Liset Skrevet 11. juli 2007 #21 Skrevet 11. juli 2007 Jeg anbefaller deg og gå til tannlegen eller tannpleier. Jeg har nettopp fått bleket mine tenner og er super fornøyd! Tannpleieren anbefalte og bleke tenne hjemme. Hun laget avstøping av tennene mine, så fikk jeg med middel til å ta på. Avstøpningen skal man gå med minimum 2 timer om dagen i ca 1 uke. (jeg brulte de i 4 dager, så ble jeg fornøyd). Bleking i stol er ikke så veldig bra for tennene, de blir tørre og man kan få kraftig ising.
gizmoo Skrevet 11. juli 2007 #22 Skrevet 11. juli 2007 Tennene mine er stort sett hvite og fine, men hjørnetennene har en tendens til å bli gule, og dette får jeg ikke bort uansett hvor mye jeg pusser. Det viser godt på bilder når jeg smiler, så jeg vil gjerne bli kvitt det, men hva skal jeg gjøre for å få de hvitere? Jeg har akkurat blektet tennene mine med skinner og blekemiddel som jeg har fått hos tannlegen, og jeg er superfornøyd! Riktignok kostet det 3600 kr, men det er verdt hver eneste krone... Det er jo bare første gangen man trenger å betale så mye for, for de avstøpene koster litt. Dette er den tryggeste måten å bleke tennene på. Tar ca 10 dager. Etter et par år kan man friske opp litt igjen, med ny bleking, og da har man jo skinner og alt. Dette er den tryggeste måten å bleke tennene på. Men du sier at hjørnetennene dine er gulere, og dette er helt normalt. De er sterkere enn de andre tennene, og det ser unaturlig ut hvis man fjerner den fargeforskjellen totalt. Det hjelper ikke å pusse masse når det ikke er plakk. Det er selve tannen som er gulere "innenifra".... Anbefaler tannbleking, men ikke overdriv. Ser bare dumt ut. Og hvis du bryr deg om tennene dine; kjøp absolutt ikke noe på nett. Gå til tannlegen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå