Cornille Skrevet 4. juli 2007 #1 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei! Jeg fikk ikke så mye informasjon etter at jeg fikk galleblæren operert ut. Jeg opererte for et par mnd siden, og i det siste har jeg hatt unormalt løs mage.. Det trenger strengt tatt ikke ha noe med dette å gjøre en gang, men det er jo det første som slår meg. Det er ikke hver dag, men ofte, og de fleste gangene jeg.. Uhm, bommelommer, er det løs mage. Jeg har drukket og spist relativt normalt, og har ikke hatt problemer før de siste to ukene. Noen som kjenner igjen noe av dette? Jeg vet det er individuelt om folk kan f.eks drikke kaffe, spise fet mat, drikke alkohol etc etter en slik operasjon, men jeg ville trodd det hadde slått ut lenge før - om jeg reagerte på noe av dette? Håper noen kan hjelpe meg litt på vei her! Takk, Cornille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. juli 2007 #2 Del Skrevet 4. juli 2007 Min mage var også helt normal i noen måneder før jeg begynte å reagere på litt forskjellig... F.eks: - fet mat (mat med smør, majones, salami, ost osv) til frokost gir løs mage - dårlig frokost (liten, f.eks) før et større middagsmåltid (som gjerne inneholder fett), gir løs mage. - veldig fet mat gir løs mage uansett når på dagen, og hva jeg har spist tidligere Mamma har også operert ut sin galleblære, og hun var også helt normal "i alle funksjoner" i noen måneder etter operasjonen. Nå får hun løs mage 30 minutter etter frokost - uansett hva hun spiser. Så jeg tror det er vanlig at det kan ta litt tid før man ser hva man reagerer på, og ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornille Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Supert, tusen takk! Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier.. Hva med alkohol, kan det også slå ut? Jeg fikk skikkelig magevondt etter en utepils her forleden, kom ikke halvveis engang, og det har heller ikke skjedd tidligere.. Det hender jeg tar meg et lite glass rødvin til middag/kvelds, men det har sålangt ikke slått ut på noe. En annen ting jeg også lurer litt på, jeg fikk kikkehullsoperasjon, men jeg merker ennå litt etter operasjonen. Altså, rett under huden på et vis, fra navlen og ut mot venstre, det er litt sårt når jeg tar der. Som om det er "merker" eller hvordan jeg skal forklare det, under hudlaget.. Er dette også vanlig? - Cornille (ps, har det noe å si hva slags type fett det er? altså, om det er mettet, umettet, flerumettet and so on?) Endret 5. juli 2007 av Cornille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #4 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg reagerte/reagerer på potetgull, gulrøtter(!) og et par andre grønnsaker etter operasjon for ca to år siden. Nå er det kun gulrøtter som ikke fungerer, da får jeg samme smertene som før operasjon. De andre tingene har "gått seg til" bortsett fra at jeg er mye mer plaget med luft og oppblåst mage enn tidligere. Jeg merket smerter i såret lenge etter op. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari12345 Skrevet 4. juni 2012 #5 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg ble operert for gallestein for 3 mnd siden nå.( om 11 dager) OG sliter veldig og få i meg mat. Magen reagerer på alt. Samme hva jeg prøver og spise så reagerer magen. Så noen tips hva jeg skal gjøre. Hørt med legen min om dette men hun sier bare at det går over etter hvert. Men Hvor lang tid tar det ca da får magen blit i orden igjen etter en slik operasjon. Vet har jeg må holde meg unda krydder, fett mat osv. Men når magen reagerer på alt anna og hva skal man da gjøre da ikke legen bryr seg? fikk 1 anfalet i januar og hadde da 25 anfall før legen orket og sende meg til ultralyd, hun nektet for at det var noe med galleblæra og gjøre. Men jeg sa at jeg var 100% sikker på at det var det. Men hun sendte meg til ultralyd i slutten av februar og da fant dem for å si det slik heldigvis ut at det var gallestein som jeg sa. Dem fant en stein på 3cm så den var veldig stor. Fikk da heldigvis fortgang i det og ble operert 16 mars. Hadde da etter operasjon 4 anfall. Men legen sa det var normalt. Har heldigvis ikke hat slike anfall nå i de siste mnd. Men samme hva jeg spiser så får jeg vondt i magen og får diare. Legen mener jeg skal holde meg unna mat 1-2 mnd men hva skal jeg da ha i meg, eller gjøre. Ikke bra og ikke spise eller. (Byttet lege i dag, så håper jeg snart får mer hjelp) Men tenkte og høre her om noen har samme erfaring om dette, eller samme plagene. Tips om hva man kan gjøre? spise? spiser grønsaker og reagerer med en gang også. Så noen som har hat samme problemene der? At dem reagerer på grønsaker og feks hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huldra Skrevet 28. april 2013 #6 Del Skrevet 28. april 2013 jeg ble opperert no denne uka,, på torsdag,, jeg har veldi store smerter i magen,, værtfall rundt navlen,, jeg sover dårli,, jeg er veldig redd for alt som har med mat og gjøre,, da jeg er redd for og få et nytt anfall,,, jeg har spist litt kjekse og salat,, jeg prøver og få i meg nok drikke,, jeg lurer på hva derre spiste de første dagene,, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #7 Del Skrevet 28. april 2013 jeg ble opperert no denne uka,, på torsdag,, jeg har veldi store smerter i magen,, værtfall rundt navlen,, jeg sover dårli,, jeg er veldig redd for alt som har med mat og gjøre,, da jeg er redd for og få et nytt anfall,,, jeg har spist litt kjekse og salat,, jeg prøver og få i meg nok drikke,, jeg lurer på hva derre spiste de første dagene,, potetmos. Anonym poster: 2e9ebb2294de47816408bb0bc0801f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå