Gå til innhold

Parga


Veslejenta

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt en uke i Parga i august! Skal reise dit sammen med samboeren.

Noen som har vært der som har lyst til å fortelle litt?

Hvilke restauranter kan anbefales?

Noen som har vært på noen utflukter derfra? Vi skal reise med Apollo. Noen av Apollo sine utflukter som kan anbefales eller som bør unngås?

Går det rutebåt fra Parga til Korfu eller noen av de andre øyene i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Da har jeg bestilt en uke i Parga i august! Skal reise dit sammen med samboeren.

Noen som har vært der som har lyst til å fortelle litt?

Hvilke restauranter kan anbefales?

Noen som har vært på noen utflukter derfra? Vi skal reise med Apollo. Noen av Apollo sine utflukter som kan anbefales eller som bør unngås?

Går det rutebåt fra Parga til Korfu eller noen av de andre øyene i nærheten?

Anbefaler å ta badebåt til Lichnos beach, utrolig vakker. Gå gjerne i enden av stranden, vi gikk til venstre, vekk fra solsenger etc. Magisk stemning!

Kan anbefale Stefanos, fiskerestaurant ved festningen(også masse annet godt på menyen, og Bacchos i havna. Veldig god biff!

For ikke å glemme, Castello, restaurant i særklasse:)

Vi var ikke med på noen utflukter.

Såå misunnelig på dere som skal dit!!! Hvilket hotell?

Edit: glemte en restaurant...

Endret av kathrine79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh der er det koselig! Vi var der i august ifjor og vil gjerne tilbake!!

Her står du mye bra om Parga.

Dere må spise på:

Pizza Oskar (nede ved havnen)

Casa Verde

God tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Parga for ganske mange år siden, kjempekoselig feriested. Husker ikke restauranter og sånt, bortsett fra en kjempefin ved festningen med utsikt utover havet, men jeg husker jo ikke navnet... Vi var bl.a. på en rundtur rundt i området med buss, det var en flott tur med mye historie. Ellers var vi vel mest på båtturer, som også var fint, det er flotte øyer i nærheten. Vi tok også badebåt ut til Lichnos mange ganger, kjempefin og idyllisk strand.

Litt misunnelig, god tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... en ting til...:

Hvis dere er der 15. august så skjer det mye i Parga. Da feirer de Maria's himmelfartsdag. Stor kortesje med korps gjennom byen og ned til havnen hvor det er konserter, båtkortesje ut til en "kirke" på en liten øy rett utenfor Parga, stort fyrverkeri m.m.

En av Hellas sine viktigste nasjonaldager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi kommer ikke til å være der 15. august. Klarte å bomme pent på den datoen... :sur:

Vi var på Naxos på den datoen for et par år siden, og der skjedde det ikke så mye. Så dermed tenkte vi ikke på at det ville være stor feiring i Parga.

Takk for alle svar!

Oppsummere for seg selv:

Stefanos, fiskerestaurant ved festningen

Bacchos i havna. Veldig god biff!

Castello, restaurant i særklasse

Pizza Oskar (nede ved havnen)

Casa Verde

Når det kommer til utflukter så kan det se ut som at vi tar en båttur til Paxos og AntiPaxos og kanskje en tur til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Parga på bryllupsreise og vil bare si at det er såååå romantisk der, virkelig flott. Husker ikke noen særlige resturanter jeg heller men vi tok badebåten mye som slapp oss av på små "private" strender der vi snorklet nakne :rødme:

God tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 607B7D
Vi kommer ikke til å være der 15. august. Klarte å bomme pent på den datoen... :sur:

Vi var på Naxos på den datoen for et par år siden, og der skjedde det ikke så mye. Så dermed tenkte vi ikke på at det ville være stor feiring i Parga.

Takk for alle svar!

Oppsummere for seg selv:

Stefanos, fiskerestaurant ved festningen

Bacchos i havna. Veldig god biff!

Castello, restaurant i særklasse

Pizza Oskar (nede ved havnen)

Casa Verde

Når det kommer til utflukter så kan det se ut som at vi tar en båttur til Paxos og AntiPaxos og kanskje en tur til.

Pluss Blue Bar:)

Digre drinker og trivelige bartendere. Gå ut på terrassen der,helt nydelig å sitte der å nyte kvelden :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg som er 607B7D......

Parga er helt nyyyydelig!

Misunnelig på deg som skal reise dit.

Kjenner noen som reiser dit år etter år,de blir aldri lei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Parga er virkelig idyllisk! :)

Jeg var der i 3 uker i vår. Det går båt til Korfu hver torsdag. Det er også andre øyer dere kan ta båt til, eller buss til byene på fastlandet.

Vi er sjelden med på utflukter som reiseselskapene tilbyr, men denne gangen bestilte vi båttur til Paxos og Anitpaxos. Det var en helt fantastisk dag! Mye fint å se mens vi kjørte, deilige badepauser og så til slutt to timers stopp på Paxos.

Vi fikk tips om å spise på den meksikanske resturanten nede til høyre ved piren, men de hadde stengt matserveringen alle gangene vi gikk dit. Synd, for det skulle visstnok være kjempegod mat der. Ellers så er det mye av det samme som går igjen, men en plass som heter Emilio (eller noe i den duren..) hadde veldig god mat og veldig god service. Den ligger nede langs promenaden, der de fleste spisesteder er. Den resturanten som ligger høyt oppe i fjellet, du ser lysskiltene nede fra piren, hadde nydelig mat, god service og nyyyydelig utsikt over byen! Og Nafsika har også veldig god mat, koselig familierestaurant.

Håper dere får en kjempefin tur :) Parga er flott, og veldig romantisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gleder jeg meg bare mer og mer!! Skal bli deilig å ha en avslappende uke sammen med kjæresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er vi tilbake fra turen vår, og vi har hatt det veldig bra!

Tenkte jeg skulle skrive litt om noen av restaurantene og barene vi besøkte.

Bacchos: Dette ble den restauranten vi var mest på. Vi fikk nydelig gresk mat der, og servitørene var veldig hyggelige mot oss!

Vi spiste blant annet kalve-stiffado, pastitio, fyllt paprika, gresk salat og kjøtt med metaxasaus. Alt var veldig godt!

Vi prøvde oss også en dag med mer internasjonal mat: Biff med bearnaise og pasta carbonara. Biffen var veldig god, men de var ikke fullt så heldige med sausen. Carbonaraen var også grei, men helt klart ikke spesialiteten demmes. Vi bestilte også en tallerken med forskjellige forretter, men det var kun friterte grønnsaker og ost og ikke noe kjøtt.

Vi pleide å få vannmelon og/eller ouzo når vi ba om regningen.

Sakis: Her spiste vi kun en kveld, men også her var maten veldig god! Vi spiste ostesaganaki, special sakis (kokt gresk salat), ostefyllt hakkebøff og kylling souvlaki. Og vi fikk ouzo når vi kom og vannmelon når vi ba om regningen.

Dionyssos: Dette var en fiskerestaurant, og vi spurte om hva de anbefalte. Jeg spiste fisk og samboer en reketallerken. Maten var forsåvidt grei, men veldig kjedelig.

Kastro: De hadde fått nye eiere i år og vi var verken fornøyd med maten eller servicen. Vi bestilte biff og mixed grill. Biffen var lite mør og sausen var tynn. Og på tallerkenen med mixed grill så var halvparten av kjøttet kaldt og mye av det var dårlig (mye sener, fett og ikke mørt). Vi var der på et tidspunkt hvor kelnerne hadde lite å gjøre, og de stod og pratet med hverandre. Allikevel tok det nesten en halv time å få oppmerksomheten deres for å få betalt. Når de spurte hvordan maten var og vi sa at maten hadde vært kald sa de ingenting og bare ga oss regningen. Ble ikke så mye tips der.

Villa Rossa: Her var maten veldig god! Spiste Stiffado og Chiicken Villa Rossa.

Islands: Meksikansk restaurant. Her spiste vi burritos. Denne var god med saftig kjøtt.

Johnny's Bar: Eieren her var veldig trivelig. En halvliters flaske med Amstel for kun 2 euro.

All in the hole: En bar ved havnepromenaden som vi var mye på. Han som serverte oss gjorde seg alltid flid med drinkene og ga oss litt forskjellig snacks når vi var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vår første kjærestetur til Parga. Synes det var en koselig, liten by som passet perfekt til å slappe av og være kjærester på.

Vi leide scootere og kjørte rundt omkring en hel dag. Kjørte blant annet til Styx-elven der Akilles etter sagnet ble dyppet i elven. Iskald elv!

Jeg likte veldig godt den mexikanske restauranter, men jeg er over middels glad i taco da ;)

Vi tok en båttur til Paxos og anti-paxos. Det var deilig å være litt ute på båt, snorkle og se litt andre ting.

Ellers må dere på den kaféen som ligger i borgen "på toppen". Knallgod sjokolade :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er vi tilbake fra turen vår, og vi har hatt det veldig bra!

Ja, det var jo typisk :fnise:

Lære seg å se på datoer før man svarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vår første kjærestetur til Parga. Synes det var en koselig, liten by som passet perfekt til å slappe av og være kjærester på.

Vi leide scootere og kjørte rundt omkring en hel dag. Kjørte blant annet til Styx-elven der Akilles etter sagnet ble dyppet i elven. Iskald elv!

Jeg likte veldig godt den mexikanske restauranter, men jeg er over middels glad i taco da ;)

Vi tok en båttur til Paxos og anti-paxos. Det var deilig å være litt ute på båt, snorkle og se litt andre ting.

Ellers må dere på den kaféen som ligger i borgen "på toppen". Knallgod sjokolade :sjenert:

Vi var også og badet i Acheron/Styx! Helt herlig vann og utrolig flott med fjellveggene som gikk opp på hver side av elva. Var litt kaldt de stedene hvor det rant ut vann fra underjordiske elver.

En av dagene var vi også på båttur rundt Paxos og Anti-paxos. Var i land i et par av landsbyene og vi så utrolig mange flotte yachter som hadde ankret opp ved grottene. Samboern snorklet litt, men jeg hadde ødelagt foten så jeg holdt meg på båten.

Jeg var nemlig så uheldig å tråkke på en kråkebolle noen dager tidligere, og foten hovna skikkelig opp. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...