Gå til innhold

A-J`s dagbok!


A-J

Anbefalte innlegg

Hei

Leste i noen dagbøker her, og fikk lyst til å lage min egen. Alle virker så hyggelige her inne. Hehe.. :)

Jeg er en jente på 18 år, snaart 19, som bor i Østfold. Jeg har verdens beste kjærste.. Og vi har vært sammen ca 3 år og 7 mnd.. Nå skal vi flytte sammen(bare vi finner en leilighet) og det skal bli kooslig :)

Og hvis jeg kommer inn skal jeg begynne på Høgskolen i Østfold til høsten.. Krysser fingrene for at jeg kommer inn. Får vite 20 juli, så den datoen gru/gleder jeg meg til ;)

Så i denne dagboka kommer jeg bare til å skrive om hverdagslige ting.

Hilsen A-J! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har typen vært på besøk.. Nettopp dratt hjem. Så nå skal jeg vel sitte oppe kjempe sent.. Snur nesten døgnet i ferien.. Ikke bra.. :sjenert:

I dag fikk jeg svar fra et firma som blant annet leier ut leiligheter. Fikk også med et søknadsskjema. Så daa håper jeg de liker oss og at de har en leilighet som passer for oss. Har jo vært å sett på flere leiligheter. Men har ikke fått de. Den ene måtte vi si nei takk til da. For den var helt forferdelig :overrasket: Jeg som er 1.55 høy følte at jeg måtte bøye meg ned inni leiligheten... Så det sier vel litt om takhøyden :P Men men.. Håper hvertfall at vi finner en vi kan flytte inn i før 1. september. Siden skolen begynner 20 august hadde det vært fint å vært klar til da. Så vi slipper å stresse med flytting i tillegg til skole.

I morgen skal jeg prøve å få rydda opp litt her. Ser jo ikke ut.. :forvirret: Klarer ikke å holde det ryddig selv om jeg har ferie og ikke gjør noe om dagen..

Fikk melding av sjefen som lurte på om jegk unne jobbe til fredag å. Da ble jeg glad merka jeg. Skulle egentlig ikke jobbe før neste uke, og skulle egentlig ikke jobbe den uka her..Så det var fint.. :)

Men jeg får surre litt rundt før jeg legger meg jeg.

God natt :tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee! Vi skal på visning til mandag! Det firmaet vi sendte søknad til ringte i dag, og de hadde noe som passa for oss. Midt i senturm! Skikkelig perfekt. Nå håper jeg bare det ikke ser helt forferdelig ut der! Sånn det gjorde sist vi var på visning uten å se bilder.. :overrasket: Men det er jo et seriøst firma som pusser opp leilighetene før de leier ut.. Så nå er det bare å krysse fingrene for at de har holdt seg innen for mine "krav". At den ikke er dyrere enn 6500 og at den ikke er mindre en 50 kvm.. Og at den skal ha minst et soverom og en stue. Er uaktuelt å sove i stua.. Hehe.. Er kanskje litt kravstore. Men har ikke så veldig lyst til å flytte til et sted vi ikke trives, så da får vi prøve å ikke gi etter for krava :sjenert: .. Vi skal ta en kjøretur etter på å se hvor det er da..Så vi slipper å surre rundt til mandagen og komme forsent!

Har egentlig ikke noe mer å si enn det. Så hadet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Heia!

Gratulerer med ny dagbok! Kjekt med nye "fjes" :) Fant dere noe ut av leiligheten? Spennende det å leite etter leilighet sammen :) Vi bor hos studentsamskipnaden nå mens vi studerer og det er skikkelig praktisk (da får vi bl.a. råd til bryllup og kanskje spare litt slik at vi har egenkapital til noe eget når vi er ferdige)

Ønsker deg en fin helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tusen takk for det :)

Ja vi tenkte kanskje å bo på et sånt sted vi også. Men så har typen gått på høyskolen i et år nå å folka har fest hele tiden, ikke bare i helgene å vi har ikke så veldig lyst til å ha bråk rundt oss HELE tiden. Vi høres kanskje litt kjedelige ut, men det er kjipt hvis festinga til andre skal ødelegge det vi får gjort på skolen. Vet ikke hvordan det er der dere bor, men her bor alle helt oppi hverandre, derfor er det vanskelig å unngå bråk. Men det hadde selvfølgelig vært billigere da.. Nå hørs jeg ille fornuftig ut..Hehe.. Ikke braa.. :sjenert: Dere planlegger bryllup ja.. Så koslig :)

Vi fant sånn halvveis ut hvor leiligheten var..Eller tror den er der. Den gata har lissom bare 1. gate nr og det er nr 1. Men den har flere bygninger.. :overrasket: Så er jo ikke sikkre på hvor den er . Men bare vi finner han mannen vi skal møte til mandagen så blir det bra.. Hååper den er fin og at vi får den.

God helg til deg også Ballerina! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja i dag har vi vært på visning da. Og leiligheten var kjempe fiiin og vi fikk den :D Så da skal vi skrive under på kontrakt i morgen!! Endelig slipper vi å lete mer.. Skikkelig fin leilighet, og vi slipper å kjøpe kjøleskap, fryser, komfyr og oppvaskmaskin.. Det er deilig.. :):sol:

Så nå er det bare å vente til 1. august så kan vi begynne å flytte inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Gratulerer med dagbok og leilighet!

Ser at vi er på ca. samme alder og skal flytte på likt. Gøy!

Jeg og kjæresten flytter til Bergen 1 august. Blir spennende.

Går rundt og grugleder meg til den 20 juli selv. Vi får krysse fingrene for hverandre. Hva har du søkt på, på høyskolen?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

gratulerer med leilighet :) husker selv hvor spennende det var å flytte for seg selv og sammen med kjæresten, er vel ca 2 år siden nå.. utrolig deilig!!:)

jeg er også utrolig spent på opptaket den 20 :sjenert: håper det går bra for oss!! :krysser fingrene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner Ballerina, Meteora og Adonia..:) Vi er veldig fornøyde..

Meteora: Jeg har søkt på Økonomi og Administrasjon på Høgskolen i Halden.. Håååper jeg kommer inn.. Hva har du søkt på? Har dere funnet leilighet ennå?

Adonia: Jaaa håper det går bra altså.. Har ikke lyst til å ta opp fag for å få bedre karakterer heller..Hva har du søkt på?

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin helg? :klem:

Jeg har søkt på årstudium i psykologi på Universitetet i Bergen og på førskolelærer på høyskolen. Blir spennende å se hvor jeg kommer inn. Vi har fått leilighet. Var heldige å fikk svar fort, så vi har visst det en stund. Nå gleder vi oss til å snart kunne flytte inn.

Håper du kommer inn der du vil :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

:hallo:

Kom du inn på det du ville? Det gjorde jeg og det var egentlig veldig greit! :tommel:

Håper du får en kjempefin helg! :sol:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ja det her har vært et laaaaangt opphold fra dagboka jeg begynte å skrive :fnise: Jeg var vist ikke så flink til det her. Men får prøve igjen!

Noen oppdateringer fra sist er jo at vi fikk leiligheten, har fått flytta inn (skulle vel bare mangle, siden det har gått et par mnd) og jeg kom inn på det jeg ville, økonomi og administrasjon! Og der er det masse å gjøre nå! Vi har hatt en midtsemester prøve i det ene faget som vi måtte stå på for å få lov til å ta eksamen. Måtte ha 40% riktig, og 30% av klassen strøk på testen!! Jeg stod heldigvis :) Vi har hatt en del av et case i et annet fag og snart skal vi levere den andre delen av caset. Fikk forresten A på første del av caset :banantroll: , samtidig som andre del av caset i det ene faget skal vi levere 1 case i hvert av de to andre faga! MYE å gjøre!!

Jeg og kjærsten har snart vært sammen i 4 år :love: Men lurer på om noen har et forslag på hva vi kan gjøre den dagen. Er lissom koslig å gjøre noe hvert år. Men har ingen fantasi! Blir vel kanskje å gå ut å spise.

I dag har vi vært kjempe flinke! Jeg og kjærsten har hatt storrengjøring! Vi har vaska vinduene, vaska kjøkkenet, vaska soverommet, vaska badet, vaska 2 maskiner med klær + hengt opp vaska for i går, vaska gulvet i stua, rydda i matskapa på kjøkkenet (mye gammelt å kaste der selv om vi bare har bodd her et par mnd), tørka støv diverse steder og jeg har fått rydda litt i klesskapet mitt! Så i dag har vi vært flinke! :danse:

Etter det dro vi for å se på jakke og sko til meg. Prøvde en jakke jeg har sett på lenge (den henger i vindu på butikken som jeg går forbi hver dag). Men den koster 900 kroner og jeg syns kanskje det er litt mye for en boblejakke! Så kjøpte den ikke i dag. Men trur jeg kjøper den! Sko fant jeg selvfølgelig ikke.

Etter det panta vi flasker og handla. Så gjore jeg litt oppgaver til det ene caset jeg skal levere. Skal også sies at jeg var på skolen fra 8-12 i dag! Så den dagen her har jeg fått gjort mye!!

Men nå skal jeg slappe av litt og finne senga! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her har vært en avslappende helg! Fredag etter skolen var det jobbing, noe det er hver fredag. Det gikk greit, liker best å jobbe på fredager. Så kom jeg hjem til kjærsten som også hadde vært på jobb (vi jobber i matbutikk begge to, samme kjede men i hver våres butikk). Da lagde vi løvbiff, chips og salat og slappa av med senkveld og golden goal.

Lørdag fikk jeg endelig kjøpt den jakka jeg har sikla på lenge.. Så da trenger jeg ikke å tenke mer på det. Etter det møtte jeg en venninne jeg ikke har sett på kjempe lenge. Ho har en sønn så det er jo en av grunnene. Han var også med og er kjempe søt! Så kom pappa å leverte hunden, for mamma skulle på spa og pappa skulle ha fest så da kunne ho være hos oss til søndag. Så da ble det nok en kosekveld med taco, godteri og tv.

I dag har jeg egentlig ikke gjort noe. Bare satt på en vaskemaskin og hengt opp noen klær. Nå har kjærsten nettopp dratt på FFK kamp. Så nå er jeg alene hjemme. Litt deilig inni mellom det å. Veldig deilig å sitte inne i det været som er nå hvertfall. Pøser ned og blåser :regn: Skjønner ikke at noen vil være frivillige ute i 2 timer for å se på noen som sparker rundt på en ball.. :ball: Men men... Kan ikke skjønne alt heller!

I morgen er det tidlig opp selv om jeg egentlig har fri. Må jobbe med gruppearbeid! Noe som ikke frister noe særlig. Siden gruppa ikke passer sammen i det hele tatt! Men er bare en ting til å levere nå så er jeg ferdig med den gruppa! Deilig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på skolen fra 10 til 16. Jobba med case fra 10-14, og vi som trodde vi skulle bli ferdig i dag :fnise: Det ble vi IKKE! Hehe.

Når jeg kom hjem så var kjærsten på farta til jobb og nå er jeg hjemme alene. Har lagd meg kyllingvinger, salat og baguetter og kosa meg. Har også holdt på med noen oppgaver som er helt umulige i det individuelle caset vi holder på med. Så satt å surra med det i en times tid, men når jeg ikke klarte det etter å ha prøvd 100 forskjellige ting så la jeg det bort. Får heller se mer på det i morgen. Skjønner det forhåpentligvis da.

Æsj, gruer meg til helga å! Skal jobbe 16-21 på fredag og 10-20 på lørdag. Kommer til å være helt utslitt på lørdagskveld. Ikke morsom å legge seg klokka 10 på en lørdag men.

Nå er det snart topmodel! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig levert den obligatoriske individuelle oppgaven i det ene faget! Det var deilig :skaal: Gikk litt tidligere fra skolen i dag da. Det var så ille kjedelig og klarte ikke å følge med i det hele tatt! Så var ikke så mye vits i å være der.

I kveld burde jeg egentlig rydda og sånn her, men orker bare ikke. Har lagd middag, rydda opp etter middagen, vaska opp, og tatt ut det rene fra oppvaskmaskinen! Det for holde i dag :sukk:

Lagde fiskeboller i hvit saus i dag da :sikle: Det var godt, har ikke spist det på LENGE!

Nå skal jeg bare slappe av på sofan med TV og PC, og kanskje is etterhvert.. :is:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble hjemme fra skolen i dag siden det var usikkert om foreleseren kom. Gidder ikke å dra helt til Halden for å finne ut det når jeg begynner klokka 8 :sukk: Så da ble det fri fra skolen i dag.

Kjærsten har blitt skikkelig syk! Men han dro på jobb i går selv om han begynte å bli syk, noe han ikke skulle gjort. I dag er han helt utslitt! :forkjola: Vi som egentlig skulle ut å spise i morra å! For å ferie at vi har vært sammen i 4 år. Tror ikke det blir no av nå. Er ikke vits i å lage no mat hjemme heller. For han har ikke særlig matlyst! :sur: Men men. I dag skal jeg på jobb i 5 timer, og i morra skal jeg på jobb i 10 timer. Kan ikke si at jeg gleder meg men. Men skal se om jeg får fiksa så jeg begynner tidligere i morra så jeg kan slutte 18 i stede for 20. Det hadde vært deilig.

Nå er det snart mat! :)

God helg alle sammen! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...