Gjest Pax Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg har to spørsmål. Til gutta, om det fantes hormonprevensjon for menn, ville du tatt det? Til damene, om en mann du ikke kjente så godt, f.eks en ONS eller en ny kjæreste sa han tok hormonprevensjon, ville du stolt på det? Endret 5. juli 2007 av Pax
Gjest dame Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Jeg hadde vel stolt på det, men hormonprevensjon beskytter ikke mot sykdommer, så det hadde blitt kondom uansett ved ons/nye forhold.
Wildy Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Første som slår meg er at det hjelper ikke om fyren er på hormonprevensjon om han smitter meg med et eller annet uhumsk, fram med kondomen, gitt!
Gjest StockDama Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Om kjæresten sa det, ville det jo ikke vært noe problem, stoler på han. P-piller for menn har jo vært i testfasen ganske lenge, så det kommer kanskje engang det også.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 ONS har aldri vært aktuelt for meg, så jeg vet ikke om jeg hadde stolt på han. Har som generell regel å ikke ha sex før jeg stoler nok på han til at jeg føler meg trygg på at vi sammen takler en eventuell prevensjonssvikt greit. I et fast forhold hadde jeg stolt på at han tok det, men jeg stoler dårlig på hormonprevnsjon for kvinner, og har førstehåndserfaring med bivirkningene, så jeg tviler på at jeg hadde oppfordret han til å bruke det. Den som de derimot forsker på nå som ikke er hormonell men ødelegger "halen" på sædcellene virker derimot mer interessant, selv om jeg ikke føler meg helt trygg på at om det er så lurt å bevvist sette ned sædkvaliteten med tanke på at det virker som at det i enkelte tilfeller fører til en hyppigere forkomst av SA. Men det gjør jo også p-piller for kvinner, bare på et så tidlig stadie at det knapt merkes. Tviler på at det blir nok info om dette før det uansett blir aktualt med sterilisering for en eller begge av oss.
Gjest vsn Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 (endret) Til damene, om en mann du ikke kjente så godt, f.eks en ONS eller en ny kjæreste sa han tok hormonprevensjon, ville du stolt på det? Nei, jeg ville ikke risikert og blitt gravid, så jeg hadde nok tatt ansvar for prevensjon selv. Jeg vet av egen erfaring at kondombruk sklir ut når kåtskapen sprenger på. Det er bare flaks at jeg aldri har hatt kjønnssykdommer. Endret 5. juli 2007 av vsn
Gjest Christian Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Jeg vet ikke helt... er litt skeptisk til å tukle med kroppen på den måten, i hvert fall over lang tid. Og det gjelder p-piller for kvinner også. Når det er sagt så er det ingenting som slår kondomfri sex, så jeg ville nok vurdert det.
Gjest Veronica Mars Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Ek_Erilar Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Til gutta, om det fantes hormonprevensjon for menn, ville du tatt det? Det kunne jeg godt. Det ville vært grei tilleggssikring til p-piller, eventuelt kunne man byttet på å gått rundt med hormonforstyrrelse. (Har forsåvidt hørt en historie om luftforsvarssoldater på førstegangstjeneste i Nord-Norge, som pleide å "sole seg" foran målsøkingsradaren før de skulle på by'n. Strålingen tok visstnok knekken på det som måtte være av sædceller, og så slapp man å risikere barn med en ONS.)
Gjest vsn Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 [quote name='Ek_Erilar' date='05.07.2007 (18:17) ' (Har forsåvidt hørt en historie om luftforsvarssoldater på førstegangstjeneste i Nord-Norge, som pleide å "sole seg" foran målsøkingsradaren før de skulle på by'n. Strålingen tok visstnok knekken på det som måtte være av sædceller, og så slapp man å risikere barn med en ONS.)
Gjest Pax Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Godt det finnes smartere eksemplarer av arten. Det virker som om du er litt fiendlig innstilt mot menn?
Gjest vsn Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 Nei, det er jeg ikke. Men stråling hørtes ikke helt sunt ut. Det må være lov å synes det er idiotisk oppførsel uten at man blir stemplet som mannehater.
Jalp Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 Jeg tror ikke jeg ville tatt hormonprevensjon. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke vet nok om dette, og syns det høres skummelt ut. Har nok i utgangspunktet en skrekk for å tukle med naturens gang i midtregionen, og vil i utgangspunktet nekte å ta noe som kan forstyrre hydraulikk og alt det andre som må være i balanse for at det skal fungere optimalt. Hvis målet med slik prevemnsjon var å unngå graviditet, ville jeg heller satset på alternativ sex som reduserer risikoen til et akseptabelt nivå....
Ek_Erilar Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Konklusjon: det er verre for menn å bli ufrivillig far enn å få kreft Når du er 18 år gammel er nok kreft noe som rammer "gamle menn", mens å bli ufrivillig far er noe man ser ramme en medsoldat nå og da. Men ja, det er komplett idiotisk oppførsel.
Rosalie Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 Hvem er det som sitter der uønsket gravid dersom fyren ljuger? Jo, jeg. Så jeg ville ikke stole på det, nei. Men jeg vil gjerne ha full kontroll på prevensjonen selv, jeg, da, så her i huset kommer det nok aldri til å bli brukt kun manneprevensjon.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. juli 2007 #16 Skrevet 5. juli 2007 Til damene, om en mann du ikke kjente så godt, f.eks en ONS eller en ny kjæreste sa han tok hormonprevensjon, ville du stolt på det? Ja.
Gjest vsn Skrevet 5. juli 2007 #17 Skrevet 5. juli 2007 Jeg tror ikke jeg ville tatt hormonprevensjon. Du provoserer meg! Og du vet nok utmerket godt hva jeg tenker på. Sterilisering kan jo være et stikkord.
Gjest Mirina Skrevet 5. juli 2007 #18 Skrevet 5. juli 2007 Ved ONS og nye kjærester er kondom en selvfølge uansett, på grunn av sykdommer. Og jeg hadde nok stolt på kjæresten min om det fantes hormonprevensjon for menn, men siden det er jeg som kan bli gravid liker jeg i grunn best å ha kontrollen på prevensjonen selv.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #19 Skrevet 5. juli 2007 Gutt her. Nei jeg ville ikke tatt dem. Har hørt at de kan skape ubalanse og slikt. Men med jenter er det jo litt annerledes, de er jo allerede følelsesmessig ustabil, i hvert fall mange av dem.
Gjest Pax Skrevet 5. juli 2007 #20 Skrevet 5. juli 2007 Men med jenter er det jo litt annerledes, de er jo allerede følelsesmessig ustabil, i hvert fall mange av dem. Det var ganske morsomt sagt. Men du ber om bråk når du sier slikt, du vet vel det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå