Gå til innhold

Reisetips til Thailand - Krabi

Fremhevede innlegg

Gjest Feriemannen
Skrevet

Skal til Krabi i Desember. Noen som har noen tips å komme med?

Andre steder i Thailand som er mye bedre?

Aldri vært der før så gode tips hadde jeg sittet stor pris på :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Du bør gå på skattejakt på denne siden før du reiser.

Vi var der i april, og jeg likte meg veldig godt. Vi bodde et sted som heter Railey West, veldig idyllisk uten biler. Det er en slags halvøy som er omkranset av klipper, og eneste adkomst er via sjøen. Vi bodde her.

Dersom du liker et noe mer busy område, kanskje Ao Nang er bedre. Her er imidlertid strendene ikke særlig fine, og mange reiser på dagsreiser til områdene rundt.

God tur.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det var møkkete og forurenset overalt. Luften var dårlig. Jeg likte ikke noen steder iThailand og vi var mange steder. Maten var grei nok men utstyret og tilberedingen skjedde blant løskatter og svette folk som kom seg på jobb med motorsykler og maten i kurven bak liksom.

Eksosland er hva det er.

Gjest Elastica
Skrevet
Jeg synes det var møkkete og forurenset overalt. Luften var dårlig. Jeg likte ikke noen steder iThailand og vi var mange steder. Maten var grei nok men utstyret og tilberedingen skjedde blant løskatter og svette folk som kom seg på jobb med motorsykler og maten i kurven bak liksom.

Eksosland er hva det er.

Ha ha, du har nok rett i en del av dette, ja. Men Thailand har mange sider, og noen av de er verdt å få med seg. Hadde jeg reist uten barn, ville jeg nok valgt annerledes. Med barn med på turen opplevde jeg Thailand som vennlig og praktisk. Det er imidlertid ikke tvil om at det er mye eksos og løskatter enkelte plasser.

Skrevet

Hei

Jeg var der i 2002 og vi synes det var fint på Krabi (Ao Nang)...men nå synes jeg generelt at Thailand er et ganske fint ferieland :-) Her er mitt reisebrev fra Thailand: http://gardkarlsen.com/thailand2002.htm

Gjest Feriemannen
Skrevet
Hei

Jeg var der i 2002 og vi synes det var fint på Krabi (Ao Nang)...men nå synes jeg generelt at Thailand er et ganske fint ferieland :-) Her er mitt reisebrev fra Thailand: http://gardkarlsen.com/thailand2002.htm

Takk for linkene og gode tips. Har lest en del nå. Men fremdeles litt i stuss. Det jeg liker mest er opplevelser (utflukter) samt fin natur og strender og mat (som det går ann å bade i, forstod det slik at sjøen i krabi ikke var noe særlig å bade i? :/ )

Gjest Elastica
Skrevet

Øyene rundt Krabi er utrolig vakre, og her er vannet eventyrlig turkis. Det er også ganske fint å bade på Raylei West, selvom det blir litt lavt vann i løpet av ettermiddagen.

Gjest Feriemannen
Skrevet
Ha ha, du har nok rett i en del av dette, ja. Men Thailand har mange sider, og noen av de er verdt å få med seg. Hadde jeg reist uten barn, ville jeg nok valgt annerledes. Med barn med på turen opplevde jeg Thailand som vennlig og praktisk. Det er imidlertid ikke tvil om at det er mye eksos og løskatter enkelte plasser.

Hva hadde du forresten valg annerledes? Nysgjerrigper som jeg er :)

Gjest Elastica
Skrevet

Thailand er et fantastisk ferieland. Det er enkelt å komme seg rundt, og fordelene ved at det er mye turisme kommer ekstra til nytte når man reiser med barn. Dette fordi det er mye tilgjengelig informasjon, mye er lagt opp for turister og det er mange tilbydere av hoteller, reiser og andre ting som man trenger som turist.

For ti år siden reiste mannen og jeg i Sørsøt-Asia i tre måneder. Vi ble mer betatt av Malaysia, kanskje fordi det ikke var så godt tilrettelagt for turister som det var i Thailand. Dette har kanskje endret seg. Når vi skulle reise med unger på 3, 5, og 7 år var det andre ting som var viktig for oss, og dermed valgte vi Thailand.

Dersom jeg skulle valgt på øverste hylle idag, uten barn, ville jeg kanskje valgt Malaysia (svipptur til Borneo - der er det fantastisk). Uansett er det eksotisk i Sørøst-Asia, og sjansen er stor for at du får det fint alle steder. Jeg har imidlertid møtt på fler og fler som er skuffet over Thailand, som mener de kunne vært hvorsomhelst. Fine hoteller med svømmebasseng og selgere som er ute etter pengene dine finner man liksom overalt.

Man må finne ut av hva man ønsker seg. Vi ønsket oss et fint sted for ungene, eksotisk natur, godt badevann, fin strand. Da var det ypperlig å reise til Thailand. Krabi var nokså rolig, det var eksotisk og vi koste oss absolutt hele ferien.

Skrevet

Jeg har ikke vært i Krabi men Bangkok og Koh samui.

Jeg var litt skuffet. Jeg syntes jeg hadde sett det meste før selv om det var første gangen jeg reiste til Asia. Hotellene var same same, men fine. Shoppingen var den samme som feks i Bulgari og Tyrkia men litt billigere. Maten altså thai mat var noe av den beste jeg har smakt på ferie, men som det er påpekt over så er de hygienske tingene annerledes enn hjemme. Strendene var bildeskjønne å det var fint å bade og sole seg på stranden.

Folk er vennelige å hjelpsomme, muligens mer enn andre steder.

Koh samui var so grand canaria.

Etter det jeg har hørt om Krabi så skal dette være et av stedene som har finest natur, og at det lønner seg å være på Railway (?)

dersom du ønsker en fin avslappende ferie.

Skrevet

Liker godt Ko Lanta, stille og rolig der...supert å reise med barn. Jo lenger syd på øyen jo mindre turisme. Ao Nang er greit hvis du vil ha litt ståk og bråk og shopping og massasje på stranden.. og stranden er bedre enn sitt rykte syns eg.. syns at Railey er blitt dårliger de siste årene faktisk.ko Ngai er og idyllisk, en liten øy syd for Lanta. Inneholder noen få resorts og stillhet!! Vi bodde på Ko Ngai fantasy, der gikk "alle" og la seg kl 21...så da satt vi å koste oss i myk sofa i baren med havsbrisen i håret...nydelig sted.

Skrevet

Vi var i Krabi i mars og vi absolutt elsket det!!!!!!!!!! Leste masse rart før vi dro dit, men etter ferien sitter vi heldigvis bare igjen med gode minner.

Ikke noe negativt å si. Ja, det er en enkel livsstil i Thailand, men jeg likte det. Og alle var så utrolig hyggelige. Ta en longtail båt til øyene rundt krabi. Jeg ville anbefale å bo noen dager i krabi og noen dager på koh

lanta- En litt større øy utenfor karbi. Det går en passasjerbåt dit. På koh lanta er det virkelig rolig og avslappende. Jeg ville anbefale å bo på the long beach. En kjempe fin strand, koselige restauranter på stranda og da trenger man ikke å dra noen steder bare bo på stranda og slappe av. Men jeg ville også anbefale å dra til noen øyer utenfor koh lanta. Fantastiske snorkle muligheter.

Det er så utrolig lett å organisere noe i Thailand. Hvis man har lyst til å ta båten fra krabi til koh lanta, så er det bare bestille også kommer de og henter deg på hotellet og kjører deg til båten.

Smak på maisen, pannekakene og shaken som de lager på gaten. Kjempe godt!!

Bare gled deg!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...