Snuppa Skrevet 17. mars 2003 #21 Skrevet 17. mars 2003 Mmmmmmmmm, croisasanter er ordentlig snadder og en kan enkelt lage de selv - hvis en har gjort de riktige innkjøpene........ Utenfor Norges grenser er det nemlig mulig å kjøpe ferdig deig (som er kjevlet og skjært ut i trekanter) fra kjøledisken. En bare åpner boksen, ruller trekantene til croissanter og setter de inn i ovnen i 5 minutter og vips har du rykende ferske croissanter! Det beste er at en kan fylle de med det en selv ønsker og dermed kan alle få sin favoritt:-) Har kjøpt slike bokser i England og Finland (og det finnes sikkert de fleste steder i Europa). De eer holdbare i noen måneder, så det går fint å hamstre med seg en del. Eneste problemet er at boksene kan "poppe" (dvs at de åpner seg og deig tyter ut) under en flytur, derfor pakker jeg de alltid inn i separate plastposer slik at klærne mine ikke blir fettete av croissant-deig.........
Frk Doodad Skrevet 17. mars 2003 #22 Skrevet 17. mars 2003 Hmmm, her var det mange som er glade i croissanter. Jeg må nok innrømme at jeg aldri har vært så veldig fristet av croissanter, synes de er litt ekle :oops: Men, nå er det leeenge siden jeg har smakt...kanskje jeg bare var uheldig med akkurat de croissantene jeg spiste. Etter all skryten her inne er jeg fristet til å kjøpe noen for å teste :kgsmil:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå