Gjest Gjest_Pingu_* Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Oki, symptomene er som følger: - "uforklarlig vektøkning", dvs. spiser sunt, trener ikke men går tur hver dag, er i "normal aktivitet", drikker flere liter vann hver dag. Har likevel gått opp flere kilo på kort tid. - "blemmer" i ansiktet (hovedsakelig høyre side), det kommer blemmer (ikke kviser - ikke vanlige kviser i alle fall). Disse danner skorpe/sprekker opp, og ser ikke bra ut.. - -Tett-i-tett med små blemmer på fingrene, hovedsakelig høyre hånd. Disse sprekker opp og svir. Når det ikke er blemmer der, er huden ekstremt tørr og svir. Blemmene er noe som kommer og går. - Veldig stiv muskulatur, hovedsakelig nakke, har derfor mye hodepine. - Mye svimmel og sliten for tiden. Kan for ordens skyld nevne at jeg fødte et barn for 9 mnd siden, men flere av symptomene (minus vektøkning) kom og gikk i perioder også for flere år siden. Jeg er 27 år. Noen som aner hva dette kan være? Har vært hos legen, men han bare bagatelliserte det hele, og gav meg resept på en salve som skulle dempe svie/kløe på hendene.
nissejenta Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Har egentlig ingen idè om hva det kan være, men søkte på symptomene og kanskje det kan være Lupus? http://home.c2i.net/lupusrogaland/Hva_er_Lupus.html
~white lady~ Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Det var det jeg også tenkte, at det kan være lavt stoffskifte. Men blemmene kan jeg ikke forklare...
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Dette er ren synsing, men kan det være symptomer på mangelsykdom, f.eks mangel på sink, magnesium eller noe sånt? Kanskje du bør insistere at legen tar et par blodprøver?
white2 Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 (endret) Angående blemmene på hendene. Synes det høres ut som eksem. Har selv eksem....Når jeg har utbrudd så får jeg små blemmer. Blemmene ser ut som sagogrynene i grøt. ( om du har spist sagogrynsgrøt, så ser man slike små runde kuler i grøten, kan ligne på froskeegg, bare at de er hvite). Blemmene på hender som har eksem, kan minne om dette. Disse blemmene kan det komme blank veske ut fra, og det klør mye. Når jeg ikke har utbrudd, er jeg også somregel tørr, og sår. Er vanskelig å bli myk og fuktig i huden igjen, selv med bruk av krem. Kan anbefale deg å begynne med A-krem. Det er veldig bra for eksem;) Endret 4. juli 2007 av white2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå