Gå til innhold

piercing i navelen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg har hørt at man får skikkelig arr av piercing i navlen.. er det sant? har kjempe lyst på dt....noen som vet hvor mye det koster? gjør det vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hørt at man får skikkelig arr av piercing i navlen.. er det sant?

Joda, piercingen kan "vokse" ut, og da får du gjerne et ufint arr du ikke vil ha.

noen som vet hvor mye det koster?

Kommer an på studio til studio, noen tar 400, andre 500. Det er midt i mellom der prisen varierer.

gjør det vondt?

Kommer helt an på smerteskalaen din. Noen synes det er helt forferdelig, mens andre synes det ikke var noe problem i det hele tatt. Det er bare snakk om et halvt sekund med et stikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann:) Piercing i navlen vil, som piercing andre steder, etterlate arr. Men arret trenger ikke å synes så godt til alle, og med årene blir det mindre tydelig. Det aller viktigste du må tenke på er å rense SKIKKELIG i tiden etterpå. Hvis ikke du gjør det, kan det komme infeksjon, og da er du garantert et mye større og mer skjemmende arr.

Om det er vondt, kommer an på. Da jeg tok piercing, så besvimte jeg etterpå. Men det er sjeldent, og så må det nevnes at jeg synes det er vondt med sprøyter også ;)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ring i navlen i 3-4 år, og har vært uten nå i noen år. Det blir et lite arr, litt større enn det du får etter hull i ørene - men jeg synes ikke at det er så farlig..

Ja, det gjør vondt å pierce, men gå til et ordentlig studio, så er det over på noen sekunder. Husk å rense piercingen din godt, slik at du slipper betennelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hull i navelen i England, og der sprayet de på en slags isspray(?), tror det var sånn som de bruker på idrettskader o.l. Kjente hvertfall ingenting. Vet ikke om det er noen som bruker dette i Norge.

Vet at mange tar piercinger litt fordi det er et "bevis" på at de tåler smerte. men jeg tok det kun fordi jeg synes det er fint. Derfor var dette med issprayen ideelt for meg. Hater å ha unødvendig mye vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Det gjorde svært lite vondt, faktisk bare som et stikk. Ingenting å engste seg for! :D

Betalte rundt en 500 kr -koster litt men ikke så gale hvis du har tenkt å ha den en stund. Har hatt min i 2 1/2 år ca.

Min hud er desverre dårlig til å gro, så piercingen min blir lett irritert ENDA, og egentlig skulle den vel vært tatt ut. men jeg er så glad i den, så jeg VIL ha den... Jeg har arr, men som sagt jeg har dårlig gro-hud. Får synlig, varig arr etter et skrubbsår eller et risp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte ta den ut første gangen jeg hadde fordi jeg fikk en kjempe betennelse, å da fikk jeg ett stygt arr som jeg gikk lenge å irriterte meg over. Så da fikk jeg stukket engang til , å det gjorde vondt.

Første gangen syntes jeg ikke det var vondt.

Betalte 500 kr.

Har hatt min i fire år nå og er strålende fornøyd.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare minne om at piercing i navlen kan være kult en stund, men etterhvert er det mange som angrer og synes det er for fjortis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 400 for min piercing i navlen, det gjorde ikke spesiellt vondt, var ømt noen dager etterpå, men pytt sann..... i forhold til andre smerter i livet (les: fødsler) så var det ingenting.

Arr, bekymrer meg ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg tok min navelpiercing for snart 4 år siden og jeg var sikker på at det kom til å gjøre vondt. Så jeg psyket meg opp da. Jeg kan ikke si at jeg har noe høy smerteterskel, men jeg rakk ikke en gang å kjenne noe smerte før det var over. Jeg gikk til et piercingstudio og han var proff. Var nok derfor jeg ikke fikk noe vondt. Jeg var også litt små irritert helt til i fjor da smurte jeg på en salve rundt piercingen, for jeg fikk da for første gang tegn til betennelse. Etter at jeg smørte på denne har jeg aldri hatt noe problemer siden og det ble også slutt på den milde irritasjonen jeg hadde før jeg fikk betennelsen også . Jeg er 24 år snart og angrer ikke på at jeg tok den. Jeg har slutta å gå med korte topper for å vise den fram da. Men vil ikke ta den ut. Den er en del av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slutta å gå med korte topper for å vise den fram da. Men vil ikke ta den ut. Den er en del av meg.

Meg også. Viser den bare frem på stranden. Har prøvd å gå uten og da føler jeg meg virkelig naken. Rart det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Jeg tok min for et år siden, men kroppen har støtt den fra seg, og nå er det bare noen millimeter hud igjen den henger i! Jeg går heller ikke i korte topper for å vise den fram, men den er blitt en del av meg og jeg og føler meg naken når jeg tar den ut. Må vel ta den ut snart, så den år gro - men jeg vil ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harleybabe No1

Jeg er livredd sprøyter, blod og sånn kroppsgørr, men det gikk kjempefint å ta piercing. Sikkert fordi jeg hadde så innmari lyst på en. Det var spennende.

Tok den for 3 år siden, og har ikke angret et sekund. Hadde infeksjon lenge, og det kom mye værk ut, men siden den gang har jeg ikke hatt noe problemer med den. Gidder ikke å rense den daglig engang.

Den har blitt en så naturlig del av meg at jeg ikke tenker noe særlig over den, egentlig. Jeg tenker aldri bevisst på at jeg skal vise den fram med korte topper og sånt. Den er ikke noe "status-symbol" for meg. Jeg synes den er fin fordi den fremhever det naturlige fettlaget som går rund navelen og gir den form. Så piercing i navlen er rett og slett feminint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg syntes ikke det var noe vondt å stikke, men så ble det ömt i noen dager. Savnet mest å ikke få ligge på magen mens den grodde (så jeg har kanskje ikke så veldig mange graviditeter foran meg..), og så er det litt pes å rense den to ganger om dagen mens den gror.

Har hatt den i fire år nå og har ikke hatt noe problemer med den.

Det var aldri noe mål for meg å gå med korte topper for å vise den fram, men syns den er fin og legger nesten ikke merke til den lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

piercet min egen navle for ti år siden.

anbefaler at du heller får det gjort av profesjonelle, for navlehuden er skikkelig seig og ærlig talt svartnet det for meg mens jeg holdt på.

senere vokste ringen ut, og det var like bra, for jeg syntes ikke det var så kult lenger etter at alle andre hadde begynt med det samme.

arret er lite og ikke så veldig synlig. en diskret påminnelse om hvor sprø jeg var i 17årsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

vet dere om et bra sted å ta det i oslo? kan man sove på magen med piercing i navelen?? bare lurer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oslo Piercing Studio 2 ligger i Hersepsgt. 4 på Grünerløkka. Et et ganske seriøst studio. Anbefales. Og ja, man kan ligge på magen med piercing i navlen ... Hvorfor skulle man ikke kunne det? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg tenkte kanskje det presset mot magen oxo fikk man lettere infeksjon... vet du hvor mye det koster der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte kanskje det presset mot magen oxo fikk man lettere infeksjon... vet du hvor mye det koster der?

Du burde kanskje ikke ligge på magen de første dagene, nei. Men det går over ... Det koster rundt 450,- der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...