Gjest Vampyra Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg elsker spekeskinke og har veldig lyst til å kjøpe et større stykke, men overalt finner jeg bare hele på omkring 5 kg og det er litt i overkant! Noen som vet hvor jeg kan finne mindre stykker til god pris? Gjerne halve eller 1/3... Kanskje man kan kjøpe slikt billig i sverige?
Gjest bada Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Obs! pleier å ha hele stykker av serranoskinke som er importert fra Spania på 1-1.5 kg. Jeg vet ikke hvordan kvaliteten er, men jeg regner med at siden de har lov til å kalle det serranoskinke, må det oppfylle visse kvalitetskrav. Jeg pleier å kjøpe hele stykker av serranoskinke og andre typer spanske kjøttvarer direkte fra en som importerer og selger til restauranter. Hvis Obs! i nærheten av deg ikke fører serranoskinke kan du kanskje kontakte en fin restaurant og høre hvem de kjøper av?
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Serranoskinke kan ikke sammenlignes med norsk spekeskinke. Spekeskinka er ihjelsaltet, mens serranoskinka har en rund, litt søtlig smak. Grisene blir foret med mais og nøtter for å få den spesielle smaken. Jeg kjøper aldri mer norsk spekeskinke!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Glemte å si at man får kjøpt serranoskinke i Sverige. Jeg var i Sverige i dag, og betalte kr. 69,- for 400 gram oppskåret, løvtynn serranoskinke.
Gjest bada Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Glemte å si at man får kjøpt serranoskinke i Sverige. Jeg var i Sverige i dag, og betalte kr. 69,- for 400 gram oppskåret, løvtynn serranoskinke. Det er faktisk det beste rådet her. Prisene i Sverige og her kan ikke sammenlignes når det gjelder utenlandske kjøttvarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå