Gå til innhold

Wonder why...................

Fremhevede innlegg

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Etter å ha leste ymse tråder her inne (og forsåvidt endel andre steder på nettet), er det slik at vi generaliserer ulikt ut fra kjønn? Jenter - stemmer det at fysiske attributter hos en mann/gutt er viktige men slett ikke så viktige som det er motsatt? Jeg mener, mange jenter liker mannerumper, sterke underarmer, mannehender, lår, brystkasse, ryggtavler og så videre men mannens fysiske utseende er det mer en sånn helhetsgreie for dere? Mange menn tenderer til å tenne på en spesfikk "del" av kvinnen, mer sånn "jeg er en typisk leg-man" eller "puppefiksert" eller for å dra den lenger "fotfetisjist". Sistnevnte begrep brukes desverre ofte i feil setting. Det at en mann synes føtter er sexy, tenner på dem og i tillegg kan "bruke" dem som et stimuli i forhold til seksuell nytelse er noe annet enn at han MÅ bruke dem for å oppnå seksuell tilfredsstillelse.

Ikke vet jeg men er ikke det nedenstående eksemplet mitt en god pekepinn på at vi er forskjellige:

1 - En mann passerer to jenter, den ene av jentene sier til den andre: "wow, det var en lekkerbisken"

2 - En dame passerer to menn, den ene av mennene sier til den andre: "wow, for noen pupper" eller "sjekk den rumpa"

1 - helhetsvurderingen står i fokus, selv om det kanskje var øynene hans, hendene hans eller rumpa hans som trigga uttalelsen

2 - en kroppsdel står i fokus, ikke dama som sådan, selv om den aktuelle kroppsdelen dermed bidro til at han oppfattet henne som verd å kommentere.

Er dette bare en ulikhet i formidlingsmåte eller tenker vi forskjellig?

Hva ville jeg egentlig med dette innlegget? Helt ærlig, jeg har mista tråden for lenge siden så om dette ble dustefilosofisk pjatt får dere ha meg unnskyldt - Sorry ! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet
Hva ville jeg egentlig med dette innlegget? Helt ærlig, jeg har mista tråden for lenge siden så om dette ble dustefilosofisk pjatt får dere ha meg unnskyldt - Sorry ! :sjenert:

:ler: Hva du ville med tråden vet jeg ikke, men kanskje du har rett? Vi damer kan nok også være opptatt av enkeltting ved en mann, samtidig tror jeg kanskje at dere mannfolk lettere fokuserer på nekeltting hos kvinnen. :vetikke:

Skrevet

Jeg tror at vi kvinner ser mer på helheten, enn dere menn.. Jeg for min del hadde ikke taktla å hatt et ons med en mann som jeg ikke fant pen i ansiktet, selv om han hadde sinnsykt bra kropp, eller omvendt. Hadde heller ikke snudd meg etter han på gata. Deriomot har jeg sett flere ganger at menn har ons med og snur seg etter damer som kan se "mindre pene" ut, men som har store pupper eller en fin stuss...

Vi er nok litt forskjellige ja..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenner på humor og smil. Sjarm!!!!

Så du på "etaten" som gikk for en stund siden? Han der Yngvar, er det det han heter? Han som og var med i "skal vi danse."

Han er jo ikke vakker, men guuuuuuuuuuud for en sexappeal :wow:

En pen/vakker/muskuløs fyr uten humor, sjarm og en skikkelig glimt i øyet rekker ikke opp til knærne på han jeg nettopp nevnte. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tenner på humor og smil. Sjarm!!!!

Så du på "etaten" som gikk for en stund siden? Han der Yngvar, er det det han heter? Han som og var med i "skal vi danse."

Han er jo ikke vakker, men guuuuuuuuuuud for en sexappeal :wow:

En pen/vakker/muskuløs fyr uten humor, sjarm og en skikkelig glimt i øyet rekker ikke opp til knærne på han jeg nettopp nevnte. ;)

Hjelp! Mener du Ingar Helge Gimle? Norges mest ryggbehårete mann? Jeg så ham halvnaken på sengekanten en gang da han spilte den onde pastoren i Hotell Cæsar. Grøss, jeg har forgjeves prøvd å fortrenge det. Han hadde mere hår på ryggen enn sjimpansen Julius.

Ja, ja hver sin smak.

Skrevet
Hjelp! Mener du Ingar Helge Gimle? Norges mest ryggbehårete mann? Jeg så ham halvnaken på sengekanten en gang da han spilte den onde pastoren i Hotell Cæsar. Grøss, jeg har forgjeves prøvd å fortrenge det. Han hadde mere hår på ryggen enn sjimpansen Julius.

Ja, ja hver sin smak.

ENIG! Har ikke noe med hårene hans å gjøre, men jeg finner bare ikke noe attraktivt ved den mannen...

Gjest Gjest
Skrevet

Hva!!! Finner dere ikke ingar`en attraktiv????? :overrasket:

Trodde alle kvinner likte samme type mannebein som jeg gjør :sprettoy:

Skal vi se, andre sexy menn er han bad boyen i Lost, Al pacino,Jack Nicholson,Åge Alexandersen ( utrolig men sant),Bruce Willis for å nevne noen.

De som ikke finnes sexy kan oppsummeres med følgende: tv2 sporten. Klysegjengen :kaffe:

Gjest David John jr.
Skrevet
Jeg tror at vi kvinner ser mer på helheten, enn dere menn.. Jeg for min del hadde ikke taktla å hatt et ons med en mann som jeg ikke fant pen i ansiktet, selv om han hadde sinnsykt bra kropp, eller omvendt. Hadde heller ikke snudd meg etter han på gata. Deriomot har jeg sett flere ganger at menn har ons med og snur seg etter damer som kan se "mindre pene" ut, men som har store pupper eller en fin stuss...

Vi er nok litt forskjellige ja..

:hallo:

Jøsses for noe sprøyt !! .. Skulle jeg tenne på ei dame som er stygg som nøkken i trynet fordi hun har pene pupper eller rumpe .. hvor dum går det an å bli da!!!???

Dette er forresten et godt eksempel på samfunnsmessige akseptere kjønnsforskjeller. Kvinner - som f.eks. denne innskriveren kan tillate seg å si " Vi kvinner fokuserer på helhet - dere menn på detaljer" ....uten at det blir ramaskrik - bortsett fra mitt innlegg da :o)

Men jeg skriver at: "Kvinner er opptatt av detaljer mens vi menn mer fanger helheten" .... hva da????

David John jr.

Skrevet
:hallo:

Jøsses for noe sprøyt !! .. Skulle jeg tenne på ei dame som er stygg som nøkken i trynet fordi hun har pene pupper eller rumpe .. hvor dum går det an å bli da!!!???

Dette er forresten et godt eksempel på samfunnsmessige akseptere kjønnsforskjeller. Kvinner - som f.eks. denne innskriveren kan tillate seg å si " Vi kvinner fokuserer på helhet - dere menn på detaljer" ....uten at det blir ramaskrik - bortsett fra mitt innlegg da :o)

Men jeg skriver at: "Kvinner er opptatt av detaljer mens vi menn mer fanger helheten" .... hva da????

David John jr.

Her er det ikke snakk om å tenne på da.... Det er snakk om å snu seg etter på gaten..

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Jeg har lest at generelt sett er det slik at menn er mest opptatt av utseendet på kvinnen, mens kvinner er mest opptatt av personligheten til menn. Altså begge kjønn kan være opptatt av begge deler, men det er det ene eller det andre som slår sterkest ut.

Man har gjort forsøk på dette, hvor man har vist videofilmer av henholdsvis menn til kvinner og motsatt, og det har vist seg at samme om kvinner oppfører seg som om de har masse selvtillit eller ingen i det hele tatt så gjør ikke det noe utslag på hvor attraktive menn finner kvinner, men for kvinner er det motsatt, menn som oppførte seg selvsikkert ble oppfattet som mer attraktive.

Og så er det visst sånn at kvinner foretrekke 'mindre' menn enn det menn tror (menn tror at kvinner vil ha bredere skuldre og mer muskler), mens menn foretrekker fyldigere kvinner enn kvinner tror.

Så må jeg presisere at dette er generelt sett, og at det selvfølgelig er store individuelle forskjeller slik at dette ikke stemmer for alle.

For min egen del må jeg si at det er helhetsinntrykket og kanskje særlig 'glimtet i øyet' som gjør at jeg ser en ekstra gang på en mann på gata, selv om jeg også kan bli fascinert av en fast rompe i et par velsittende bukser f.eks.

Endret av Elfrida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...