Gå til innhold

Utålmodigboka

Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du ser gravid ut ;) Og det ser så koselig ut med en sånn mage! :-D

Gjør jeg?! :overrasket:

Og jeg som trodde jeg kunne snakke det bort med at jeg har drukket for mye cola og spist for mye godteri :P

Så fin mage! Ser du begynner å få sånn svak stripe fra navlen og ned. Sånn har jeg og. Rare greier..

Takk :) Ja, merkelig det der, for jeg synes ikke jeg ser den stripa i speilet, men på bildet ser jeg den!

Så fiiiin mage :) :rødme:

Tihi...der ser jeg den poppede navlen, ja... :fnise: Så rart... ;)

:rødme: Takk

Hehe, sære greier det der med navlen!

Tenkte ikke på navlen jeg, men ser det nå :fnise: Rart!!

:Nikke: sært!

Bare MÅTTE ha innlegg nr. 2000!!!! :juhu: :hoppe::duskedame: Da er festen på side 100 over! ;)

Hehe ;)

:hoppe: også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så fin du er. :)

:rødme: Takk :sjenert:

Kjempe fin mage :) Lett å se forfra at du er gravid med lille fragle :)

Takk :)

Begynner vel å se gravid ut nå, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi gått tur i det nydelige og alt for kalde været, vært på kafé, spist kebab/falafel og vært på kino. En skikkelig koselig langfredag, til tross for at det er alt for kaldt ute :snø:

Merker at jeg er en god del slapp for tida, ble svimmel, slapp og så stjerner når vi var og gikk tur. Merkelig det der med de "stjernene" jeg ser, ser ut som glitter som svever i lufta. Har opplevd det en gang på jobb og en gang når jeg dusjet også... Tar jern og multivitaminer i tillegg til tran for tida, så man skulle jo tro jernnivået mitt er okay...

Ene vinterjakken min går det snart ikke an å knappe igjen lengre, selv om den var god og vid når jeg kjøpte den :sjenert: Heldigvis er våren forhåpentligvis snart her, slik at jeg kan bruke andre jakker :) Noen av gensrene mine begynner også å bli litt korte, og singletene mine som jeg bruker å ha under gensrene er også litt korte... Får se om jeg kjøper mammaklær eller bruker mine egne. Tror jeg kommer til å bruke mine egne så lenge jeg kan iallfall :)

Bare 5 dager til 3d-ultralyd nå! :hoppe:

Har lest en del negativt om Medicus, så jeg håper vi blir fornøyde og får fine bilder tross alt... Det blir uansett kjempegøy å se han igjen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en koselig langfredag :nikker:

Så rart med stjerner! Men hvis det er lavt jernnivå som forårsaker det, blir det vel oppdaget ved neste kontroll, får vi tro. Jakkene mine begynner også å stramme godt over magen nå. Sprøtt! Godt det går mot varmere tider - til tross for kulda i det siste.

Kjempefint magebilde, forresten - du er flott! Begynner du å føle deg tyngre? Jeg innbiller meg nemlig at jeg begynner å kjenne vekten nå - ikke sånn plagsomt, men at jeg kjenner det litt mer i ryggen hvis jeg løfter feil og at jeg må være mer varsom.

3 dager til 3d-ul! Gleder meg til å høre hvordan det gikk :)

Ha en fin lørdag, Knøttet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Merker at jeg er en god del slapp for tida, ble svimmel, slapp og så stjerner når vi var og gikk tur. Merkelig det der med de "stjernene" jeg ser, ser ut som glitter som svever i lufta. Har opplevd det en gang på jobb og en gang når jeg dusjet også... Tar jern og multivitaminer i tillegg til tran for tida, så man skulle jo tro jernnivået mitt er okay...

Jeg seg også stjerner og blir svimmel og slapp innimellom, men hos meg tror jeg nok det skyldes lavt blodtrykk, har et blodtrykk nå når jeg er gravid på mellom 85-90 / 55-60, og har lett for små blodtrykksfall når jeg er litt for aktiv om dagen.

:klemmer:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyydelig mage, Knøttet :rødme:

Jeg ser også stjerner av og til, men vet ikke hvorfor, og det varer aldri så veldig lenge. Hvor fort går det over hos deg? Kan godt hende at det er blodtrykksfall, for eksempel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse stjernene har jeg sett mye av også, men det har vært utenfor graviditet. Veit da egentlig ikke hva det kommer av.. Men jeg veit jeg har hatt en del problemer med jernmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig å "bare" være svimmel også. Jeg har hatt helt fint blodtrykk, litt lavt noen ganger, men innenfor "normalen" vil jeg tro siden ingen har kommentert det. Jeg har ikke jernmangel heller. Men har vært en del svimmel likevel. Ubehagelig, men i alle fall ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en koselig langfredag :nikker:

Så rart med stjerner! Men hvis det er lavt jernnivå som forårsaker det, blir det vel oppdaget ved neste kontroll, får vi tro. Jakkene mine begynner også å stramme godt over magen nå. Sprøtt! Godt det går mot varmere tider - til tross for kulda i det siste.

Kjempefint magebilde, forresten - du er flott! Begynner du å føle deg tyngre? Jeg innbiller meg nemlig at jeg begynner å kjenne vekten nå - ikke sånn plagsomt, men at jeg kjenner det litt mer i ryggen hvis jeg løfter feil og at jeg må være mer varsom.

3 dager til 3d-ul! Gleder meg til å høre hvordan det gikk :)

Ha en fin lørdag, Knøttet! :klem:

:Nikke: En veldig koselig påske hittil :)

Jeg vet at jeg har lavt jernnivå, så det er godt mulig det er derfor jeg ser stjerner. Eller så er det blodtrykket, sikkert en av delene vil jeg tro.

Ja, godt det går mot varmere tider slik at jeg kan bruke andre jakker. Spørs om de jakkene er store nok da... *ler*

Takk! :rødme: Føler meg litt tyngre, ja. Er ubehagelig å bøye seg ned for å plukke opp ting iallfall og føler meg bredbeint og klønete *ler*. Dessuten greier jeg ikke å sitte/ligge i samme stilling lenge av gangen, for da får jeg vondt i siden/ryggen på en måte...

Ja, blir spennende med 3d-ultralyd! Gleder meg!

Ha en fortsatt fin søndag! :klem:

Jeg seg også stjerner og blir svimmel og slapp innimellom, men hos meg tror jeg nok det skyldes lavt blodtrykk, har et blodtrykk nå når jeg er gravid på mellom 85-90 / 55-60, og har lett for små blodtrykksfall når jeg er litt for aktiv om dagen.

:klemmer:

Huff, du sliter med stjerner og svimmelhet du også, ja... Ja, godt mulig det er pga lavt blodtrykk, for det vet jeg jo at jeg har... Selv om jeg ikke har så lavt som deg. Sist jeg sjekket hadde jeg 124/68

:klem:

Nyyyydelig mage, Knøttet :rødme:

Jeg ser også stjerner av og til, men vet ikke hvorfor, og det varer aldri så veldig lenge. Hvor fort går det over hos deg? Kan godt hende at det er blodtrykksfall, for eksempel :jepp:

Takk :rødme:

Huff, flere som sliter med det ja... Det går heldigvis veldig fort over hos meg, i løpet av 5-10 sekunder maks.

Disse stjernene har jeg sett mye av også, men det har vært utenfor graviditet. Veit da egentlig ikke hva det kommer av.. Men jeg veit jeg har hatt en del problemer med jernmangel.

Hmm... jeg har jo problemer med både jernmangel og blodtrykksfall, så det kan vel være begge deler...

Er vanlig å "bare" være svimmel også. Jeg har hatt helt fint blodtrykk, litt lavt noen ganger, men innenfor "normalen" vil jeg tro siden ingen har kommentert det. Jeg har ikke jernmangel heller. Men har vært en del svimmel likevel. Ubehagelig, men i alle fall ikke farlig.

Mhm, godt det ikke er farlig med svimmelhet, selv om det er veldig ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg en kjempeekkel opplevelse. Jeg var litt slapp utpå dagen, og det ble bare verre til jeg måtte legge meg ned. Da ble det så ille at jeg følte jeg ikke fikk puste, kjentes ut som hyperventilering. Skikkelig ekkelt, for jeg følte jeg ikke fikk puste, ble svimmel/småkvalm og det prikket skikkelig mye i hendene mine. Det var ingenting som hjalp, måtte bare ligge i sofaen og ha det helt forj*vlig :sad: Heldigvis gikk det over etter 10-15minutter. Nå lurer jeg jo selvsagt på hva i alle dager dette var for noe. Håper virkelig ikke det skjer igjen, for det var helt forferdelig :( Vurderte å ringe Føden eller legevakten, men føler det ikke er alvorlig nok siden det gikk over og siden Fragle har sparket etterpå og det neppe har gått ut over han.

Kan jo ha vært blodtrykksfall, eller kanskje jeg har fått svangerskapsdiabetes og fikk føling? :klø:

Ellers har jeg det bra da :) Har vært på kafé, skal lage muffins etterhvert og har leid film som vi skal se i kveld. Godt jeg ikke skal på jobb før på onsdagen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Høres ut som du har hatt en fin påske.

Fin mage du har. Jeg har også den svake stripa nedover fra navelen. merkelige greier... :sjenert:

Håper formen er bra nå... Ved vanlig diabetes får du føling hvis blodsukkeret er for lavt... Hadde du spist nok?

:hoppe: Snart 3D ultralyd. :hoppe: Håper dere får en like fin opplevelse som oss.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage :) Ser navlen din har kommet lenger enn min i "poppingen" - til meg er det liksom bare øverste halvdel som står skikkelig ut. Ser helt merkelig ut!

Håper formen er bedre nå :klem: Skjer det igjen ville jeg ringt og hørt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiint magebilde! Har vært på ferie i et par uker, så har ikke vært innom på et par uker, men nå er jeg tilbake. Høres ikke bra ut å bli så svimmel, kan jo være greit å høre med en lege hvis det skjer igjen..

God siste påskedag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Håper formen er bra, og at du ikke har hatt noen flere ekle opplevelser! Husk det er ingen skam å ringe lege/jordmor å spørre når det er noe som bekymrer deg :klemmer:

Du har en kjempeflott mage, med en morsom poppet navle :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...