Gå til innhold

Sommerben...Hva gjør jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at huden min på hælen og under tærne er hard og det kommer sprekker i huden, som ofte gjør vondt.

Jeg ønsker å "fikse" på føttene mine, fordi det ikke ser særlig pent ut når man går i sandaler.

Jeg har både pimpestein og fil, men jeg er litt usikker på bruken av dette, fordi at jeg føler at jeg gjør noe galt.

Skal man file føttene sine etter at man har dusjet, mens huden ennå er fuktig?

Har gjort dette med en slags rasp/ fil, men har plutselig tatt for mye av huden, slik at det begynner å blø...

...eller: File huden mens den er tørr? Føler ikke at jeg får bort noe særlig med død hud, den kommer raskt tilbake igjen...

Bruker en peelingkrem til føttene, siden en god og fet fotkrem, og fikser tåneglene mine, slik at dem ser sånn noenlunde ut...

Er dette riktig??

Jeg vet at jeg kanskje burde gå til en fotpleier, men jeg synes dette er dyrt, og det er i tillegg vanskelig å finne tid til det når man alltid løper rundt med barn på slep...

Tips ønskes!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg tørrfiler helene mine ofte. Og smører på decubal hver kveld og hver gang jeg har dusjet. Dette er beste måte å klare å holde de fine. Jeg har holdt på med dette siden før jul...men så har jeg ikke en eneste sprekk på helene mine heller :)

De blir ganske fort fine, så om du begynner nå har du ganske fine heler om kort tid, og det er viktig å gjøre det hele tiden...(det vil si hver dag)

Gjest vimse
Skrevet

Jeg synes det er best å file føttene etter å ha sittet med de i grønnsåpevann en stund. Tørker føttene godt og filer i vei. Bruker en litt grov fil fra Scholl. Har også et slags pedikyrsett hvor jeg får tatt bort hard hud rundt neglene og bort med lange neglebånd.

Smøring er bra, desverre er ikke jeg flink nok der... :sjenert:

Skrevet

Fotpleie er da ikke dyrt når man ser hva man får igjen for det... Anbefaler at du gir deg selv en time av og til, om du kan. Det lønner seg på alle vis og i tillegg er det deilig å få denslags behandling. Fordi du fortjener det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...