lillesky Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Hvilket sted i Hellas anbefaler du for 2 voksne? Ikke fest. Men det må være steder man kan gå ut og spise, og litt shopping gjerne.
Flying Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 På mandag kom jeg hjem fra en uke på Skiathos. For meg var det ett helt perfekt feriested. Der har de mange deilige strender, en super hyggelig by med en gågate, grei shopping, mange spisesteder og hyggelige folk. Selv om de har en egen bargate der, så var det ingen fyll og bråk. Ingen engelske tenårings gjenger som stjal showet.. Anbefales på det sterkeste!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Vi var på Naxos for ett år siden. Relativt rolig øy med lite festing. Ikke langt med båt til de andre øyene (Santorini, Paros m.m). Neste gang kommer vi kanskje til å reise direkte til Paros og heller dra på dagsturer til de andre øyene derifra. Men kykladene er absolutt å anbefale.
Mixelite Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Vi kom nettopp hjem fra Chios. Nå har vi vært der noen ganger, så jeg er kanskje ikke helt upartisk, men øya er fredelig i forhold til turisme, har nydelig mat, flotte strender både med og uten parasoller og solstoler, rikelig med severdigheter, muligheter for "storbysjopping" i Chios by og ikke minst; trivelige mennesker!
kathrine79 Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Hvilket sted i Hellas anbefaler du for 2 voksne? Ikke fest. Men det må være steder man kan gå ut og spise, og litt shopping gjerne. Kan anbefale Parga. Ligger på fastlandet i Hellas. Lite, romantisk sted med ekte gresk atmosfære, ikke for mye turisme. Nydelige strender og koslige tavernaer. Noen barer, men ikke diskoteker og fulle fjortiser. Fin havnepromenade. Ikke vilt bra shopping, men mange fine butikker. Må ofte velge enten behagelig atmosføre med noe begrenset shopping, eller stor by med kjas og mas og mye shopping...
Liset Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Har vært i agios nicolaos, chania og kos. Vi bare ELSKER Hellas!! Agios er en veldig romantisk by! I Kos by er det høy party faktor, men på andre siden av øya er det helt utrolig nydelig!!!!! Stille og rolig. Håper dere finner ut av det! Uansett hva dere velger kommer dere helt sikkert ikke til og bli skuffet!
t-schnuppa Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Zakhyntos har jeg hørt skal være veldig vakkert
kathrine79 Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Zakhyntos har jeg hørt skal være veldig vakkert Har vært det, kan på ingen måte anbefales!!! Harry engelskmenn har tatt fulstendig over turiststedene, fotballpuber og karaokebarer. Kjemisk renset for gresk sjarm. Smugglers Wreck (den lille kritthvite stranden med et skipsvrak, knallblått hav og enormt høye fjell rund) er en severdighet, men det er også alt
Mercedes Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Amorgos *stort og bankende hjerte-smiley* Aigiali på Amorgos er et glimrende utgangspunkt for to voksne. Jeg anbefaler dette stedet: http://www.karkisia.amorgos.net Byen er spektakulært vakkert på et sjarmerende, koselig vis. Det finnes nok av små butikker og en rekke spisesteder. Om dere leier bil, så har dere et supert utgangspunkt. Øya er ikke stor, men det myldrer av vakre strender, spennende historiske steder og sjarm i bøtter og spann. Det er et laid-back sted som ikke er preget av masseturisme. Det kommer jo an på interessene deres, men for to voksne som liker å utforske litt, rusle rundt og snuse inn noe annet enn synet av strandsenger og parasoller så er dette bra:)
gladidag Skrevet 14. juli 2007 #12 Skrevet 14. juli 2007 Syns og Chios er flott=) Vi var der for fem år siden, leide motorsykkel og freste rundt på øyen. Fant masse fine strender, koselige landsbyer og deilig mat. Lesvos er og nydelig, var i Plomari for noen år siden. Kan og reise på dagstur til Tyrkia fra begge øyene, kjekt.
Gjest Aloha Skrevet 15. juli 2007 #13 Skrevet 15. juli 2007 For to voksne: Reis til Parga, Kefalonia eller Lesvos. Nydelige steder!
t-schnuppa Skrevet 17. juli 2007 #14 Skrevet 17. juli 2007 Har vært det, kan på ingen måte anbefales!!! Harry engelskmenn har tatt fulstendig over turiststedene, fotballpuber og karaokebarer. Kjemisk renset for gresk sjarm. Smugglers Wreck (den lille kritthvite stranden med et skipsvrak, knallblått hav og enormt høye fjell rund) er en severdighet, men det er også alt Huff da, såpass..Ja, d er nok smak og behag som med så mangt Jeg har aldri vært der selv, men fikk høre dette da vi prøvde å finne ut hvor vi skal på bryllupsreise.. Men vi endte ikke opp her da D ble madeira istede! Så vi får håpe d blir vellykket
kathrine79 Skrevet 17. juli 2007 #15 Skrevet 17. juli 2007 Huff da, såpass..Ja, d er nok smak og behag som med så mangt Jeg har aldri vært der selv, men fikk høre dette da vi prøvde å finne ut hvor vi skal på bryllupsreise.. Men vi endte ikke opp her da D ble madeira istede! Så vi får håpe d blir vellykket Madeira blir nok kjempebra, har hørt mye bra. Håper dere får en super bryllupsreise
t-schnuppa Skrevet 17. juli 2007 #16 Skrevet 17. juli 2007 Madeira blir nok kjempebra, har hørt mye bra. Håper dere får en super bryllupsreise Takk Takk
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #17 Skrevet 17. juli 2007 På mandag kom jeg hjem fra en uke på Skiathos. For meg var det ett helt perfekt feriested. Der har de mange deilige strender, en super hyggelig by med en gågate, grei shopping, mange spisesteder og hyggelige folk. Selv om de har en egen bargate der, så var det ingen fyll og bråk. Ingen engelske tenårings gjenger som stjal showet.. Anbefales på det sterkeste! vi reiste via skiathos til skopelos og hadde oss også en dag på skiathos utenom.inntrykket var som guiden vår sa: skopelos er i en klasse for seg. Mye mindre turisme enn på skiathos og en vakrere øy.
Gjest Dixie. i.i Skrevet 19. juli 2007 #18 Skrevet 19. juli 2007 ELsket Hellas før og har vært mange steder. I forhold til hva du ønsker så hadde jeg faktisk dratt til Rethymnon på Kreta. Egentlig så likte jeg ikke Kreta (har vært på chania og hersonisoss før) Men Rethymnon var en utrolig positiv overraskelse, er litt stor by med faktisk noen ordentlige butikker, masse koselige barer med store puter ol. Bra disko, men var kanpt innom, lang fin strand og muligheter til å dra på div turer. Har vært på Zakynthos og likte det, veldig vakker øy og med store skilpadder. Var fotball VM når vi var der så vi hadde mye morro av engelskmennene, men de er veldig dominerene der ja. Kos var jeg på parytferie på når jeg var 16, morro da, men aldri igjen. Parga er utrolig vakkert, men ble litt for kjedlig med 14 dager der med typen synes jeg... Rhodos og Skiatos er også fine, litt mye barnefamilier for min smak. Men nå har jeg forrelsket meg i Malta, og bare gleder meg til jeg skal tilbake dit igjen og igjen... sukk
Gjest Opa Skrevet 20. juli 2007 #19 Skrevet 20. juli 2007 Har vært på Zakynthos og likte det, veldig vakker øy og med store skilpadder. Var fotball VM når vi var der så vi hadde mye morro av engelskmennene, men de er veldig dominerene der ja. Det var jeg og! Var merkelig å ligge på stranda når noen scoret mål og man hørte brølet starte på den ene delen av stranda/byen og avlutte på den andre! Jeg synes Naxos er helt fantastisk. Paros hadde vi veldig høye forventninger til, men ble litt skuffet. Samme med Samos. Men kykladene er et veldig godt valg, da er det bare å hive seg på en ferje om man vil se noe annet!
Ce'Nedra Skrevet 20. juli 2007 #20 Skrevet 20. juli 2007 Jeg synes Zakynthos var nydelig, men vi var der utenfor høysesongen. Vi var i en rolig landsby som het Argassi. De har en partyby (husker ikke hva den het), men resten er rolige. Det er ikke så mye shopping der da, så det er vel ikke helt hva du er ute etter. Har også vært på Samos, men der var det ikke like fint. Det var en fin naturøy, men jeg er mer strandmenneske...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå