Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal ha meg ny bærbar pc - helst i prisklassen under 7000kr. Den skal brukes til det "vanlige", altså dokumenter, internett, kanskje litt musikk, lett bilderedigering og litt spilling i ny og ne. Det er ikke snakk om å kjøre Doom3 på høyeste oppløsning, men når man først kjøper pc er det greit at den henger med iallefall et par år fram i tid. Den må i tillegg være støysvak.

Her er et par jeg har sett på til nå, men jeg tar også i mot forslag til andre modeller.

HP DW6223

Acer TM5513

Acer AS5612

Fujitsu Siemens Amilo 1703

F-Siemens Amilo 1718

(som dere skjønner er jeg langt unna en endelig bestemmelse)

Er det noen som har erfaringer med noen av disse modellene? Jeg har ikke fulgt så nøye med på datafronten de siste årene, så det er vel kvaliteten på skjermkortene jeg lurer mest på.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du ikke absolutt MÅ ha en bærbar, så ville jeg, basert på de kravene du stiller+prisnivået, ha gått for en stasjonær pc i stedet. Du vil nok få mer pc for pengene da.

Skrevet

Du bør helst ha 2g ram samt minst 256 mb skjermkort, men hw.no er vel et mer passende sted å stille dataspørsmål. De har litt mer peil.

Gjest Gjest
Skrevet
Du bør helst ha 2g ram samt minst 256 mb skjermkort, men hw.no er vel et mer passende sted å stille dataspørsmål. De har litt mer peil.

Til vista, ja. Men vista er det ingen som vil ha !

Gjest Gjest
Skrevet
Til vista, ja. Men vista er det ingen som vil ha !

Nei, men det er pokker så vanskelig å få kjøpt en ny pc uten Vista i dag.

Gjest Veronica Mars
Skrevet
Nei, men det er pokker så vanskelig å få kjøpt en ny pc uten Vista i dag.

Dell har begynt å tilby PCer med Windows XP igjen, fordi kundene heller ville ha det.

Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

En grei måte å styre unna Windows Vista;

Macbook + parallells + Windows XP (og Mac OSX i tillegg). Du slipper Vista, får en god maskin og kan kjøre det operativsystemet du ønsker.

Jeg så nå at macbooken var litt over prisklassen din, men lar tipset stå for andre som irriterer seg over Vista på alle nye bærbare.

Endret av Kristin_
Gjest Gjest
Skrevet
En grei måte å styre unna Windows Vista;

Macbook + parallells + Windows XP (og Mac OSX i tillegg). Du slipper Vista, får en god maskin og kan kjøre det operativsystemet du ønsker.

Jeg så nå at macbooken var litt over prisklassen din, men lar tipset stå for andre som irriterer seg over Vista på alle nye bærbare.

Hva er parallells ??

Gjest Gjest
Skrevet

tx1128 fra hp er en utrolig morsom pc! anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...