilt herlig med sommarvarmen me har for tida, men så er eg jo heller ikkje høggravid enda! Skjønnar godt at det er slitsomt for deg med denne varmen, Knøttet - når du går rundt med stor gravidmage, og hovne bein. Men no er det ikkje lenge til du har gutten din i armane dine, så du får prøva å halda ut så godt du kan den siste tida av svangerskapet. :klem:

Jepp, det er herlig- men det er tungt også når man har stor mage, bare vent ;)

:klem:

:hallo:

Slitsomt med mye vann i kroppen nå, ja. Jeg tror jeg har gått opp tre kg de siste dagene, og føttene er veldig vonde. Men i dag er det jo deilig og kaldt ute, og husk at du er så heldig at du slipper å gå gravid i hele sommer ;)

Hei hei!

Var litt godt å ha en litt kjøligere søndag, ja- merker godt forskjellen! Ja, godt jeg ikke er høygravid på den varmeste delen av sommeren (sannsynligvis) ! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det kjempekoselig hos venneparet på lørdag :) Misunner de virkelig å ha hage og stor veranda med nydelig utsikt. Det var så koselig å sitte ute og spise og kose seg, og det var så godt og varmt at vi kunne sitte ute til godt over midnatt uten å fryse :) Merker at jeg kanskje ikke bør sitte med beina ned så lenge av gangen, for da jeg skulle bevege på meg etter å sittet noen timer så hadde jeg så hovne ben at jeg knapt greide å gå igjen :forvirret: Denne gangen gikk hovenheten fort tilbake, heldigvis! Så jeg greide å gå hjem uten noen problemer :)

Søndag ble skikkelig sløvedag, fikk skikkelig søndagsfølelse- på en negativ måte. Plutselig følte jeg meg bare depressiv. Slik "jeg gjør jo ingen ting, jeg har ikke noe liv, jeg trenger miljøforandring"- følelse. Og når jeg blir slik så er det ingen ting jeg har lyst til å gjøre heller... Ikke se tv, ikke lese, ikke sitte på nettet- ingen ting! Det endte med at jeg slo av tv-en, satt bort pc-en og satt meg ned og snakket med mannen, og at vi gikk ut en tur på kafé. Tror det av og til blir nesten for mye inntrykk fra tv, pc og lignende, at man trenger en pause, og at jeg, som er vanemenneske, trenger forandringer i hverdagen.

I dag tenkte jeg å kjøpe meg en is og et blad og sette meg i en park og lese litt i det fine været :) Godt å komme seg ut, og godt med miljøforandring :sol:

Tar dagbokrunden senere i dag :goodbye:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inom og oppdaterer meg litt.

Tenk at du er i terminmåneden din! :-D

Litt misunnelig, selv om jeg ikke er så langt etter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo laaaangt i fra høygravid, men føler meg nå om dagen ofte veldig hoven, oppblåst og "vellfylt" av varmen... :fnise: (Men har ikke ødem ennå, tror jeg!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg i dag! Kjenner til sånn søndagsfølelse ... :klem:

Det har jeg gjort ;)

Mhm, kjedelig med slik deppe-søndag-følelse... :klem:

==============================================

Har ligget i en park med et blad og en is i flere timer i dag, herlig! Bare så dumt at jeg ikke brukte solkrem :sjenert: Husker egentlig ikke om vi har solkrem en gang jeg, og om vi har er den iallfall ett år gammel- kan man bruke den fortsatt eller var det slik at solfaktoren blir borte etter ei stund? Synes å ha lest det et sted, men vet ikke om det er sant...

Skjønner ikke hvor vanskelig det er å gi meg "en halv med laks, uten laks, agurk og paprika" på Big Bite jeg. Jeg fikk med både laks og agurk... Ja, jeg er litt rar som bestiller en halv med laks uten laks- jeg er klar over det, har fått rare blikk før :fnise: Men gravide skal jo helst ikke spise røykalaks, og siden jeg ikke vet noe om holdbarhetsdato og hvor lenge laksen har ligget i disken så tør jeg ikke spise den på Big Bite... Knøttet er sær, det var ikke noe nytt :fnise:

I dag blir det grønnsaksgrateng! :sikle: I morgen er planen å prøve laksepølse med potetstappe. Utrolig kjekt for kresne vegetarianere som trenger mat som er lettvint å lage :jepp: Aner jo ikke om de pølsene er gode, men jeg må jo prøve :)

:fnise: Magen min er skikkelig skeiv, Fragle ligger tydeligvis på høyre side, det vises veldig godt til tider :ler:

Det ser iallfall ut som mannen drar avsted i helgen, enten på grilling eller på konsert på Lerkendal. Sannsynligvis blir det grilling, for selv om han har veldig lyst til å dra på konsert så blir det for dyrt. Er ikke akkurat bekymret for at det skal skje noe, liten sjanse for fødsel så tidlig. Vet ikke hva jeg skal gjøre enda, men jeg har jo god tid til å finne ut det :)

Tenker å hive alle klærne, sengesett, bæresjal og alt sånt vi har kjøpt til Fragle i vaskemaskinen en dag, så har vi alt klart til han kommer :) Har hørt at man bør vaske alle klær 3 ganger for å få bort kjemikalier og slikt, men synes det virker litt hysterisk... Hva mener dere? :klø:

Har tenkt å pakke fødebagen snart også, eller iallfall begynne pakkingen så smått. Det er ikke akkurat krise om vi glemmer noe, vi bor i gåavstand til sykehuset så om vi glemmer noe sender jeg bare bort mannen for å hente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker egentlig ikke om vi har solkrem en gang jeg, og om vi har er den iallfall ett år gammel- kan man bruke den fortsatt eller var det slik at solfaktoren blir borte etter ei stund? Synes å ha lest det et sted, men vet ikke om det er sant...

Tenker å hive alle klærne, sengesett, bæresjal og alt sånt vi har kjøpt til Fragle i vaskemaskinen en dag, så har vi alt klart til han kommer :) Har hørt at man bør vaske alle klær 3 ganger for å få bort kjemikalier og slikt, men synes det virker litt hysterisk... Hva mener dere? :klø:

Apotekene anbefaler å kaste solkremen etter ett år, og kjøpe ny... Jeg for min del, tror det er litt salgstriks...... :sjenert:

Kremen mister nok littegrann effekt for hvert år, som f.eks at SF 20 kanskje bare er faktor 18 året etter....om du skjønner?

Jeg har bare "gamle" solkremer akkurat nå, ikke kjøpt noen ny på hvert fall to år... :sjenert: Men brent har jeg ikke blitt, så de har da funksjon enda!!! :Nikke:

Å vaske alt tre ganger....? Hmm....Ja, jeg synes nok det er litt vell hysterisk.... Jeg kommer IKKE til å gjøre det, hvert fall!!! En gang får være nok...

Kjære vene, hvordan kunne vi klare å vokse opp til å bli "normale" mennesker?? Alle disse "reglene" som er i dag, fantes da ikke for 20-30 år siden.... :sjenert:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotekene anbefaler å kaste solkremen etter ett år, og kjøpe ny... Jeg for min del, tror det er litt salgstriks...... :sjenert:

Kremen mister nok littegrann effekt for hvert år, som f.eks at SF 20 kanskje bare er faktor 18 året etter....om du skjønner?

Jeg har bare "gamle" solkremer akkurat nå, ikke kjøpt noen ny på hvert fall to år... :sjenert: Men brent har jeg ikke blitt, så de har da funksjon enda!!! :Nikke:

Å vaske alt tre ganger....? Hmm....Ja, jeg synes nok det er litt vell hysterisk.... Jeg kommer IKKE til å gjøre det, hvert fall!!! En gang får være nok...

Kjære vene, hvordan kunne vi klare å vokse opp til å bli "normale" mennesker?? Alle disse "reglene" som er i dag, fantes da ikke for 20-30 år siden.... :sjenert:

:lol:

:Nikke: Jeg også tror at det er mer "salgsgimmick" enn helt sant... Så da tror jeg jeg satser på solkremen vi sannsynligvis har i skapet, tror iallfall vi har en der :sjenert:

Ja, jeg også synes det blir litt hysterisk. :fnise: Rart det ble folk av oss, mødrene våre spiste nok både røykalaks, upasteuriserte oster, mykoster, spekemat i løpet av svangerskapet! ;) Ikke for det altså, jeg mener ikke man skal spise ting som det er advart mot, jeg mener bare det blir for hysterisk til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:jepp: En må bare spise/gjøre ting med måte, mener jeg!!!! Er forskjell på bruk og misbruk....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: En må bare spise/gjøre ting med måte, mener jeg!!!! Er forskjell på bruk og misbruk....

Nettopp! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Solkremer fungerer slik at om de er solfaktor 20 et år så er det ca. 10 året etter! Derfor er det veldig lurt å kjøpe ny hvert år :jepp: Om man ikke gjør det til seg selv, så bør man iallfall gjøre det når man får barn ;) Slik at de alltid har høy solfaktor :) Men det er jo veldig viktig uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget i en park med et blad og en is i flere timer i dag, herlig!

Hmmm, hvordan klarte du ha en :is: i flere timer da?? :overrasket:

:fnise:

Vask 3 ganger, det hørtes litt mye ut :sjenert:

Solkremtriks ja, garantert!!

Har ikke begynt pakke bagen jeg heller, stresser ikke :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...