Gå til innhold

Utålmodigboka

Knøttet

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ringt legevakten for sikkerhetsskyld - da blir du tryggere også!! :klemmer:

Mhm, jeg gjorde det til slutt. Kom gjennom etter å først sittet i telefonkø lenge, for så å legge på og ringe opp igjen og komme rett gjennom, merkelig...

:klem:

Høres ut som du har hatt en fin påske.

Fin mage du har. Jeg har også den svake stripa nedover fra navelen. merkelige greier... :sjenert:

Håper formen er bra nå... Ved vanlig diabetes får du føling hvis blodsukkeret er for lavt... Hadde du spist nok?

Snart 3D ultralyd. :hoppe: Håper dere får en like fin opplevelse som oss.

Har hatt en kjempefin påske!

Takk :rodme:

Det var ikke så lenge siden jeg hadde spist, var vel maks en time eller en og en halv, men jeg var sulten da. Ikke vet jeg :vetikke:

Håper også vi får en fin 3d-ultralydopplevelse! Er litt småskeptisk siden så mange har så lite fint å si om Medicus...

Fin mage :) Ser navlen din har kommet lenger enn min i "poppingen" - til meg er det liksom bare øverste halvdel som står skikkelig ut. Ser helt merkelig ut!

Håper formen er bedre nå :klem: Skjer det igjen ville jeg ringt og hørt med lege.

Popping av navlen ser snålt ut, ja! Og verre skal det sikkert bli ;)

Fiint magebilde! Har vært på ferie i et par uker, så har ikke vært innom på et par uker, men nå er jeg tilbake. Høres ikke bra ut å bli så svimmel, kan jo være greit å høre med en lege hvis det skjer igjen..

God siste påskedag :klem:

Så herlig med ferie! Hvor har du vært da?

Ha en fin uke! :klem:

Hei!

Håper formen er bra, og at du ikke har hatt noen flere ekle opplevelser! Husk det er ingen skam å ringe lege/jordmor å spørre når det er noe som bekymrer deg :klemmer:

Du har en kjempeflott mage, med en morsom poppet navle :Nikke:

Hei hei :)

Formen er bedre, og har heldigvis ikke hatt flere ekle opplevelser *bank i bordet*. Synes det er litt ekkelt å ringe jordmor/lege for ofte, føler jeg maser... Men jeg gjør det så klart om jeg er bekymret likevel. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite!

Takk for det! :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg nå? :klemmer:

:vinke:

Her går det bra, og lille Fragle er så aktiv så :)

Håper formen er bedre!

:klemmer:

Takk, det er den heldigvis! :)

Innom og titter litt. Håper du har det fint i dag. :)

:vinke:

Her går det bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg at jeg ringte legevakten? Jeg gjorde iallfall det, og de sa det neppe var noe farlig selv om det var veldig ubehagelig. Det kunne dessuten ha noe med det lave blodtrykket eller jernlagrene mine å gjøre. Hun jeg snakket med sa jeg kunne ringe jordmoren min første "vanlige" ukedag og høre om det var noe jeg kunne gjøre. Det gjorde jeg i dag, og hun sa mer eller mindre det samme som hun på legevakta. Begynner å lure på om det kan ha vært babyen som presset på den hovedpulsåra som jeg ikke husker navnet på, som gjør at man får stoppet blodtilførselen eller noe :klø: Samme blodåra som gjør at mange ikke kan ligge på ryggen uten å kjenne ubehag. Har heldigvis ikke fått slike "anfall" igjen, og håper virkelig jeg slipper! Det var så fælt, føltes like ille ut som når jeg kaster opp- og da føles det som jeg skal dø... Skjer det der på jobb eller når jeg er alene vet jeg ikke helt hva jeg gjør, huff...

I dag har jeg fått meg ny mobil! :-D Den gamle har falt ned litt for mange ganger, så den er både litt bulkete og skurrer av og til når jeg snakker i den :sjenert: Så nå har jeg kjempefin, tynn og stilig mobil :-D

Var innom Barnas hus en tur også, siden det var på samme stedet som jeg kjøpte mobilen. Fant et veldig smart stellebord der, med badekardelen under stelleborddelen. Er ikke noe god til å forklare... et slikt et! Ikke det aller fineste stellebordet, men siden vi har liten plass på badet så passer det der helt supert :tommelsmil:

Forøvrig så føler jeg at jeg går meg skikkelig vill i jungelen av ting vi trenger til babyen. Jeg vet liksom ikke engang hva vi trenger! :overrasket: Vi tenker å bruke vugge til babyen til å begynne med, men skal han sove på soverommet i vugga på dagtid også, eller er det lurere å ha han et annet sted? har fått med meg at babyer har godt av å sove ute, men da må vi bære vogna opp tre etasjer, og det er vel neppe lurt å legge han i bagen mens den står på gulvet på verandaen... Hvordan løser man slikt? :klø:

Jeg vet ikke engang hva man trenger til å ha oppi vognen, eller hva man kler på en liten baby innenfra og ut en sommerdag :roll: Nybegynner, ja!

Av og til lurer jeg på hva han driver med, for jeg kjenner først et spark til høyre, så til venstre og så kjenner jeg gjerne at han snur seg eller noe. Lurer på om han driver å stuper kråke eller noe der inne :fnise: Mannen ser det høres kjempegodt at jeg stryker meg på magen når han ligger med øret mot magen min. Lurer på om Fragle hører det også :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med det anfallet... Får satse på at det var ufarlig... Jeg aner ingenting om svangerskapsdiabetes, men ved vanlig diabetes får du først føling hvis du har fått lavt blodsukker. måten de oppdaget det på min søster var at hun drakk veldig mye og tisset veldig mye. Blodsukkeret var høyt, og da får man ikke føling... Selv om det ikke er helt bra for kroppen...

Gratulerer med ny mobil. Sånt er alltid kjekt :tommelsmil:

Ikke lett å vite alt for os førstegangsfødende. Egentlig veldig glad jeg har termin om sommeren. Da er jeg litt mer dreven når kuldegradene setter inn...

Greit med stellebord da... Vi trenger også et lite et... Ikke god plass på badet nei...

Tror de anbefaler at barnet har en soveplass på dagtid og et på kveldstid. Tror det er for å skille mellom dag og natt... Tror ikke det er noen god løsning å bære vogna opp og ned tre etasjer daglig nei... Kanskje det går an å ha et lite bord bag'en kan stå på :klø:

Mye å tenke på dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med det anfallet... Får satse på at det var ufarlig... Jeg aner ingenting om svangerskapsdiabetes, men ved vanlig diabetes får du først føling hvis du har fått lavt blodsukker. måten de oppdaget det på min søster var at hun drakk veldig mye og tisset veldig mye. Blodsukkeret var høyt, og da får man ikke føling... Selv om det ikke er helt bra for kroppen...

Gratulerer med ny mobil. Sånt er alltid kjekt :tommelsmil:

Ikke lett å vite alt for os førstegangsfødende. Egentlig veldig glad jeg har termin om sommeren. Da er jeg litt mer dreven når kuldegradene setter inn...

Greit med stellebord da... Vi trenger også et lite et... Ikke god plass på badet nei...

Tror de anbefaler at barnet har en soveplass på dagtid og et på kveldstid. Tror det er for å skille mellom dag og natt... Tror ikke det er noen god løsning å bære vogna opp og ned tre etasjer daglig nei... Kanskje det går an å ha et lite bord bag'en kan stå på :klø:

Mye å tenke på dette her...

:Nikke: Veldig rart og veldig ekkelt med det "anfallet". Håper virkelig det ikke kommer igjen... Om det var føling aner jeg ikke, men det var jo ikke så lenge siden jeg hadde spist, selv om jeg var sulten så det er sikkert usannsynlig. Dessuten så var blodsukkeret mitt helt fint sist det ble sjekket hos legen :vetikke:

Takk for det! Er kjempefornøyd med mobilen, og nå sitter snille mannen og oppdaterer den for meg :)

:riste: Vanskelig å være førstegangsfødende, jeg har så mange spørsmål! Jeg er også glad jeg får et sommerbarn, er mye man ikke trenger å tenke på da i forhold til vinterbaby! :)

Hm, tror jeg har lest at babyen trenger et sovested om natten og et om dagen ja... Tror vi vil bruke vognbagen til soving på dagtid, men vet ikke hvordan vi skal gjøre det når han skal sove ute. Har også tenkt på å sette bagen oppå noe, er bare litt redd for at den skal falle ned, men det går vel an å forsikre seg mot at den gjør håper jeg... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg tro...

Kan hende de har noen tips der dere kjøper vogna...

Vi slipper heldigvis det problemet. Bor i tomannsbolig, så kan bare la han ligge i vogna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med stellebord!! Har faktisk akkurat det samme til Jørgen, og er kjempefornøyd ;) Men kommer alikevel til å kjøpe et nytt ett til tvillingene, skal ha et hvor jeg kan "tandemstelle" :fnise:

Kan nok fint sette vognbagen på "gulvet" på terassen i allefall om sommeren! Jeg er oppvokst i vognbag oppå terassebordet ¨på balkongen (Jeg er født i februar). Så lenge man har ull i bunn av bagen vil ikke kulden slå opp på babyen! Jørgen har alltid sovet ute, og vi har brukt lammeskinnspose og ullklær! Går veldig fort å lære seg å kle de, selv om det er nervepirrende i starten ;)

Kan jo evnt kjøpe et billig ekstravogn som kan stå på terassen, og som deretter kan være barnehagevogn! Søsteren min kjøpte en brukt simo til 500kr som hun har hatt stående på terassen og i barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at formen er bedre nå da, selv om det nok var litt ekkelt når det anfallet kom :kose:

Mamma og pappa var jo her i påsken, og samboer fikk litt sjokk når han innså alle de tingene vi trenger som han ikke hadde vært i nærheten av å tenke på :ler: De har jo litt mer erfaring enn oss kan du si ;) Men er jo derfor vi har hverandre her på KG, da kan vi lære litt. Og det er ikke meningen man skal være proff mamma når man får førstemann, det kommer etterhvert.

Kjekt stellebord da, gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått meg ny mobil! :-D Den gamle har falt ned litt for mange ganger, så den er både litt bulkete og skurrer av og til når jeg snakker i den :sjenert: Så nå har jeg kjempefin, tynn og stilig mobil :-D

Gratulerer med ny mobil og stellebord:)

Jeg har også en gammel mobil, ser helt ok ut, men jeg har så lyst at den skal gå i stikker slik at jeg kan kjøpe ny, men den gjør ikke det :fnise:

Bra at formen din er bedre, håper du må ikke oppleve det en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tror jeg har lest at babyen trenger et sovested om natten og et om dagen ja... Tror vi vil bruke vognbagen til soving på dagtid, men vet ikke hvordan vi skal gjøre det når han skal sove ute. Har også tenkt på å sette bagen oppå noe, er bare litt redd for at den skal falle ned, men det går vel an å forsikre seg mot at den gjør håper jeg... :klø:

Du får satse på en del trilleturer da, vet du. Så får lillegutt sove da :jepp: Vi skal la babyen sove i vogge på stua på dagtid, evt. i vogna på verandaen, og så får hun sove i sprinkelsenga på soverommet om natta.

Forøvrig er jeg like blank som deg når det gjelder påkledning :fnise: , men skal prøve å gjøre litt research nå. Vanskelig å vite hva som skal kjøpes inn! Men holder meg litt til denne lista :jepp:

Her stod det også en del nyttige ting.

:hoppe: for 27 uker, Knøttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: 27 uker :duskedame:

Så fint med både mobil og stellebord, da. Har ikke så mye peiling på hva vi trenger jeg heller. Så da er det godt å ha internett, KG og mammaer ;)

Vi har vogge i stua og seng på soverommet til ungen. Har hørt det er lurt å skille mellom dag og natt-soveplass, og at det er litt "bråk" rundt ungen når den skal sove på dagen, slik at den ikke blir avhengig av total stillhet for å sove.

Ekkelt med sånt anfall. Men det kan ha hatt noe med den blodåre-greia å gjøre. Hender jeg blir sånn svimmel og ikke får puste skikkelig når jeg ligger rett ut på ryggen, kan jo hende det var noe av det samme med deg. Håper du slipper mere sånt, i alle fall!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 27 uker! :hoppe:

Vi skal også ha vogge på stua til dagsoving, pluss vogn da, vi har to terasser den kan stå på, alt etter hvor det er sol/vind. På natta håper jeg ungen sover søtt og lenge i sprinkelsenga på rommet vårt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg tro...

Kan hende de har noen tips der dere kjøper vogna...

Vi slipper heldigvis det problemet. Bor i tomannsbolig, så kan bare la han ligge i vogna...

Mhm, håper det. Hvis ikke så finner vi helt sikkert ut av det :)

Grattis med stellebord!! Har faktisk akkurat det samme til Jørgen, og er kjempefornøyd ;) Men kommer alikevel til å kjøpe et nytt ett til tvillingene, skal ha et hvor jeg kan "tandemstelle" :fnise:

Kan nok fint sette vognbagen på "gulvet" på terassen i allefall om sommeren! Jeg er oppvokst i vognbag oppå terassebordet ¨på balkongen (Jeg er født i februar). Så lenge man har ull i bunn av bagen vil ikke kulden slå opp på babyen! Jørgen har alltid sovet ute, og vi har brukt lammeskinnspose og ullklær! Går veldig fort å lære seg å kle de, selv om det er nervepirrende i starten ;)

Kan jo evnt kjøpe et billig ekstravogn som kan stå på terassen, og som deretter kan være barnehagevogn! Søsteren min kjøpte en brukt simo til 500kr som hun har hatt stående på terassen og i barnehagen!

Takk, takk. Godt å høre at du er fornøyd med stellebordet, da blir nok vi det også. Hehe, skjønner du vil "tandemstelle" tvillingene, ja ;)

Ah, da skal jeg gå til innkjøp av ull til å ha i bunnen av bagen, det får vi jo bruk for ellers også. Veldig praktisk at han kan ligge ute på verandaen i bagen.

Bra at formen er bedre nå da, selv om det nok var litt ekkelt når det anfallet kom :kose:

Mamma og pappa var jo her i påsken, og samboer fikk litt sjokk når han innså alle de tingene vi trenger som han ikke hadde vært i nærheten av å tenke på :ler: De har jo litt mer erfaring enn oss kan du si ;) Men er jo derfor vi har hverandre her på KG, da kan vi lære litt. Og det er ikke meningen man skal være proff mamma når man får førstemann, det kommer etterhvert.

Kjekt stellebord da, gratulerer!

Jepp, formen er bra nå, dvs jeg er jo litt slapp til tider men det er jo vanlig vil jeg tro.

Hehe, ja det er mye man trenger til de små! Veldig kjekt med kg-ere, erfarne mødre og alle andre man kan få tips av!

Gratulerer med ny mobil og stellebord:)

Jeg har også en gammel mobil, ser helt ok ut, men jeg har så lyst at den skal gå i stikker slik at jeg kan kjøpe ny, men den gjør ikke det :fnise:

Bra at formen din er bedre, håper du må ikke oppleve det en gang til :)

Hehe... Nesten så jeg håpte den gamle mobilen min skulle klikke jeg også, slik at jeg hadde en unnskyldning for å kjøpe ny ;) Trengte ikke det siden jeg fikk veldig billig og bra mobil gjennom mannen i stedet!

:danser: 27 uker :danser:

Yeah! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får satse på en del trilleturer da, vet du. Så får lillegutt sove da :jepp: Vi skal la babyen sove i vogge på stua på dagtid, evt. i vogna på verandaen, og så får hun sove i sprinkelsenga på soverommet om natta.

Forøvrig er jeg like blank som deg når det gjelder påkledning :fnise: , men skal prøve å gjøre litt research nå. Vanskelig å vite hva som skal kjøpes inn! Men holder meg litt til denne lista :jepp:

Her stod det også en del nyttige ting.

:hoppe: for 27 uker, Knøttet!

:Nikke: Skal nok gå mange trilleturer, men om babyen sover er en helt annen ting, hehe.

Godt jeg ikke er alene om å være blank angående påkledning... Det er vel ting som læres etterhvert! Takk for linker :)

:danser: 27 uker!!!!!!!!!!

:duskedame: 27 uker :duskedame:

Så fint med både mobil og stellebord, da. Har ikke så mye peiling på hva vi trenger jeg heller. Så da er det godt å ha internett, KG og mammaer ;)

Vi har vogge i stua og seng på soverommet til ungen. Har hørt det er lurt å skille mellom dag og natt-soveplass, og at det er litt "bråk" rundt ungen når den skal sove på dagen, slik at den ikke blir avhengig av total stillhet for å sove.

Ekkelt med sånt anfall. Men det kan ha hatt noe med den blodåre-greia å gjøre. Hender jeg blir sånn svimmel og ikke får puste skikkelig når jeg ligger rett ut på ryggen, kan jo hende det var noe av det samme med deg. Håper du slipper mere sånt, i alle fall!

Ha en fin dag!

:Nikke: Kjekt med andre man kan diskutere med og spørre om ting man lurer på!

Jeg har også hørt at det er lurt å skille mellom dag- og nattsoveplass. Stille blir det iallfall ikke her når han skal sove ute, bor midt i byen. Håper ikke det er skummelt i forhold til lufta- eksos og slikt...

Ha en fin dag du også! :klem:

:hoppe: 27 uker! :hoppe:

Vi skal også ha vogge på stua til dagsoving, pluss vogn da, vi har to terasser den kan stå på, alt etter hvor det er sol/vind. På natta håper jeg ungen sover søtt og lenge i sprinkelsenga på rommet vårt ;)

Heldig som har to terrasser dere! Høres veldig praktisk ut :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på når babyen sover, jeg... Han er jo så aktiv! :overrasket: Kan iallfall ikke fått en regelmessig døgnrytme enda, men kanskje han sover en time her og en time der? :klø: Sparker når jeg sover gjør han også, mannen kjenner det av og til om natten når jeg sover :fnise:

I morgen er det 3d-ultralyd! :hoppe: Håper virkelig vi får en bedre opplevelse enn de andre jeg har hørt om som har vært på samme sted :sjenert: Blir uansett spennende, gleder meg til å se han igjen! :-D

Er ikke så lenge til vi skal kjøpe vogn heller nå. Vi tenker på å kjøpe den i april en gang, for da er vi helt sikre på å få den hjem før lille fragle kommer.

Tenker på å legge ut bilde av vuggen vi skal bruke også, men den står i gangen vår uten madrass, dyne og alt annet så tror jeg venter litt. Tror jeg har sagt det før, men det er iallfall vuggen jeg lå i når jeg var liten, og pappa har laget den :hjerte: Tenker oss ned på en butikk her i byen som vistnok lager madrasser etter mål, for vi vil helst ha noe annet enn en skumgummimadrass. Spørs om vi får til det, men det kan jo hende vi er heldige. Må bare ta mål av vugga først... Kanskje den har nesten standardmål slik at det går? *håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...