Gå til innhold

Smykket som svarer ja eller nei

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_kvinne_*
Skrevet

Er det noen som har hørt om at man kan holde et smykke (kjedet) og stille det ja - nei spørsmål og få svar. Når smykket går rundt betyr det ja, når det går att og frem betyr det nei. Det hender at smykket står helt stille på noen spørsmål også. Mange ganger svaret stemmer, men ikke alltid.

Dette med smykket har vel noe navn? Har dere hørt om dette og er det noen som vet om det finnes noe informasjon om det noen plass på internett?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det heter pendel. Du kan bruke et hvilket som helst smykke - men det som avgjør hvordan smykket beveger seg er selvsagt at det er umulig å holde hånden helt i ro, og dermed forårsaker man selv bevegelser i smykket.

Ren humbug, selvfølgelig - men det finnes flere bøker om emnet (husker de hadde noen sånne på biblioteket, t.o.m., da jeg vokste opp), og du finner sikkert en god del om du googler.

Gjest Gjest_kvinne_*
Skrevet

Ok. Takk skal du ha. Hvis noen vet om webadresser til sider om dette, hadde det vært fint om dere gir meg de. Men skal søke og leite ja.

Gjest samme gjesten igjen
Skrevet

Her er en bruksanvisning på engelsk.

Men må igjen understreke at det er hånden som styrer pendelens bevegelser, dette er ikke noe man bør ta særlig seriøst.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det noen som har hørt om at man kan holde et smykke (kjedet) og stille det ja - nei spørsmål og få svar. Når smykket går rundt betyr det ja, når det går att og frem betyr det nei.

:legrine:

Skrevet

Heter en pendel ja, og smykket styres av bittesmå signaler fra hjernen din som blir sendt ut i fingrene som får den til og bevege seg. Har selv hatt hånden helt stille på et bord, og den beveget seg. Dessuten er det ikke alltid at den og den veien betyr det og det. Det forandrer seg fra person til person.

Mamman til vennina mi gjorde det på henne når det gjaldt barnet og de har hittil hatt riktig.. Hun skulle få to gutter og en jente, så nå er det bare å vente på jena..

Skrevet
Heter en pendel ja, og smykket styres av bittesmå signaler fra hjernen din som blir sendt ut i fingrene som får den til og bevege seg. Har selv hatt hånden helt stille på et bord, og den beveget seg. Dessuten er det ikke alltid at den og den veien betyr det og det. Det forandrer seg fra person til person.

Artig, etter mange år med kunnskap om hjernens biologi har jeg enda ikke møtt på dette fenomenet. Jo signaler fra hjernen til fingrene forekommer, men de får jo bare hånda til å bevege seg, kan ikke få pendelen til å bevege seg.

Skrevet

Vet at man kan ta et hårstrå og tre en gullring på for å få denne til å svare ja eller nei. Vært borti dette i forbindelse med å "se" hvor mange barn man får og av hvilket kjønn.

Skrevet
Artig, etter mange år med kunnskap om hjernens biologi har jeg enda ikke møtt på dette fenomenet. Jo signaler fra hjernen til fingrene forekommer, men de får jo bare hånda til å bevege seg, kan ikke få pendelen til å bevege seg.

Kan godt hende hånda beveger seg, men det er pokker meg ikke mye. Og det syntes veeeeldig sjelden.

Gjest Gjest
Skrevet
Jo signaler fra hjernen til fingrene forekommer, men de får jo bare hånda til å bevege seg, kan ikke få pendelen til å bevege seg.

Når hånden som holder pendelen beveger seg, så vil selvsagt pendelen svinge.

Skrevet
Når hånden som holder pendelen beveger seg, så vil selvsagt pendelen svinge.

Å?

Poenget var jo bare at det ikke skulle være hånda som gjorde det da. Dersom hånden gjør dette har jo smykket ingen betydning, de som tror på dette tror jo at det er smykket i seg selv som styrer og ikke mennesket og hånden.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mye underlig overtro ute og går..

Skrevet
Å?

Poenget var jo bare at det ikke skulle være hånda som gjorde det da. Dersom hånden gjør dette har jo smykket ingen betydning, de som tror på dette tror jo at det er smykket i seg selv som styrer og ikke mennesket og hånden.

Da har tydeligvis jeg tatt veldig feil. Smykket i seg selv er en dø ting og ingenting kan forandre det for meg. Smykket forteller vel enkelt og greit hva underbevistheten vet (og den vet som oftest mer enn oss). Den overfører signaler til fingre/hender som gjør at pendelen beveger seg. Gjerne utrolig små slik at de sjelden merkes, men såklart er de der. Når man bruker pendel og stirrer på hånden sin så er det veldig lite hånden rører på seg, kanskje 2-3 mm eller noe slikt, men det ser ikke ut som om den rører på seg og man gjør det heller ikke bevist.

Veldig mange ganger har jeg rørt på meg uten og være bevist over det.

Skrevet
Da har tydeligvis jeg tatt veldig feil. Smykket i seg selv er en dø ting og ingenting kan forandre det for meg. Smykket forteller vel enkelt og greit hva underbevistheten vet (og den vet som oftest mer enn oss). Den overfører signaler til fingre/hender som gjør at pendelen beveger seg. Gjerne utrolig små slik at de sjelden merkes, men såklart er de der. Når man bruker pendel og stirrer på hånden sin så er det veldig lite hånden rører på seg, kanskje 2-3 mm eller noe slikt, men det ser ikke ut som om den rører på seg og man gjør det heller ikke bevist.

Veldig mange ganger har jeg rørt på meg uten og være bevist over det.

Ok da er jeg med. men likevel vil dette være "viljestyrt". Ubevisstheten fungerer ikke slik at den sender signaler på denne måten, og vet hvilket kjønn barnet er osv.

Ingen problem å tro på dette, men en biologisk forklaring med ubevisste signaler fra hjernen blir likevel ikke korrekt, for sånn fungerer ikke vår biologi.

Skrevet

En pendel ja. Det fungerer. Og jeg beveger ikke hånden som holder pendelen i det hele tatt. Den stopper når jeg sier stopp, beveger seg når jeg sier, ja, nei eller kanskje.

Skrevet
En pendel ja. Det fungerer. Og jeg beveger ikke hånden som holder pendelen i det hele tatt. Den stopper når jeg sier stopp, beveger seg når jeg sier, ja, nei eller kanskje.

Enig med deg jeg, men dessverre så gjør vi nok det :lol: Derimot ikke med vilje, og sjelden så merkbart at øyet kan se det. Kroppen kan lage veldig små bevegelser tydeligvis. Har selv fått pendelen til og gå veldig, veldig fort rundt og rundt uten at jeg gjøre noen merkbare bevegelser med hånden.

Gjest Vitenskap for dårer..
Skrevet
Mamman til vennina mi gjorde det på henne når det gjaldt barnet og de har hittil hatt riktig.. Hun skulle få to gutter og en jente, så nå er det bare å vente på jena..

Ja, takke seg til moderne fandenskap som ultralyd..

Nei, jeg tror vi bruker den gode gamle gullringen, jaaa...

Skrevet
Ja, takke seg til moderne fandenskap som ultralyd..

Nei, jeg tror vi bruker den gode gamle gullringen, jaaa...

De gjorde det jo bare for morroskydl på starten av svangerskapet. Men er jo bare morro når det viser seg og stemme og.

Skrevet
De gjorde det jo bare for morroskydl på starten av svangerskapet. Men er jo bare morro når det viser seg og stemme og.

Så er det ikke så aller verst odds på tipping av barnets kjønn heller da.

Skrevet
Så er det ikke så aller verst odds på tipping av barnets kjønn heller da.

Nopes.. Men minstemann er enda bare et par måneder så får de en jente så er det jævlai bra tipping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...