Gå til innhold

Hva feiler det meg?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Pingu_*
Skrevet

Oki, symptomene er som følger:

- "uforklarlig vektøkning", dvs. spiser sunt, trener ikke men går tur hver dag, er i "normal aktivitet", drikker flere liter vann hver dag. Har likevel gått opp flere kilo på kort tid.

- "blemmer" i ansiktet (hovedsakelig høyre side), det kommer blemmer (ikke kviser - ikke vanlige kviser i alle fall). Disse danner skorpe/sprekker opp, og ser ikke bra ut..

- -Tett-i-tett med små blemmer på fingrene, hovedsakelig høyre hånd. Disse sprekker opp og svir. Når det ikke er blemmer der, er huden ekstremt tørr og svir. Blemmene er noe som kommer og går.

- Veldig stiv muskulatur, hovedsakelig nakke, har derfor mye hodepine.

- Mye svimmel og sliten for tiden.

Kan for ordens skyld nevne at jeg fødte et barn for 9 mnd siden, men flere av symptomene (minus vektøkning) kom og gikk i perioder også for flere år siden. Jeg er 27 år.

Noen som aner hva dette kan være?

Har vært hos legen, men han bare bagatelliserte det hele, og gav meg resept på en salve som skulle dempe svie/kløe på hendene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var det jeg også tenkte, at det kan være lavt stoffskifte. Men blemmene kan jeg ikke forklare...

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er ren synsing, men kan det være symptomer på mangelsykdom, f.eks mangel på sink, magnesium eller noe sånt?

Kanskje du bør insistere at legen tar et par blodprøver?

Skrevet (endret)

Angående blemmene på hendene. Synes det høres ut som eksem. Har selv eksem....Når jeg har utbrudd så får jeg små blemmer. Blemmene ser ut som sagogrynene i grøt. ( om du har spist sagogrynsgrøt, så ser man slike små runde kuler i grøten, kan ligne på froskeegg, bare at de er hvite). Blemmene på hender som har eksem, kan minne om dette. Disse blemmene kan det komme blank veske ut fra, og det klør mye. Når jeg ikke har utbrudd, er jeg også somregel tørr, og sår. Er vanskelig å bli myk og fuktig i huden igjen, selv med bruk av krem. Kan anbefale deg å begynne med A-krem. Det er veldig bra for eksem;)

Endret av white2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...