Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg liker å bruke havregryn til feks yoghurt eller med litt ekstra lett melk....er dette "slankemat" eller fy-mat i den forbindelsen?
Gjest Pax Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 (endret) Havre er blant kornsortene som inneholder mest fett. Men alt er realtivt, det er mettende, og man er mett lenge synes jeg, så jeg ville ikke betenkt meg med å spise det på en slakekur. Vi trenger jo fett også. Dessuten er det ikke mye fett det er snakk om. Endret 4. juli 2007 av Pax
Gjest Alou Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Jeg liker å bruke havregryn til feks yoghurt eller med litt ekstra lett melk....er dette "slankemat" eller fy-mat i den forbindelsen? Jeg ville vært mer betenkt med å spise for mye av yoghurten, for å si det slik... for hvaregryn.
Wildy Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Genial start på dagen, da! Og det er en frokost som holder lenge, slipper å bli gnagende sulten etter en time.
Gjest Nedfall Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Å sulte seg.. er ikke en god måte å gå ned i vekt på.
Gjest Pax Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Jeg ville vært mer betenkt med å spise for mye av yoghurten, for å si det slik... Sant nok.
Wildy Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Å sulte seg.. er ikke en god måte å gå ned i vekt på. Men er det noen som har snakket om å sulte seg her da? Spørsmålet var om man kan spise havregryn når man skal ned i vekt....
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Havregrynet hadde jeg ikke uroet meg for, men melk/yougurt hadde jeg sett om det gikk an å kutte ut. Synes den blir mektig nok uten, og merker egentlig ikke forskjell fra med og uten melk, (men med og uten salt derimot, det er himmelvid forskjell)
Supraspinatus Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Det er forresten bevist at folk som drikker melk er ofte slankere enn dem som ikke gjør det. fant et par linker om det ved å søke på google. her er en av dem: http://www.mozon.no/vekt-og-kosthold/diett.../art352166.html
Gjest Alou Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Det er forresten bevist at folk som drikker melk er ofte slankere enn dem som ikke gjør det. Melk er vel og bra, men yoghurt kan inneholder alt for mye sukker.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Melk er vel og bra, men yoghurt kan inneholder alt for mye sukker. Nå finnes det noe som heter lett-yoghurt fra Yopliat med 0,1 % fett. Der er det ikke mye sukker... I utlandet får man kjøpt mange ulike typer slags yoghurt, så og si fettfrie, og likevel med veldig god smak og tykk konsistens. I Norge har TINE eneretten og de hva vi får: lite utvalg, dårlig fantasi og kjedelige produkter. De kan ikke engang tilby store spann (!) med yoghurt i ulike smaker med 0,1 % fett og likevel bevare en tykk og god konsistns nesten som "kvark" (en tykkere form for flytende dessert). Takke meg til utvalget i alle andre land enn Norge.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 Det er forresten bevist at folk som drikker melk er ofte slankere enn dem som ikke gjør det. fant et par linker om det ved å søke på google. her er en av dem: http://www.mozon.no/vekt-og-kosthold/diett.../art352166.html Tja, så vidt jeg husker var iverfall en av de større studiene rundt dette i stor grad delsponset av amerikansk melkeindustri etter "the china study" ol kom ut, så jeg vet ikke om den er vanntett. (TCS er nok heller ikke 100 % vanntett, men jeg stoler generelt mer på den enn korte sammendrag på mozon). Vet iverfall selv at jeg raste ned i vekt etter jeg kuttet ut melken (et par små glass skummetmelk om dagen, kanskje 5 dl på det verste), selv om jeg faktisk samlet sett gikk opp i kaloriinntak og trente like lite som tidligere. Klarer heller ikke se andre ting i den perioden som kan ha gjort at jeg gikk ned.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Hva med havregryn i Biola yoghurt? den yoghurten er vel ikke så verst med henhold på sukker etc vel?
Gjest Gjest_Hard Candy_* Skrevet 6. juli 2007 #14 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har begynt å gå ned i vekt nå, etter jeg starta med havrevgryn og skummet melk hver morgen. Og jeg går på medisiner som burde gitt meg mye vektøkning... Jogger også 1 mil hver dag.
ehv61 Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 Hvordan i huleste er det mulig å jogge så langt hver dag?Uten å kollapse??
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2007 #16 Skrevet 7. juli 2007 Vet iverfall selv at jeg raste ned i vekt etter jeg kuttet ut melken (et par små glass skummetmelk om dagen, kanskje 5 dl på det verste), selv om jeg faktisk samlet sett gikk opp i kaloriinntak og trente like lite som tidligere. Klarer heller ikke se andre ting i den perioden som kan ha gjort at jeg gikk ned. ja, vi er utrolig forskjellig, vi mennesker, også mtp maten og hva som skjer med oss. jeg holder meg også unna melk. det samme med havregrøt. spiste det hver dag i vinter og vekta sto bom stille. kutta det ut, gikk over til yoghurt og musli igjen, og nå virker det som noe skjer. rare greier.
Wonders Skrevet 7. juli 2007 #17 Skrevet 7. juli 2007 Hver morgen i over 3 år har jeg spist havergryn, med melk. Holdt matchvekten min. MEN jeg orker ikke mere da jeg har funnet ut at det ER melk- og melkeprodukter som gir meg masse gass i magen. Flaut å måtte prompe heeeelt tiden, når det kan unngås.
Gjest Alou Skrevet 7. juli 2007 #18 Skrevet 7. juli 2007 Nå finnes det noe som heter lett-yoghurt fra Yopliat med 0,1 % fett. Der er det ikke mye sukker... I utlandet får man kjøpt mange ulike typer slags yoghurt, så og si fettfrie, og likevel med veldig god smak og tykk konsistens. Du snakker om fettfrie produkte - jeg snakket om det faktum at mange melkeprodukter, særlig yoghurt, inneholder too much av både sukker og andre karbohydrater. Selv om den lover lite fett så er det ikke sikkert at de inneholder så mye mindre sukker(ta yoghurt isen som eksempel). Men nå er Yoplait en av de bedre da, dèt skal sies.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2007 #19 Skrevet 7. juli 2007 Hvordan lager jeg egentlig sånn havregryn med melk? Hvor mye melk skal det være i forhold til melk... og skal melken koke før jeg tilsetter havregryn?
Gjest Hilde K S Skrevet 7. juli 2007 #20 Skrevet 7. juli 2007 Hvordan lager jeg egentlig sånn havregryn med melk? Hvor mye melk skal det være i forhold til melk... og skal melken koke før jeg tilsetter havregryn? Jeg tar det på slump. Hiver alt oppi en gryte, koker opp, skrur av platen og piser når det har sluttet å koke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå