Gjest Yoghurt Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Har fått vannblemme på lilletåa etter å ha brukt sko i dag (bruker vanligvis ikke sko om sommeren..). Ser jo ikke akkurat pent ut, men gjorde ikke vondt så snart jeg fikk av meg skoa.. Lurer på om det går bort fortest ved at jeg tar hull på denne blemma, eller om jeg bare skal la den være? Noe som kan smøres på? Går som sagt stortsett barbeint, så ikke altfor fint med den blemma.
Gjest Veronica Mars Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har best erfaring med å vente litt med å stikke hull, hvis den er plagsom når du går med sko ville jeg ventet til du må ha de på igjen. Og da må du bruke en steril nål som du stikker ved siden av blemma før du fører den såvidt under huden og i inn, før du forsiktig klemmer ut vannet.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Sett på sånt blemmeplaster fra apoteket (Compeed eller noe sånt, som har 'hull' der blemma kan få være i fred mens plasteret tar av for støyten), og ikke stikk hull på den. Det er mye lettere å få infeksjoner om man stikker hull på vannblemmer.
Gjest Jytte Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Sett på sånt blemmeplaster fra apoteket (Compeed eller noe sånt, som har 'hull' der blemma kan få være i fred mens plasteret tar av for støyten), og ikke stikk hull på den. Det er mye lettere å få infeksjoner om man stikker hull på vannblemmer. Helt enig Sett på gnagsårplaster så kjenner du ingenting. Ikke stikk hull på - de sprekker av seg selv ..
Gjest Veronica Mars Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Sett på sånt blemmeplaster fra apoteket (Compeed eller noe sånt, som har 'hull' der blemma kan få være i fred mens plasteret tar av for støyten), og ikke stikk hull på den. Det er mye lettere å få infeksjoner om man stikker hull på vannblemmer. Det er helt riktig, men det er også mye bedre å klemme ut vannet forsiktig enn å komme borti den så hele blemma blir ødelagt.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Det er helt riktig, men det er også mye bedre å klemme ut vannet forsiktig enn å komme borti den så hele blemma blir ødelagt. Ja, om det er alternativet er det selvsagt bedre med et lite hull enn en stor rift
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå