Aurela Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Hei! Skal ha en del venner (ca ti stykker) på besøk på fredag, og tenkte å servere taco, enkelt å lage i forveien.. Men så er saken.. Havor mya skal jeg kjøpe inn av ditt og datt, f.eks. hvor ye kjøtt, tomater, rømme osv.. Eller andre ting?? Hadde også tenkt til å ha is med varme bær til dessert.. Hvor mye bær ca?? og fire liter is?? Takker for hjelpen, har nemmelig ingen anelse.. Vi er to som plerier å spise taco her hjemme, og noen spiser jo mer av noe enn andre, så vet liksom ikke helt hvor mye som er "normalt" og beregne per persjon.. Pleier ikke å lage mat til mange jeg
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ville lagd 5 ganger så mye som to bruker å lage. Altså 2,5 kg kjøtt, 2-3 salathoder, en 3-pack med mais, 400-500 g ost, et par begere med rømme, en stor agurk, 5 tomater, 3-4 poser salsa etc. Godt mulig det blir litt til overs (jeg er alltid livredd for at det skal bli for lite når jeg har folk på besøk, derfor lager jeg bestandig rikelig), men da går det fint an å spise tacorester dagen derpå, eller lage noe annet godt, f.eks kjøttdeig og spag, som blir godt med tacokrydder Bærene er jeg mer usikker på, kanskje 1-1.5 kg for å være på den sikre siden?
Aurela Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2007 Altså 2,5 kg kjøtt Blir ikke dette ganske mye?? Eller er det bare meg? Men er enig, bedre med for mye enn for lite og tacorester er namnam
Gjest gjest igjen Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Blir ikke dette ganske mye?? Eller er det bare meg? Men er enig, bedre med for mye enn for lite og tacorester er namnam Jooo, det er muligens litt mye - men tommelfingerregelen er at man beregner 200-250 g kjøtt pr pers. Godt mulig man trenger mindre til taco, men jeg har som sagt denne innebygde redselen for at det skal bli for lite. Kanskje noen andre har andre ideer?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå