Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 (endret) Jeg er jente '89. Noen som har erfaring innen dette? Hvem av disse best måte å reise på? Noen som kan fortelle litt om budsjett også, hvilke av disse er billigst? Takk Setter stor pris på svar. Innlegget er endret i henhold til Kvinneguidens regler. Det er ikke lov å poste innlegg som inneholder kontaktannonser eller e-postadresser. Veslejenta - moderator Endret 3. juli 2007 av Veslejenta
Grissini Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Jeg er mer eller mindre akkurat kommet hjem fra 6 mnd i Australia, NZ og Sør - Øst Asia. Hva er det konkret du lurer på? Litt enklere å svare da
gladidag Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Var på backpacking 6 mnd for TI År( uff så tiden flyr) siden. Vi fløy Oslo-London-Bangkok, over land m buss og tog til Singapore ,fløy til Bali- Carins, 3 mnd i Australia reiste med greyhound busspass, fløy Melbourne-Auckland( buss og bil)- Fiji- Rarotonga- LA- London-Oslo. Vi kjøpte billetter i England,men nå er feks KILROY billig og bra på jorden rundt billetter. Sør-øst asia er veldig lett å reise i, lett å finne rimelig overnatting de fleste steder og kjekt å reise med minibusser sammen med andre backpackere. I Australia er det og veldig tilrettelagt for backpackers, mange hostels har flotte turer du kan være med på, og de arrangerer BBQ og fester. Australere er veldig lett å bli kjent med, vi fikk masse venner og bodde endel privat, artig. NZ er vakkert, hopp Bungy, rafting og action! Stillehavet er en drøm, du må ha en stopp der=) Vi var på Fiji og Rarotonga, paradis men forholdsvis dyrt. Vi reiste to jenter sammen, kjente ikke hverandre så veldig godt før vi startet men ble veldig sammensveiset i løpet av turen. Tror det er viktig på en sånn tur å gi hverandre litt "fri" en gang iblant, få litt tid for seg selv. Og at du ikke alltid må ha viljen din når det gjelder aktiviteter og reisemål.. gi og ta=) drømmer om å ta med mann og barn på en liten jorden rundt tur!!
Gjest FlyAwy Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Sør-øst Asia var det området jeg husker best fra min backpackertur. Startet i Vietnam (Hanoi), tok buss og tog gjennom hele Vietnam inn i Kambodsja. Videre nedover hele Thailand, nedover hele Malaysia ned til Singapore. I Vietnam var det billigst og best standard. Hyggelige folk og mye spennende å oppleve (ikke strandliv, men kultur). I Malaysia vil jeg anbefale Perhentian Islands (østsiden), og Taman Negara (regnskog).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå